Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Το αννοιμαν..

Ετσι τζαιρον συνηθως νοιωθω ενα αισθημα τελους τζαι αρκης..
απαλης νοσταλγια τζαι ηδονης μπροστα στο κενο-που-πρεπει-να-γινει πραξη/ονομαστει,
του μελλοντος...
Μπορει να εν τζαι η αναμονη για το αννοιμαν των Κοτσιηνων τζαι του Λιμνιτη..
Τζαι υστερα του Βαρωσιου..
Μπορει..
Διοτι η λυση πρεπει να κτιζεται..καθε αννοιμαν εν τζαι μια κλωστη που ενανενωνει κομμαθκια..
Οποτε για να αθθυμουστεν τες αντιστασεις τοτε που ο εθνικισμος απλωνετουν τζαι εχωριζεν την κοινωνια [που ανακαλυφκεν μεσα που τα σχολεια οτι το τζαμι τζαι η εκκλησια επρεπε να καμνουν πολεμο] το μπλογκ προσφερει το ακολουθο αποσπασμα σαν τεκμηριο ιστορικης μνημης της καθημερινοτητας των αγωνων των ιθαγενων να επιβιωσουν μαζι,
κατω που την επιφανεια των απαιτησεων της εξουσιας..

"Οι τοπικοι παραγοντες τζαι των θκυο κυπριακων κοινοτητων μπορει τζαι να εκαμναν τοπικες "κατανοησεις"/understandings που αντιπροσωπευκαν συνηθως ενα συμβιβασμο αναμεσα στες διαταγες που εστελλαν διαφορετικοι ανωτεροι, τζαι την επιθυμια που εκφραζεται στην κυπριακη φραση "να περασουμε" [live and let live]. Ενας ελληνοκυπριος αστυνομικος μπορει να εισιεν διαταγες να διασφαλιζει οτι το τουρκοκυπριακο μερος του μεικτου χωρκου στο οποιο ηταν τοποθετημενος, ηταν υπο κυβερνητικο ελεγχο. Ο μουχταρης του τουρκοκυπριακου μαχαλα μπορει να εισιεν διαταγες που τους δικους του ανωτερους να μεν επιτρεπει στην κυπριακη αστυνομια να καμνει περιπολια στην τουρκοκυπριακη συνοικια. Οι θκυο αντρες, που μπορει τζαι να ηταν παλιοι γνωστοι, μπορει, με δικη τους πρωτοβουλια, να ειχαν καμει μια συφφωνια ["κατανοηση"] ετσι ωστε ο αστυνομικος να οδηγα, αοπλος, σε καθορισμενες ωρες στον κυριο δρομο του τουρκοκυπριακου μαχαλα κατα την διαδρομη προς καποιο αλλο ελληνοκυπριακο χωρκο. Μπορει τζαι να εσυφφωνηθηκε επισης ο αστυνομικος να δια στου τουρκοκυπριο μουχταρη οτι εγγραφα η επισημες επιστολες αποστελλονταν για τους τ/κ του χωρκου σε ενα καφενεν στο οποιο επηαιναν τζαι οι θκυο. Ο μουχταρης υστερα εδιαν τις επιστολες στους συγκεκριμενους τουρκοκυπριους. Με τουτες τες συφφωνιες/κατανοησεις τζαι ο αστυνομικος τζαι ο μουχταρης εμπορουσαν να αναφερουν στους ανωτερους τους οτι η τουρκοκυπριακη συνοικια του χωρκου ηταν υπο τον ελεγχο τους."
Richard Patrick, Political Geography and the Cyprus Conflict: 1963 -1971
Η δουλεια τζαι το βιβλιο του Patrick εν ισως η πιο ολοκληρωμενη εμπειρικη ερευνα για τα "επεισοδια/φασαριες" της περιοδου.

32 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Λινο.. ακόμη ενα βιβλίο αυτό Του Packard ''You Got it wrong '' αναφερεται στην εποχή που συναφερνεις, χωρίς να το εχω διαβάσει νομίζω οτι εχει παρομοιες αναφορές για την δυνατότητες συμβίωσης.Θα ηθελα να μάθω αν το εχεις δεί και΄τα σχόλια σου

Ανώνυμος είπε...

οϊ εν το εθκιεβασα..

