Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2010

Η εκστρατεια δημοσιων σχεσεων της εκκλησιας τζαι το τελος της εθναρχιας

Φαινεται οτι αρκεψεν τζαι ο αρχιεπισκοπος να οργανωνει εκστρατειες δημοσιων σχεσεων..το background ηταν βεβαια ο νεος καταστατικος χαρτης της εκκλησιας, αλλα επειδη εσιει τζαι ο καθενας τον πονο του, ηταν φυσικο να μπει τζαι μια σποντα για τα οικονομικα - που εν το σημειο ροης στην απονομιμοποιηση της εκκλησιας..
Ετσι που τα μεσα της περασμενης εφτομαδας αρκεψαν τα μυστηρια τζαι οι διαρροες..τελικα, λαλει, υπολογιστηκαν παραπανω τα χρεη της εκκλησιας...με 4 παραδειγματα που την απαντηση του λογιστη στην εκκλησιας..μια εκκλησια στους Καπεδες, λαλει, εσιει περιουσια 30-50, 000 τζαι εχρεωσαν την εκατομυρια..

Ατε ρε..η πρωτη μου σκεψη, ειλικρινα, ηταν να μαθουμε ποιος εν τουτος ο μυστηριος δημοσιος υπαλληλος που εβαλεν παραπανω φορο για την εκκλησια..διοτι σαφως εν θα επκιερωνε η εκκλησια των Καπεδων που εσιει μονο το "εικονοστασι" τζαι τα τζερκα της οπως μας ειπεν δακρυβρεχτα ενας αρθρογραφος..
Να τον εβρωμεν σιορ τον τυπο η την τυπισσα [τον δημοσιο υπαλληλο] για να εχουμε συμβολα κοσμικου ανταρτικου εναντια στο εκκλησιαστικο κατεστημενο..:)

Αλλα φυσικα αλλον η φαντασιωση αλλο το ριαλιτι..εν δυνατον να εγινεν απλα λαθος; γιατι ο υπαλληλος εκαμεν ετσι λαθος; αμπα τζαι η εκκλησια τζηνη εισιεν χωραφουθκια που εγιναν οικοπεδα;
Καμια εξηγηση;..

Τζαι καλα ..η γενικη ελεκτρια..τζαι πριν η κυβερνηση του Τασσου, ινταλως αφηκεν να περασουν ετσι "λαθη" για τον οργανισμο ιδιωτικης ωφελειας του θεου;..
Α ναι..ο νικολακης εφκαλεν ανακοινωση οτι φταιει το υπουργειο οικονομικων..ιντα που εν νικολακη; ανησυχησες οτι εν να κατηγορηθουν γνωστοι σου τζαι ειπες να καμεις ρουσφετι παλε;...οπως τον Περδικη που πουλα δημοσια εγγραφα για να πιανει γλυψιμο με τους καναλαρχες; Να μεν μπορεις τζαι εσου ρε κουμπαρε να συμπεριφερθεις νακκον ωριμα...

Την παρασκευη αρκεψεν να καθαριζει λλιον η εικονα..οτι τελικα τζαι λαθη να εγιναν ηταν τζαι υπερ τζαι κατα της εκκλησιας, τζαι τα εκατομυρια στο δημοσιο χρωστα τα ο τομμυς..ο οποιος ομως επηρεν φορα τζαι εξαναειπεν μας οτι εν πκιερωνει μπακιρα..
Ειμαι πολλα περιεργος...τουτοι ουλλοι που φαινεται να ανακαλυψαν ξαφνικα οτι υπαρχουν 2 κοινοτητες στην κυπρο τζαι αρα η επανενωση θα εσιει στοιχεια κοινοτικης ρυθμισης, τζαι φωναζουν οπως τα κουρτισμενα παιχνιθκια των μωρων που φκαλουν συνεχεια τον ιδιο ηχο , εν ενοχλουνται που το θρασος του αρχιεπισκοπου που εν πληρωνει;
Τουτον εν "ρατσισμος" τζαι προνομιακη μεταχειριση;..ο αλλος εν πκιερωνει, λαλει, ακομα τζαι αμα χρωστα με δικαστικη αποφαση...
Αλλα δαμαι εν της παπαθκιας της ξυλα...

