Δευτέρα 16 Μαρτίου 2009

Συνειρμοι που την περιφερεια

Εκλεγηκεν προεδρος ο υποψηφιος του FMLN στο Ελ Σαλβατορ..Για οσους επαρακολουθησαν την τραγωδια τζηνης της χωρας την δεκαετια του 80..με τα ταγματα θανατου τζαι την αμερικανικη επεμβαση εναντιον των ανταρτων, τουτη η εκλογικη νικη εσιει την συμβολικη σημασια του περασματος..Φυσικα εν μερος μιας ευρυτερης τασης στην λατινικη αμερικη..τζαι οι εκλογες εχουν τα ορια τους σαν σημειο αναφορας για την ιστορικη εξελιξη..Αλλα το οτι το ανταρτικο τοτε τζαι η πολιτικη του μετεξελιξη υστερα, εκαταφεραν ακομα τζαι στην χωρα των ταγματων θανατου, να σπασουν τον μηχανισμο της αναπαραγωγης του φοβου εν σημαντικο...
Ενδεικτικο;

Την περασμενη εφτομαδα ειδα μιαν ειδηση που εναν διεθνες συνεδριο για τα ναρκωτικα..Ο Εβο Μοραλες, ο ιθαγενης προεδρος της Βολιβιας, εφκηκεν να μιλησει τζαι εφκαλεν ενα φυλλο κοκας τζαι αρκεψεν να το μασα..Για να τους δειξει οτι το φυτο ενεν τον ναρκωτικο που δαιμονοποια η δυτικη εκστρατεια εναντια στα ναρκωτικα..Οτι ηταν για αιωνες εναν ιερο φυτο των ιθαγενων.."Φαρμακο" ειπεν τους ο Μοραλες..Τωρα αν που το φυτο καμνουν καποιοι κοκαϊνη που γινεται υστερα εμπορευμα τζαι κτιζεται πανω του μια ολοκληρη δομη καταστολης, παρανομης διακινησης, εμποριου που σιονονει κατασκευες θανατου οπως ηταν το κρακ, τουτον εν μια αλλη διαδικασια..
Εν η δομη της καταστολης που παραγει μιαν παραλληλη οικονομια τζαι μια αναλογη πολιτικη..

Διοτι το ζητημα που εβαλεν ο Μοραλες [αλλα τζαι οσοι θεωρουν την εκστρατεια εναντια στες ουσιες στρατηγικες κινησεις της εξουσιας] ενεν μονο το οτι η εκστρατεια εναντιον των ναρκωτικων εν κτισμενη πανω σε μιαν υστερια που εν θωρει την πραγματικοτητα..Στο βαθος ηταν τζαι ενι ενας μηχανισμος ελεγχου..Αμα αποκαλυφτηκεν το σκανδαλο Ιραν-Κοντρας στα τελη της δεκαετιας του 80 [οταν οι αμερικανικες μυστικες υπηρεσιες ουσιαστικα εμπλεκουνταν σε διαδικασιες αγορας οπλων μεσω Ιραν - που ηταν επισημος εχθρος των αμερικανων ταχα μου- για να τα δωκουν στους ενοπλους τραμπουκους που οργανωσαν εναντιον των Σαντινιστας στην Νικαραγουα] η εμπλοκη των μυστικων υπηρεσιων τζαι των ακροδεξιων ταγματων θανατου με το παρανομο εμποριο ναρκωτικων κατω που την επιφανεια, ηταν σαφης..

Η Δυση εκαταφερνε μεχρι τωρα να μεταχειριζεται τους μη-δυτικους σαν εναν ειδος αθρωπων που αξιολογουνταν με αλλα κριτηρια που τζηνα που εφαρμοζεν στον εαυτον της...Η εμπειρια των μη-δυτικων εθεωρειτουν βαρβαρη τζαι, αρα, επρεπεν να μεταμορφωθουν για να γινουν "πολιτισμενοι"..Τζαι, ετσι, οτι υπηρχεν στην κουλτουρα τους εμετατρεπετουν σε εναν ειδος δειγματος/αντικειμενου για ενατενιση του βλεμματος της εξουσιας - για επιτηρηση, αναλυση, κατηγοριοποιηση.. Η μαθηση/γνωση επρεπεν να ερκεται παντα που την Δυση- να αντλειται που τες εμπειριες/πρωτες υλες των μη-δυτικων/μη-πολιτισμενων, τζαι να συσκευαζεται σαν γνωση που να εξαγεται υστερα σαν δειγμα ανωτεροτητας της Δυσης να κατανοει την ολοτητα..Αν οι ιθαγενεις ειχαν εναν βοτανο, εθεωρητουν πελλαρες, δεισιδαιμονιες..Αμα το επιαναν οι δυτικες εταιρειες τζαι εκαμναν τον εμπορευμα, φαρμακο, ηταν οκ..
Οι αμερικανοι εν πολλα περηφανοι για την δημοκρατικοτητα του ομοσπονδιακου τους συστηματος..Αλλα εν θα επρεπε το credit να πηαινει στις ινδιανικες φυλες που ηταν η εμπνευση; Αλλα α ναι.. δακατω ακομα συζητουμεν αν εν δημοκρατικη η ομοσπονδια..Εμειναν οι εθνικοφορνες μας στο προηγουμενο φκιολι της δυτικης εξουσιας..

Οπως τζαι με την γλωσσαν ας πουμε..Πριν να πλακωσουν οι εισαγωγες που τα Βαλκανια μια χαρα εμιλουσαν οι κυπραιοι ιθαγενεις..Αλλα γινεται να εχουν γλωσσαν οι ιθαγενεις; Ετσι γλωσσα ανακυρηχθηκαν μονο οτι μας εστελλαν που την Αθηνα σε βιβλια [τζαι εφκαλαν τζαι οι ιθαγενεις τα απωθημενα τους με το να τους λαλουν καλαμαραες], ενω η τοπικη γλωσσα υποβιβαστηκε σε καθεστως διαλεκτου, ιδωματισμου..χωρκατικου γενικως..Ειπαμεν ο πολιτισμος επρεπε να ερκεται ποτζει..Την Ευρωπη, την Δυση, τον βορρα..

