Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Αναγνωσεις του θεαματος τζαι ανιχνευσεις της Ιστοριας

Κατ' αρχην οφειλω να δηλωσω εκ μερους του blog οτι παραμενουμεν αθεραπευτα αισιοδοξοι...
τζαι για την λυσην...

τον περασμενον μηνα εθκιανευκουμουν ποτζει στην "επανενωση 2010"..αλλα εν που τον τζαιρον που ετελειωσαν οι εντατικες που ελαλουν να συρω μια σεντονιαδα συνειρμων...αλλα τωρα "εφυεν" η εδεκ που την κυβερνηση, οποτε εχουμεν τζαι εξελιξεις..εσωτερικες..

επεισοδιο 1 - τελος εντατικων, επισκεψη γ.γ.

οι εντατικες ολοκληρωσαν ουσιαστικα...οκ..ναι ενταξι.."..μεχρι να συφφωνηθουν ουλλα", αλλα τουτον ενεν αυτονοητο;] την κουβεντα για το συνταγματικο..τουτον εν νευραλγικο..που τες ιδεες γκαλι που ειχαμεν συφφωνησει στο 80-90% τζαι εμεινεν μας το συνταγματικο, τωρα εχουμε κυπριακη συγκλιση για το θεμα..με ενδιαμεση συφφωνια τον σχεδιο αναν [90-95% συγκλισεις] που εγκρινεν ο τασσος στην κωδικοποιηση - δηλαδη το εκ περιτροπης συλλογικο προεδρειο....
οι τονοι ομως ηταν χαμηλοι..ο μπαν κι μουν που εθελεν να ερτει που το φθινοπωρο ηρτεν, επισφραγησε ευγενικα την τοπικη συγκλιση..τζαι ναι μπορει να εσυγκινηθηκεν κατι μεσα του σαν κορεατης..γιατι εμεις εχωριστηκαμεν με βαση την πολιτιστικη σφαιρα [θρησκεια - εθνος] ενω τζηνοι με βαση την διαφορετικη κοινωνικο-οικονομικη οργανωση..
τζαι επηεν στο official residence που για τον ταλατ ηταν το προεδρικο του..ηταν τζαι πραξησεβασμου στον αθρωπο...
οι ε/κ ειπαν "ου καϊσιη"..οι τ/κ εκορτωσαν ...
υστερα καρτερουμεν τες συνομιλιες τζαι το προεκλογικο σκηνικο ποτζιει..
μπορει να εσιει "χαζιν" οπως ειπεν τζαι ο ερντογαν...

επεισοδειο 2...

τζαι τσουπ η εδεκ..
ο ομηρου...
δευτερα το πρωι ειδα εναν γνωστο μου παλιον εδεκιτη [μπορει τζαι να τους ψηφιζει ακομα στα μουλλωχτα]...λαλω του.
"μα παλε εν να εχουμε τελετη δημοσιου ευνουχισμου; νισαφι πκιον..."
ο γηραιος επιθεωρητης-πατριαρχης εν εμιλησεν τελικα...ο σιζοπουλος ανελαβεν ρολο cheerleader "αρνητικη ψηφος σημαινει αμφισβητηση του προεδρου"..τωρα ποιου προεδρου - του ομηρου; του λυσσαριδη;...αλλα επιτελους ειχαμεν τζαι εναν ανοιγμα, μια χαραμαδα αμφισβητησης [τζαι μιλουμεν για το διαδοχο σχημα της εδεκ των 70σ!!!], με τες δημοσιες τοποθετησεις εναντια..για να θυμωσει ο κ. κουλλης τζαι να φωναζει οτι "εκαμε χαρες" το κομμα στον σοφοκλεους, κατι πρεπει να μεν εφαιντεουν να πηαινει καλα στο σκηνικο που εστησεν ο επικοινωνιολογος ..η οι επικοινωνιολογοι - μπορει να εν τζαι 2..

επεισοδιο 3 - enter europe

σημερα φαινεται οτι εμφανιζεται τζαι η ευρωπη στο παιχνιδι..ο προεδρος των σοσιαλιστων στο ευρωκοινοβουλιο, εστειλεν επιστολην στο ομηρου να μεν φυουν που την κυβενρηση..
εμιλουν με εναν παρεα μου που εθελεν να φυει η εδεκ που την κυβερνηση - " αν φουν τουλαχιστον τουτοι, τοτε ναι, μπορει να σημαινει οτι εσιει προοπτικη η λυση"...
λαλω του.."καλα εν θα αντιδρασουν πουμεσα που την εδεκ; ποξω..να πιστεψω οτι το πασοκ εν εσιει δικτυα μεσα στην εδεκ;"
εξυπνος ο κ. γιωργος..την επιστολη εστειλεν την ο επικεφαλης της σοσιαλιστικης ομαδας του ευρωκοινοβουλιου..η ελλας σεβεται το οι κυπριοι αποφασιζουν..αφου η λαγνεια εμεταφερτηκεν στην ευρωπη τωρα..
τωρα που το σκεφτομαι - τζαι το δηκο παιζει με τουτην την ομαδα..ενδιαφερουσα σκεψη..η σοσιαλιστικη ομαδα συνεργαζεται με το δηκο που ακουει τες συμβουλες της τζαι μεινισκει στην κυβερνηση..
μα ενεν τζαι το ρεπουπλικανικο του ταλατ στες συζητησεις με την παγκοσμια ομαδα των σοσιαλιστων;
χμ κοιτα να δεις ιντα πραμαν ενι η συγκλιση ιστοριας τζαι γεωγραφιας, χρονου τζαι χωρου..ποσον τζαιρον εν να παρει να φανει η αντιφαση αναμεσα στο τοπικο τζαι το διεθνες της εδεκ - διοτι παιζει το τζαι local dealer διεθνων οργανισμων - "ενας κυπριος στην σοσιαλιστικη ομαδα" ελαλεν ο κ. κουλλης..

γιατι εφυεν η εδεκ;
τα συγκυριακα δεδομενα εν πειθουν..υπηρχεν ο ψιθυρος πιεση που το απορρπτικο κυκλωμα στα μμε που τον δετζερβη..οποτε τα 2 συγκυριακα δεδομενα [ η ρητορικη της κονιορτοποιησης τζαι το προβλημα με τες κατηγοριες για ρουσφετι εναντιον του πολυνικη] ηταν μαλλον επιφανειακα..
δομικα σαφως η εδεκ εσιει προβλημα συνοχης..τζαι συσπειρωσης [στες εκλογες μπορει να κινειται στα 8+ αλλα στες δημοσκοπησεις εν γυρω στο 5 πανω κατω]..η ρευστοτητα εν εκφραστικη μιας κουλτουρας που εβιωσεν μια ιστορικη πορεια με αναλογη σημειολογια αλλα το παρον σχημα που ψηφιζει εν την εκφραζει ιδιαιτερα..το οτι 40% των ψηφοφορων της εδεκ μπορει να εψηφισαν χριστοφκια που τον πρωτο γυρο των προεδρικων εκλογων, εν το πραγματικο background...τωρα ετραβαν η δεξια πτερυγα με τον λυσσαριδη που θελει συμμαχια των απορριπτικων με τζηνον προεδρο η δικης του επιλογης..
λαλεις να τα ηβραν με τον λιλληκα; οποτε ο νικολαϊδης τζαι ο σοφοκλεους επαιξαν το ακρη με το ακελ..ο σιζοπουλος που εκαμεν την θεατρινιστικη αρχη του θεαματος της αποχωρησης [με την δηλωση οτι η επισκεψη στο βορειο προεδρικο, ηταν η μεγαλυτερη ηττα υστερα που το 74] εν η πτερυγα που θελει να προσεγγισει τον δησυ...

