Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

Περιμενωντας την λυση

"Εστραγκον: Εν μπορω να συνεχισω ετσι.
Βλαντιμιρ: Ετσι νομιζεις.
Εστραγκον: Τζαι αν εχωριζαμεν; Τουτον μπορει να εν καλλιτερον για εμας.
Βλαντιμιρ: Θα κρεμαστουμεν αυριο. Εκτος τζαι αν ερτει ο Γκοντο.
Εστραγκον: Τζαι αν ερτει;"
"Περιμενωντας τον Γκοντο" Σ. Μπεκετ.

"Εγω αγαπω του αθρωπους για αυτο που ειναι. Με ολες τους τις βρωμιες και τα βιτσια τους. Αγαπω την φωνη τους και τα ζεστα τους χερια και το δερμα τους - το πιο γυμνο απο ολα τα δερματα- και το ανησυχο βλεμμα τους και τον απελπισμενο αγωνα που κανει ο καθενας εναντια στον θανατο και την αγωνια. Για μενα ενας λιγοτερος η περισσοτερος αθρωπος στον κοσμο μετραει πολυ. Ειναι πολυτιμος.
Εσυ..η αγνοτητα σου μοιαζει με θανατο.."
"Βρωμικα Χερια" Ζ. Π. Σαρτρ

"Ομοσπονδια η θανατος,
η γιατι ακομα και αν δεν υπηρχε ομοσπονδια θα επρεπε να την εφευρουμε"
Μ.Τ., Τραινο στην Πολη, underground εντυπο της ερωνησου, Αυτονομη περιοχη Λεμεσου. 1993.


Αμα θωρω χαρτες με το κλιμα νοιωθω την ιδια ανακουφιση που νοιωθω αμα θωρω γεωγραφικους [τζαι οϊ πολιτικους] χαρτες..η αισθηση οτι οι αερηες, τα συννεφα, η βροσιη οπως τζαι οι στρουθοι, οι κουρκουταες τζαι τα ψαρκα, εν εχουν συνορα εν σαν το χαδι της ελπιδας αμα ζιεις μεσα στες [φαντασιακες τζαι υλικες - των συνορων] φυλακες των εθνων..
Ακομα τζαι στες πιο δυσκολες περιοδους της εθνικιστικης υστεριας η οπτικη υπενθυμιση οτι η κυπρος εν ενα μιτσην νησι στην ακραν την Μεσογειου, ηταν ανακουφιστικη..την δεκαετια του 60 που σαν ροκολος εν εκαταλαβαινα ινταλως εν να γινει η "ενωση" με την οποια μας εζαλιζαν οι δασκαλοι τζαι το ραδιο [εν να κτισουν γιοφυρι; εν τραβησουν την κυπρο με κανενα γαντζο;], μαλλον εκφραζα με την απορια μου την υποσυνειδητη ανακουφιση για το ανεφικτο του ηγεμονικα "ευκταιου"...

Τουτο το φθινοπωρο εν ενδιαφερον για την διαδικασια επανενωσης..Σαν να χαλαρωνει το κλιμα..οι μηχανισμοι παραγωγης υστεριας συνεχιζουν βεβαια..αλλα σαν να κατι να εκοψεν..σαν να φκαινει κατι σαν κουβεντα στις αντιπαραθεσεις...σαν να απλωνεται στην κοινωνια εναν ειδος λογου για το ειδος της λυσης..
Η δομη της υποδοχης καθε ιδεας που κουβεντιαζεται στες συνομιλιες εν σταθερη σαν ρουτινα: με το που εμφανιζεται η ιδεα αρκεφκουν να φωναζουν [ουρλιαζουν ισως να εν πιο σωστη περιγραφη] οι κουρτισμενοι - "κινδυνος", "εποικοι", "τουρκια", "εν να μας γελασουν"...
Υστερα ακολουθει διστακτικα μια σειρα απαντησεων..Η δομη των αντιπαραθεσεων εν αναλογη με τους περσινους καυκαες για την εκπαιδευση τζαι τους καλοτζαιρινους με την τελικη ταφη της συμβολικης φωτογραφιας των αγνοουμενων...μονο που σαν να διευρυνεται το πλαισιο των απαντησεων..

Ας δουμε ομως τζαι την υλικη πραγματικοτητα που αντικατοπτριζει η διαστρεβλωνει ο δημοσιος λογος...
Νομιζω οτι αν δουμε το κυπριακο σαν ολοτητα, η λυση εσιει αρκεψει να προσδιαγραφεται..τζαι μεσα που τες διαδικασιες που ετροχιοδρομηθηκαν που το 2003-04 τζαι μεσα που τες συζητησεις των τελευταιων μηνων που διαμορφωνουν πκιον ενα νεο συνθετικο σχεδιο λυσης..
Ας πουμεν οτι εχουμεν 4 βασικες ενοτητες στες οποιες οι 2 κοινοτητες διαφωνουν:
κυριαρχια, εδαφικο, εποικοι, ασφαλεια/εγγυησεις.