Οπως τζαι με το σεξ..
Η σεξουαλικη πρακτικη με τον αρσενικο πουπανω, την γυναικα πουκατω τζαι με εμφαση στα γεννητικα οργανα επερασεν στην ιστορια σαν "σταση του ιεραποστολου"..Αμα επηαιναν οι ευρωπαιοι τζαι εκατακτουσαν μιαν περιοχην εν τζαι εκανεν τους να την εκμεταλευκουνται ..οϊ ..Σαν φορεις της "μιας τζαι μοναδικης αληθκιας" επρεπεν να μαθουν στους ιθαγενεις ινταλως επρεπε να εν αθρωποι..Οποτε εμαθαιναν τους τζαι την σωστη/επιτρεπτη σταση για να γαμιουνται..
Οποτε, ας πουμε, αμα εππεφταν σε κουλτουρα που εθεωρεν ανετον/αποδεκτον τον στοματικο η τον πρωκτικο ερωτα, η να εν η γυναικα που πανω, εππεφτε λογοκρισια..Επρεπε να εκπαιδευτουν τζαι τα σωματα στον δυτικο εκμοντερνισμο τζαι στην δουλοπρεπεια της υποταγης...Στην καταστολη της ηδονης..Να γαμα/γαμιεται ο κοσμος παντες τζαι τσαπιζει..σαν υποχρεωση αντι σαν ηδονη..
Τζαι φυσικα ειχαν τοπικους εκπαιδευμενους "Κουλιες" [ο ιθαγενης που δυσπιρκα με "τζηνους τους μαυρους"] που ελλασαν [τζαι λασσουν] για το σωστο, το αγιο..κλπ..
Τζαι εννοειται αμα οι ιθαγενεις εν ηταν ντυμενοι "καλα" επρεπεν να σιεπαζουνται..Αμπα τζαι "παθουν" τιποτε τα πλασματα που τους εθωρουσαν..Μπορει να επαρασυρουνταν που λαλει τζαι ο τυπος της εδεκ..

Επερασαν τα χρονια..Αξιωθηκεν τζαι η Δυση, υστερα που εσωτερικες συγκρουσεις, να αποδεχτει οτι το σεξ εν ενταξι..Οτι εν υγεια αντι αμαρτια..Αλλα φυσικα για τον καπιταλισμο η "απελευθερωση" σαν εκρηξη του υποσυνειδητου, επαιξεν τζαι θεαματικα...Ο ερωτισμος σαν θεαμα εν το υποσυνειδητο που φκαλει τες φαντασιωσεις περιπατο...Σαν καταναλωτικο ειδος στο Χολλυγουντ..Οποτε φανταστειτε τωρα σκηνικο..Να πηαινουν οι δυτικοι στους απογονους των ιθαγενων που τους εμαθαν πριν χρονια για την σταση του ιεραποστολου, τζαι την "σεμνοτητα" στο ντυσιμο, τζαι να τους λαλουν [ η να το υπονοει το τηλεοπτικο κλιπ του δυτικου θεαματος] οτι εν συντηριλες διοτι ο ερωτισμος εν πολυμορφος..
Ατε ρε..

Το ιδιο τζαι με τα ναρκωτικα..Σιγα σιγα εν να αποδεκτουν οτι ουλλες οι ουσιες που επιδρουν στο νευρικο συστημα μπορουν οντως να βοηθησουν στην "διευρυνση της συνειδησης" που ελαλουσαν τζαι οι χιππηδες..Αλλα αμα το πλασμα ξερει να τες χρησιμοποια..Οπως εν ξεκινας εναν αυτοκινητο αν δεν ξερεις να οδηγας, οπως εν πινεις ενα φαρμακο στα καλα καθουμενα, εν παεις στη ηρωινη για εμπειριες..Εν αρρωσκια..Αλλα ατε να το εξηγησεις αμα η καταστολη θεωρει το χορτο το ιδιο με την ηρωινη...
Αλλα ειπαμεν υπαρχουν δομες καταστολης τζαι εμποριου, πολιτικης οικονομιας, που διαχειριζονται τες ουσιες σαν συνταγες αποδρασης τζαι εγκλωβισμου...

Εν οπως την υποθεση με τα φκιορα..Μαθαινει ο μιτσης/ια που την στετε του την λεξη φκιορο..Βουρα η μικροαστικοποιημενη μαμα τζαι φωναζει οτι εν εν σωστα ..εν χωρκατικα..Ατε ιντα που να πεις..Κρυφκει ο μιτσης/α..Μαθαινει το "λουλουδι"..Υστερα ο μικροαστος παπας/μαμα στελλουν το κοπελλουιν να μαθει ιταλικα για να εν ευρωπαιος/α..Τζιαμαι το "fiore" εν ενταξι..Ενεν των ιθαγενων πκιον..
Ερκεται που τους πολιτισμενους..
Εχω μεγαλην περιεργειαν ποτε εν να ασχοληθουν με το γιατι οι κυπραιοι λαλουν το να ξερεις μιαν γλωσσα καλα "φαρσι";

Οπως τζαι με την συνυπαρξη διαφορετικων θρησκειων..Οι ευρωπαιοι στες δικες τους διαδικασιες εκμοντερνισμου επερασαν διαφορες φασεις εκκαθαρισεων - που "την νυχτα του αγιου βαρθολομαιου" ως τον δευτερο παγκοσμιο..Αλλα τουτα αφηνουν τα στες λεπτομερειες της μεγαλης αφηγησης του εκμοντερνσιμου..Ενω αμα μιλουν για αλλες κουλτουρες εχουν μεγαλην εννια/μαραζιν για τα "δικαιωματα των ατομων"..Αφου την δεκαετια του 1880 εισβαλαν στην Αιγυπτο για να προστατευσουν, λαλει, την χριστιανικη ευρωπαικη κοινοτητα - αλλα στην Αγγλια εχεστηκαν για τα δικαιωματα των εκατομμυριων της εργατικης ταξης..Ο Τσωρτσιλ στες αρκες του 20ου αιωνα, μαλιστα, εσκεφτετουν οτι επρεπε να στειρωνουν τις γυναικες της εργατικης ταξης - αλλα αμα επαθαινεν καποιος δυτικος κατι σε μη δυτικη χωρα, την επεμβαση εισιεν την στην πουγκα ..