σαφως ο συναγερμος φκαινει που την απομονωση που εμπηκεν τζαι πριν το 2004....η εδεκ μπορει να παει προς το ευρωκο, αλλα μπορει να προσπαθησει να απορροφησει ψηφους που τον συλλουρη..εν να κινηθει τζαι προς τον δησυ - αλλα ποιος εν να μπολιασει πκιον τζαι γιατι..τζαι αν θα κρατησει τζαι τον λοον του ο ομηρου στον προεδρο των ευρωσοσιαλιστων, εν να στηριζει το εσωτερικο προγραμμα της κυβερνησης...


εθκιεβαζα μιαν λογικη στο στυλ..."ο χριστοφκιας καθυστερα το γιατι ελπιζει να φκει ο ερογλου, να μεν συφφωνα, να φταιξει η τουρκια, να κωλοβαρησει το θεμα..τζαι παρατζει.."
παρατζει που ομως;..ενας τυπος σαν το χριστοφκια μαλλον προσπαθει να περασει μεσα στην κοινωνια το θεμα..
που τα λλια που ξερω που κτισματα, αμα βαλει ενας τον αμμο τζαι το τσιακκιλι εν καμνουν μειγμα, χημικη φυσικη κλπ κλπ ενωση..τουτον γινεται αμα βαλεις τσιμετο...το κουγκρι που στηνει τους θεμελιους τζαι τους τοιχους..
ετσι ξερει ετσι μασιεται..ετσι μου φαινεται..

η Ιστορια....
το οτι η κινηση τη ομηρου επροκαλεσεν κινηση που το ευρωκοινοβουλιο εν εναν συστημικο συμπτωμα που λογικα εν να εμφανζιεται παραπανω..

μπορει ο ομηρου να προσπαθει να συντηρηση σαν κεντρο μιαν ισορροπια αριστερας-δεξιας στο κομμα του...αλλα πολλυνισκουν τζαι οι παιχτες..
μπορει να εν τζαι συγκλιση του χρονου στον χωρο...

η αισιοδοξια..εναν παιχνιδι παει 12 μηνες...

31 σχόλια:

rose είπε...

τουτο "ενα παιχνίδι πάει 12 μήνες"
κατακεραυνωσε με!

αντεχεις να εισαι αισιοδοξος για τόσο πολύ??


:-)

Anef_Oriwn είπε...

Παρέα Λινέ [που ελάλεν τζιαι η στετέ της συζύγου ΜΟΥ],
Shερετώ ΣΕ!

Πιο πολύ κάποια ερωτήματα θέλω να υποβάλω και “παραπολίτικα” σχόλια να κάνω:
1. Πρώτον, διαβάζοντας ΣΕ, εδώ και καιρό [και παρατηρώντας πως αναλύεις και επεξηγείς τα γεγονότα και τες εξελίξεις], έχω καταλήξει ότι είσαι ένας άνθρωπος υπομονετικός και αισιόδοξος ... Παρ’ όλα αυτά διερωτούμαι τι είν’ εκείνο που ΣΕ κάνει να είσαι [ακόμα] «αθεραπευτα αισιοδοξος ... τζαι για την λυσην...»
2. Γράφεις “… γηραιος επιθεωρητης-πατριαρχης εν εμιλησεν τελικα …” --- Όπου τζιαι να ‘σαι εν ννα ΣΕ ππουν τζι’ ΕΣΕΝΑ ηλικιακό ρατσιστή!
3. Δεν ξέρω αν εδκιάβασες την ανάρτηση μου στο “Επανένωση 2010” με αποσπάσματα από το βιβλίο του Γιάννη Η. Ιωάννου, αλλά στο βιβλίο του ο συγγραφέας περιγράφει πολύ παραστατικά την εξέλιξη του εθνικιστικού, ελληνοκεντρικού και εθνοκεντρικού λόγου στην ΕΔΕΚ. Και πως μετά την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία στην Ελλάδα σταδιακά η ΕΔΕΚ μετατράπηκε σ’ ένα εθνικοσοσιαλιστικό κόμμα! Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό προς αυτή την πορεία έπαιξε και η αποβολή διαγραφή [αρχές της δεκαετίας του ‘80] της [λεγόμενης] Αριστερής Πτέρυγας από το Κόμμα [και ο Χατζιηδημητρίου δεν ήταν άμοιρος ευθυνών τότε] ...
4. Πάντως αν ΔΕΝ υπηρχε το ΕΥΡΟΚΟ θα ΤΟ εδημιουργούσαν τούτοι [όχι ούλλοι φυσικά]! Να φανταστείς ότι ο Λυσσαρί και του κάθε εθνικιστή!
5. Σήμερα είδα και στον “Πολίτη” τζιαι μιαν ανακοίνωση της Αριστερής Πτέρυγας για τες εξελίξεις με την ΕΔΕΚ ... Σύρνουν τζιαι τούτοι αφκά πα’ στους τοίχους ...
6. Τη “… λογικη στο στυλ..."ο χριστοφκιας καθυστερα το γιατι ελπιζει να φκει ο ερογλου, να μεν συφφωνα, να φταιξει η τουρκια, να κωλοβαρησει το θεμα..τζαι παρατζει.." …”, την καλλιεργούν [συνήθως] όσοι βιάζονται για τη λύση [την όποια λύση] και τούτοι βασικά είναι οι φιλελεύθεροι της Δεξιάς και οι κοσμοπολίτες της Αριστεράς!

gregoris είπε...

άνεφ εν ούλλοι που πρέπει να βιαζούμαστεν για τη λύση, το φκιολίν επαρατράβησεν.
τζιαι τούτα τα "την όποια λύση" εν παρπατούν. οι παράμετροι εν τζιαμέ. εστηβαστήκαν μετά που 4 δεκαετίες διαπραγμάτευσης. ο σκελετός υπάρχει ήδη. εν οι λεπτομέρειες που εμείναν. τους κοσμοπολίτες τζιαι τους φιλελεύθερους μπορεί να τους κόφτουν (οι λεπτομέρειες) λλιόττερον που τους πατριώτες τζιαι τους κρατιστές. εμάς τους διεθνιστές όμως η έννοια μας εν πρέπει να ένι οι τελικές ρυθμίσεις του νέου αστικού κρατικού μορφώματος, αλλά η ιστορική δυναμική που αννοίει μέσα που την διαδικασία. τζίνοι που σκέφτουνται το αύριο σύντροφε σήμερα θέλουν λύση εχτές.

rose είπε...

ακούγεται το

"η όποια λύση"

όπως λέμε

"στριβειν δια του αρραβώνος"

:-)

Ανώνυμος είπε...

rose,
:)
μα ιντα που εν ενας χρονος; αλλα ηστιγμη κρυφκει απροσμενα..

..στο ανοιξιατικο ποτο/ροφημα πρεπει προφανως να βαλουμεν μιαν ισοροπημενη δοση αισιοδοξιας τζαι απαισιοδοξιας..
η αληθκια ενι οτι στο ουσιωδες ιστορικο ερωτημα της εποχης, αν θα επιβιωσει ο πλανητης κοκ, εν ειμαι σιουρος..:)..τωρα γιατι το κυπριακο φαινεται μου νακκον μιτσην θεμα παρα τον κυπροκεντρισμο μου;..πε τζαι εσου..:)

ανευ,
συνεχιζω που το σχολιο στην ρουζ για την αισιοδοξια...
η αισιοδοξια τζαι η απαισιοδοξια [οπως δειχνει τζαι ο γκραμσι] εν τζαι πολιτικοι τροποι αντιμετωπισης καταστασεων..τζαι απαιτουν, οπως θα ελαλεν τζαι ο μπρεχτ, την συνειδητη [οϊ μονο την συναισθηματικη] χρηση τους..
αλλα να ερτω τζαι στο συγκεκριμενο..
αν στο ενα δωδεκατο τουτου του χρονου [που ειπαμεν να παιξουμε/εστιασουμε στην δυνατοτητα λυσης] εγινεν ηδη το ιστορικο βημα, συγκλιση, σημαντικη προοδος κλπ στο συνταγματικο, ναι υπαρχει "προοπτικη"..
τζαι η κινητοποιηση της ευρωπης εν ενδιαφερουσα..εν να ερτει δακατω λαλει ο σουλτς..ατε να δουμεν..
οποτε η αισιοδοξια μου εκτος που την στρατηγικην χρηση [το "αθεραπευτα" σαν χιουμοριστικη παραπομπη στο ευρυτερο κλιμα], βασιζεται νομιζω πανω σε μια αναγνωση των δυναμικων [των υλικων-ιστορικων δυναμικων που μεταφραζονται σε πολιτικες] στην συγκεκριμενη συγκυρια..