Η κυριαρχια εν το θεμα οπου σαφως οι ε/κ ειχαν παραπανω τζαι πρεπει να δωκουν - η εν να αναγκαστουν να δωκουν ακομα τζαι χωρις πολιτικη λυση - θα τους το επιβαλουν διοτι η κυριαρχια εν θεμα αναγνωρισης που τους αλλους..οι ε/κ εκαμαν τα παλλουτζια τους χρυσα [σαν το ανοικτο στην ροη του κεφαλαιου μερος της κυπρου] με το να διαχειριζουνται μονοπωλιακα την πολιτειακη κυριαρχια..η οποια ομως εν κοινη/δικοινοτικη με βαση το συνταγμα του 60 - το οποιο εν η νομιμοποιηση μεχρι στιγμης της ε/κ διαχειρισης του κρατους..οποτε οι τ/κ σαφως εν θα εδεχουνταν ενα καθεστως οπως το 60 οπου εχασαν την θεση του αντιπροεδρου τζαι η διεθνης κοινοτητα αναγνωρισεν τον ε/κ προεδρο..που την αλλη οι ε/κ επιμεναν οτι το προβλημα εν ηταν η μονοπωλιακη διαχειριση του κρατους αλλα οι αποσχιστικες τασεις..οποτε ιδου ενας συμβιβασμος οπου η μειονοτητα πιανει συμβολικα το ενα τριτο της κυριαρχιας [το οποιο της ανηκει με βαση το 60] με την εκ περιτροπης, αλλα δεχεται την διασταυρωμενη/σταθμισμενη ψηφο..ανοιωντας την πορτα στην επανενωση της κοινωνιας..
τζαι οντως τουτη η διασταση [της εστω εν μερει επανανενωσης της κοινωνιας στην πολιτικη συμμετοχη] μπορει να πιστωθει στα θετικα της υπαρξης ενος αριστερου προεδρου..

Στο εδαφικο εν να δωσουν οι τ/κ..δαμαι οι "πληροφοριες" εστιαζουν στην "κατηγοριοποιηση"..αλλα με βαση το γεγονος οτι οι συζητησεις [οπως ειπεν τζαι ο τασσος του νικολα] εν γινουνται σε ενα κενο [κτιζουν πανω στες προηγουμενες] οι ε/κ θα πιασουν καμποση γη για να επιστρεψουν οσο πιο πολλοι γινεται στο νοτιο συστατικο μερος της ομοσπονδιας... υστερα εν να εν εφκολο να τα εβρουν με την δημοσια γη...που τζιαμαι τζαι τζει το ποιος/α εν να εσιει την προτεραιοτητα [ ο χρηστης η ο ιδιοκτητης] εν θεμα που σαφως παει στο τελος τζαι που τζιαμαι τζαι τζει σε μηχανισμο επιλυσης διαφορων..
Το πραγματικο ζητουμενο στο εδαφικο νομιζω εν η καρπασια..που μιαν κουβεντα του τσελεπη που εμετεφερεν ο στροβολιωτης στο μπλογκ του, μπορει να παιζει τζαι το "μερος" της καρπασιας..μπορει να σκεφτουν να καμουν εναν ειδος ομοσπονδιακης διαχειρισης..οπως εν η πολη της ουασιγκτον στις ΗΠΑ λ.χ...
Εννα δειξει...

Στους εποικους, παρα τα ψεματα των "απογονων" του τασσου, σαφως η ε/κ πλευρα εν δεσμευμενη με τες 45-50,000 που εδεχτηκεν ηδη ο μακαριτης....τζαι εν αστεια η υποκρισια οσων [οπως ο Λυσσαριδης η τζηνοι του ευρωκο] εστηριξαν τον Κληριδη το 98 οταν ελαλεν "δεν μπορειτε να διωξετε παρανομους μεταναστες", να λασσουν τωρα για τους εποικους..το πραγματικο θεμα ενι οτι εχουν νομιμοποιηθει τζαι αλλοι..τζαι οσον περνα ο τζαιρος εν να πολληνισκουν..τζαι εσιει δικαιον ο αναστασιαδης να εστιαζει πανω σε τουτον αμα μιλα σε εθνικφρονα ακροατηρια..διοτι αν δεν λυθει το κυπριακο, τα βορεια συνορα θα παραμεινουν ανοιχτα [ η μπορει τζαι να ανοιξουν τελεια] τζαι σε 50 χρονια οι ε/κ μπορει να εν να εν μειοψηφια στην κυπρο...τζαι τοτε, ποιος εν να αθθυμαται ινταλως ηρτεν ο καθενας..ηδη ο Κληριδης ειπεν το ειλικρινα - για τον εξω κοσμο οι εποικοι εν παρανομοι μεταναστες..τζαι εν δυσκολο να τους θκιωξεις...
το πιο ενδιαφερον στοιχειο ηταν μια δημοσκοπηση στον φιλελευθερο το καλοτζαιρι που εδειχνεν οτι μια πλειοψηφια των ε/κ καταλαβαινει πκιον οτι εν να μεινουν μια μεριδα των μεταναστων που την τουρκια που πληρουν καποια κριτηρια..
Το ζητημα της μεταναστευσης εν να εν το κεντρικο ζητημα στο μελλον δαμαι - τζαι οικονομικα τζαι αλλωςπως..οποτε η ρυμθμιση της ροης που την τουρκια εν μαλλον προυποθεση για να υπαρξει λογικη συζητηση..

Για την ασφαλεια τζαι τες εγγυησεις που σημειολογικα ηταν το πιο περιπλοκο, φαινεται να γινεται κατι ...οι εγγλεζοι φαινουνται να προωθουν αλλαγη τζαι εγκαταλειψη του μοντελου που υπηρχε...μορφες ασφαλειας εν να θελουν ουλλοι..αλλα οπως οι ε/κ κλωτσουν με τες τουρκικες εγγυησεις, γιατι να μεν κλωτσουν τζαι καποιοι εστω τ/κ αν θα βρεθουν σε ενα χριστιανικο κλπαμ οπως η ευρωπη;..δαμαι οι πολιτισμενοι [πε τζαι καλα] ελβετοι εκαμαν παρανομους τους μιναρεδες - ασιοιλε δημοκρατια οι γρισκιανοι α; η δημοκρατια της πλειοψηφιας...
Οποτε να δουμεν την φορμουλα των εγγυησεων..τουτη που εχουμεν εν δραμα ετσι τζαι αλλοιως..αλλα εν να εσιει χαζιν να εχουμεν τους απορριπτικους εθνικοφρονες να αγωνιζονται να μεινουν οι τουρκικες εγγυησεις οπως ηταν το 60..