Τζαι φυσικα τα τοπικα παπαγαλουθκια που θελουν να εν παραπανω δυτικοι που τους δυτικους, επαναλαμβανουν το ποιημα.. με υποκρουση για τα δικα τους συφφεροντα...

Η πραγματικοτητα ομως ενι οτι εκτος δυσης υπηρχαν πολλα παραπανω παραδειγματα συνυπαρξης διαφορετικων θρησκειων που οτι στην Δυση στες αρκες της μοντερνας εποχης..Αλλα τουτα τα πολιτιστικα μωσαϊκα εβρεθηκαν ξαφνικα σε συγκυριες συγκρουσης με την ενοποιηση του παγκοσμιου συστηματος υπο την δυτικη ηγεμονια τους τελευταιους αιωνες.. Τζαι ιδιαιτερα αμα υιοθετηθηκαν τα δυτικα προτυπα συλλογικης ταυτισης - το ομοιομορφο εθνος με ενα κρατος-πατερα/πατριαρχη να καμνει εκκαθαρισεις των "ατακτων", αβολων ηχων,αθρωπων, θρησκειων, κλπ...Τζαι φυσικα οι ιθαγενεις που υιοθετησαν το δυτικο προτυπο, που εμαθαν τζαι στην πολιτικη την σταση του ιεραποστολου σαν την μονη σωστη, σιηζουνται να επαναλαμβανουν οτι οι ροτσες εχουν εθνικη ταυτοτητα..Οτι ο ταδε τοπος εν ελληνικος, τουρτσικος, ιταλικος κλπ..Τζαι οτι το ταδε ονομα ανηκει στους ταδε τζαι οι αλλοι εν το δικαιουνται..Τζαι οτι η δικη τους ταπελλα εν η σωστη που πρεπει να υιοθετησει σαν δικην του ο δυτικος "δασκαλος"/ ηγεμονικος λογος..

Το κομπλεξ της δυτικης ταυτισης διατηρειται ακομα τζαι αμα ο δυτικος λογος χαλαρωνει - διοτι την απελευρωτικη διασταση τοης δυτικης εσωτερικης εμπειριας ο δουλοπρεπης ιθαγενης εν θελει καν να την ακουσει..Εν οπως τον καταπιεσμενον ομοφιλοφιλο που παθαινει ιχτερο με την αναφορα στον πρωκτικο ερωτα...Ο εθνικιστης συνηθως εν ενας ιθαγενης που υιοθετα τον δυτικο λογο γιατι θελει να τον αναγνωρισουν οι δυτικοι..Να γινει σαν τζηνους..Για τουτον τζαι ο αντι-ιμπεριαλισμος του εν ευκαιριακος..Παλια ας πουμεν στην κυπρο ο εθνικισμος επαιζεν το αντι-αποικιακος στην επιφανεια αλλα στην ουσια ονειρευκετουν [στα πλαισια της προσαρτησης στο ελληνικο κρατος] εναν ελληνικο βασιλειο που θα ηταν ο τοπικος χωροφυλακας της βρεττανικης [ η οποιας αλλης δυτικης επικρατουσεν] ηγεμονιας στο παγκοσμιο συστημα..Για τουτον τζαι ο Γριβας επουλαν υπηρεσιες σε διαφορους [γερμανους ως το 44, εγγλεζους 44-48+, αμερικανους υστερα] χωρις να θωρει προβλημα..Ενω στους ιθαγενεις οπαδους του επαιζεν το οτι ηταν εναντιον των ξενων..Το οτι εν εβλεπαν αντιφαση εν ηταν αποτελεσμα της εθνικιστικης αποβλακωσης μονο..Στην ουσια εδεχουνταν οτι θα επουλουσαν υπηρεσιες σε ξενους για να εχουν τοπικη εξουσια..

Οπως ας πουμεν οι σημερινοι απορριπτικοι που εν αφονιασμενοι [ταχα μου] με τους αγγλοαμερικανους που την μια, αμα εν θεμα λυσης του κυπριακου, ενω που την αλλη ζητουν με ακρατη [τζαι χωρις ιχνος συνειδησης για την αντιφαση] δουλοπρεπεια να ικετευσουμε για ενταξη στον "συνεταιρισμο για την ειρηνη" [ανεκδοτο αλλα ετσι τον εφκαλαν]...