"επιστημονικα" αν θελεις η αισιοδοξια μου βασιζεται σε μιαν εξελικτικη αντιληψη..που εσιει τζαι κατι [καμποσο] που την μαρξιστικη αναλυση της αναπτυξης των παραγωγικων δυναμεων που υπερφαλαγγιζουν τις συγκεκριμενες δομες των "παραγωγικων" [αλλα τζαι αλλων του επικοιδομηματος"] σχεσεων" σε μια συγκεριμενη ιστορικη "στιγμη"..
αλλα, οπως μου φκαινει συνηθως, πρεπει να το ξαναθεσω σαν την θεμελιακη μου θεση..ο κοσμος εν παραλογος τζαι μονον εμεις του διουμεν νοημα..σε συνθηκες που εν θκιαλεουμεν ομως..τζαι ειμαστεν τζαι προβελψιμα οντα..

αν θελεις παντως να δεις τζηνον που θα μπορουσαμεν να αποκαλεσουμε συστημικες δυναμικες δε τες "παρενεργειες"..φεφκει απορριπτικα ο ομηρου τζαι παει στο ρικ να παραδεχτει τελικα οτι εν να μεινουν 50, 000 εποικοι/μεταναστες αλλα επρεπεν να πουν οτι εν εγκλημα πρωτα κοκοο..ο θεος πκιον που θα ελαλεν τζαι ο χριστοφκιας..υστερα εμφανιζεται ο ευρωπαιος..τζαι ο ταλατ στο ριζοκαρπασο ειπεν καμνουμεν προοδο...

2. το καταντημα του λυσσαριδη προκαλει μου θλιψη...

3. σωστον..

4. σαφως...

5. οϊ εν συρνουν αφκα πανω στους τοιχους..αντιθετα..διεκικουν μιαν ιστορικη θεση που εν εκφραζεται στον δημοσιο λογο..το 40% των ψηφοφορων της εδεκ που υπολογιζεται οτι μπορει να εψηφισεν χριστοφκια που τον πρωτο γυρον, επαιξεν με ενα σχημα που ονομαστηκεν τζαι πρωτοβουλια σοσιαλιστων, αλλα εσιει τζαι τες καταβολες στην ιστορικη παραδοση της αριστερης πτερυγας...που εν η μαρκοβιοτερη οργανωση της κυπριακης εξωθεσμικης αριστερας υστερα που το 74..

6. ειπα την αποψη μου, αλλα επειδη χρησιμοποια τζαι ο γρηγορης πουκατω την εννοιας διθνιστες, θα εθελα να καμω μιαν μιτσιαν κυπριακην υποσημειωση για την εννοια του κοσμοπολιτη..
ειμαι κυπραιος που βιωνει την ουσια της ταυτοτητας του σαν βασισμενη στην πολλαπλοτητα..αρα ειμαι διεθνιστης λογω τοπικης ταυτοτητας που προυπηρξεν των εθνων σαν νεωτερικες κατασκευες..σε τουτον το πλαισιο νομιζω οτι ο ορος κοσμοπολιτης μπορει τζαι να σημαινει τζαι την συνειδηση της συγκλισης της ιστοριας με την υλικην πραγματικτοητα τζαι τα ορια του πλανητη..πολιτης του κοσμου..του δημοκρατικα δομημενου κοσμου..
τζαι νομιζω παει πισω στον πιο γνωστο φιλοσοφο που καταγεται που την κυπρο..τον ζηνωνα..

γρηγορη,
συφφωνουμε..
για το διεθνιστες εγραψα στον ανευ

rose είπε...

δηλαδή αν καταλαβα καλά συντομα [σε συμπαντικο χρόνο] ε να δείξει [με κυπριακή χωροχρονοδιασταση πεεεεεε!!]
αν το ρόφημα [που ανοιξιατικο γινει καλοφθινοπωρινο] θα το πιουμε εδω ή καπου αλλου στον πλανήτη!


μέσα...

νιωθω πιο αισιοδοξη τωρα :-)

Anef_Oriwn είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Anef_Oriwn είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Anef_Oriwn είπε...

[Τα ‘κανα πίλιες με την ανάρτηση του σχολίου μου και γι’ αυτό το διάγραψα δύο φορές] ...

****************
Shερετούμεν(τε)!

Κατ’ αρχάς να κάνω μια διόρθωση στην προηγούμενη παρέμβαση μου όπως ο ... δαίμονας του πληκτρολογίου καταβρόχθισε ένα κομματάκι από το σημείο 4. Πιο συγκεκριμένα ολόκληρο το κείμενο εκεί θα έπρεπε να ήταν ως έλξης:
4. “ Πάντως αν ΔΕΝ υπηρχε το ΕΥΡΟΚΟ θα ΤΟ εδημιουργούσαν τούτοι [όχι ούλλοι φυσικά]! Να φανταστείς ότι ο Λυσσαρίδης έχει γίνει η παντιέρα και του κάθε εθνικιστή!”

****************
Rose,
Αν είναι να ξεκινήσουμε ατάκες υπό την μορφή παροιμιών να πω κι ΕΓΩ ότι “Άμα συμφωνήσουμεν στον σπόρο, εν θα μαλλώννουμεν στο θέρος”! :)

****************
Λινοπάμπατζιε,
Έχω την εντύπωση ότι η κατά τ’ αλλά συμπαθής σ’ ΕΜΕΝΑ Αριστερή Πτέρυγα τελικά περιθωριοποιήθηκε [μέσα στην Πρωτοβουλία Σοσιαλιστών] από τους νεοεισερχόμενους στην «κυπριακη εξωθεσμικη αριστερα», πρώην της καθεστωτικής κεντροαριστεράς!
Αναφορικά με τον διεθνισμό θα πω δυο λόγια σε σχολιάζοντας τα όσα γράφει ο Gregoris, κάπως πιο μετά όμως καθώς έχω πολλά να πω ...
Πάντως έχω την άποψη ότι ΔΕΝ μπορούμε να μιλάμε για συμμετοχή [από πλευράς της Αριστεράς] στη διαμόρφωση «του νέου αστικού κρατικού μορφώματος» και να το συνδυάζουμε τούτο με τον διεθνισμό ...