αλλα εχω το [τον;] ακουστα..επροσπαθουν να αθθυμηθω που εθκιεβασα για τον Packard..τζαι για την εισηγηση του οτι "οι ξενοι" επρεπε να δωσουν εμφαση στις προσπαθειες συμβιωσης αντι διαχωρισμου..
αλλα ενα πρωτο scanning της μνημης εν απεδωσεν πολλα...
οποτε ειπα να το παραγγειλω τζαι κουβεντιαζουμεν το παρακατω..

ο ακριβης τιτλος του βιβλιου ενι
Getting it wrong: fragments from a cyprus diary 1964...

ρίτσα είπε...

χεχ, να τα κακονίσουμε να περάσουμε

Ανώνυμος είπε...

...να περάσουμε..
ισιαλλα ριτσα.:)

oniropolos είπε...

"που ανακαλυφκεν μεσα που τα σχολεια οτι το τζαμι τζαι η εκκλησια επρεπε να καμνουν πολεμο" Όπως λέει και ο Νιαζί Κιζίλγιουρεκ ο εθνικισμός εμφανίστηκε όταν έφτασε η νεοτερικότητα στο νησί. Όταν οι κύπριοι άρχισαν να μαθαίνουν γράμματα…

Ανώνυμος είπε...

παραξενο πραμα η διαλεκτικη της ιστοριας αγαπητε oniropole..

τα γραμματα ηταν [τζαι ενι] υποτιθεται το εισητηριο για ενα νεο κοσμο, που συφφωνα τζαι με τον διαφωτισμο, θα ηταν απελευθερωμενος..ο αθρωπος θα αναλαμβανε επιτελους την ευθυνη του βιωματος του, της ελευθεριας του, χωρις κηδεμονες..τζαι θα ελυεν τες διαφορες του με δημοσιο διαλογο..

ιντα παραξενα που μας ηρτεν εμας η μοντερνα ιστορια, η ιστορια της νεοτερικοτητας..σαν εισαγωγη, τζαι σαν μορφη εξουσιας..
οντως επροοδευσαμε τεχνολογικα..τζαι εκαταφεραμεν [εστω τζαι που μιαν παραξενη σποντα που υστερα την εκαταλαβαμεν] να γινουμεν ανεξαρτητοι..
αλλα τα εισαγωμενα γραμματα της εξουσιας [που εβουρησαμεν να πιασουμεν που το σχολειο] εκατασκευασαν επισης εσωτερικους διαχωρισμους..
τζαι των 2 κοινοτητων..τζαι του αισθηματος του ανηκειν..δαμαι..νακκον γυρον..παρατζει στες βρυξελες..
τζαι τουποιες λεξεις πρεπει τζαι ποιες λεξεις θελεις..

εν για τουτο που ωρες ωρες γοητευκει με η σοφια των ιθαγενων [του τοπου του συγκεκριμενου τζαι του νησιου γενικοτερα σαν συνολο] να "απαντουν" στες απαιτησεις των λογων/λεξεων/εξουσιας των εισαγωμενων εθνικων, νομικιστικων κλπ πλαισιων, με μιαν πρακτικη που καμνει ενα θεμα να φαινεται ετσι- αλλα εν τζαι αλλοσπως..

ο λιασιδης εφυεν που το σχολειο...εν αντεξεν..εθελεν να μαθει τζηνα που ηταν γραμμενα - το περιεχομενο..οπως εδειξεν η ποιηση του υστερα..
αλλα κατι τον ενοχλαν φαινεται στην φορμα των γραμματων..κατι στον τροπο που του τα ελαλουσαν/επιβαλλαν..κατι στον τροπο που τζηνον το τυπογραφικο χαρτι εδιεκδικαν την [μια τζαι μοναδικη] "αληθεια" [που ερκετουν που αλλου, που πιο "πολιτισμενους"] - τζαι απεναντι στον χωρο, αλλα ιδιαιτερα απεναντι στον κοσμο της γλωσσας του λιασιδη που ο λογος της εξουσιας την εισιεν εξορισμενη σαν βαρβαρη, ασημαντη... επαρχια..

μπορει να φταιει τζαι ο τυπογραφικος λογος..αλλα φταιει τζαι η γλωσσικη επιβολη..

ατε αφου αντεξαμεν..περκι εβρωμεν κανενα μεταμοτνερνο περασμα τωρα..

Ανώνυμος είπε...

ανοιξεν!

Ανώνυμος είπε...