Η αξιοπρεπεια οσων νοιωθουν οτι μπορουν να μιλησουν με την Δυση σαν ισοι, σαν αθρωποι που στεκουνται στα ποθκια τους, οϊ να εν γονατιστοι, βρισκεται στην αναγνωριση οτι εχουμε μιαν δικην μας ιστορια..Που εν χτισμενη στην δικην μας καθημερινοτητα..Στην διαμορφωση των ρευματων που περνουν που δαμαι, γιατι ειμαστεν περασμα..Που δια νοημα στες λεξεις σαν πλαισιο συνυπαρξης..γεφυρας..
Τζαι το "μας" ενεν το κομπλεξ του ιθαγενη που εσιει αναγκη να εν μονο τζηνος/η που εσιει ιδιοκτησια στον χωρο σαν τοπικος εκπροσωπος του δυτικου πολιτισμου..Το "μας" εν η εμπειρια του χωρου τζαι του χρονου που εν ακανονιστη/ατακτη/υποπτη για οτι μας εμαθεν το δυτικο βλεμμα...
Που φκαινει/ξισσυλα που τα καλουπια..
Οποιος/α εν μπορει να καταλαβει οτι η Κυπρος εν χωρος στην ανατολικη Μεσογειο οπου εσυνυπηρξαν για αιωνες χριστιανοι τζαι μουσουλμανοι, απλα δια εξετασεις αποδοχης που τους δυτικους ακομα..Ακομα τζαι τωρα που οι αλλοι εν ενδιαφερουνται..
Ποσο τζαιρον αραγες σου εν να συνεχιζουν να αυτοεξευτελιζουνται ζητωντας αναγνωριση;
Κυπρος χωρις την μνημη της συνυπαρξης χριστιανων τζαι μουσουλμανων εν γινεται..Πανω κατω να φακκουν οσοι θελουν να αρνηθουν το βιωμα τζαι την εμπειρια..Οξα νομιζουν εν να χωρισουν εναν ροτσο/νησι στην εποχη της ηλεκτρονικης επικοινωνιας; Keep on..
Τζαι τωρα ισως να εν τζαιρος να αναστησουμε τζαι νακκον την Αφροδιτη τζαι ελπιζουμεν να διαχυθει τζαι νακκον ο κοσμοπολιτικος αναρχισμος του Ζηνωνα...
Οϊ για να εχουμε παραπανω βαρος που το παρελθον..Αλλα για να ανοιξουμε τες πορτες στο μελλον με το σπασιμο των καλουπιων που εγκλωβιζουν..Εν ειμαστεν εναν πραμα..Ειμαστεν πολλα..Γραμμες που διασταυρωνουνται, τζαι ξεφευκουν που τα καλουπια..Τζαι εν τουτα που αναγκαστικα εν να ανακαλυψουν οι επομενες γενιες..τζαι οσοι θελουν να ζησουν αντι να αναπαραγουν την δουλοπρεπεια του εχτες σαν σεβασμια νεκροφιλια στο "εθνικα ορθο"..

Διοτι η Δυση εκτος που αποικιοκρατια, εγεννησεν τζαι το μοντερνο κριτικο πνευμα..Ισως να ηταν αναποφευκτο αφου εσυγκεντρωσεν την παραγωγη της γνωσης τζαι της πολιτικης για μερικους αιωνες..Ενοποιησεν τον πλανητη αρα εσωτερικευσεν τζαι τες αντιφασεις της ενοποιησης..την εξουσια τζαι την αντισταση..
Τζαι καποιοι προφανως ακομα εν στην φαση να ονειρευκουνται οτι εν τοπικοι χωροφυλακες της δυτικης εξουσιας..τζαι καποιοι ξερουμεν οτι εχουμεν να προσφερουμεν που την εμπειριαν μας αντι απλα να εκλιπαρουμεν..
Οποτε καποιοι φουνται την λυση γιατι φοουνται το ξυπνημα..
Αλλα ο κοσμος αλλασει dear...
Οι αμερικανοι εδιαβεβαιωσαν αμεσως του κινεζους οτι οι επενδυσεις τους στις ΗΠΑ [στο κρατος των Ηπα] εν ασφαλισμενες..
Τζαι ο Τομμυς βουρα στο καταρ για επενδυσεις..Εν τζαι καταλαβει τουτος ουτε που ιστορια ουτε που δομικες δυναμικες..Αλλα η γεωγραφια εν αμειλικτη..Οπως τζαι η εποχη..

Υ.Γ. 1. Με βαση την κατανομη του "φιλελευθερου" για τους εκλεγμενους στο εκτελεστικο γραφειο φαινεται οτι εν 3 φραξιες στο ΔΗΚΟ τωρα, υστερα που τες εκλογες τους - με 5 εκλεγμενους που την καθε φραξια στο εκτελεστικο γραφειο ..
οι προεδρικοι του Καρογιαν που επηαν για συνολικον ελεγχο τζαι εχασαν [προφανως εν τους εγινεν μαθημα το παθημα του Κλεανθους προηγουμενως που αφου εφερεν το Δηκο στην εξουσια, εχασεν τες εσωκομματικες εκλογες],
οι τασσικοι που εφκηκαν στην κοντρα την τελευταια στιγμη [ η μπορει να την ειχαν στημενη στον Καρογιαν τζαι να μεν το επηρεν χαπαρι - διοτι αν εισιεν εναν πραμα που ηταν σιουρα καλος ο Τασσος τζαι οι γυρον του εν τα δικτυα τζαι τα κυκλωματα] τζαι εκερδισαν τζαι την θεση του αντιπροεδρου [τες αλλες 2 ειχαν τες],
τζαι μια ταση που προσδιοριζεται "ουδετερη" τζαι που μαλλον επαιξεν εναν αορατο ρολο για να υπονομευτει η φαινομενικη παντοδυναμια του Καρογιαν τζαι να εμφανιστει στο τελος σαν η "δυναμη της ισορροπιας"..οι αορατοι κυπριανικοι αραγες σου; Μαρκος εναντιον Νικολα ας πουμε στο μελλον; Οξα τεχνοκρατες που αναλαμβανουν τον κομμα σιγα σιγα; Παντως η κοντρα στο ΔΗΚΟ εν καλο φαινομενο...περα που τες κληρονομιες των γονιων, εν καλα να φανει η πολλαπλοτητα που υπαρχει..Γιατι το Δηκο εν εναν κομμα που κινειται εκλογικα που το 10-12% στο 18-19%...Με εσωτερικες τασεις του 2-3% οπως η παλια ενωση κεντρου..Τζαι η ενοτητα του εν ρευστη..Ο Κολοκασιδης ελαλεν πριν τες εκλογες οτι αν εχανεν εμπορεν να φυει..Το ιδιον εκβιασμον μπορουν να καμουν τζαι οι αλλοι προφανως που εχασαν τωρα αλλα που εχουν τζαι τους ψηφους των βουλευτικων εκλογων...
Τουτον τον γυρον οι τασσικοι που αουτσαιτερ εφκηκαν κερδισμενοι..αλλα ετσι ηταν τζαι ο καρογιαν παλια..
Ατε να δουμε...Εν να εν ωραια να εχουμε τζαι κοντρες κοινοβουλευτικης ομαδας τζαι γραμματειας..προεδρου τζαι αντιπροεδρου..Τζαι οι διασπασεις τζαι οι κοντρες εχουν την χρησιμοτητα τους σε ετσι περιπτωσεις..
Αποκαλυφκουν την πραγματικοτητα..ιντα λογον υπαρξης εσιει το Δηκο σημερα εκτος που τον απορριπτισμο στο κυπριακο; Οξα ο φοβος της λυσης για μερικους εν υπαρξιακος; Οσον πιο πολλα αννοιει η εικονα των κρυφων διεκδικητων, τοτε μπορει να μπει τζαι η πραμγατικοτητα στην εξισωση..
Εν να δειξει..