Το σαββατο το κυκλωμα της αρχισυνταξιας στο Φιλελευθερο εβαλεν τζαι πρωτοσελιδο το επιχειρημα του λογιστη της εκκλησιας οτι εγιναν "λαθη"...αλλα τα λαθη υπερ της εκκλησιας ο Μιχαηλιδης εξιχασεν τα..ιντα πραμαν α;...δημοσιογραφια ιδιωτικης εξυπηρετησης : ο εθνικος αγων...δικηγοροι , δημοσιογραφοι τζαι το ρευστο που παραγει η βιομηχανια συντηρησης του κυπριακου...
Λαλουν σου τα κοπελια..να ξαναπουλησουμεν την πραμαθκια του τομμμυ τζαι το σαββατο που εν το "TV μανια" τζαι γοραζουν παραπανω την εφημεριδα..διοτι αν εκαρτεραν ο Φιλελευθερος να πουλησει που την εθνικισιτικη υστερια, πεε...ηταν να γυρευκει το λαθος ο Παττιχης....αλλα γλυτωνουν τον τα αθλητικα τζαι το λαιφσταιλ τζαι κολλουν τζαι οι εθνκιστιες σαν τα τσιβιτζια...
Οι εξαιρεσεις της εκκλησιας εν εθνικες εξυπηρετησεις....τζαι οπως αρμοζει στο "εθνικο" σημερα, η προνομιακη μεταχειριση καλυφκεται με under the table....

Τουτη η εκστρατεια δημοσιων σχεσεων της εκκλησιας φαινεται να εσιει στο background την "πανηγυρικη" ανακοινωση οτι εκαταληξαν σε νεο καταστατικο χαρτη..που ναι μεν αυξανει τους επισκοπους τζαι ετσι η συνοδος τους εν αυτονομη πκιον τζαι εν χρειαζονται εξωτερικες παρεμβασεις [ ινταλως αγαπησαν ουλλοι την ανεξαρτησια τωρα α;] αλλα η ιστορικη κυπριακη νεωτερικη καινοτομια, η εκλογη των αρχιερεων με δημοκρατικη ψηφο, παει περιπατο..
Οϊ καλο...

Προσωπικα εν με πειραζει καθολου..ενας μυθος πιο λλιος...
Νομιζω οτι η ψηφος ηταν ενα φαινομενο του εκμοντερνισμου..αναγκαστηκεν η εκκλησια να το υιοθετησει για να παρατεινει την εξουσια της [σαν θεσμος εθναρχιας] εστω τζαι μεταλλαγμενη - δημκρατικα εκμοντερνσιμενη..ομως τωρα πκιον το "ποιμνιο" των ραγιαδων της, εν νακκον ανεξελεκτο [αμα αθθυμηθει κανενας το σκηνικο του Παγκρατιου] οποτε εφκαλαν του "πιστους" νοκ αουτ..Δικαιουνται να ψηφιζουν τζαι υστερα οι αππεσω εν να θκιαλεουν που τους 3 με τους πιο ψηλους ψηφους [ιντα εν να εσιει παραπανω υποψηφιους δηλαδη;] οποιον γουσταρουν..οποτε το εκκλησιαστικο κατεστημενο εν να εν πιο ασφαλες..
Τζαι καλα οσοι εσιηψαν με σεβασμο σε τουτον το γελοιο κολπο αφαιρεσης της καθολικης ψηφου, εν να εχουν το θρασος υστερα να διαμαρτυρονται για την διασταυρωμενη ψηφο;
Φοβεροι...καποτε πρεπει να αρκεψουμεν να μαζευκουμεν τουτα τα ασυλληπτα του εθνικο-απορριπτισμου για ενα μελλοντικο λεξικο αντεστραμενων νοηματων..οϊ τοσο για το θρασος οσων τα λαλουν, οσο για την ηλιοθιοτητα που υποθετουν αναμεσα στο ακροατηριο τους..
Ενα λεξικο με χιουμορ της εποχης τουτης...που η τραγωδια του παρελθοντος παρελαυνει πκιον σαν κωμωδια...

Αν στα πολιτικα πρεπει να διερυνουμε την δημοκρατια σαν κοινη ψηφο [εστω τζαι σταθμισμενη] στα θρησκευτικα, εν υπαρχει προβλημα..διοτι πρεπει να δουμε ρεαλιστικα την εικονα..που τα που ως που δηλαδη εν δημοκρατικος ο χριστιανισμος η η ορθοδοξια;
Εν ενι..τζαι η εκλογη ηταν παραπλανηση..ετο εφκηκεν ο Λεοντιος το 47 τζαι σε ενα μηνα εψατζεψαν τον...