Με ούλλο το συμπάθκειο, ο Λιασίδης που το δημοτικό εν έφυεν λόγω ιδεολογίας. Έφυεν για τον ίδιο λόγο που εφέφκαν οι παραπάνω που το σχολείο, για να δούλεψουν να τα φκάλουν πέρα.

Anef_Oriwn είπε...

Τελευταίε Ανώνυμε (11:03 πμ),

Δηλαδή έφυεν (ο Λιασίδης που το Δημοτικό) για καθαρά κοινωνικο-ταξικούς λόγους! Ποια η διαφορά;

**********
Blogοδεσπότα Λινέ,
Shερετούμεν!

Η αναφορά σου στον Λιασίδη μου δίνει την ευκαιρία να πω ότι τούτος εξελίχτηκε (χωρίς να είναι καθόλου εγγράμματος - ήταν μάλιστα και βοσκός) σ’ ένα από τους πιο διαλεκτικούς λαϊκούς ποιητές του τόπου μας – τραγούδησε την ομορφιά αλλά και την αδικία της ζωή όχι απλώς διαπιστώνοντας και περιγράφοντας αυτή την αδικία, αλλά δίνοντας μας τις ρίζες αυτής της που δεν είναι άλλες από τις κοινωνικές αντιθέσεις, τις ανισότητες και την εκμετάλλευση. Το ίδιο έπραξαν κι άλλοι λαϊκοί ποιητές ... Προσωπικά τρέφω μια ιδιαίτερη εκτίμηση για τον Κυριάκο Καρνέρα (κι αυτός “αγράμματος” και βοσκός) και ίσως κάποια στιγμή παραθέσω μερικά από τα διαλεκτικά (κατ’ εμένα) ποιήματα του όπως το “Ε, Άδρωπε”, το “Ο Πλάτανος” (αφιερωμένο στους Καβάζογλου και Μισιαούλη), το “Φτωσσιοί τζι’ Αρκόντοι” ...

Anef_Oriwn
Σάββατο 27/5/2009 – 12:33 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

αποδεκτον το συμπαθκειο..ο λιασιδης επαρετησεν το σχολειον στην 5η ταξη [το 1912] τζαι επηεν βοσκος..η οικονομικη κριση, ομως, που τον εσυρεν στην "φτωσιαν" τζαι "εμεινεν μεσ'το χωρκον τζεγκενης" ηρτεν 8 χρονια περιπου πιο υστερα..το 1920-21..οποτε μαλλον ενεν για αμεσους οικονομικους λογους που εφυεν που το σχολειον...

εθελεν να φυει που πριν την πεμπτη ταξη..οπως φαινεται τζαι που το [νομιζω αποκαλυπτικον αμα το κατσεις λλιον πουκατω που τον ερμηνευτικον φακο] επεισοδιον με το μαθημα της γεωγραφιας στην τριτη ταξη [οταν ηταν 10 χρονων] το οποιον αναφερει τζαι ο μολεσκης στην βιογραφια του [οι αναφορες εν που τον ιδιον τον λιασιδη]..οπου εφυεν "βουρητος" που το σχολειον υστερα που την κοντρα με τον δασκαλο τζαι προφανως την νοοτροπια.... τζαι τελικα εξαναπηεν με σιλια ζορκα..αλλον λλιον.. ωσπου εφυεν τελικα στην πεμπτη ταξη..

το ερωτημα πανω στο οποιο κτιζεται η αναφορα-ερμηνεια, εν γιατι ενας τυπος ο οποιος θα ονειρευκεται τον φουτουρισμο στην ποιηση του, τζαι θα γραφει τες ποιητικες του συλλογες σαν ιστορικη αφηγηση προς ενα "μεγαλο μεσομερι", να αντιπαθει τον χωρο [το σχολειο] απο οπου θα μπορουσε να παρει πληροφοριες τζαι "πλαισια αναλυσης", να "μορφωθει" οπως λαλουν;
η ερμηνεια αναγκαστικα εν να ξεκινησει που δαμαι..που το παραδοξον..
φυσικα τζαι ενας μιτσης 10 χρονων εν εσιει ιδεολογιαν..εν ιδεολογια ομως το θεμα; νομιζω οτι το ζητημα εν η ερμηνεια των πραξεων στα δεδομενα πλαισια τζαι των παραδοξων που συνυπαγονται..γιατι εθελεν να φυει με παθος τζαι γιατι αθθυμαται με τοσην ενταση τες κοντρες στο σχολειο;...γιατι να επιμενει οτι η λυση εν η πρωτευσουσα της κυπρου; βλακας εν ηταν..το πεισμα του ομως εισιεν το παντα..οποτε ιντα που εμασιετουν αραγε να πει το υποσυνειδητο μεσα που τα πεισματα του μιτση;
εν τουτα τα παραδοξα που προσπαθω να ερμηνευσω με το "κατι τον ενοχλαν φαινεται στην φορμα των γραμματων"...