Τωρα το αν θα προκαμουν ως τον απριλη..ε αφου ειπαν οτι εν να το πιασουν καπαλι τον τριτο γυρο τον γεναρη, λογικα ναι, γινεται..
τωρα εν καμει κινηση με την ασφαλεια/εγγυησεις η τουρκια τωρα;

Λογικα παμε σε ενα πλαισιο λυσης οϊ μονο γιατι οι συνομιλιες εφτασαν δαμαι που εφτασαν, αλλα γιατι η υλικη πραγματικοτητα της ιστορικης εξελιξης οδηγα τζιαμαι...
Για να αξιολογησουμε το ιντα που μπορει να γινει πρεπει να δουμεν τουτο το πλαισιο..
Εγραφεν την κυριακη στον πολιτη οτι εσυζητουσαν για την τουρκια 15 ευρωβουλευτες - τζαι μεταξυ τους ηταν τζαι τα 3 απορριπτικα αστερκα [η αντιγονη, ο μαυρονικολας, η θεοχαρους]..στο τελος εν τους αντεχεν κανενας που τους αλλους ευρωβουλευτες..φανταστειτε να ακουετε το ακατασχετο μπλα μπλα της αντιγονης, τες κουτοπονηρκες του κουλλη, τζαι το στημενο αχαρο υφος της θεοχαρους να το παιζει βλαχοκουλτουριαρα...καποτε μπορει να τους ακουαν οι ξενοι σαν γραφικους ιθαγενεις..σημερα λαλει ο μαυρονικολας εν μας ακουει κανενας..
φυσικα..διοτι η κυπρος εν μια πλουσια κοινωνια η οποια εσιει 2 κοινοτητες τζαι η πλουσια κοινοτητα που μονοπωλει τζαι την εκπροσωπηση στο ευρωκοινοβουλιο τζαι εσιει τον ελεγχο του κρατους, παιζει το θυμα..
Ετσι φαινεται στα μαθκια των αλλων..

Στην περιοχη μας ομως αλλασουν τζαι αλλα πραματα εκτος που την φτωχη κυπριουλα που εν μικροαστουλα πκιον - πλην μιζερη ακομα οταν την εκπροσωπουν οι θεοχαρους τζαι οι κουληες..
Η ανατολικη μεσογειος εν το συνορο της ευρωπης με τους αραβες..ειτε ενταχθει ειτε οϊ η τουρκια στην ευρωπη, εν να εν η γεφυρα της δυσης με την ανατολη ποδα..αναποφευκτα η κυπρο σαν γεωγραφικος χωρος εν να πρεπει να εβρει την θεση της σε ενα περιβαλλον οπου οι αραβες θα εβρουν τα ποθκια τους [η θα κυριαρχει η επιρροη του ιραν] τζαι η δυση εν να μιλα με ισους οϊ "κουλουφους ιθαγενεις"..Η τουρκια φτιαχνει προφιλ διαμεσολαβητη..οι αποοριπτικοι προσπαθουν να πεισουν την δυση οτι μονο το δικο τους προβλημα εσιει σημασια..good luck..με ετσι αντιπαλους ο νταβουτογλου παιζει μονοτερμα...

Στην νεα οικονομικη πραγματικοτητα της περιοχης θα απλωνουνται γυρον μας αγωγοι ενεργειας τζαι θα περνουν αθρωποι προς τζαι απο την δυση..συνηθως τουριστες που την δυση τζαι μεταναστες που την ανατολη..Αλλα που ηταν η Κινα πριν 50 χρονια τζαι που εν σημερα; Βεβαια επανασταση εν ειχαμε [ακομα] στους αραβες..αλλα η νεα κυβερνηση του Λιβανου αναγνωρισεν την Χιζμπολαχ σαν νομιμη λιβανεζικη οργανωση ενοπλης αντιστασης...Τζαι οι γαλλοι τζαι οι αμερικανοι αφησαν το να περασει ετσι..
Εν τους περνει πκιον..

Με τουτα τα γεωπολιτικα δεδομενα η κυπρος σαν νησι εν να εν αναποφευκτα ενιαιος χωρος...στον δημοσιο μας λογο κανενας εν φαινεται να αρθρωνει,ακομα, το μεγεθος της αλληλεξαρτησης της ευρυτερης περιοχης αλλα τζαι του ροτσου πανω στον οποιον παιζει τ' αππαριν μας...για χρονια λ.χ. υπηρχεν η ανησυχια στην τουρκια μηπως το κουρδικο ανταρτικο κτυπησει τις τουριστικες πολεις/κεντρα της τουρκιας..καλα γιατι οι ποδα οπαδοι του οτσαλαν εν εσυνηδητοποιησαν το τι θα εσημαινε ενα ["τυχαιο" ας πουμε] στρατιωτικο επεισοδιο στην περιοχη αμμοχωστου τζαι την λευκωσια στην τουριστικη σαιζον; εν το εκαμαν οι τουρτσιοι...οπως εν το εκαμαν τζαι οι κουρδοι..η αλληεξαρτηση ακομα τζαι των αντιπαλων δειχνει τα ορια που εχουν οι φαντασιωσεις στην πραγματικοτητα..
Η κυπρος με ενα εκατομυριο πληθυσμο νομιμο τζαι συντομα με ενα εκατομυριο περαστικους τζαι παρανομους, εν να εν κεντρο εμποριου τζαι διακινησης..τζαι σε τουτον εν να πρεπει οϊ μονο να συνεργαστει με την τουρκια τζαι τις αραβικες χωρες γυρον, αλλα τζαι να συνηδητοποιησουμε οτι με 2 πολεις [λευκωσια, βαρωσι] μοιρασμενες ειμαστεν καταδικασμενοι στην συμβιωσημε αλλους..
καταδικασμενοι στην ελευθερια οπως ελαλεν τζαι ο Σαρτρ..να ανακαλυψουμεν τον αλλο σαν διαφορετικο τζαι ομοιο στην υπαρξιακη αγωνια...