Οποιος νομιζει οτι αντιπαθω τον αρχιεπισκοπο καμνει λαθος..οκ..εν κολλημενος με τα ριαλια - ο καθενας με το αηπιν του..τζαι φκαινουν του κατι "αθυροστομοι" [που λαλει τζαι ο κωνσταντινου] ρατσισμοι που σαν να μασιεται να τους περιορισει..αλλα γενικα θεωρω τον, καταλληλο αθρωπο να οδηγησει την κυπριακη εκκλησια "τζιαμαι που της αξιζει" [με το διφορουμενο του "αξιζει" να δειχνει τις εν δυναμει επιλογες..:)],
τζιαμαι που μπορει να παιξει στην μεταμοντερνα εποχη..
με εμφαση στην κοσμικη διασταση..τζαι σε τουτα ο τομμυς β εν μοναδικος - η δηλωση του με την οποια "απαγορευκε στες εικονες να δακρυζουν " στην εκκλησιαστικη του περιφερεια, εν μοναδικο τεκμηριο απομυθοποιησης - που τους αππεσω...
Αλλα φαινεται να εν τζαι καλος διαχειριστης της εσωτερικης πολυδιασπασης...οι ιστορικες φραξιες που την μια ["οι εθναρχικοι, οι πατερικοι, τζαι οι οργανωσιακοι]" αλλα τζαι η αυξανομενη αυτονομια των μητροπολεων που την αλλη δημιουργουν ενα σκηνικο που χρειαζεται ομοσπονδιακη διαχειριση..τζαι δαμαι ο τομμυς καταφερνει τα..:)

Η σημερινη πολυδιασπαση/αυτονομια εσωτερικα εν προιον της εποχης...η κυπριακη εκκλησια σημερα αντικατοπρτριζει την πραγματικοτητα ενος θεσμου που εκυοφορουσε την κυπριακη αυτονομια για αιωνες -πρωτα εξωτερικα..τζαι που για να την αρθρωσει επρεπε να παραξει το ιστορικο χαρισμα του Μακαριου... σημερα [την εποχη της διαφορετικοτητας] η αυτονομια διαχεεται προς τα μεσα..

Αλλα η εκκλησια γενικα εν επαραξεν ακομα εργο στην μεταφραση της εσωτερικης της εμπειριας σε δημοσιο λογο που εν να βοηθησει την ευρυτερη κοινωνια να παει παρακατω...
Εκτος που τον Νεοφυτο...η συνδεση του Αη Μαμα με την συνυπαρξη των διαφορετικων ηταν α stroke of brilliance...
Ο αρχιεπισκοπος [με εξαιρεση την επισκεψη στην βορεια κυπρο] αναμασα πελλαρες για το εθνικο τζαι ας δειχνει [εμπειρικα τουλαχιστον] να καταλαβει οτι ειμαστεν στην ανατολιικη μεσογειο τζαι αρα ζουμεν διπλα/μαζι με μουσουλμανους [τζαι η προσπαθεια του για οικονομικες διασυνδεσεις με καταρ, σαουδαραβες κλπ εν δειγματα τουτης της εμπειρικης συνειδησης].... τζαι, αφου καταλαβουμεν που ειμαστεν εν καλα να "γινουμεν" [οι ιθαγενεις γενικως] χωρος γεφυρα ανατολης δυσης - οπως εδειξεν τζαι η νουσιμη σταση του στην επισκεψη του παπα..
Ο αθανασιος εν χαμενος ακομα στο να καμνει μαζικες ορθοδοξες ψυχαναλυσεις με συνταγες στην εξομολογηση, τζαι παιρνουν τον τζαι φερνουν τον σαν δημσιο λογο...τωρα λαλει στηριζει τους απορριπτικους..ελεος κ. αθανασιε, ελεος..κυριε των πατερικων που εισαι τζαι του πατριαρχειου [ειπαμεν θελεις να παεις πισω στο αγιον ορος εν ενι;..:)], το οποιο εν θεσμος στην τουρκια...συνυπαρξη ποτζει τζαι ποδα τι;..πιστωνεται παντως, λογω της επιμονης των οπαδων του, οτι καποτε θα αρθρωθει τζαι δημοσια τζηνος ο μαυρογερημος ο λογος της "αγαπης"...
Ο κερυνειας εν θλιψη...κριμα κ. παυλο...
Ο παφου μπακαλης...
Ο νικηφορος..επισης σαφως κοσμικος κυριος..φαινεται καλος διευθυντης αλλα χωρις καλον image/αυρα αμα μασιεται να το παιξει πολιτικος..τουλαχιστον τουτος εκινηθηκε προς το κεντρο..διοτι ο τομμυς τζαι τ0υτος εν οι πιο κοντινοι...