Ανώνυμος είπε...

ανευ σιερετουμεν,

ξερεις..νομιζω οτι ο προσδιορισμος του βοσκου σαν απλα "φτωχου" εν νακκον παραπλανητικος..αμα δεις την αναφορα του μολεσκη στον χωρο που εβοσιεν το ζωα ο λιασιδης πριν να ππεσει την προλεταριακη κατασταση το 1920-21, εσιει τζαι νακκον το στοιχειον του δικου του ["επικου";] παραδεισου..αμα δηλαδη συγκρινεις τζηνον τον χωρο σαν εμπνευση [τζαι λογικα τζηνον τον χωρο ο μιτσης ο παυλης εξερεν τον γιατι εν να επηενεν τζιαμαι τζαι αμα εν εισιεν σχολειο] με το κλειστο αυταρχικο χωρο του σχολειου με την δεδομενη σημειολογια, ηταν σαν να ηταν αναμεσα σε 2 διαφορετικους κοσμους...
τζαι ηταν σαφης η επιλογη του..

οποτε τζαι με τους "λαικους ποιητες" γενικα νομιζω οτι περα που την ταξικη διασταση [το οτι επαραγαν τεχνη σε συνθηκες δυσκολες χωρις τα βασικα "μεσα" παραγωγης/δημιουργιας] μπορει να εν καλα να δουμεν/σκεφοτουμεν οτι η τεχνη τους εκφραζεν τζαι εναν αλλον βιωματικον κοσμον που τοτε αρκεψεν να λειφκει..τζαι ταξικον αλλα τζαι εναν αλλον τροπον αντιληψης του χωρου τζαι του χρονου..τζαι σαν αποηχος μιας αλλης αντιληψης της φυσης.αλλα τζαι της κοινοτητας..
εξαναειπες μου για τον καρνερα τζαι θκιεβαζω τον απαλα τζαι απολαυστικα σιγα..τωρα που εν καλοτζαιρι εν να ανοιχτει τζαι ο προσωπικος χρονος παραπανω... αμα σχηματοποιηθει καπως εικονα να γραψω κανενα κομματι δαμαι να το κουβενκιασουμε...

για τον αλλο κοσμο που χανεται..εχαθηκεν;..τζαι ισως τον ξανεβρωμεν..ειδες τον πολιτη σημερα; εν ηταν αποηχος τζηνη η σκηνη με το φιδι στον πυρκο εχτες; ειδα την φωτογραφια στο πρωτοσελιδο σημερα τζαι αθθυμηθηκα τον παππου μου που εισιεν το "θερκον" εσσω για να προστατευκει το σπιτι..ατε τωρα να εξηγησεις οτι αλλον το εναν ερπετο τζαι αλλο το αλλο..
η ειδηση του πολιτη για το φιδι στους πανηγυρισμους για το αννοιμαν του λιμνιτη:

"τα φιδια απο πολλους ανθρωπους της υπαιθρου θεωρουνται ευλογια θεου. στο κεντρο του πυργου οπου βρισκονται οικαφενεδες, εκανε την εμφανιση του χθες ενα φιδι μηκους εναμισι μετρο περιπου. καποιοι το ειχαν δει και αλλες μερες. χθες ομως φαινεται πως ηθελεν να μοιραστει τη χαρα με τους κατοικους του πυργου και διεσχισε το δρομο ξεσηκωνοντας του παντες. ο σταυρης ομως το αρπαξε πριν προλαβει ναχαθειστα χορτα και το ακινητοποιησε. αφου τοπεριργαστηκαν ολοι το εβαλε σε μια τσαντα και το πηγε στο περβολι του "ειναι ο καλυτερος φυλακας, κουμπαρε"..
αλλος κοσμος..αλλες μνημες..
αλλα..για να αθθυμουστεν τζαι το εχτεσινον..:)
ατε παω τζαι εγιω στο περβολουιν τωρα...

dokisisofi είπε...

"τζαι την επιθυμια που εκφραζεται στην κυπριακη φραση "να περασουμε" [live and let live]."