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Gregori,

Μέσα στο ίδιο παροιμιώδες [δηλ. μετά παροιμιών] πνεύμα [του λόγου μου προς την φίλτατη Rose], να πω ότι “όποιος βιάζεται σκοντάφτει”;
Τώρα θα μου πεις: “Έχει 35 χρόνια [τζιαι βάλε] που την τουρκική εισβολή, τζι’ εν έπρεπει να βιαζουμαστεν;” Έλα όμως που μόλις τα τελευταία δύο χρόνια γίνονται ουσιαστικές συνομιλίες που μπορεί να καταλήξουν τελικά σε λύση! [Α, ναι υπήρξε ακόμα μια περίπου παρόμοια περίπτωση – το καλοκαίρι του 1992 στις συνομιλίες Βασιλείου - Ντενκτάς στη Νέα Υόρκη] ...
Φίλε Γρηγόρη, από τα συμφραζόμενα ΣΟΥ προκύπτει ένα σημαντικό ιδεολογικοπολιτικό ζήτημα που ταλανίζει την Αριστερά από την καταβολή ΤΗΣ! Ποιος [τελικά] ο ρόλος της Αριστεράς σε διαδικασίες και “ρυθμίσεις … [ενός] … νέου αστικού κρατικού μορφώματος”; Τις απόψεις μου για το θέμα τις κατάθεσα αναλυτικά σε post στο Blog μου [ανάρτηση 77/2009 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/12/772009.html]. Δεν ξέρω αν το διάβασες, όμως για παν ενδεχόμενο παραθέσω ένα σχετικό απόσπασμα:
“Κι εδώ προκύπτει το βασικό ερώτημα για το ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος της Αριστεράς υπό αυτά τα δεδομένα ή γιατί η κυβερνώσα σήμερα Αριστερά (το ΑΚΕΛ) να συμμετέχει σε τέτοιες διαδικασίες που στο τέλος της ημέρας (δηλ. σε περίπτωση λύσης) εκείνοι που θα την κάνουν (δηλ. θα πετύχουν να έχουν οικονομικά κι άλλα οφέλη και θα τους εξυπηρετεί η λύση) θα είναι οι οικονομικά δυνατοί;
Και απαντώ:
1. Πρώτον, η επανένωση του τόπου θα οδηγήσει και στην ουσιαστική πλέον επανένωση και των ανθρώπων (ελληνοκύπριων και τουρκοκυπρίων). Τούτο σημαίνει περιορισμό του εθνικισμού και της μισαλλοδοξίας ανάμεσα στους απλούς ανθρώπους, κάτι που δημιουργεί τεράστιες προοπτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη του εργατικού κινήματος πάνω σε ενιαία πλέον κυπριακή [ελληνοτουρκική] βάση. Το ενιαίο [και ενωμένο] πλέον κυπριακό εργατικό κίνημα θα είναι και πιο δυνατό και πιο αποτελεσματικό στη διεκδίκηση ριζοσπαστικών πλέον κοινωνικών αλλαγών.
2. Δεύτερον, αν ακόμα και σήμερα υπήρχε (μέσα από μαζικές κοινές κοινωνικές εκδηλώσεις) μια δυνατή κοινωνική στήριξη που θα είχε και τη μορφή της πίεσης προς τους δύο συνομιλούντες ηγέτες (Χριστόφια και Ταλάτ) για εξεύρεση λύσης, πιστεύω πως τούτο θα μπορούσε να διαφοροποιήσει τα πράγματα προς το προοδευτικότερο. Γι’ αυτό και επιβάλλεται η συνεχής διοργάνωση τέτοιων κοινών εκδηλώσεων μέσω των οποίων μπορούν να μεταφέρονται [στους δύο συνομιλούντες] ηγέτες και τα επανενωτικά μηνύματα της κοινωνίας, αλλά και η απαίτηση για κοινωνικές αλλαγές.


Απ’ εκεί και πέρα όμως, μπορούμε να διανοηθούμε ότι οι Αριστεροί [ή έστω αριστερίζοντες] ηγέτες των δύο κοινοτήτων να συνομιλούν και να επεξεργάζονται λύση του κυπριακού χωρίς να προσπαθήσουν να δώσουν σ’ αυτήν [τη λύση] στοιχεία Αριστερής [η κοινωνικής] χροιάς - κάτι που έθεσε κι ο Νίκος Τριμικλινιώτης σε post του στο Blog “Επανένωση”; Ή μήπως ΔΕΝ βλέπουμε ότι φλέγοντα ζητήματα της εσωτερικής πτυχής του κυπριακού [ας πούμεν, η διακυβέρνηση και το περιουσιακό] δυσκολεύονται ή είναι αδύνατο να λυθούν μέσα στα πλαίσια των δομών του αστικού κράτους καθώς έχουν να κάμουν με τον διαμοιρασμό της εξουσίας σ’ ένα αστικό [καπιταλιστικό] κράτος; Και στο κάτω – κάτω το όποιο «αστικό κρατικό μόρφωμα», για να δουλέψει δεν πρέπει να λειτουργούν και οι στοιχειώδεις καπιταλιστικές ελευθερίες, τουτέστιν ελευθερία στη διακίνηση κεφαλαίων, προϊόντων και εργαζομένων; Δεν πρέπει στην «όποια λύση» να διασφαλίζονται πρώτα και κύρια AYTA;

gregoris είπε...

άνεφ το ακελ διαχειρίζεται το αστικό κράτος τζιαι διαπραγματεύεται τα συμφέροντα των ε/κ αστών στο νέο μόρφωμα. ο ρεφορμιστικός χαρακτήρας του ΑΚΕΛ τζιαι η αδυναμία του ευρύτερου διεθνούς τζιαι κυπριακού κινήματος αμφισβήτησης (του καπιταλισμού) θέτουν συγκεκριμένα όρια στο τι θέλει τζιαι τι μπορεί να κάμει. (πχ η απαλλοτρίωση τζιαι αναδιανομή της εκκλησιαστικής γης εν μπορεί να τεθεί ως ρεαλιστικό αιτημα για τη λύση του περιουσιακού)
όμως ήδη η συμφωνία για την διασταυρωμένη ψήφο μπορεί να θεωρηθεί μια μικρή αλλά ουσιαστική ταξική νίκη καθώς υποσκάπτει την λογική του εθνοτικού διαχωρισμού.
βεβαια θα είναι όντως νίκη αν συμφωνηθεί η επανένωση. κάτι για το οποίον εν με έπεισε ακόμα ο Χριστόφιας ότι εννά τολμήσει.

Anef_Oriwn είπε...

Gregori,
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι “… το ακελ διαχειρίζεται το αστικό κράτος τζιαι διαπραγματεύεται τα συμφέροντα των ε/κ αστών στο νέο μόρφωμα …”, όμως τι θα ‘πρεπε να κάμει για να μην ήταν «ρεφορμιστικό» αφού παρακάτω λες ότι η “… αδυναμία του ευρύτερου διεθνούς τζιαι κυπριακού κινήματος αμφισβήτησης (του καπιταλισμού) θέτουν συγκεκριμένα όρια στο τι θέλει τζιαι τι μπορεί να κάμει ...[το ΑΚΕΛ] ...”

[Κι εγώ κάποια στιγμή είχα γράψει: “ Σήμερα οι Χριστόφιας και Ταλάτ, παρ’ ότι και οι δύο [δηλώνουν] αριστεροί ή αριστερίζοντες έχουν εμπλακεί (κι αυτοί όπως παλαιοτέρα οι αστοί κύπριοι πολιτικοί) σε τέτοιου του είδους και περιεχομένου τις συνομιλίες ... Έτσι στην πράξη καθίστανται άτυποι πληρεξούσιοι των κυρίαρχων οικονομικά κύκλων στις δύο κοινότητες – ο καθένας για την κοινότητα του. Στην ουσία (μέσα από τις συνομιλίες) στοχεύουν στην επίτευξη μιας συμφωνίας ή ενός συμβιβασμού μεταξύ αυτών των ελίτ κοινωνικών ομάδων (όπου η κάθε μια προσπαθεί να κατοχυρώσει πιο πολύ τα δικά της συμφέροντα ή να τύχει προνομιακής μεταχείρισης, είτε δικαίως είτε αδίκως.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της τακτικής [για την επίτευξη ωφελημάτων για τις εθνοτικές ελίτ] είναι,
- από τη μια η επιμονή των τουρκοκυπρίων στη διζωνικότητα - όπως οι ίδιοι την ερμηνεύουν [δεν αναφέρω την πολιτική ισότητα γιατί τούτη αποτελεί εκ των ων ουκ anef_ στοιχείο κάθε ομοσπονδιακού κράτους]
- κι από την άλλη η επιμονή των ελληνοκυπρίων για κατοχύρωση των τριών ελευθερίων (εγκατάστασης, διακίνησης και περιουσίας), αν και τούτο είναι αυτονόητο για ένα [αστικό] κράτος.