Τζαι οι απορριπτικοι το φκιολιν τους..η εκκλησια εκαταθεσεν αγωγες με τον αγγελιδη υιον..τον "μισο-φυγοστρατο" με μεσο του παπα του που τον ειδαμεν ουλλοι να περιφερεται στες επιτροπες της βουλης για να κανονισει το ρουσφετι των πελατων του δικηγορικου του γραφειου..ο απορριτπισμος πκιον εν η συντηρηση των εξουσιων τζαι των προνομιων οσων διαχειριζουνται το κυπριακο για δεκαετιες..
οσοι νομιζουν οτι εν ευκολο να απαλλαγουμεν που τουτα τα τσιβιτζια, καλα καμνουν να δουν οτι για να προσγειωθει η κοινωνια στην πραγματικτοητα σε σχεση με τους αγνοουμενους, εκαμαμεν 10 χρονια..σαν διαδιακασια την δεκαετια του 90..τζαι επερασαν τζαι 20-30 που το 74..
Οι βαθκιες δομες του ε/κ κατεστημενου εννα αντιδρασουν για να διαφυλαξουν οσα μπορουν..

Σε τουτον το πλαισιο ο καφκας στο δηκο εν μια πολλα υγιης διαδικασια..για πρωτην φορα στο κομμα του κεντρου γινεται μια διαμαχη με φοντο το κυπριακο..το δηκο εισιεν πολλες εσωτερικες συγκρουσεις ως τωρα..αποχωρησεις, αποβολες..τζαι σιουρα μια διασταση τωρα εν τζαι οι κλικες της παλιας ενωσης κεντρου εναντια στον μηχανισμο του δηκο που εδαμορφωθηκεν επι κυπριανου...αλλα ενω παλια οι αντιπαραθεσεις ηταν γυρον που προσωπα η, πιο πλαθκια, γυρον που την κεντροαριστερα η την κεντροδεξια, σημερα η κοντρα εσιει να καμει ουσιαστικα με την εμμεση επιθεση των τασσικων εναντιον του μαρκου κυπριανου με αξονα το κυπριακο..γιατι αν ειχαν τουλαχιστον το ηθος της αποψης θα ελαλουσαν, τζαι ο αστουλης ο κολοκασιδης τζαι νικολακης, οτι το προβλημα τους εν ο μαρκος, που σαν υπουργος εξωτερικων εν ο δευτερος στην κυβερντηικη ομαδα που ασχολειται με το κυπριακο..αν ο χριστοφκιας καμνει κατι τζαι ο μαρκος εν διαφωνει, τοτε το προβλημα εν ο μαρκος τζαι ο δημητρης λογικα..
αλλα σιγα που εν να εβρουν τζαι ηθος...

Γιατι μπορει να εν πιο μετριοπαθης ο μαρκος;
Μπορει να εν τζαι θεμα στυλ..αλλα ουσιαστικα ο μαρκος εκαμεν στην ευρωπη τζαι αναποφευκτα εν μιλα οπως το αππωμενο μωρο, τον νικολα, που ακουεται σαν να αγκριστηκεν που τον επιασαν το παγωτο της εξουσιας...σαν να θωρει το μεγαλο χαρτη τζαι οϊ μονο τα τοπικα..
συμπερασμα: στειλτε χαρτες στον νικολα...
φυσικα εν να δουμεν τζαι τον καρογιαν...

Η εδεκ μπορει να εσιει τουτην την ειλικρινεια προς τα εξω;
Εκαμαν βεβαια μιαν μιτσιαν επανασταση τοτε που εδειξαν την πορτα του λυσσαριδη...αλλα το συνδρομο των απωθημενων που φκαινουν σαν τζαι επανερχεται..
που την μιαν εν η φωτογραφια με τα γαιματα του δωρου λοιζου..τζαι που την αλλην ο λυσσαριδης που ειδαμεν υστερα..ενα ειδος ρητορικης το οποιο εσυντηραν το χασμα αναμεσα στον λογο τζαι την πραγματικοτητα της ιστορικης εξελιξης..ο αθρωπος που εβριζεν τον κληριδη σαν πραξικοπηματια εφκαλεν τον 2 φορες προεδρο τζαι εν εισιεν καν την αξιοπρεπεια να το πει - εχωνετουν πισω που την κατα συνειδηση ψηφο..
Αχ κυριε Μακαριε ιντα κληρονομια μας αφησες..

ο ομηρου κρατα τες αντιφασεις στο εσωτερικο με φοντο την συμμετοχη στην εξουσια τζαι την συσπειρωση ψηφων..ετσι το 8-9% εγινεν πκιον αυτοσκοπος..οπως ομως δειχνουν τζαι οι προεδρικες, ο λογος υπαρξης της εδεκ γινεται αμφιβολος..ενα κομμα που εκλιπαρει ψηφους για να εσιει η κυπρος λογο στους σοσιαλδημοκρατες οι οποιοι μιλουν πολλα πιο ανετα με τους ακελικους παρα με τον κουλλη, εν μια αντιφαση που αργα η γληορα εν να προσγειωθει στην κυπριακη πραγματικοτητα..
τζαι καποτε ο ομηρου, που εξηνταρισεν στην σκια, θα πρεπει να αναλαβει τες ευθυνες του..τζαι τζηνος τζαι οι αλλοι..
μπορει, αραγες σου, τζαι ο λυσσαριδης να δει την ολοτητα;

Αξιζει να ασχοληθει κανενας με την λυση του κυπριακου;..θωρω καμιαν μαθκια στα [ετσι θα τα πω] παραληρηματα του Μικελλιδη στον πολιτη....που τον τζαιρον που εβριζεν τους τουρκους σαν βαρβαρους γιατι εν εδεχετουν λυση ο ντεκτας, υστερα στο βρισιμο των κυπραιων σαν τριτοκοσμικων, ο σημερινος δρομος προς την υποστηριξη της διχοτομησης εν απλος..ο κοσμος του ασπρου μαυρου.. ακομα τζαι με τες καλλιτερες προθεσεις οδηγα στο αδιεξοδο..τζαι η απλοικοτητα της προβολης του εσωτερικου αγκρισαμτος σε κοινωνικο φοντο εν υπερβολικο..αλλα ατε ο καθενας με οτι νοιωθει..τζαι εν τζαι ο μικελιδης σαν cult figure συμπτωμα..