Μπορει να προσφερει η ορθοδοξια στην κυπρο;
Η εθναρχια επιασεν παραταση ζωης με την αμεση εκλογη των αρχιερεων το 1908 ..ομως οταν στις προσφατες εκλογες για τον αρχιεπισκοπο, εψηφισαν με τον ζορι οι μισοι παρα την ενταση τζαι το ποδοσφαιρικο κλιμα, τοτε η κριση συμμετοχης ηταν σαφης...
Τωρα αφαιρειται ακομα τζαι η προσβαση...ουσιαστικα το "ποιμνιο" θα εισηγειται..

Μπορει η προσφερει η ορθοδοξια σημερα [τζαι στην κυπρο];
Σαφως..αμα αθθυμηθει οϊ μονο την απολυτοτητα της μονοθειας αλλα τζαι την [δικην της] ιστορικη εμπειρια της συνυπαρξης..δαμαι..γυρον μας..
Ειμαι πο τζηνους που πιστευκουν οτι ο Μακαριος εν τυχαιον που εγινεν συμβολο της ανεξαρτησιας..οϊ σαν μιχαλακης που την Παναγια, αλλα σαν το ατομο που εγινεν φορεας των δυναμικων του πρωτου κυπριακου αυτονομου θεσμου..
Τζαι η εκδημοκρατικοποιηση της περιοδου 1908-2010, εν να μεινει σαν ιστορικη μνημη τζαι δομικο υπολοιπο...διοτι η ορθοδοξια μπορει να μεν εν δημοκρατικη οσον αφορα την συμμετοχη, αλλα εν οντως πιο δημοκρατικη που την καθολικη διοτι το συστημα των συνοδων [μητροπολιτων δαμαι - αφου ειμαστεν η πρωτη, ιστορικα, αυτονομη-αυτοκεφαλη εκκλησια] η των οικουμενικων, βασιζονται στο ομοσπονδιακο συστημα..οπου ο δικος μας συμμετεχει με τους αλλους που μπορει να εκπροσωπουσαν [καποτε η τζαι τωρα] πολλαπλασιο πληθυσμο..αλλα εσωτερικα πρεπει να σεβαστει την αυτονομια των μητροπολεων..
Εν πολλα δυσκολο ρε κοπελλια να καταλαβετε το ομοσπονδιακο συστημα αφου εν τζηνο που εσιετε;..

Ειπαμεν..δαμαι καποιοι νομιζουν εν της παπαθκιας τα ξυλα τζαι εν θωρουν την ροη του ποταμου...
Τζαι υποψιαζομαι οτι η πιο βαθκεια κληρονομια της ιστορικης ορθοδοξιας στην κυπριακη καθημερινοτητα εν το "κατ'οικονομιαν"..με μετρο ας πουμεν [ αν μπορει η ερμηνεια ενος αθεου να κοντευκει την εκκλησιαστικη]...που ισως να εσιει το αντιστοιχο του στον ευκολο τροπο με τον οποιο οι τ/κ επερασαν στην κοσμικη νεωτερικοτητα..τζαι ακομα τζαι οι αθεοι μας πασιν εκκλησιαν το πασχα...
Ο θεος ελαλεν η στετε μου εν καλος, εν δικος μας..αν καμωμεν τζαι καμιαν αμαρτιαν εν να καταλαβει...τοπικος θεος σε μια γεφυρα πολιτισμων οπου η αμαρτια εν σχετικη....

15 σχόλια:

ματιλτα είπε...

Εκκλησία ριάλλια τζε μετανάστες.
Ο ρατσισμός που εν μπορεί να κρυφτεί?

ΟΙ ΕΠΤΑ ΤΟΥ Κουνναφή (μπορεί τζε του Σέρτη)

"Εμφανής ο στόχος τους
Και όταν, τον περασμένο Μάιο, ο Αρχιεπίσκοπος και η Εκκλησία διασύρονταν υπό τις ιαχές των γνωστών κύκλων, με την κυβερνητική καθοδήγηση, σαν… φοροφυγάδες εκατοντάδων εκατομμυρίων, το «Εφταήμερο» δεν μάσησε τα λόγια του.
Αντιγράφουμε (16/5/2010):
«Ανεξάρτητα από τον τρόπο που θέτει τις θέσεις του ο Αρχιεπίσκοπος (το «Εφταήμερο» επεσήμανε πρώτο τον "άτσαλο" λόγο του) είναι εμφανής ο στόχος των κύκλων που θέλουν να περιορίσουν τον ρόλο της Εκκλησίας στην κυπριακή κοινωνία.
Εάν η Πολιτεία θέλει (όντως) να ξεκαθαρίσει τι χρωστά το Κράτος στην Εκκλησία, και τι η Εκκλησία στο Κράτος, εύκολα μπορεί να γίνει αυτός ο ισολογισμός.
Πρώτα, όμως, να συνειδητοποιηθεί ο βασικός διαχωρισμός:
Η περιουσία (κινητή και ακίνητη) της Εκκλησίας ανήκει στην Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα της Κύπρου. Ούτε τους εκάστοτε κυβερνώντες ούτε στους εκάστοτε ιεράρχες.
Αφαιρώντας πλούτο (με άμεση ή έμμεση φορολογία) το Κράτος από την Εκκλησία, είναι πόρους της Ελληνικής Κοινότητας που υστερεί, προς όφελος (ακόμη και) Τούρκων εποίκων και λαθρομεταναστών».