Ακόμα η τοποθέτηση της ελληνοκυπριακής πλευράς για “οδυνηρό συμβιβασμό” (που έγινε με την επίσημη αποδοχή της λύσης της Ομοσπονδίας) αποτελεί στην ουσία συμβιβασμό της ελληνοκυπριακής αστικής τάξης (συμβιβασμό γιατί ένεκα του γεγονότος που η ελληνοκυπριακή κοινότητα είναι πολυπληθέστερη, η ελληνοκυπριακή αστική τάξη θα ήταν και κυρίαρχη σ’ ένα ενιαίο κράτος) για διαμοιρασμό της πολιτικής εξουσίας με τη μειοψηφούσα τουρκοκυπριακή αστική τάξη/κοινότητα – εξ ου και οι ενστάσεις για την εκ περιτροπής προεδρία και τη σταθμισμένη ψήφο. Προσωπικά ΠΟΤΕ δεν κατάλαβα γιατί η Ομοσπονδία να θεωρείται ως οδυνηρός συμβιβασμός, για ένα ελληνοκύπριο προλετάριο/εργαζόμενο ...
Από τη στιγμή που οι συνομιλίες γίνονται στη βάση όχι μόνο της διατήρησης αλλά και της περαιτέρω ενίσχυσης των ατομικο-ιδιοκτησιακών σχέσεων, τα αδιέξοδα ή έστω οι δυσκολίες για συμβιβασμούς στο περιουσιακό και εδαφικό αλλά και στο διαμοιρασμό της εξουσίας, είναι αναπόφευκτες. Σίγουρα η επανένωση του τόπου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη του τόπου και οφέλη για τους οικονομικά δυνατούς [εξ ου και η μερική στήριξη των κινήσεων και πρωτοβουλιών Χριστόφια για επίτευξη λύσης από μερίδα της ηγεσίας του “Συναγερμού”. Τούτη η υποστήριξη υπαγορεύεται βασικά από την ανάγκη για τη δημιουργία μιας μεγαλύτερης και ενιαίας πλέον καπιταλιστικής οικονομίας και αγοράς.”]

Όμως αγαπητέ Γρηγόρη, ποιος θέτει αυτά τα «συγκεκριμένα όρια» που ανάφερες πιο πάνω ή πως τούτα οριοθετούνται; Που σταματά ο ρεφορμισμός και που ξεκινά ο ρεαλισμός – ποια είναι τα όρια υποχωρήσεων [όχι από εθνοτικής αλλά από κοινωνικής/αριστερής άποψης]; Ας πούμεν, γιατί να υπαναχωρήσει ο Χριστόφιας από το “Ενιαίο Ψηφοδέλτιο” που είχε ταξικό/κοινωνικό περιεχόμενο και θα μπορούσε να γίνει πιο εύκολα κατανοητό κι αποδεχτό από τον κόσμο; Κι αντ’ αυτού να μπήκαμε σε περίπλοκες διαδικασίες επεξήγησης της εκ περιτροπής προεδρίας και σταθμισμένης ψήφου; Μήπως τελικά ήταν λάθος [υπό αυτά τα δεδομένα] η διεκδίκηση κι ανάληψη της προεδρίας από έναν Αριστερό;

rose είπε...

κουφια λόγια
κούφιοι σπόροι

οταν γράφεις ότι πρωτη φορά μετα Βασιλείου-Ντεκτάς κάποιοι συνομιλούν για να φτάσουν στη λύση, με βαζεις στον πειρασμο να πω ότι αν ο Βασιλείου δεν διοριζε δια της υποστηριξης του στον Χριστοφια την Αντρουλλα ουτε που θα τον έπιανες στο στόμα σου ...


κοιτα Ανευ, ας το λύσει και ας μεινει στην Ιστορια ΩΣ ο ενας και μόνος - ούπς γμτ αυτο πρόλαβε και το έπιασε ο Μακαριος

οκ

ας μεινει στην ιστορια ως ο Πάπας της Λύσης

:-)

gregoris είπε...

άνεφ θκιαβάζω το μπλογκ σου τζιαι έχω υπόψην μου την ανάλυση σου τζιαι τους προβληματισμούς σου. σε γενικές γραμμές συμφωνώ.
τα "συγκεκριμένα όρια" καθορίζονται που το ισοζύγιο των πολιτικών δυνάμεων τζιαι που το επίπεδο του κοινωνικού τζιαι ταξικού ανταγωνισμού. μεν υποτιμάς την διασταυρωμένη ψήφο. συνιστά ιστορική υπέρβαση. το ενιαίο ψηφοδέλτιο ίσως να ήταν ακόμα καλλύττερο αλλά υποψιαζουμε ότι θα υπήρχαν αντιδράσεις τζιαι που ε/κ πλευράς για τούτον. τωρά για τον ρεφορμισμό του ΑΚΕΛ τζιαι τες αντικειμενικές συνθήκες που οριοθετούν το τι είναι ρεαλιστικά δυνατόν, εγώ επιμένω η επανένωση συνιστά ιστορική ρήξη τζιαι ανατροπή ενός πολιτικού υποδείγματος. τζιαι να μεν ξιάννουμε τζιαι την βασική συνεισφορά του Τσε Γκεβάρα στην σοσιαλιστική σκέψη. οι επαναστάτες εν περιμένουν να ωριμάσουν οι αντικειμενικές συνθήκες για να δράσουν. δρουν για να τες διαμορφώσουν. όι εν ήταν λάθος η ανάληψη της εξουσίας. λάθος είναι η μη αξιοποίηση της (μέχρι στιγμής) για την επίτευξη της επανένωσης. τζιαι αν δεν διορθωθεί άμεσα θα συνιστά ολοκλήρωση του "εγκλήματος" του ΑΚΕΛ το 2003-2004 (που έκαμεν είπαμεν τα κόκαλα του Καβάζογλου να τρίζουν).

Anef_Oriwn είπε...

Rose,

Από τη μια σύρνεις τες μπηχτές ΣΟΥ κι από την άλλη ΜΑΣ πετάς και χαμογελά!

Κι επειδή εγώ ΔΕΝ κρατώ βερεσέδκα, αναμένω ΠΟΤΕ επιτέλους θα κάμεις τζιαι συζήτηση με πολιτικά επιχειρήματα [πέραν από του να πετάς ατάκες], αγαπητή Rose!
Και πρόσεχε από τους πειρασμούς γιατί αν κάμνεις λάθος [με τις απόλυτες θέσεις που εκφράζεις μέσα από τες ατάκες ΣΟΥ] μπορεί να παραπλανηθείς ή/και να αποπλανηθείς!

Το «κουφια λόγια» μπορεί να ισχύει όχι όμως και το
«κούφιοι σπόροι», γιατί έχω ήδη ΔΥΟ παιδιά!

:-)

Anef_Oriwn είπε...

Gregoris,
Πως το είπε η Rose; «Κούφια λόγια»; Εγώ θα πω «μεγάλα λόγια»! Αυτό με “… τα κόκαλα του Καβάζογλου να τρίζουν …”
Αυτό για μένα θα ίσχυε αν ΔΕΝ είχαμε να κάνουμε με τη διαμόρφωση ενός «νέου αστικού κρατικού μορφώματος»!

gregoris είπε...

μεγάλα ή μικρά, έννεν δικά μου άνεφ.
εν των εξεγερμένων τ/κ που ερμηνεύσαν την στάση του ΑΚΕΛ τότε με την αδράνεια του στες κινητοποίησεις τους, την στήριξη του Τάσσου τζιαι το ΟΧΙ ως προδοσία της επαναπροσέγγισης τζιαι έμμεση στήριξη της διχοτόμησης. εξού τζιαι το AKEL we will never forgive you. το οποίον συμμερίζομαι απόλυτα. όπως το θέσαμεν ως Πλατφόρμα Εκπαιδευτικών στο Καλέμι, τυχόν μη τήρηση της υπόσχεσης των Χριστόφια Ταλάτ για επίλυση του Κυπριακού θα τους καταστήσει ΣΥΝΕΝΟΧΟΥΣ για την διχοτόμηση.