Εν μπορει να υπαρξει διχοτομηση...απλα οι τ/κ θα αναγνωριστουν σαν ενα ιδιοτυπο καθεστως στην ευρωπαικη ενωση..ο μικελιδης θα μουρμουρα, οιεθνικοφορνες θα φωναζουν κοκ..
η μη λυση εν απλα μια παρατεταμενη κριση..

Να το δουμεν τζαι λλιον που την οπτικη την αθρωπινης απελευθερωσης..που συνηθως εκφραζεται που την αριστερα ιστορικα..αλλα σαφως αφορα την ολοτητα εστω τζαι αν εν το αποσπασμα που αποκτα συνειδηση του ολου...
Κατ' αρχην η λυση του κυπριακου εν η καταργηση ενος ανενεργου μεν αλλα παντα εν δυναμει πολεμικου πεδιου..το οτι οι 2 κοινοτητες εν θελουν το πολεμο εν φανερο..γενικα στους κυπραιους φαινεται να μας αρεσκει να ακουωμεν για action παρα να μπλεκουμε..οπως οι αγωνιστες των σουβλακιων τζαι των πρωινων εκπομπων που εκλαιουνταν ουλλην την δεκαετια του 90, ως το 96, οτι "σαν θεμα αξιοπρεπειας" επρεπε να εχουμεν ενα νεκρο, τουλαχιστον, στην πρασινη γραμμη..τζαι αμα ειχαμεν 2 στα κοτσινοχωρκα τζηνοι φυσικα ηταν πισω παρακολουθωντας το θεαμα τζαι κατασκευαζοντας λογους πανω στον θανατο των αλλων..
Θελουν πτωματα για να κατασκευαζουν μισος..
Η λυση του κυπριακου με τουτην την εννοια οδηγα στην θετικη διασταση της αποστρατικοποιησης..δαμαι η νεοι [με συμπτωμα το 20% των φυγοστρατων] εν σαφως πιο μπροστα που την κοινωνια..η ιδεα οτι εν να στεκουν να φυλαουν 2 χρονια μια παραλογη διαχωριστικη γραμμη, αρκεψεν να τους φαινεται κουφη..τζαι οπως θα ειδοποιησει τζαι η Ελλαδα τα τεκνα της δακατω συντομα, τα οπλα στοιχιζουν σε περιοδο οικονομικης κρισης..

Ομως τα κερδη που την εμπεδωση ενος καθεστωτος ειρηνης εν τα λλιοτερα..στο βαθος τουτης τη ιστοριας του κυπριακου υπαρχει κατι βαθυτερο..το κυπριακο εκτος που την διασταση του πολιτικου προβληματος, εν τζαι ενα ειδος ιστορικης αλλοτριωσης..καποτε το κυπριακο ηταν προβλημα αντι-αποικιακο..υστερα, την περιοδο 1960-80 αποκτησε, στην διεθνη του διασταση, τζαι μια πτυχη αντι-ιμπεριαλιστικης διεκδικησης - η οποια ομως οικειοποιηθηκε/εκφραστηκε παραπανω που τους ε/κ αφου οι τ/κ εβρεθηκαν κλεισμενοι στα γκετο που το 63.. τουτες οι διαστασεις που εκαμαν το κυπριακο τζαι θεμα της αντιπαραθεσης της δυσης με τον τριτο κοσμο, ετελειωσαν..σημερα η κυπρος ανηκει στον πυρηνα του παγκοσμιου συτηματος...με μια ειρωνικη στροφη της ιστορικης διαλεκτικης [the cunning of history] οι κυπραιοι σαν συνολο, στον βαθμο που τους ανηκει ουλλους η κυπριακη δημοκρατια, εβρεθηκαν κερδισμενοι - ετσι το οικοπεδο εμεινεν τους..ακομα τζαι στην βορεια κυπρο η τουρκια εβρεθηκεν αναγκασμενη να στηριζει [τζαι να επιχορηγα] ενα μη αναγνωρισμενο καθεστως αντι να προσαρτησει την εδαφικη εκταση...
Σημερα η μνημη της περιοδου 60-74 λειτουργα οϊ πκιον σαν ιστορικη συνεχεια αλλα σαν ενα ειδος αλλοτριωσης..σημερα εμεινεν η εικονα, το συμβολο χωρις αναφορα στην πραγματικοτητα..τζαι το συμβολο διαχειριζουντo οσοι θελουν να διατηρησουν μιαν εξουσια που σκοπιμα εν θελει να ερτει σε επαφη με την πραγμαιτκοτητα - για να χειραγωγει οπως το ιερο..οπως η εθνικοφροσυνη στην ελλαδα, ας πουμε, εστηριζεν για σχεδον εναν αιωνα ενα γερμανο βασιλια, ενω στην λαικη της ρητορικη επεμενε στην καθαροτητα του αιματος, της γλωσσας κλπ..
Η ρητορικη της καθαροτητας, οπως τζαι η αποσπασματικη αναφορα στο 74 σημερα [στην 20 τζαι οϊ στις 15 του ιουλη, στο 74 τζαι οϊ στο 63, στα εγκληματα σε βαρος των ε/κ τζαι οϊ σε τζηνα σε βαρος των τ/κ] λειτουργα σαν ενας μυθος νομιμοποιησης ενος καθεστωτος εγκλωβισμου...ιστορικα το "εθνικο" [σαν πιστη πριν το 50 τζαι σαν προβλημα υστερα] παντα ελειτουργαν σαν μηχανισμος καταπιεσης της κοινωνικης συγκρουσης...της αμφισβητησης που γεννα το νεο..
Σημερα η αντιφαση αναμεσα στην κυριαρχη ιδεολογια τζαι την πραγματικοτητα εν πιο εντονη...τζαι η απελευθερωση του μελλοντος περνα μεσα απο την κριτικη τζαι υπονομευση του οικοδομηματος της αλλοτριωσης..
Για τουτον, για να παραφρασω του σιτουασιονιστες του 68, μπορουμε να πουμε οτι οποιοι μιλουν για κοινωνικη αλλαγη, η κριτικη της εξουσιας, τζαι αδυνατουν να δουν τον εγκλωβισμο της κοινωνιας στο εθνικο, η αναπαραγουν σαν εκφωνητες την ρητορικη του εθνικου,
"κουβαλουν ενα πτωμα στο στον λογο τους"..