Disdaimona είπε...

Η κλέφτρα του τραίνου συνοψίζει σημεία:

1. το σημείο ροής σε κάτι...
2. ο υπάλληλος/σύμβολο κοσμικού αντάρτικου
3.ο οργανισμός ιδιωτικής ωφελείας του θεού
4.πιάννω γλύψιμο με τους καναλάρχες
5.το κύκλωμα της αρχισυνταξίας
6.το ποίμνιο των ραγιάδων
7.η πολυδιάσπαση/αυτονομία εσωτερικά εν προϊόν της εποχής(τούτο θέλει πολλήν ανάλυση)
8.μαζικές ορθόδοξες ψυχαναλύσεις με συνταγές
9.το ομοσπονδιακό σύστημα της εκκλησίας

Θέλω επανάληψη για "το τέλος" της εθναρχίας. Εν το σημείο 9;

Ανώνυμος είπε...

η κατοχικη κυβερνηση χριστοφια μετα απο την διχρονη καταστροφικη και δοσιλογη διακυβερνηση και αφου τα εκανε σταν την φατσα του τρομοκρατη τσε αποφασισε να εκβιασει τον ελληνισμο της κυπρου χτυπωντας την εκκλησια.σαν γνησιοι αθεοι ελεω σταλιν οι τουρκοι του ακελ εφευραν ξαφνικα χρεη της εκκλησιας.δεν ξεχνουμε ομως την διπλη κατοχη.ημαστε προσφυγες και θα παμε στα σπιτια μας.δεν θα μας πει ο γιος της πορνης ο γρουστοφιας ποιοι θα παμε πισω,δεν θα μας πει ο αχρηστος γρουστοφκ ποια ειναι η θρησκεια μας.οχι.θα πεθανει ο προδοτης.οταν εμεις πεθαιναμε απο τις σφαιρες και τις βομβες των αδελφων του εκεινος κρυβοταν στις ξενες πρεσβειες.θανατος στα κομμουνια τους προδοτες της κυπρου.οχι στην ενωση οχι στην ομοσπονδια.ναι χριστοφκια θα υπαρχει κυπρος αλλα με σενα και τα παιδια σου στον ταφο

ANTONIS MESSINIOS είπε...

Παιδιά καλά τα λέτε συμφωνώ μαζί σας.από Καλαμάτα Ελλάδα.
Δείτε και το δικό μας glog και στείλτε μας τα σχόλιά σας
http://messiniaka.blogspot.com

ANTONIS MESSINIOS είπε...

Παιδιά καλά τα λέτε συμφωνώ μαζί σας.από Καλαμάτα Ελλάδα.
Δείτε και το δικό μας glog και στείλτε μας τα σχόλιά σας
http://messiniaka.blogspot.com

Ανώνυμος είπε...

ματιλτα,
παντως καμνεις καλην συλλογη που τα μαργαριταρια του κουνναφη [ η τωρα/recently] του υποκαταστατου...

εν μπορει να τον κρυψει τον ρατσισμο οντως..φευκει του που ουλλες τες παντες...

τζαι ιντα κολπουιν μετατοπισης α;
πρωτα ανακυρησει την εκκλησιαστικη περιουσια "δικην μας" ουλλους, τζαι επειδη η λογικη επομενη ερωτηση εν ποιος την διαχειριζεται [αφου πε τζαικαλα εν δικη μας..], αλλασει αμεσως την εικονα..με κακους μεταναστες/εποικους θκιαλουθκια/τριολουθκια κλπ..
αμπα τζαι προχωρησει η αυτονοητη σκεψη στο οτι η υποτιθεμενη "δικη μας" περιουσια, εν ταμειο για over τζαι under the table επιχορηγησεις τζαι πληρωμες διαφορων - με μεσο τζαι λογο εξυπηρετησης των μαστορων του ταμειου...
ινταλως εν να πκιερωνουνται οι "αγωνες" δικηγορων, δημοσιογραφων κοκ..