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Gregori,
Καλώς ή κακώς η συζήτηση οδηγείται στο Σχέδιο Ανάν, κάτι που προσωπικά θεωρώ κι αντιπαραγωγικό κι ανώφελο ... Γι’ αυτό και δεν θα μπω σ’ αυτή τη διαδικασία. Όμως κάποια στιγμή πρέπει να συζητήσουμε και να ξορκίσουμε αυτήν την εμμονή που υπάρχει για γενικό καταμερισμό ευθυνών αν δεν επιτευχθεί λύση και επανένωση ... Αυτή η τοποθέτηση υποβαθμίζει πολλές αντικειμενικές δυσκολίες και αναβαθμίζει τον υποκειμενικό παράγοντα κάτι που για μένα είναι αντι-ιστορικό. Πέραν τούτου πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί και τι εστί επιτέλους λύση!

rose είπε...

θυμωνεις και δεν προσεχεις..
εσυ ειπες:
“Άμα συμφωνήσουμεν στον σπόρο, εν θα μαλλώννουμεν στο θέρος”! :)

και αναφερόμουν στον σπόρο του Χριστοφια !

τωρα γιατι εσυ το πηρες προσωπικα και επρεπε να μου πεις οτι εχεις 2 παιδια ... αβυσσος!

...


οι δικες μου απόλυτες θεσεις δεν θα στοιχισουν τιποτα - ακομα και να με κακοχαρακτηρίσεις

οι απολυτες "θεσεις" της κυβερνησης και προεδρου κοστισαν ΄δη και θα κοστισουν


επιχειρηματα;

βαρκουμαι...

gregoris είπε...

αγαπητέ άνεφ
νομίζω οι αντικειμενικές συνθήκες υπερωριμάσαν το πρόβλημα εν η έλλειψη πολιτικής βούλησης, τζιαι τόλμης για οριστική τζιαι κατά μέτωπο σύγκρουση με τον απορριπτικό εθνικισμό τζιαι βόρεια τζιαι νότια που χρειάζεται.

Ανώνυμος είπε...

rose,
οπως μπορεις να φανταστεις, εγω προτιμω τον ορο "ιστορικο" αντι "συμπαντικο"..:)
βιτσια των λεξεω τζαι των συμπαραδηλωσεων τους..

γρηγορη,
λαλεις εν εισαι σιουρος αν θα τολμησει..
παμε πισω στο ερωτημα...ε καλο ποιον εν το παρατζει;
γιατι εφυεν η εδεκ; η τελος παντων γιατι εφαηθηκεν να φυει η εδεκ το απορριπτικο κυκλωμα;
νομιζω βαλουμεν παραπανω [που οσην αξιζει αναλυτικα] εμφαση δαμαι στα ατομα [ασχετο αν συφφωνουμε η οϊ με την τολμη τους]..μπορει να εν πιο χρησιμο να τους δουμεν στο πλαισιο λειτουργιας τους..

εμενα φαινεται μου οτι ο χριστοφκιας διαπραγματευκεται βορεια τζαι νοτια..τον γεναρη εμιλαν με τον ταλατ [οϊ απλα σαν ατομο αλλα τζαι σαν εκπροσωπο των τ/κ σαν συλλογικοτητα - κατι το οποιο τονιζουν τζαι οι επερχομενες τ/κ εκλογες], τον φερβαρη μιλα με τους κυβερνητικους του συνεργατες..
κινειται με ισορροπιες..

τζαι εχουν δικαιο τζαι οι ακελικοι οτι υπαρχει μια υστερα σε μιαν μεγαλη μεριδα των μμε τζαι σε πτερυγες κομματων, που εν υπηρχεν [εστω τζαι αν υπηρχαν αναλογες διαφωνιες] τον τζαιρον που εδιαπραγματευκετουν ο κληριδης η ο τασσος..αθθυμουμαι ακομα τον μαρτη, πριν το δημοψηφισμα, που εβαλαν ο βασιλειου τζαι ο αναστασιαδης, θεμα για την πληροφορηση τζαι για τα καλα του σχεδιου λυσης τοτε - αλλα η απαντηση [που ετηρηθηκεν τζαι που το ακελ τζαι τον φιλελευθερο τοτε] ηταν οτι εν επρεπεν να γινει συζητηση για να στηριχτει ο προεδρος...

τωρα..υπαρχει τζαι εναν αντικομμουνιστικο υποστρωμα ποτζει ποδα..
εθωρουν τον αβερωφ σαν δερβεναγα σε σχολικη παρασταση να το παιζει εξυπνος του σταυρακη..με φοντο την επομενη της αποχωρησης της εδεκ..
που εν παει η ηγεσια του δησυ; τζαι ινταλως εν να εν να αντιδρασει η φιλελευθερητης πτερυγα;
5 χρονια [που το 2004 ως το 2009] ο αναστασιαδης ηταν οντως μια ηθικη φωνη..σημερα εν να γινει πολιτκαντης παλε;
εν δυνατον;..ο χριστοφκιας να εσιει οραμα τζαι τουτος μονο την καρεκλα;
δυσκολο..
να δουμεν..
αλλα ετον..εσυρεν το οτι εγιναν παραχωρησεις χωρις αντιαλλαγματα.. λογικα εννοει την εκ περιτροπης..!!..ξερει φυσικα οτι η εκ περιτροπης στο πρεοδρικο συμβουλιο εν που τον τζαιρον του γλαυκου..τζαι επικυρωσεν την [πολλα πιο επισημα που μιαν επισκεψη στο τ/κ προεδρικο] ο τασσος στες "κωδικοποιησεις"..
αλλα ατε τωρα συρνει οφκιερη να πιασει γεματη..
γινουνται τουτα στην "τρεχουσα πολιτικη"..
να εσιει εννοιαν ομως ο κ. νικος να μεν του γελασουν, γιατι στοχος του διευθυντηριου του "βαθεως κατεστημενου" εν τζαι τζηνος..
εν δυνατον τουτον να μεν το καταλαβει;
να υποταχτει στον λιλληκα;
τζαι τα δικτυα που διασταυρωνουνται στο ατομο που ειδαμεν το 2004-09;
σημερα ειδα για μιαν επιστολη του που εκφραζει την εννοια των ξενων για επιταχυνση..

ιδου σκηνικο..η εδεκ ανησυχα για την λυση που ερκεται αλλα στην ευρωπη λαλει οτι εν ερκεται λυση..ο αναστασιαδης καμνει ανοιγμα στο απορριπτικο μετωπο με τες "παραχωρησεις", αλλα εν αγχωμενος [στην επιστολη τζαι λογικα πιο γενικα] για την καθυστερηση...

θελω να πω εν οντως εναν ειδος βαβυλωνιας στο οποιο ισως να χρειαστει να μαθουμεν να παιζουμεν..μερικα ατομα ειμαι ετοιμος να τα πιστωσω με καλες προεθεσεις, αλλα γενικα κινουνται τζαι κινουμαστεν σε συνθηκες που εχουν μιαν δυναμικη..λογω τωνδικτυων στα οποια εμπλεκουμαστεν..που εκφραζουν δομικες δυναμικες..

.

Ανώνυμος είπε...

ανευ,
να συνεχισω μαζιν σου για την αριστερα..εισαι νακκον μαξιμαλιστης ρε φιλε..
εν ρεφορμιστικον το ακελ..εγω εν περιμενω παραπανω..σιουρα εσιει μιαν αριστερη πτερυγα, αλλα εν να εσιει τζαι που τες αλλες...οπως ουλλα τα ιστορικα κινηματα του ειδους του που φτανουν στην εξουσια..
απλα νομιζω οτι μεσα στην ιστορικη συενισφορα του, εκτος που την εκδημοκρατικοποιηση,μπορει να εν τζαι η λυση...