Το οτι η λυση εν ενα ειδος ιστορικου περασματος φαινεται τζαι που την ετεροκλητη συμμαχια που θελει λυση..η δυση που το επροκαλεσεν εν ενδιαφερεται πκιον ακριβως για το ειδος της λυσης - οπως παλια, ας πουμε, επροτιμαν την διπλη προσαρτηση..τωρα απλα θελει να φυει το ζητημα σαν ενα καταλοιπο...
στο εσωτερικο της κυπρου υπαρχουν σαφως 2 κοινωνικες - πολιτικες δυναμεις που στηριζουν την λυση - η αριστερα τζαι οι φιλελευθεροι - του δησυ αρχικα αλλα λογικα θα βρεθουν φιλελευθεροι του κεντρου...
αλλα τουτα εν τα συνειδητα κομμαθκια της πολιτικης..η λυση εν τζαι στην καθημερινοτητα τζαι πρεπει να βοηθηθει να φκει στην επιφανεια..εν τζηνες οι στιγμες , απαγορευμενες σκεψεις, που καμνουν εναν μιτσην να μεν θελει να παει στρατο, εναν προσφυγα να σκεφτεται οτι εν καλα να μπορεσει να συνεχισει την ζωη του επιτελους με την οικογενειακη κληρονομια, τον κοσμο που εν καταλαβει γιατι γινεται τουτη ουλλη η ιστορια τωρα που ειμαστεν στην ευρωπη, στες συντεχνιες τζαι τους εργολαβους που θωρουν στην λυση μια τεραστια οικονομικη επενδυση..

Εν συμβιβασμος πραγματικα η ομοσπονδια;
Αν υπαρχει κατι οδυνηρο πραγματικα εν το δραμα του 74..τζαι τζηνοι που αναλωνονται να το θυμιζουν εν τζηνοι που υποβαλαν τους συγγενεις των αγνοουμενων σε τζηνην την φρικτη εμπειρια του να εν εκθεμα πονου για να πουλουν καποιοι εθνικο προβλημα..το οδυνηρο ενι οτι καθε μερα οι γεροι πεθανισκουν τζαι η εικονα του παρελθοντος που κουβαλουν χανεται..ο 60αρης σημερα ηταν 25 χρονων τοτε..ο 50αρης 15..τουτη εν η αδυσωπητη ιστορια του βιογραφικου χρονου..δαμαι μπορει να υπαρχει πονος γιατι χανουνται οι μνημες τζαι κλειουν οι βιογραφικοι χρονοι χωρις ενα ειδος ολοκληρωσης στον δημοσιο χρονο..

Αλλα η ομοσπονδια σαν πολιτικη δομη ενεν συμβιβασμος..εν ιστορικη προοδος..
Τον τζαιρον που οι προυχοντες αποφασιζαν επρεπεν να γινει αγωνας για το δικαιωμα ουλλων [τζαι αρα της πλειοψηφιας σε μιαν κοινωνια η κοινοτητα] να αποφασιζουν..τοτε η εννοια της διαφορετικοτητας ηταν καθετη/ιεραρχικη τζαι ανεμιζαν την τζηνοι που ειχαν εξουσια...υστερα που την ολοκληρωση της ιστορικης δημοκρατικης επαναστασης [που συμπεριλαμβανε τζαι την παγκοσμια αντι-αποικιακη εξεγερση] το προβλημα εμετατοπιστηκεν στο δικαιωμα των μειοψηφιων να υπαρχουν...εφοσον ουλλοι οι αθρωποι εν ισοι, πρεπει να εν τζαι ιδιοι;
Ιδου το ερωτημα της δεκαετιας του 60....
Αν η πλειοψηφια σε μια ιστορικη στιγμη πιστευκει οτι πρεπει να λιθοβολουν την πουτανα, η την γυναικα που της αρεσκει το μη-μονογαμικο σεξ, εν σωστο;
Αν μια κοινωνια θεωρει οτι η μειοψηφια του 15% [οι ομοφιλοφιλοι ας πουμε] εν πρεπει να εχουν δικαιωμα υπαρξης, εν λογικο;
Μπορει μια πλειοψηφια να υποχρεωσει μιαν μειονοτητα να ενταχθει σε αλλο κρατος - σε ενα κρατος που θα την εθεωρεν μιασμα- οπως ηταν η περιπτωση των τ/κ με την ενωση;
Το κυπριακο εν ηταν μια παραδοξη περιπτωση..εδειξεν αντιθετα που την δεκαετια του 50 τα προβληματα που υπαρχουν σε πολυπολιτισμικες κοινωνιες αμα εφαρμοζεται η απλη λογικη της πλειοψηφιας..
Ποια εν η πλειοψηφια τζαι ποια η μειοψηφια; τραβας λλιον τα συνορα παρα δα η παρα τζιει τζαι αλλασουν τα δεδομενα..Το κασμιρ εν μια μειονοτικη διαμαχη στην ινδια, αλλα αν ανηκεν στο πακισταν θα ηταν διαφορετικα σαφως τα δεδομενα..το συνορο εν μια γραμμη στον χαρτη..μια γραμμη της ιστοριας πανω στην γεωγραφια..αλλα η ιστορια εν μεταβατικη..