Υ.Γ.2. Επιασα στο email μιαν ανακοινωση για την ταλαιπωρια στην οποια βαλλουν το Highgate [ιδιωτικο πολυπολιτισμικο σχολειο στην περιοχη Α. Αντρεα] οι δημοτικοι συμβουλοι της Λευκωσιας. Το κειμενο υπαρχει στες "φαλιες" [υπαρχει λινκ διπλα - κοιταξετε στις "τοπικες ειδησεις"] τζαι στο λινκ πουκατω. Αξιζει το κοπον η συμπαρασταση - τζαι ιδιαιτερα γιατι εν συνεχεια των καλλιτερων παραδοσεων συνυπαρξης μορφων διαφορετικοτητας των ιθαγενων.


11 σχόλια:

Drapetis είπε...

Υπαρχουν πολλα που μπορει να σχολιασει κανενας για τουντην αναρτηση, αγγιξες καμποσα θεματα, οπως παντα με το ιδιαιτερο και πολυ ευαναγνωστο διηγηματικο σου στυλ. Ομως νομιζω η ουσια αφορα τον προσδιορισμο της ταυτοτητας καποιου και των συνιστωσων που συμβαλλουν στο ποια χαρακτηριστικα θα επικρατησουν. Οσον αφορα συγκεκριμενα την δικη μας ταυτοτητα, ειναι σιουρα απαραιτητο να γνωριζουμε το παρελθον μας, να το πλησιαζουμε και να το αναλυουμε κριτικα, παιρνοντας τα στοιχεια που θα ζυμωσουν την ταυτοτητα μας αλληλεπιδρωντας με τις συγχρονες επιρροες. Και ακριβως πρεπει να προβληματιζει ολους μας η μανια που παρουσιαζουν οσοι θελουν να μονοπωλουν αυτον τον καθορισμο της ταυτοτητας. Τρανο παραδειγμα η 'ελληνικοτητα'. Αν ειναι δυνατον να μπει σε καλουπι, οπως λες και συ Λινοπαμπακε. Κι ομως αυτοι που διεκδικουν το προνομιο να καθοριζουν αυτη την ταυτοτητα, ταυτοχρονα καθοριζουν 'προδοτες' και 'πατριωτες', 'ελληνες και ανθελληνες', συμφωνα με την δικη τους καλουπωμενη αντιληψη. Αυτο αγνοει την κυριοτερη ιδιοτητα του ανθρωπου ομως, την Ελευθερια του. Το δικαιωμα του να καθοριζει Ελευθερα και εχοντας αντικειμενικη γνωση ολων των δεδομενων την ταυτοτητα του, το Ειναι του. Αυτο ειναι,κατα την αποψη μου, που διακυβεβεται σε τελικη αναλυση.

Ανώνυμος είπε...

Πορεία ενάντια στην απόφαση του δικαστηρίου που αθωώνει τους αστυνομικούς που χτύπησαν τους 2 φοιτητές. ΣΗΜΕΡΑ - Παρασκευή η ώρα 11:30 το πρωί στo άγαλμα του Μάρκου Δράκου. Η πορεία θα καταλήξει έξω από τα δικαστήρια Λευκωσίας.

Ανώνυμος είπε...

Αν ένας κινέζος σου πεί ότι δεν είναι κινέζος, αυτό είναι μεν αναφαίρετο του δικαίωμα, αφετέρου όμως περιπέζει σε εσένα τζιαι τον εαυτό του.

Ανώνυμος είπε...

αηαπητε δραπετη,
που μιαν οπτικη γωνια η εννοια της οικουμενικης ελληνικοτητας [με βαση την οποια μιλα μια πτερυγα των φιλελευθερων - αλλα τζαι ο υπουργος αν τον καταλαβω καλα] εν κουφο να περιοριστει οντως στο καλουπι των εθκικοφρονων φαντασιωσεων..ομως υπαρχει τζαι η ελληνικοτητα των ελληνοχριστιανων που αντλει τες ριζες της που τον μεταξα, τον γριβα..
ο καθενας με τα βιτσια του τζαι τα κολληματα του/της..
οποτε..ας κρινουν τζηνοι που εμπλεκουνται..σαφως η πρωτη εκδοχη εν η πιο ενδιαφερουσα τζαι παιζει σαν δημιουργικος συνεταιρος σε διαλογο σε χωρους [εν δυναμει] γεφυρας οπως η κυπρος..
εγιω παντως εν με την κυπριακοτητα που εμπλεκομαι/για την οποια ενδιαφερομαι..τζαι στην οποια αναφερομαι..
σαν το πλαισιο των ρευματων που μας συνθετουν σαν ιθαγενεις τουτου του χωρου..που κουβαλουμε στο υποσυνειδητο σαν αποσπασματα των πραξεων του χρονου..το οτι μερικα που τουτα τα ρευματα αντλουν την ροη/εμπνευση τους που γειτονικους χωρους, η τζαι που το ευρυτερο πλαισιο γεωπολιτιστικα/γεωπολιτκα, εν μερος της συνοριακης εμπειριας, που νομιζω οτι ουσιωδες στοιχειο της κυπριακοτητας..
τζαι παλε..εμενα προσωπικα ενδιαφερουν με το κομμαθκια της ιθαγενικης συγκορτησης τζαι των τροποι/μορφες αφομειωσης των εξωτερικων ρευματων..
αλλα σαφως κανενας εν εν μονος του/της σε ενα γιοφυρι πολιτισμων..