οκ εν να εν ενα νεο αστικο μορφωμα..παρακατω..
στο πρωτο σου σχολιο οταν εισιες το ΑΥΤΑ σε κεφαλαια ενομισα οτι εγραψες ΑΤΑ..:)..για τα ταξικα στοιχεια που πρεπει να διατηρηθουν..νομιζω εχουν τζαι οι τ/κ..
αλλα τζαι η ΑΤΑ τζαι οι συντεχνιες εν αμυντικοι [οι συντεχνιες εν δυναμει τζαι παρακατω-επιθετικοι] μηχανισμοι, που διερυνουν την σφαιρα της ελευθεριας των ταξικα καταπιεσμενων, τζαι σπρωχνουν την ιστορια [εξελικτικα εστω] παρακατω..
ενεν προοδος η καταργηση της μοναρχιας, ο ψηφος στις γυναικες, η αναγνωριση της διαφορετικτοητας [ερωτικης, πολιτιστικης κοκ] κλπ την δεκαετια του 70;..
μπορεις να πεις σε αστικο μορφωμα..
αλλα ετσι κρινουμεν την ιστορια μονο με το συστημα τζαι τες δομες της εξουσιας..
αλλα πρεπει να τα δουμεν τζαι που την οπτικη της πορειας της αθρωπινης απελυθερωσης..οπου ανοιονται δρομοι για το μελλον..
σε τουτον το πλαισιο, τα πιο πανω εν τζαι κερδη στην μεγαλη κλιμακα μιας ιστορικης επαναστασης που μπορουμεν να πουμεν οτιεξεκινησεν που το 1789 τζαι εκοψεν σημαντικο καντουνι το 1917..τζαι εζησεν ενα συντομο καλοτζαιρι στον ηλιο της ισπανιας το 36..σαν οραμα του μελλοντος..τζαι υστερα τον μαη του 68..
τζαι συνεχιζουμεν..

τζαι το κυπριακο εν θεμα που αφορα σημειο περασματος...

νομιζω οτι για το κεφαλαιο ενεν θεμα αγορας [μονο τουλαχιστον]..τζηνοι θωρουν τζαι τα ευρυτερα ωφελη που προκυπτουν που το ενιαιο του χωρου στην ευρυτερη περιοχη...
νομιζω οτι αμα κατσουμεν τζαι δουμεν την εντυπωσιακη μετατοπιση της κυπρου στο παγκοσμιο συστημα [που αποικια στον πυρηνα σε 50 χρονια], εν να δουμε οτι αποφαστικος παραγοντας ηταν η "συνοριακη" στρατηγικη της αδεσμευτης "εξωτερικης πολιτικης"..
που την εισηγηθηκεν το ακελ..για την αριστερα εσημαινεν τζαι αλληλεγγυη..αλλα πρακτικα εσημαινεν τζαι τοπικη αναπτυξη με 3 πολους [δυση-αραβες-εσσδ]..
εκερδισεν το κεφαλαιο που τουτον - τζαι ας ηταν οι κομμουνιστες που το εισηγηθηκαν/επαλεψαν...
αλλα εν εκερδισαν μονο οι αστοι..
εκερδισεν ουλλη η κοινωνια.

Anef_Oriwn είπε...

Rose,
Μια τζιαι «βαρκέσαι» εν θα το συνεχίσω άλλο ...
Μόνο μια επισήμανση γενικότερης φύσεως: Συνήθως μέσα από τους στεγνούς κι άχρωμους διαδικτυακούς διάλογους ΔΕΝ μεταφέρονται σωστά και παραστατικά τα συναισθήματα όπως και χιουμοριστικά μηνύματα, με αποτέλεσμα να προκαλούνται παρεξηγήσεις και παρανοήσεις ένθεν και ένθεν ... Λόγου χάριν το «βαρκούμαι» ΣΟΥ, μπορεί να ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως ...
Εγώ πάντως προσπαθώ να γίνομαι όσο το δυνατό πιο περιγραφικός και επεξηγηματικός

Anef_Oriwn είπε...

Gregori,
Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς όταν λες ότι “… οι αντικειμενικές συνθήκες υπερωριμάσαν …” ή πως ερμηνεύεις αυτές τες «συνθήκες», αλλά σίγουρα, στες προσεγγίσεις του καθενός μας ενυπάρχει και δόση υποκειμενικότητας!
Όπως και να ‘χει όμως, θα συμφωνήσω μαζί ΣΟΥ για την αναγαιαότητα “… για οριστική τζιαι κατά μέτωπο σύγκρουση με τον απορριπτικό εθνικισμό …”, αλλά [διερωτούμαι, ρητορικά και φιλολογικά] μήπως εδώ δεν πρέπει να μετρήσουμε “… ισοζύγιο των πολιτικών δυνάμεων τζιαι [...] το επίπεδο του κοινωνικού τζιαι ταξικού ανταγωνισμού;” [Το τελευταίο ερώτημα μου, όπως είπα, είναι ρητορικό και πιο πού θέλει να εκφράσει τον προβληματισμό μου για τον υποκειμενισμό που μας κατατρύχει και για τον οποίο έκαμα αναφορά πιο πάνω] ...
Η ρήξη και η σύγκρουση με το εθνικιστικό, απορριπτικό ή/και αντιομοσπονδιακό μέτωπο είναι πλέον επιβεβλημένη! Πρέπει μάλιστα να γίνεται πάνω σε καθημερινή κι αδιάκοπη βάση για ν’ αποκαλύπτεται η διχαστική και διχοτομική φύση του λόγου και των έργων των εθνικο-απορριπτικών ... Και να γίνεται σ’ όλα τα επίπεδα, από τα κάτω μέχρι τα πάνω κι αντίστροφα ...Να εμπλέκεται κι απλός ο κόσμος [όπως λόγου χάριν έγινε με την αντιδιαδήλωση ενάντια στο ρατσισμό και ως απάντηση στην ρατσιστική ξενοφοβική διαδήλωση του ΕΛΑΜ], αλλά και σε επίπεδο οργανωμένων μαζικών κινημάτων και οργανώσεων, όπως νεολαιίστικων, φοιτητικών, συνδικαλιστικών και γυναικείων ... Και ειλικρινά κι ΕΓΩ διερωτούμαι που είναι η ΕΔΟΝ, η “Προοδευτική”, η ΠΕΟ, η ΠΟΓΟ για να κινηθούν και αν κατέλθουν στους μαζικά και δυναμικά στους δρόμους στηρίζοντας έτσι τες διαδικασίες για την επίτευξη λύσης αλλά και τον ίδιο τον Πρόεδρο όταν μάλιστα αυτός καθυβρίζεται ως “προδότης και καταδότης” από μια χούφτα φασίστες! Κι ίσως εδώ να εντοπίζεται και ο “ρεφορμιστικός” χαρακτήρας του ΑΚΕΛ, που εκδηλώνεται μέσα από μια ελιτίστικη πλέον διαχείριση του κυπριακού - μακριά από τες μάζες του κόσμου... Ίσως όμως ο κόσμος [της Αριστεράς] να έβαζε κι άλλες ιδέες και παραμέτρους στη διαδικασία – ας πούμεν κοινωνικής κι αριστερής χροιάς και υφής!
Αλλά αυτά θα τα πω σε νέα παρέμβαση μου για να σχολιάσω τα γραφόμενα του φίλτατου Λινοπάμπακου ...

gregoris είπε...