παντως...εκτος που την καθημερινη βλακεια του ρατσισμου, το κομματι εν τζαι τεκμηριο μια ιστορικης [ατομικης αλλα τζαι κομματικης πτερυγας] πορειας αθλιοτητας...δαμαι εφτασαν πκιον..
ο νεοφασισμος χωρις προσχηματα...
ο πεταιν...

Ανώνυμος είπε...

disdaimona,
τωρα οπου το εξαναθκιεβασα αρεσεν μου η διατυπωση στο 3..:)

το "τελος της εθναρχιας"...
η εθναρχια εβρεθηκεν στην μοντερνα εποχη μπροστα σε μια σειρα που αδιεξοδα που τα επιταχυνεν η αγγλικη αποικιοκρατια με την [λογω ιστορικων δυναμικων] κοσμικηντης διασταση..που την μιαν η εκκλησια [τζαι λογω ιστορικης παραδοσης -αυτοκεφαλου κλπ- αλλα τζαι λογω εξουσιας τζαι δικτυου διαχυσης της εξουσιας της] ηταν ο καταλληλος φορεας για να καμει οτι λαλει το ονομα - να κατασκευασει "εθνος"...
υπηρχαν ομως πρακτικα προβληματα..εκτος του οτι εν εκφραζεν ολοκληρο το ιθαγενη πληθυσμο, ηταν τζαι εκτος εποχης - τα εθνη σαν νεωτερικες κατασκευες εν μπορουν να εν απλα θρησκευτικα..

οποτε υστερα που την συγκρουση στο αρχιεπισκοπικο του 1900-1910 η εκκλησια ουσιαστικα υιοθετησε μια σειρα νεωτερικες διαστασεις..τες ανοικτες εκλογες τζαι την προσαρμογη του ελληνικου εθνικισμου [σαν "δανεικου", ας πουμεν, αφου δικον της εν αναπτυξεν - αν τζαι ριζες βρισκεις στον 18ο αιωνα]..

οι εκλογες υπηρξαν νευραλγικη διασταση διοτι εκαθιερωσεν την εκκλησια σαν ενα εναλλακτικο χωρο/δημοσια σφαιρα των χριστιανων-ε/κ ιθαγενων..
ιδιαιτερα υστερα που το 31 η εκκλησια εγινε ντε φακτο ενα ειδος δημοσιου χωρου εκφρασης τζαι συζητησης των ε/κ ιθαγενων..
οποτε..οι βασικες κρισεις της εκκλησιας εσυμπεσαν με κομβικες στιγμες της πολιτικης-πολιτιστικης ιστοριας..
η κριση του 1900-10 με το περασμα που την ταυοτητα του ρωμιου στην ελληνικη ταυτοητα..
η κριση του 47-48 με την αντιαραθεση αριστερας-δεξιας
τζαι η κριση του 72-73 με το περασμα που την ενωσιολογια στην ανεξαρτησια..

η εκκλησια εν ηταν μονη της..υπαρχαν κοσμικοι πολιτικοι θεσμοι, αλλα η εκκλησια εσυντηραν ακομα τον μυθο της εθναρχιας σαν χωρος ληψης αποφασεων "μεσα που την συμμετοχη"...ενα ειδος παραδοσιακου θεολογικου θεσμου που απεκτησεν νεα "χρηση" στα κενα που αφηνεν η εσωτερικη διαδικασια εκμοντερνισμου...

η κριση τουτου του πλαισιου αρκεψεν νομιζω που τα 90'σ..τζαι σιγα σιγα η εκκλησια εμεινεν σαν θεσμος που εκφραζει ισως τους πιστους..αλλα ακομα τζαι τουτον παιζεται..με τες εσωτερικες της διαφοροποιησεις...
σαφως υπαρχουν ακομα εθναρχιεκς φαντασιωσεις σε μερικους..αλλα νομιζω οτι η αφαιρεση της λαικης συμμετοχης βοηθα στην αποσυρση ενος βασικου πλαισιου νομιμοποιησης της εκκλησιας σαν πολιτικου κεντρου...

για το 7..
γενικα νομιζω οτι οι διαδικασιες καθοριζονται τζαι που τες δυναμικες της εποχης..η ενωση ας πουμε ηταν ιδεολγια της εποχης των αυτοκρατοριων, η ανεξαρτησια της απο-αποικιοποιησης κλπ..
αλλην φορα τουτο..:)

Ανώνυμος είπε...