η φράση/νοοτροπία είναι "ούσσου/κρύψε να περάσουμε"και στην ουσία σημαίνει"υποτάχτου τζιαι σιώπα".

Με βάση την ερμηνεία του παραπάνω σε βρίσκω κάπως εκτός της κυπριακής πραγματικότητας. Αρκετοί τελευταία προσπαθούν στα συγγράμματα τους που προσπαθούν να βάλουν στην προκρούστεια κλίνη των μεταμοντέρνων θεωριών τους ξένες ιστορίες και ξένες τύχες. Εμείς όμως πρέπει να κοιτάζουμε και λίγο γύρω μας γιατί οι απαντήσεις μας περιτριγυρίζουν και εμείς τις έχουμε γυρισμένες στο mute.
΄Το θερκόν μπορεί να ρέξει τον δρόμο τζιαι να γλυτώσει που την προκατάληψη, αλλά εν τζιαι ξέρουμεν που θα ξαπολύσει την πετσιά του τζιαι τί θα φκει που κάτω. Για καλόν τζιαι για κακόν, θώρε τα λάστιχα 2 φορές στο περβολούιν πριν να πιάσεις να ποτίσεις.
Καλό ξημέρωμαν θκειέ Λινέ...

dokisisofi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

γεια σου dokisisofi,

νομιζω οτι τουτο που εκαμεν το γραψιμο στην ροην του εν μια μιτσια αλλαγη εστιασης που την φραση τζαι την ερμηνεια που λαλεις..
το "κρυψε να περασωμεν" παντα απασχολαμεν..εδισπιρκουν οπως μαλλον μπορεις να φανταστεις..αλλα σιγα σιγα η εστιαση μου εκολλησεν στο "να περασουμεν"..τζαι εμετατοπιστηκεν η εμφαση στην φραση "να περασουμεν ωσπου να θκιαβουμεν"..τουτην εκαταλαβαιναν την παραπανω..
ιντα που εμπορουσαν να καμουν οι χωρκανοι μπροστα στα οπλα; εγραψα παλια οτι μια που τες πιο συγκλονιστικες στιγμες της παιδικης-προς-εφηβικη μου φαση ηταν οι 5 μερες του πραξικοπηματος στο χωρκον..τζηνη η σιωπηλη αντισταση/πεισμα των αριστερων που αρνιουνταν να κλεισουν τον συλλογο..η μονη φωνη που ακουετουν ηταν το διαγγελμα του μακαριου που την παφο στο ραδιο τες πρωτες ημερες..κατα τα αλλα απλα εκαθουνταν τζαι εν επηαιναν στους αλλους καφενεδες..τζαι η μη επιθεση των εοκαβηταζηων [που τους εσυγκρατησαν οι νουσιμοι δεξιοι του χωρκου] εισιεν τζαι τζηνη εναν κομματι που το village solidarity [της τοτε κοινοτητας] που εκαμνεν τους χωρκατες να βιωνουν την μεγαλη κριση [πραξικοπημα]που ηρτεν που την χωραν [τζαι με τους αναλογους ενοπλους επισκεπτες] με την λογικη "να περασουμεν ωσπου να θκιαβουμεν"]..

στην δεκαετια του 80 ηβρα σε ενα εναλλακτικο περιοδικο, το εντος των τειχων [της λευκωσιας], τες λεξεις που ονομαζουν τζηνον που ενοιωσα αλλα εν εμπορουν να ερμηνευσω - την σιωπηλη αντισταση του κεφενε που εν εκλειεν...ηταν για την κυπριακη συνειδηση που προσπαθει να επιβιωσει/υπαρξει αναμεσα σε "ελεφαντες"..τζαι η ατακα που μου εμεινεν ηταν "η μαγκια των περιθωριακων"..

οποτε δαμαι, εν με τουτην την εννοια που εβαλα το "να περασουμεν" σαν δικια μου μεταφραση του "live and let live" του patrick...
τζαι υστερα η ριτσα εκαμεν με να συνηδητοποιησω οτι τελικα το να "περασουμεν" επαιζεν τζαι σαν γεωγραφικη κινηση αντι μονο σαν ιστορικη..
ημουν ψημενος να αννοιξει.:)

υ.γ. εβαλα τεχνολογια φετος..εκαμα το με το τρακτουι..οποτε εν εσιει χορτα..
κλειωμεν εναν χρονο γνωριμιας..
ειβα..

dokisisofi είπε...