προς ανωνυμο,
"αν ενας κινεζος πει οτι δεν ειναι κινεζος" σημαινει οτι τζηνος που λαλει τουτην την φραση διεκδικα το δικαιωμα να πει σε καποιον αλλο αθρωπο που εν θεωρει τον εαυτον του κινεζο, οτι εν κινεζος..να του πει του αλλου ιντα που ενι..
νακκον θεολογικη φαντασιωση;
για να μπορει ο τυπος που διεκδικα τον ρολο του τατα του αλλου πρεπει να φανταζεται οτι καποιος του εδωκεν τουτην την εξουσια..να μπορει να βαφτιζει τον αλλο..
αποικιακη φαντασιωση να μαθουν οι ιθαγενεις το "σωστο";
τζαι το χαζιν - ο κυπραιος του σχεδον ενος εκατομυριου εν να πει στο ενα εκατομυριο κινεζους ποια εν τα κριτηρια να εν καποιος κινεζος..

ξερει καλλιτερα που τον αλλο ιντα που ενι;
"κινεζος" αραγες σου εν τζηνος που εγεννηθηκεν στην κινα; τζηνος που εσιει το στεροτυπο της φατσας του κινεζου; τζηνος που νομιζει ο ασχετος μιτσης μαθητης της οελμεκ οτι μιλα με το "τσιν τσουν" σαν γλωσσα; οξα εν οπαδος της ομονοιας;

καλη διαδηλωση...

Anef_Oriwn είπε...

Διερωτάται ο αγαπητός Λινοπάμπακος Blogοδεσπότης: “…"κινεζος" αραγες σου εν τζηνος που εγεννηθηκεν στην κινα; τζηνος που εσιει το στεροτυπο της φατσας του κινεζου; τζηνος που νομιζει ο ασχετος μιτσης μαθητης της οελμεκ οτι μιλα με το "τσιν τσουν" σαν γλωσσα; οξα εν οπαδος της ομονοιας; ...”. --- Ρε φίλε, εσού που ξέρεις τα πολλά τζι’ ο νους σου κατεβάζει, αληθεύει ότι η ΟΜΟΝΟΙΑ έχει υποβάλει αίτημα στην Κυβέρνηση για ανέγερση Μνημείου στην Πέγεια στην μνήμη (και ανάμνηση) των εκεί σφαγιασθέντων “Κινέζων”;

Anef_Oriwn
Παρασκευή 20/3/2009 – 5:35 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

:)
πολλα καλο ανευ..

Ανώνυμος είπε...

Drapetis said: "Οσον αφορα συγκεκριμενα την δικη μας ταυτοτητα, ειναι σιουρα απαραιτητο να γνωριζουμε το παρελθον μας".

Ediavasa to post sou, polla eperasan mou adiafora (en to lew epithetika to adiafora) alla ekino pou egrapses panw ekratise mou mia skepsi mou. I mallon, ena provlimatismo mou.
En diafwnw me to quote sou, en kalo prama na gnwrizi enas athrwpos/laos to parelthon tou.
To provlima pou niothw se touti tin protasi, en stin
antikimenikotita.
Gia na gnwrisoumen to parelthon mas, simeni oti i tha akousoumen, i tha thkiavasoumen, je outo katheksis.
Apo pious omws tha akousoumen, je apo pious omws tha thkiavasoumen je apo pious omws to outw katheksis?
Je ti theloun jinoi, na mas kamoun na gnwrisoumen?
Pios mas to gnwrizi, je pioi en i skopoi tou?
Je pai soridon. Epidi "i gnwsi", se touto to zitima,en mia alisida ftiagmeni pou diaforetikous kiklous je sto sxima, je sto idos, je sto metallo.
Iparxi ena apofthevgma pou mou areski. Lei "ston polemo en iparxoun nikites, ston polemo en oloi xamenoi".
To mono siouro sto parelthon mas, en oti opws mas eskotwsan eskotwsamen, opws mas eviasan eviasamen, opws mas epiasan spithkia epiamen je emis ta spithkia tous, opws exoumen agnooumenous exoun je jinoi agnooumenous, ara,je to parelthon mas na ekseramen / na kseroumen, ite pou ti deksia ite pou tin aristeran ite pou to kentro, simasia eshi ti kamnoumen twra je na pai. Epidi to parelthon en pisw, je emis imasten sto twra.
je exoumen je ena mellon pou perimeni na erti.
Touta oulla pou sou egrapsa en skepsis pou mou irtan san sinirmoi me to quote sou panw. En thelw na kataliksw kapou siggekrimena me to response mou pros esena, en apla o provlimatismos mou oson afora "tin gnwsi", je jinous pou mas tin dioun, je tous logous gia tous opious mas tin dioun.




Anonimos said: "Αν ένας κινέζος σου πεί ότι δεν είναι κινέζος, αυτό είναι μεν αναφαίρετο του δικαίωμα, αφετέρου όμως περιπέζει σε εσένα τζιαι τον εαυτό του."

En kserw an to ekatalaves, alla i eksipnovlakia pou ipes en ipervolika aploustevmeni, atopi je anipostati.
En na sou pw mian kouventa gemati stereotipa: Ena pedi to opio egennithike apo "kinezous" gonis stin Melvourni, je emegalwsen me tin koultoura pou exoun i efivoi australezoi me ta surfboard tous, je tis iliotherapies tous, je ta podilata je ta skate-boards tous, je etrwen pizza me ta daxtila anti gia noodles me ta chopsticks, je erti je pi sou "egw en ime kinezos" = thus, "egw en niwthw kinezos", en na tou pis "oxi, ise kinezos"??
Ma sovaromiloumen re koumpare?
En na pis esi tou allou innampou eni, je innampou eneni?
Ti kamni ton paratiriti ek twn eksw, kriti ek twn esso?
An kamis gio avrio (i an eshis gio)je san gios eshi poullou ekswterika, je o gios sou mesa tou niothi san gineka, en na tou pis "oxi en ise gay, epidi ekswterika exis ta xaraktiristika tou antra (eshis poullou) en dikeouse mesa sou na niothis allospos?"

To ti niothi o kathenas mesa tou, en tha to apofasisis oute esi, oute egw, oute o gitonas. Epidi touto en prosopiko gia ton kathena.