ανωνυμε με το τεκμηριο εθνικιστικης αποβλακωσης [το εναντιον του χριστοφκια τζαιοτιαλλο προκυψει..]...

κανονικα επρεπε να βαλεις εισαγωγικα [".."] για να φαινεται οτι καταθετεις το σαν τεκμηριο της ηλιθιοτητας που προυποθετει καποιου ειδους λογος...
μπορεις να πεις βεβαια οτι αμα καποιος αρθρωνει ετσι λογο εν προυποθετει μονο ηλιθιοτητα στο ακροατηριο αλλα μπορει τζαι να την εκφραζει σαν αναπαραγωγη - υστερα που την εσωτερικευση της..
εμενα παντως φαινεται μου καρικατουρα..παρωδια "τρικυμιας εν κρανιω"...

τωρα αν τα πιστευκεις...what can one say dear? ...περαστικα..
αλλα εν εσιει δαμαι τσιαϊρι για ετσι ποιμνια...:)

ματιλτα είπε...

'Αμαν άκουσα για την Αγιά Μαρίνα τζε την απόφαση να γίνει "καθεστώς Κορμακίτη" αθυμήθηκα που σου έγραψα πέρσι. Θυμάσε που σε κάλεσα "στο πάρτυ που να κάμω στο σπίτι των γονιών μου στο χωρκό σε ένα χρόνο"? Τζε διερωτούμε ινταλως μου ήρτε η επιφοίτηση...!

Μιλώντας για θεούς τζε δαίμονες, άμαν εκάμαν στις 17 Ιουλίου λειτουργία στο χωρκό, τζε επήαμε 4 γενιές γεναίτζιες (ναι η γιαγιά μου έζησε να πάει - 95 χρονών) ήταν μαζί μας τζε ο Πανίκκος ο Χρυσάνθου. 'Εκαμεν του πολλήν εντύπωση ο λόγος του Αρχιεπισκόπου των Μαρωνιτών. 'Εχουμε λοιπόν έναν Αρχιεπίσκοπο νέο, όμορφο, καλοφωνάρη, προοδευτικό, της συμφιλίωσης τζε πολίτη του κόσμου. Νομίζω έννεν τυχαίο ότι που τον τζαιρό που ήρτε (εν Λιβανέζος) γίνουντε πράμματα με την κοινότητα.

Το σπίτι των γονιών μου εν που τα λλία που στέκουν τζε άρκεψα να κάμνω σχέδια ίνταλως εννα το σάσω για να πάρουμε την γιαγιά. Που ξέρεις μπορεί τελικά να τα καταφέρει τζε να ζήση ξανά στην γη της.....είμαι χαρούμενη

Ανώνυμος είπε...

ναι..εσκεφτηκα σε σημερα οπως ακουα κομμαθκια στο ραδιο για τουτο..

ατε να δουμε..διευρυνση των χωρων της λυσης...

ετο που εσιει τζαι ενα αρχιεπισκοπο στην "νησο των αγιων" που καταλαβει την εποχη..τον τομμυ ακουα τον πρωι..προσεκτικος αλλα το χτιν τζαι το χτοσιεριν..ακομα τζαι αμα χρωστα εν πκιερωνει..κολλημα α...:)

ατε περκι προλαβει η στετε...

Anef_Oriwn είπε...

Στην Αγία Μαρίνα εζούσαν μόνο Μαρωνίτες;
Σήμερα το πρωί ακούα μια κουβέντα στο ράδιο [δεν θυαμάμαι σε ποιο σταθμό, αλλά μόλις το τέλος της πρόλαβα] που μιλουσε κάποιος [Μουτίρης νομίζω ήταν τ' όνομα του] και νομίζω αναφερόταν στην Αγία Μαρίνα. Πήρε τ' άφτι μου που 'λεγε κάτι για κάψιμο σπιτιών και για μεταναστευση των κατοικών στην Αγγλία. Πως ακριβώς έχουν τα πράματα;

ματιλτα είπε...

Η Αγιά Μαρίνα εν το μόνο που τα 4 χωρκά Μαρωνιτών που ήταν μικτό. Μικτό με ούλλη την σημασία της λέξης γιατί επαντρεύκουνταν μεταξύ τους. Τζε αναλόγως των περιστάσεων, κυρίως του γάμου που εκάμναν συχνά αλλάζαν τζε "θρησκεία". Ο Σουλεϊμάν π.χ. επαντρεύτηκεν την Μαρικκού τζε εγίνηκεν Σολωμής. Το θρησκεία σε εισαγωγικά γιατί ήταν χαλαρή η σχέση τζε πολλοί μουσουλμάνοι του χωρκού επηέναν εκκλησία. Μέχρι πρόσφατα η Ζεχρά του Χαλίλη έστελλε λάδι που το Λονδίνο για την την προσφυγική εκκλησιά της Αγιάς Μαρίνας στον Κοτσιάτη.