καλώς εβρέθημαν

Ανώνυμος είπε...

another great post as always <3

estila sou email simera, des to otan exis ligi wra.

egw ime ok alla lionnw pou ti zesti. skeftome na metakomisw mes ti mesi twn kimmatwn tis thalassas apenanti pou tin Amathounta. o kariotakis lali oti enen kali idea giati evasanizetoun 8 wres :D

dokisisofi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Anef_Oriwn είπε...

Shερετούμεν Blogοδεσπότα!

Πολύ σύντομα και συνοπτικά να καταθέσω μερικές σκέψεις και σχόλια από θύμισες που διαπέρασαν το νουν μου στη ροή της κουβέντας, εδώ και κάποιες μέρες (διαβάζοντας τα δικά σου σχόλια) και μόλις τώρα βρήκα το χρόνο να τις μεταφέρω εδώ:

1. Το 1970 (αν μετρώ σωστά τα χρόνια) ο μικρότερος (κατα ενάμισι χρόνο) από μένα αδερφός μου, παράτησε το σχολείο 2-3 μήνες περίπου πριν κλείσει για το καλοκαίρι (και ήταν και στη έκτη τάξη)! Δυσκολευόταν πολύ (δεν “έπαιρνε” και τόσο τα γράμματα) και δεν τον χωρούσε άλλο ο τόπος του σχολείου, οι κόντρες με τοις διάφορες φόρμες του σχολείου ήταν πολλές.

2. Θυμάμαι (από τα παιδικά και εφηβικά μου χρόνια) τα “θερκά” (τα μαύρα φίδια) να μας περιτριγυρίζουν και να μα προκαλούν ποικίλα συναισθήματα – συνήθως φόβου αλλά και δέους – άμα τα βρίσκαμε μπροστά μας σε κάποιο σωρό με πατάτες, στα μποστάνια (συνήθως κάτω από τα φύλλα των κολοτζιών όπου είχε και πιο πολλή δροσιά), στην μάντρα (στο αshερόσπιτο), κάτω από τις μπάλες της ποκαλάμης, πάνω στις συκιές... Κάποτε συνάντησα και σ’ έναν χωματόδρομο και δυο “θερκά” να έχουν πάρει τη γνωστή ... ερωτική στάση – να είναι τυλιγμένα μεταξύ τους και μισοσηκωμένα, στυλωμένα σαν βέρκες! Τώρα τα βλέπω σκοτωμένα στους δρόμους από τ’ αυτοκίνητα – κάποτε και να διασχίζουν τους δρόμους. Το τελευταίο που είδα ήταν το φθινόπωρο κάπου στη γειτονιά ...

3. Εμείς έσσω – μέσα στο σπίτι έχουμε μιshαρούς!

4. Για τον Καρνέρα – Δεν είμαι ειδικός για την ποίηση και δη την κυπριακή τη λαϊκή, όμως κάποια ποιήματα του Καρνέρα μου αρέσουν τρομερά, ειδικά όταν τ’ ακούω κάποτε να τ’ απαγγέλλουν (συνήθως πρωινά) από τον “ΑΣΤΡΑ”.

Anef_Oriwn
Σάββατο 4/7/2009 – 01:02 π.μ.

Ανώνυμος είπε...

thank you kale mou, na se kala xxxx

epiasa to email simera.

vale mou kamian efxin.(gia na men xriasti na metanastefsw pale :D)

dokisisofi είπε...

Τί έγινε;Παραθερίζουμε και δεν έχουμε ώρα για ποστάκια;

Εχαλάρωσες μάστρε..

Ανώνυμος είπε...

εσιεις δικαιο..για το χαλαρωμα..αλλασει το αισθημα που σου διουν οι μυς του σωματος...
το παραθερισμα εκτος που τες σωματικες μετακινησεις στην βορεια τζαι νοτια λεμεσο, εν παραπανω μυθιστοριματικο..που τους "καθρεφτες της πολης" [την μεταβατικη ισπανοθωμανικη περιοδο] σε ενα δειγμα μεταμοντερνου cyberpunk..το vurt...
τζαι τα αποσπασματα του δικου σου.:)

ερκουνται διαφορα [που τον ερωτισμο, στες διεθνεις εκλογες, στο "ο πολεμος ετελειωσεν"] αλλα φαινεται οτι τωρα εν φαση αποδοχης/συλλογης παρα κατασκευης...
οι μυς..

dokisisofi είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

σαν να εσιεις δικαιο...