άνεφ συμφωνούμεν
το οι συνθήκες υπερωριμάσαν αναφέρεται στο
1. διαφορετικό γεωπολιτικό πλαίσιο
όπου η ελληνοτουρκική προσέγγιση διανύει 2η δεκαετία
2. τοπικά στο ότι οι ε/κ τζιαι οι τ/κ σήμερα κατά πλειοψηφία αποδέχονται την ΔΔΟ
τζιαι στο ότι εν έτοιμες οι 2 κοινωνίες να αποδεχτούν συμμαχίες που εννά υλοποιήσουν την συμφωνία (ΑΚΕΛ - ΔΗΣΥ ποδά, Αριστερά με κεντροδεξιά [με στήριξη Άγκυρας] ποτζιεί)
ο υποκειμενισμός εν πάντα παρών τζιαι στην πράξη τζιαι στην θεωρία. εν τζίνος που κινεί (μέσα σε δοσμένες συνθήκες βέβαια) την ιστορία σύντροφε

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Λινοπάμπατζιε,

Μαξιμαλιστικό θα ήταν αν πρόβαλλα συνεχώς την άποψη [και επέμενα σ’ αυτήν πεισματικά κι αξιωματικά] ότι ΜΟΝΟ με σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κυπριακής κοινωνίας ή έστω μέσα από αριστερού περιεχομένου προτάσεις και κινήσεις θα μπορούσε να λυθεί το κυπριακό [και προσωπικά ανάμενα πιο πολλά από τον Ταλάτ προς αυτή την κατεύθυνση – σίγουρα όμως ΔΕΝ αισθάνεται και τόσο δυνατός για να προβεί σε ριζοσπαστικές κινήσεις] ... Και για να γίνομαι και πιο συγκεκριμένος, να αναφέρω ότι εννοώ λόγου χάριν το ενιαίο ψηφοδέλτιο [για την εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου], αλλά κι αυτό που υπαινίχθη ο Gregoris πιο πάνω δηλ. “… ότι η απαλλοτρίωση τζιαι αναδιανομή της εκκλησιαστικής γης […] μπορεί να τεθεί ως ρεαλιστικό αιτημα για τη λύση του περιουσιακού …”

[Στο blog “Επανένωση 2010” αναρτήθηκαν τις τελευταίες μέρες δύο κείμενα κι έγιναν και ενδιαφέρουσες συζητήσεις για την εκ περιτροπής προεδρία, διερωτούμαι όμως γιατί ΔΕΝ θίχτηκε και το ζήτημα του «ενιαίου ψηφοδελτίου», πρόταση που είχε υποβάλει κάποια στιγμή ο Πρόεδρος Χριστόφιας, αλλά την απέσυρε ... Πιστεύω ότι με το «ενιαίο ψηφοδέλτιο» θα ξεπερνιούνταν διάφορα προβλήματα και ενδοιασμοί καθώς ο Πρόεδρος κι ο Αντιπρόεδρος – δηλ. οι εκ περιτροπής πρόεδροι θα εκλέγονταν κάτω από το ίδιο πρόγραμμα. Δυστυχώς δεν βρήκα χρόνο να προβάλω ΕΓΩ αυτήν την άποψη] ...
Απ’ εκεί και πέρα όμως εξακολουθώ να έχω έντονα την άποψη ότι χωρίς κοινωνικές κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις το [νέο] κρατικό μόρφωμα θα μετατρέπεται όλο και πιο αστικό κι αυτό με τη συμβολή ή έστω την ανοχή της Αριστεράς! Κι εξακολουθώ να προβληματίζομαι [όπως είπα και στον Γρηγόρη] για την αδράνεια των οργανωμένων συνόλων της Αριστεράς τη στιγμή που ο Πρόεδρος καθυβρίζεται ως “προδότης και καταδότης” από μια χούφτα φασίστες ... Πολύ ελιτίστικη έχει γίνει τελικά η διαδικασία των συνομιλιών ...
Τζιαι ο υποκειμενισμός στην προκειμένη περίπτωση ΤΙΠΟΤΑ δεν κινεί αγαπητέ Γρηγόρη!

Ανώνυμος είπε...

agapi mou kali mou :)

i missed u.

Exw updates. Emilisa me ton K. sti lefkwsia, to arnitiko en oti en me epiasan gia ton fevrari to thetiko en oti en epiasan kanenan telika.
(Epidi ws gnwston, kanis pio kalos ke pio metriofrwn apo emena, ahaha)
Ipen mou pou ton septevri telika en na anixti thesi.

Twra innampou na kamw an tha minw dame pou ime twra i an tha paw konta tous to septevri dunno, epethanen o pappous mou prin llies vdomades je en kapws santanwmenos o eggefalos mou je en mporw na kamw plana gia to ameso mellon, pernw ta pramata xalara gia na men klatarw.

Kata ta alla ime kala, alla exasa 7kila je priete i mana mou na men xasw alla, je prospathw na tis eksigisw oti enen ethelontika pou ta xannw alla xannonte mona tous.
En kserw, en periergi fasi.
En epiasa AIDS omws giati epia je ekama aimatologikes ;)

Se kana mina exw group show, alla en tha paw, en na pan oi doulies mones tous ahahaha.
Varke na paw.

I missed u a lot, twra na dw innampou na kamw me ton septevri je an ola pan kala tha se thwrw pio sixna :D

To kimeno sou en respect as always, alla ti sizitisi dame en emporesa na tin akolouthisw olokliri giati en exw tosi pitharxia noitika panw mou popse.

Filakia polla polla polla
xxxx

Ανώνυμος είπε...

φιλουθκια καλικαντζαρε/ουα..:)

nicostrim είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
nicostrim είπε...

Νομίζω ότι κι εγώ ανοίκω στην αισιόδοξη σχολή: βλέπω να κινούμαστε αποφασιστικά μπροστά, ιδιώς μετά την κοινή δήλωση. Τώρα πως θα καθοριστεί το αποτέλεσμα, τούτο ενα ποτέλεσμα πάλης δεν είναι προκαθορισμένο, όμως οι πιθανότητες επιτυχιάς εν καλές.

Ανευ, ο Χριστόφιας υπέβαλε πρόταση για κοινό ψηφοδέλτιο. Δεν επέμενε γιατί είχε αντιδράσεις πάο την Δεξία και στις δύο πλευρές τους συρματομπλέγματος. έκανε μια τακτική υποχώρηση, σωστά κατά την γνώμη μου, για να διαφυλαέις το κύριο που ήταν η άμεση και διασταρούμενη ψήφος που είναι άλμα προς τα μπρος. Γιατι; για πρότη φορά έχουμε κίνηση προς την κοινή πολιτότητα και τούτο διασφαλίζει: (α) την ενότητα του κυριακού λαού. (β)Αποτελεί την καλύτερη ασφαλιστική δικλείδα εναντίον πιθανών ξένων επεμβάσεων (με την έμμεση εκλογή εύκολα μπορούν να "πειστούν" κάποιοι αντιπροσώποι της 'α ή β' εξωτερικής δύναμης να υποστηρίξουν τον γ' ή δ' για πρόεδρο, ερήμην του κυριάρχου λαού. (γ) σπάζει σε μεγάλο βαθμό ο ενοκοινοτισμός και ανατρέπεται η θεσμική εθνικιστική υπεροχή από την εποχής της Ζυρίχης. (δ) Έμπρακτα μπορούμε να προχωρήσουμε προς την ταξικοκοινωνική, ιδεολογική και πολιτική δραση σε εκλογικό επίπεδο.

Αστικό κράτος; Σαφώς. κι αυτό διαφαίνεται από το περιουσιακό ζήτημα, αλλά και πιθανώς άλλα στοιχεία που δεν είναι ιδανικά. Αυτός είναι ο συμβιβασμός κατι σαν την συνθήκη του Μπρεστ-Λιτόφσκ.

Κι όμως αν θεαθεί συνολικά τί έχει επιτευχεί μέσα από μια Γκραμσική-Πουλαντζική βλέπουμε μια τομή ή μια ιστορική ρήξη που βαθμιαία οδηγέι στη νέα εποχή. Για το Ανάν δεν θα συζητήσουμε τώρα - τα είπαμε χιλιάδες φορές, καιρός να πάμε πάρα κάτω.

Ανώνυμος είπε...

γεια σου τριμ,
πρεπει το πλασμα να γραφει πιο τακτικα..τωρα εσυανχτηκαν τοσα που εν ηξερω ποθεν να κοψω τζαι ιντα που να βαλω για το επομενο ποστ..
τωρα να δουμεν ιντα αφηγηση εν να φκει..

για την κοινη δηλωση..
σαφως εν καλο το πλαισιο..τζαι η δηλωση τζαι το σκηνικο γυρον...οσα δηλαδη εγιναν που τον τζαιρον του προηγουμενου γυρου..
τζαι απο οτι εθκιεβασα με τες δηλωσεις ταλατ οντως εγινεν βημα μπροστα..
αλλα νομιζω οτι ενεν μονο εσωτερικα που προχωρα η εικονα..
σαν να συγκλινουν δυναμικες