Ο Αχμετής επαντρεύτηκεν την Αννεττού τζε εκάμαν πέντε κοπελλούδκια. Τους δκυό εβαφτήσαν τα Γιώρκο & Άντωνα τζε τους άλλους δκυό Σουλεϊμά & Καμπέρη. Την κόρη εφκάλαν την Πεμπέ όμως κανένας εν τη έξερε με τούτον το όνομα. Ελαλούσαν την ούλλοι «Κορού» το παράνομα που της έδωκεν η μάνα της.

Άμμαν ήταν να πεθάνει ο Αχμετής, εσυζητούσαν τα παιδκιά του που ήταν να τον θάψουν. Εφώναξεν ο Αχμετής τους Μαρωνίτες τζε είπεν τους "φέρτε μου τον παπά να μου δκιεβάσει. Τζε ύστερα που εννά πεθάνω να με θάψετε στο τούρτσικο κοιμητήριο - σε σας διώ την ψυσιή μου τζε στα άλλα μου παιδκιά διώ το λέσhι μου. (λέσhι ελαλούσαν το άψυχο σώμα).

Anef_Oriwn είπε...

Ματιλτα,

Αυτά που γράφεις είναι για ΜΕΝΑ πρωτάκουστα, αρκετά ενδιαφέροντα και αιρετικά. Αποτελούν την άλλη ιστορία της Κύπρου [την αντι-ηρωική], αυτή που δεν ξέρουμε και που ποτέ δεν διδαχτήκαμε. Έχω ζήσει [και ζω] σε μια περιοχή όπου δεν ζούσαν τουρκοκύπριοι και μαρωνίτες, γι' αυτό και η αφήγηση ΣΟΥ δημιουργεί νέες γνωσεις για ΜΕΝΑ. Υπάρχει κάπου καταγραμμένη η ιστορία της Αγίας Μαρίνας που να καταγράφει την ιστορία μ' αυτόν τον τρόπο;

Το "λέshι" εν το πτώμα από το τουρκικό leş.

gregoris είπε...

πολλά σημαντική μαρτυρία Ματίλντα. τούτα πρέπει να καταγραφούν. θα με ενδιάφερεν να το ψάξω το θέμα

ματιλτα είπε...

Εν ηξέρω τι καταγραφή υπάρχει. Η σχέση μου με την κοινότητα εν λλίον εξ αποστάσεως γιατί εγενήθηκα τζε εμεγάλωσα στην Λευκωσία τζε όι στην Αγιά Μαρίνα. Όμως είχαμε σπίτι στο χωρκό τζε επηέναμε πολλά συχνά. Εν αθυμούμε τους τουρκοκύπριους στο χωρκό γιατί εφύαν το 63, αλλά ήταν σαν να τους έξερα, γιατί εκρατηθήκαν οι εικόνες τους ζωντανές μέσα που τες ιστορίες που ελαλούσαν στα καντούνια, στα σπίδκια τζε στον καφενέ. Αργότερα ήβρα τους στο Λονδίνο όπου οι χωρκανοί εν σμιχτοί . Άμαν ανοίξαν τα σύνορα εκάμαμεν με την μάμα μου τζε την γιαγιά μου ένα μεγάλο οδοιπορικό που τα Πάναγρα ως την Μόρφου τζε εβρίσκαμεν τους έναν - έναν διάσπαρτους σε διάφορα χωρκά.
Ο δημόσιος λόγος των Μαρωνιτών καθώς και οι καταγραφές απέκρυπταν σε μεγάλο βαθμό την σχέση με τους τουρκοκύπριους υιοθετώντας τον κυρίαρχο εθνικιστικό λόγο που ήθελε τους τουρκοκύπριους αφανείς. Το μόνο που μου έρκετε στον νου είναι μια σειρά κειμένων του Ιωσήφη Χατζηχάννα στην εφημερίδα Κοινοτικό Βήμα, οι οποίες είναι καταγραφή των δικών του αναμνήσεων και ιστοριών που άκουσε για το χωρκό τζε τους αθρώπους του. Θα προσπαθήσω να τα έβρω σε ηλεκτρονική μορφή…