Περα ομως που τες κοινοτητες, οι οποιες εν τζαι εναν ειδος θρησκευτικης κληρονομιας που αργα η γληορα εν να ξεπεραστουν για πολλους, η αισθηση οτι υπαρχουν ορια στο ιντα που μπορει να καμει μια συγκυριακη πλειοψηφια εν σημαντικη..το οτι εκολλησεν ο ορος περιρεουσα ατμοσφαιρα εν καλον..για να αθθυμιζει εναν ειδος αυταρχισμου που εισιεν ομως πολλα βαθυτερες ριζες..γιατι πρεπει να αθθυμουστεν οταν εσκοτωθηκαν πολλοι αθωοι τζαι η πλειοψηφια εσιωπησεν..που ηταν η πλειοψηφια στο λευκονοικο οταν ελυντσαραν οι μασκοφοροι του γριβα τον Μενοικο;

Η αποκεντρωση της εξουσιας που το κεντρικο κρατος τζαι η προστασια της αυτονομας των διαφορετικων, εν βασικο στοιχειο της διευρευνσης της δημοκρατιας προς την απελευθερωση - τζαι οϊ της καταναλωτικη χρηση της δημοκρατιας σαν χωρου χειραγωγησης των θεατων οπως καμνουν οι τηλεορασεις τζαι οι πολιτικοι-δικηγοροι..

Τζαι, που μιαν ριζοσπαστικη σκοπια, η εμπλοκη με την λυση, ενεν θεμα του τι θα γενει σε ενα δησμοψηφισμα αλλα το απλωμα της διαδικασιας επανενωσης σαν διευρυνσης της δημοκρατιας προς την τοπικη αυτοδιαχειριση..
Ουσιαστικα οι απορριπτικοι θελουν την διατηρηση του εγκλωβισμου των 2 κοινοτητων σε ενα πεπλο αγνοιας τζαι αλλοτριωσης των ιστορικων τους πιθανοτητων για να διαχειριζονται τζηνοι τα συμφεροντα τους..
Η λυση αντιθετα προυποθετει το απλωμα στην κοινωνια μιας συνειδησης για τες ιστορικες τζαι γεωπολιτκες δυναμικες..ενα ειδος ιστορικης συνειδησης στην οποια οι αθρωποι συμμετεχουν..οι αστοι εν να θωρουν αλλην προοπτικη τζαι οι προλεταριοι αλλην, στην λυση του κυπριακου..οπως εν παντα τα ιστορικα περασματα..
Το ανοιγμα του κλουβφκιου εν απελευθερωτικο που μονο του..

5 σχόλια:

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous είπε...

Εστραγκόν:
- Πεινάω

Βλάντιμιρ:
- Θες ένα καρότο;

Εστραγκόν:
- Μόνο αυτό έχεις;

Βλάντιμιρ:
- Ίσως έχω κανένα γογγύλι

Εστραγκόν:
- Δώσε μου ένα καρότο.

(Ο Βλάντιμιρ ψάχνει τις τσέπες του και δίνει ένα γογγύλι στον Εστραγκόν που το δαγκώνει)

Εστραγκόν:
- Γογγύλι είναι!
Βλάντιμιρ:
- Ο, με συγχωρείς! Θα ορκιζόμουν πως είναι καρότο. (Ψάχνει ξανά στις τσέπες του αλλά βρίσκει μόνο γογγύλια.). Μόνο γογγύλια υπάρχουν. Πρέπει να έχεις φάει το τελευταίο. Περίμενε, το έχω. (βγάζει ένα καρότο και το δίνει στον Εστραγκόν) Πάρε, φίλε μου.

Σημείωση: Εμάς, μας δίνουν καρότα αλλά θέλουμε γογγύλια!

Ανώνυμος είπε...

Έναν σεντόνιν πάλε. Μεταξένον.

Το Τραίνο; Νομίζω σε αραχνιασμένες κάσιες, σε σκοτεινό υπόγειο φυλάω ακόμη τα τεύχη 

Για όσους δεν πρόσεξαν τις λεπτομέρειες:

«φυσικα..διοτι η κυπρος εν μια πλουσια κοινωνια η οποια εσιει 2 κοινοτητες τζαι η πλουσια κοινοτητα που μονοπωλει τζαι την εκπροσωπηση στο ευρωκοινοβουλιο τζαι εσιει τον ελεγχο του κρατους, παιζει το θυμα..
Ετσι φαινεται στα μαθκια των αλλων..»

Ακριβώς, όταν επιμένουμε φορτικά να φύουν τα στρατεύματα και έννοια σας, θα το λύσουμε, μένουμε με ανοικτό το στόμα όταν μας υποβάλουν πως ναι, αλλά με ποιους μηχανισμούς θα εκλέγεται ας πούμε ο μουχτάρης του Καραβά;

Και ο νοών νοήτω.


«Σε τουτον το πλαισιο ο καφκας στο δηκο εν μια πολλα υγιης διαδικασια..για πρωτην φορα στο κομμα του κεντρου γινεται μια διαμαχη με φοντο το κυπριακο.»

Νομίζω η διαχρονική παρουσία του ΔΗΚΟ δεν του δίνει το δικαίωμα να παίρνει θετικούς χαρακτηρισμούς. Δεν θα τους ρίξουμε στη θάλασσα μεν, αλλά αν θέλουν να κάνουν για πρώτη φορά κάτι θετικό, ας κάτσουν την μάππαν κάτω ώσπου να βρεθεί η λύση, τζιαι μετά να σου πω εγώ για ιδεολογίες και λοιπές ΔΗΚΟικές λουβάνες.

Κόμμαν του κέντρου; Ε πε μας αλλόναν )))))

«η μη λυση εν απλα μια παρατεταμενη κριση..»

«Θελουν πτωματα για να κατασκευαζουν μισος..»