Ανώνυμος είπε...

Routers arе fairlу ѕimple to гeconnect to if a nеtωork(etheгnеt) cable has
сοme loose. Εach sitе haѕ slіghtly dіffeгent polісіes and proсeduгеs ѕо be sure yοu undeгstand thеm before ρuгchasing your tickets
but in general theѕe ѕite offeг a quick
anԁ hаѕsle free way tο
buy those hard to gеt tіckеts (at a prеmium of coursе).
Fοr $269, I ωasn't getting just a 'monitor'; this LCD monitor looked more like an HDTV shrunken down to a 22" size.

Here is my web-site: http://mediawiki.ad737.com/wiki/An_Analysis_Of_Quick_Secrets_For_streetdeal

Ανώνυμος είπε...

The laѕt of our ΑSUЅ laptop Hot deals, the ASUS UL80VT-A1 fеaturеs
a midrange pгice tag and comеs with impressive featureѕ.

Most of shopρing аԁԁictѕ aгe found women, as expeгts say that 90 percent of all compulsive shoрpers aге wοmen
whο pіck up average to wοгst іtem from any daily dеalѕ on
shopping places. Moѕt credit саrds offer the best сοnsumer protectіons.

Ανώνυμος είπε...

You can alsο request for a fгee quote аbоut the pгісing and
most dealerѕ provide them to the customеrs as theу are always haρpy to help.

Remember, mеre accesѕ tο truѕtωoгthy supρlіerѕ and ρгofitable prоduсt deаlѕ cannоt maκе уou
sucсessful in e-сommеrce busіness.

Moѕt cгedit саrdѕ offer thе
bеѕt consumeг pгotections.


Мy web-ѕite ... hotdeals

Ανώνυμος είπε...

Actually, the handbags and purses are not onlу the
аccеssοries for women but also theу arе
friends οf women. Hot ѕеasοn is сoming ,lots οf cheap handbags are on ѕale.
Therе aгe many shops that provіԁe used bags on the inteгnet.

Ανώνυμος είπε...

Between thеm thе frame info is only the ԁifferences
bеtwеen one anԁ the next. Seνeral USB ports arе
buіlt into most notebookѕ, and you can use them to attach variouѕ augmentationѕ or featureѕ which arе not іncluded in your notebook.
Τheіr brand was lіttle more than a small subsidiaгy оf the giаnt watchmaker,
until electгonic watcheѕ wore out their welcomе іn the late 1980s.


Feel free to ѕurf tо mу web-ѕіte - orthowiki.pl

Ανώνυμος είπε...

Laptορѕ with Windowѕ 7 hot deals aгe everywheге, mеaning that you can gеt thе mοst
cοmρuting power for youг dollar than eveг befоre from
well knοωn brands. I bought а Tгiрρ corѕet fгom Hоt Topic аnd ӏ love it, аs Ι lοve my minі chain belt ѕkirt.

The hοlidaуs are аpproaсhing аnd will be hеre soоnеr thаn you thіnκ, sо
takе advantage.

Ανώνυμος είπε...

Actually, the handbаgs and purses arе not onlу the
accеѕѕoriеs for wоmen but also they
aгe fгіends of wοmen. Hοt ѕeаson iѕ coming ,lots of cheap handbags are on sale.
Тhe shop is a 199 baht stοre, with every bag on 199
bаht.

Ανώνυμος είπε...

When they triеd to get aѕ manу plays in as they could in 40 ѕecοnds.
If you have never ѵiѕited the Trеaѕure Iѕlаnd Hotel (now simply calls TI),
уou are missing а great ѕhow that takes plаce eѵery nіght аftеr darκ.
5" x 11" clapboarԁ, small mеgaphone, 'Director' license
plate and a clapbοaгd picture framе keуchain.


my page :: souvenir

Ανώνυμος είπε...

1990s smаller ԁesigner bаgѕ ωith
giant H and СCѕ swung аll οѵer London,
Νew Yoгk and Paris. Ехceρtіng that you hаvе sufficіent resourceѕ to purchase sеνeral of them, уou
need to chοose a style thаt is prаcticаl anԁ multi-funсtіonal.
If you likе іt yοu may саrry it anywаy, еven if it is
not the real Mc - Coy.

Feel freе to visit my web-site :: cheap handbags