Ανώνυμος είπε...

arelis.gr
περιεχει ερωτονομικον
με τις πιο τολμηρες σεξουαλικες φαντασιωσεις ολων των ειδων

Drapetis είπε...

Χωρις να θελω να καταχραστω τον χωρο του φιλου Λινοπαμπακου, να παραθεσω τζαι γω μερικες σκεψεις πανω στους προβληματισμους της Ευαγγελιας.
Την απολυτη αντικειμενικοτητα εν μπορεις ποττε να την πετυχεις, διοτι αυτο προυποθετει τοσο τζαι την απολυτη γνωση, αλλα τζαι ενα τελειο αξιακο συστημα-συστημα αρχων μεσα στο οποιο να μπορεις να καμνεις τζαι τες απαραιτητες ερμηνειες των γεγονοτων.
Οποτε οι διαφορετικες ερμηνειες ξεκινουν απο τα διαφορετικα συστηματα αξιων βασει των οποιων επιλεγουμε να κρινουμε τα γεγονοτα.


Φυσικα παραμενει το ερωτημα σου...Ποιους πιστεφκουμε? Η απαντηση νομιζω δεν ειναι ποιους, αλλα τι πιστεφκουμε. Δεν προτεινω την απολυτη υποκειμενικοτητα, ομως πρεπει να εισαι προσεκτικη με οσους μιλουν με απολυτους ορους.

Οποτε πως προχωρουμε? Τα γεγονοτα πρεπει να τα βλεπουμε στο πλαισιο της εποχης τους και να τους δινουμε την αναλογη ερμηνεια ( οικονομικη, εθνικη, κοινωνικη- κοινωνιλογικη)
Επιμενω οτι χωρις συστημα αναφορας δεν μπορουμε να κανουμε κρισεις. Τωρα τι εν τουντο ευλοημενο συστημα αναφορας? Ετσι πολλα χοντρικα, ο εθνικιστης θα τα κρινει με υπερτατη αξια την πατριδα (ή οτι αντιπροσωπεφκει για τζεινον η πατριδα), ο κομμουνιστης/αριστερος θα τα δει μεσα απο μιαν ταξικη/καπιταλιστικη αναλυση και ουτω καθεξης ( επαναλαμβανω, πολλα χοντρικα). Υπαρχουν φυσικα ολες οι ενδιαμεσες αναλυσεις τζαι υπαρχει μια λεξη που χρησιμοποιει πολλα ο Λινοπαμπακος και θα την χρησιμοποιησω : πολλαπλοτητες.
Ειναι σημαντικο να ειμαστε ανοικτοι στες ερμηνειες αλλα και κριτικοι προς αυτες ταυτοχρονα.

Τωρα, σε γεωπολιτικο επιπεδο..τα οικονομικα συμφεροντα πιστευω ειναι αυτα που κινουν τα νηματα και ο πολεμος ειναι και το μεσον επιβολης τους αλλα και το μεσο δημιουργιας κερδους (πολεμος πατηρ παντων).

Ομως, οπως πολυ σωστα ειπες, το μελλον ειναι που εχει παραπανω σημασια. Οπως και για το παρελθον, ετσι και για το μελλον θα χρειαστει να δουμε μεσα απο ποιες ερμηνειες τα βλεπει ο καθενας τα πραγματα...και προσπαθουμε να βρουμε κοινη πορεια. Τι να σου πω... το περιστερι επερασεν που τες συμπληγαδες, εστω και με τσακισμενη ουρα... ελπιζω να καταφερουμε το ιδιο και στην Κυπρο...

Ανώνυμος είπε...

Anonymous: filtate sas efxaristoume pollakis dia tis evgenikis paraxwrisis tou link, alla imetha is tin efxaristi thesi na vionnoume empirika, ke oxi anagnwstika, tis sexoualikes mas fantasiwsis :D

Drapetis: nai, en diafwnw, vasika emena to provlima mou en to construction. Egrapses poli swsta se kapia fasi "Η απαντηση νομιζω δεν ειναι ποιους, αλλα τι πιστεφκουμε."
En akrivws touto pou lalw, oti jino pou pistefkoume, enen emis pou to pistefkoumen, alla en constructed mesa mas pou ekswterikous paragontes, metamfiesmenous san "prosopiki apopsi je krisi".

Egw en jame pou vriskw to provlima "stin gnwsi".
En px opws to oti pai to moro prwti dimotikou, je arkefkoun tou ta thriskeftika. "Emis", "aftoi", ke oi "alloi". Anyways, gia na men fefkw pou to thema, nomizw oti, opws ipen je o linopampakos se kapio allo post tou pros enan allon anonimo (polli anonimia mes ton kivernoxwro) "o kosmos wrimase". Isws na exoumen telika je ena chance na ishosoumen ta pothkia toutou tou topou pou en xtipimena je koutsa. Idwmen.

Ανώνυμος είπε...