Τόσο αυτονόητα, που πρέπει να κάνεις προσπάθεια για να μην τα δεις.

Λέμε τώρα…

matilta είπε...

Το πράμα εψήθηκεν νομιζω τζε μέσα μας. τα σημάδκια εν far too many για να τα αγνοήσει κανείς.

Στα ταξίδκια / άπλωμα της ψυσιής ως τα σύνορά μας (που ένι φυσικά η Τζερύνια) παρέα μαζί με άλλους επικ λαβερς, ο δρόμος περνά κοντά που το χωρκό μου (κανένα χιλιόμετρο απόσταση). Κάθε φορά δείχνω το στους συνταξιδιώτες μου τζε λαλώ ιστορίες σtα μωρά.
"έτο μονοπάτι που επήενε η γιαγιά σας με τον γάρο στο διπλανό χωρκό, όταν ήταν στην ηλικία σας για να αλέσει σιτάρι να ζυμώσει η μάνα της για να ταΐσει τα 9 κοπελλούδκια της. - (οϊ εν είσιεν φούρνους του Ζορμπά τότε) Τζε μιαν φορά έφτασεν στον Κοντεμένο τζε εν έβρησκεν τον τσιφτέ να πκιερώσει τον μύλο. Τζε εστράφηκε πίσω τζε έψαχνε το μονοπάτι ώστι τζε ήβρεν το πάνω που τούτα τα βουναλούδκια. Αμμά ωσπου να πάει πίσω να αλέσει τζε να στραφεί ενύχτωσεν.....

Πριν 2 φτομάδες που εξαναπεράσαμε, αντί για ιστορίες έβαλλα τους να κοιτάζουν να δουν αν φαίνεται το σπίτι των γονιών μου. Πριν μιαν εφτομά είπα τους ότι ως του χρόνου εννα μινήσκουμε τζιαμέ τζε εκάλεσα τζε την φιλενάδα που τα αγριολάχανα, που τα τελευταία χρόνια εμύησα στην ομορφκιάν του τόπου μου. Εν μεγάλο φορεί μας ούλλους. Έχτισεν το ο Ρουβιθάς που το Καπούτι, ο τζύρης του Τερλικκά. Τζε η μάνα μου η καλοφωνάρισσα θυμάτε ακόμα τις τραουδκιές που έβαλλεν ο Ρουβιθάς σαν εδούλευκε την πέτρα. Τζε ο τζύρης μου έφκαλλεν πλακάκια μωσαϊκά που εγκαταλειμμένα χτίρια των Εγγλέζων τζε εκουβάλεν τα στο χωρκό.
"Ωστε εν που το παπάς σου που το πείρες το χούϊ του ρακοσυλλέχτη?"

Εμυρίστηκε το τζε η μάνα μου αλώπως. Εν εξηγιέται διαφορετικά τούτη η ξαφνική της βία να μας μοιράσει τα χωράφκια. Έφερεν τα κοτσιάνια τζε εγνώρισέν μου τα ένα ένα. Επεριέγραφέν μου τα, τζε μαντές τζε εμιλούσε για πλάσματα. Τα Κοτσινόια, τις Λούρες του Σολωμή, τα Δκυό Κλιμάρκα, την Βαθκειάν Λαξιάν, τα Μετοσσιήτικα, τα Καψάλια, τον Δρόμο της Δένειας, τον Λάκκο του Μανωήλη, τα Δύμματα….. Ερώτησεν τζε την μάνα της να την συμβουλεύσει για νάβρει τον πκιό δίκαιον τρόπο να τα μοιράσει.

matilta είπε...

Στο νέο σχέδιον λαλεί, το χωρκό εννα κόψει στην τουρκοκυπριακή διοίκηση.

Στο προηγούμενο ακόμα τζε ο Λάρνακας της Λαπήθου που καβαλληκά τον Πενταδάκτυλο ήταν ναν Ελληνοκυπριακή διοίκηση. Εμπειράζει. αρέσκει μου που εννα υπάρχει κομμάτι της Καρπασία ελληνοκυπριακή διοίκηση - ότι δηλαδή εν θα 2 ξεχωριστές περιοχές με τούτον τον ξεπερασμένο (sorry αμά ένι ο ευλοημένος) διαχωρισμό των ανθρώπων της Κύπρο, αμμά εννάσει εξ αρχής ένα κάποιο ανακάτωμα.

Δε που στο τέλος εδούλεψε θετικά ότι το χωρκόν εν στρατόπεδο. Εν θα έχουμε διευθετήσεις του ποιός εννάσει το δικαίωμα - ο χρήστης η ο κάτοικος.

Οπόταν εγώ, η μάνα μου, η γιαγιά μου, οι κόρες μου τζε η φιλενάδα μου που τα αγριολάχανα εννά πάμε. Είχα το τάμα να πάρω την γιαγιά μου πριν να πεθάνει - 95 η Μαριαννού τζε κρατά ακόμα. Λαλείς να τα καταφέρει αλλόνα χρόνο? Ο παπάς μου εν τα κατάφερε αμμά όπως είπε τότε ο Μπουλέν, εννά τον πάρουμε μαζί μας. Οι αρσενιτζιοί εννα μας ακολουθήσουν, εσσιέκιπι.

Του χρόνου το Γεννάρη εννα κάμω μεγάλο πάρτυ τζιαμέ στην αυλή του παπά μου. Είσαστε ούλλοι καλεσμένοι. Ειδικά εσύ λινο (τζε να μεν ακούσω για ταξίδκια που φτάνουν ως το βόρειο τμήμα της Λεμεσού)

rose είπε...

εφαγα 2 μεροκάματα να σε διαβασω :-)

αλλα η καταληψη με "αποζημίωσε" (ειδες πόση υπεραξία βαλαμε στην καθημερινη ομιλία;)

"Το ανοιγμα του κλουβφκιου εν απελευθερωτικο που μονο του.."

αυτο!