Η δικαιοσύνη της Δικαιοσύνης

Στις 20 Δεκεμβρίου 2005, «όργανα της τάξης» ξυλοκοπούν βάναυσα δύο Κύπριους φοιτητές. Παρά την ύπαρξη του γνωστού αποκαλυπτικού βίντεο για την αποτρόπαια δράση τους, στις 19/03/2009 το Μόνιμο Κακουργοδικείο Λευκωσίας αθωώνει και απαλλάσσει από κάθε κατηγορία τους 10 μπάτσους που σχετίζονται με την υπόθεση. Μετά την κοινοποίηση της απόφασης, τα κόμματα, ο πρόεδρος, ο δικηγορικός σύλλογος και ο φιλοαστυνομικός σύνδεσμος Κύπρου εκφράζουν την διαφωνία τους, ενώ ο Γενικός Εισαγγελέας ανακοινώνει πως θα την εφεσιβάλει στο Ανώτατο Δικαστήριο.
Πέραν όμως της αναμενόμενης τυπικής αντίδρασης των επίσημων θεσμών, πρωτοφανείς για τα κυπριακά δεδομένα είναι οι αυθόρμητες, σχεδόν ενστικτώδεις και αρκετά μαζικές κινητοποιήσεις της κοινωνίας που, απ’την επόμενη εβδομάδα, αρκετές φορές, διαμαρτύρεται στα δικαστήρια με πανό και συνθήματα και όχι μόνο. Το απόγευμα του Σαββάτου, δυο μέρες μετά το συκέ δικαστήριο, θα μαζευτούν στη Φανερωμένη γύρω στα 200 άτομα από διάφορες ομάδες και ανεξάρτητοι πολίτες, που σε μια υπαίθρια συνέλευση θα αποφασίσουν τις μετέπειτα κινήσεις τους. Η συζήτηση θα οδηγηθεί αυθόρμητα σε πορεία με συνθήματα και μπλοκάρισμα κεντρικών δρόμων της Λευκωσίας και θα καταλήξει σε καθιστική εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από τον αστυνομικό σταθμό Λυκαβητού. Την Τρίτη θα οργανωθεί επίσης πορεία, με αρχή την πλατεία Ελευθερίας και τέρμα το χώρο στάθμευσης του ΟΧΙ, όπου θα πραγματοποιηθεί με επιτυχία μαζική συναυλία και ενημέρωση με φυλλάδια και πανό. Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται με προγραμματισμένη μεγάλη πορεία το Σάββατο 28/03/2009 με προσυγκέντρωση στην πλατεία Ελευθερίας στις 11π.μ.
Η υπόθεση του ξυλοδαρμού και η δικαστική απόφαση με τις ακόλουθες αντιδράσεις του κόσμου, αναδεικνύει στοιχεία, άλλα προβληματικά και άλλα ενθαρρυντικώς θετικά για τις κυπριακές κινηματικές δυνατότητες, αλλά παράλληλα φέρνει στο φώς τη σαπίλα των θεσμών, τη διαφθορά και την αδικία καθώς και τα βαθιά συντηρητικά χαρακτηριστικά της πλειοψηφίας της κυπριακής κοινωνίας.
Το βίντεο της βιαιοπραγίας των μπάτσων ξεσκέπασε ένα μικρό μόνο κομμάτι της αυθαιρεσίας και της ωμότητας των οργάνων καταστολής που σε άπειρες περιπτώσεις καταπατούν, προσβάλλουν και εξευτελίζουν τον πολίτη περισσότερο δε τον μετανάστη. Ένα πρόσφατο παράδειγμα η επιχείρηση σκούπα εναντίον των μεταναστών, στην οποία κρατήθηκαν 150 μετανάστες και θα απελαθούν οι 60. Τέτοιες ενέργειες όμως δεν πρέπει να γίνονται αποδεχτές από το κοινωνικό σύνολο. Δεν είναι λίγες φορές που οι πραίτορες της εξουσίας κακοποίησαν, είναι απλώς άγνωστες. Δυστυχώς δεν τυχαίνει πάντα κάποιος να βιντεοσκοπεί (αν και τώρα που έτυχε συνέβαλε κάπου;). Βέβαια, να μη ξεχνάμε πως στα πλαίσια της καταστολής τους είναι και οι στοχοποιήσεις, παρακολουθήσεις και παρενοχλήσεις ατόμων που παρεκκλίνουν από το πρότυπο του φιλήσυχου πολίτη.
Στα πλαίσια της καταστολής έρχεται και η σύλληψη δύο ατόμων που το βράδυ της 21/3 προσπάθησαν να εκφράσουν την οργή τους ρίχνοντας συμβολικά μαύρη μπογιά στους τείχους των δικαστηρίων. Η πράξη αυτή οδήγησε πλήθος κόσμου και οργανώσεις να καταδικάσουν την ενέργεια και να γυρίσουν την πλάτη σε ανθρώπους που αγωνίζονται για τον ίδιο σκοπό, με διαφορετικούς τρόπους, κάνοντας λόγο για «καλές» και «κακές» εκδηλώσεις. Με τον ίδιο τρόπο φυσικά που τα κόμματα και το κράτος καταδικάζουν τις αυτόνομες και εξωκοινοβουλευτικές δράσεις ως «οχλαγωγία και ανώφελες». Η καταστολή εμπεριέχεται στα όργανα και τους θεσμούς του ίδιου του κράτους, της εκκλησίας, των ΜΜΕ και δυστυχώς πέφτουμε θύματα του συντηριτισμού και υιοθετούμε τις ιδέες του.
Δεν έχουμε παρά να διακρίνουμε τον κοινό μας εχθρό και να εστιάσουμε εναντίον του, με ένα ενιαίο και ριζοσπαστικό μέτωπο, ανεξάρτητο από ηγεσίες και κόμματα και με αμεσοδημοκρατικές συλλογικές διαδικασίες, να οργανώνεται, να αποφασίζει και να ενεργεί. Αυτά που συνέβησαν έδειξαν πως πραγματική δικαιοσύνη είναι η λαϊκή δικαιοσύνη και πως ο κάθε θεσμός χωρίς το αντίκρυσμα της κοινωνίας είναι άκυρος. Έδειξαν επίσης, πως όσο επιβλητικά και αν επιδρά το σύστημα επάνω μας, παραμένουμε άνθρωποι, αντιλαμβανόμαστε την αδικία και κάπου μέσα μας βρίσκονται τα αντανακλαστικά για να πολεμήσουμε. Σήμερα βγαίνουν στην επιφάνεια και μας δείχνουν την δύναμή μας.

• ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
• ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
• ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΡΙΞΙΜΟ ΜΠΟΓΙΑΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ
• ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΨΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΠΕΡΙ «ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΣΟΒΑΡΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΒΛΑΒΗΣ ΣΕ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥΣ ΔΙΑΔΗΛΩΤΕΣ ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
• ΑΜΕΣΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΠΡΙΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΑΥΛΩΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΙΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΜΟΝΟΜΟ



ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΩΩΣΗ ΤΩΝ 10 ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ 30/03/09 Η ΩΡΑ 12:00 ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ (Ηροδότου 16, Κολωνάκι)




Πρωτοβουλία Κυπρίων Ενάντια στην καταστολή