Αναγνωσεις που τον φιλελευθερο:
ο ρατσισμος, η στρατηγικη του αρπα κολλα τζαι ο αναλυτικος φακκιρισμος
«..οι πιο «συνεπεις» και οι πιο «τακτικοι» διερχομενοι από το οδοφραγμα, με επικληση την «επαναπροσεγγιση» και την «δικοινοτικη συνεργασια» είναι τα εγκληματικα στοιχεια και οι πασης φυσης περιθωριακοι [από σεξουαλικα περιφρονημενους εως αταλαντους καλιτεχνιζοντες]»
Τακης Κουνναφης, νυν Διευθυντης [κατά νομον υπευθυνος] της εφημεριδας «ο Φιλελευθερος», με καταγωγη από τις ομαδες του Σαμψων στις «φασαριες» του 63-64.[21/9/2008]
Εν να εν δυσκολο, νομιζω, να βρεθει άλλο αποσπασμα που να αποκαλυπτει με τοση σαφηνεια τον ρατσιστικο οχετο τον οποιον ανεχεται η κοινωνια [διοτι τουτος ο τυπος εν τζαι εγραψεν απλα μιαν μαλακια σε μιαν επιστολη..εν ο «κατά νομον υπευθυνος» χαρω τον], αλλα τζαι το τελμα στο οποιο κολυμπα η εφημεριδα του Παττιχη. Εχουμε δαμαι μιαν ταυτιση οσων διακινουνται μεσω του «οδοφραγματος» σε μιαν συνειδητη προσπαθεια να ενθαρρυνουν τις δικοινοτικες επαφες, με την εννοια του «εγκληματικου στοιχειου». Εσιει κανενα τεκμηριο ο κατά νομον υπεθυνος; Εν εν «διασυρμος ατομου» τουτον το πραμα; Εν υπαρχει μια επιτροπη δεοντολογιας; Καλα για την αξιοπρεπεια του ιδιοκτητη του φιλελευθερου ιντα που να πεις; Αφου τους ανεχεται εν χακκιν του.
Για το «περιθωριακο», παντως, εμενα προσωπικα εν με πειραζει – αλλα τζαι γενικα: παρα κατεστημενο με τον Κουνναφη σιλιες φορες περιθωριακος. Τζαι αν ημουν καλιτεχνης κλπ ηταν να εν τιμη να με θεωρει αταλαντο ενας φελλος. Τωρα για τους «σεξουαλικα περιφρονημενους» μπορει καποιος να δει στο βαθος τα σεξουαλικα απωθημενα του κ. Τακη. Αραγε σου εννοα τους gay; Οξα εννοα ότι οσοι πασιν ποτζιει εν βρισκουν γκομενους/γκομενες ποδα; Μα κυριε Τακη της νεολαιας του Σαμψων, εν δυνατον να μεν εβρισκαν έναν καμπαρε; Οξα η φαντασια σου καλπαζει σε αγριες παρτουζες; Ξερεις παντως κ. Κουνναφη, αμα εστιασεις στα lifestyle που φκαλει τζαι το ιδρυμα που σε εργοδοτα, αλλα τζαι γενικοτερα, μπορει να βοηθησεις νακκον την φαντασια σου. Διοτι η σεξουαλικη περιφρονηση, ξερεις…Για να φωναζει ετσι το υποσυνειδητο σου - κατι τρεχει θα ελαλεν τζαι ο κυριος φροϋδ…
Τωρα εφανταστηκετε ότι κατι τυποι σαν τουτον ειχαν καποτε [το 63-64 ας πουμε] οπλα τζαι ηταν ο νομος; Ενεν παραξενο που φκαλουν ιχτερο αμα ακουουν για συζητηση για την ιστορια. Ο Μιχαηλιδης λ.χ. στες 20 του σετερβη χωρις τεκμηριο [εννοειται] ταυτιζει έναν αρθρο της Ρεπουση στο ελληνικο Βημα με την συζητηση για την ιστορια στην Κυπρο. Μαλιστα ευτυχισμενος μας ανακοινωνει ότι ανακαλυψε το «σχεδιο»!! Ο ενας [ ο κυπριος υπουργος] επιμενει στην «ιστορικη αληθεια» τζαι την διευρυνση της καταγραμμενης ιστοριας/μνημης – η άλλη [η Ρεπουση] θεωρει ότι η κυπριακη κοινωνια εν εγκλωβισμενη σε μια «κουλτουρα μνημης». Τουτον εν η δημοσιογραφια. Να πιανεις ένα θεμα, να το συνδεεις αυθαιρετα με ένα άλλο, ακομα τζαι αν η λογικη τους εν συγκρουομενη - να πιανεις λ.χ. την εκκληση του νου για καταγραφη του λογοκριμενου/αποκλεισμενου τζαι την εκκληση της αλλης για ξεπερασμα της κουλτουρας της μνημης τζαι να καταληγεις ότι υπαρχει συνομωσια…Τζαι μαλιστα «αμερικανικη» [ο Μιχαηλιδης σαν αντι-ιμπεριαλιαστης..δαμαι γελουμε..]. Η στρατηγικη του αρπα κολλα.. Ειπεν η Ρεπουση ότι εγινεν εθνοκαθαρση στην Κυπρο – ο υπουργος εν λαλει ετσι πραμα, αλλα ο «διευθυντης συνταξης» ταυτιζει τους. Αποδειξη; Μα τουτη η δημοσιογραφια χρειαζεται τζαι τεκμηρια; Κολλα λεξεις – θελουν να μας επιβαλουν, λαλει, [τουτος ξερει το , πιστεψε τον] μιαν «εικονικη πραγματικοτητα» στην θεση των «γεγονοτων». Εθνοκαθαρση [όπως λαλει η Ρεπουση] εν εγινεν κουμπαρε – αλλα εν να το αποδειξουμε τουτον εξηγοντας ότι το σχεδιο Ακριτας τζαι η Τοχνη, Αλοα κλπ, ηταν εκφραση μια μειοψηφιας [γιατι θελω να πω «κουνναφηδων»;- οϊ εν υπαρχει αποδειξη, εν ειμαστεν σαν εσας]; Οξα με το να τα λογοκρινουμε; Τζαι ποια εν η εικονικη πραγματικοτητα; Η λογοκρισια των πτωματων της Αλοα; Οξα η εντιμη παραδοχη;
Βεβαια υπαρχει τζαι το θεμα ιντα που καταλαβει ο κ. Αριστος..Αλλα με τον Μιχαηλιδη να τα πουμεν αλλην φορα..Να δουμε ποσον πραγματικα «αγωνιζεται» εναντια στον «ιμπεριαλισμο τζαι την κατοχη», τζαι ποσον καταλαβει όταν καποια κειμενα προωθουν την συνειδητα την διχοτομηση..Εν εκαμες τζαι εσου κ. Αριστε προωθηση του Καραμπελια;
Οποτε σημερα, της ανεξαρτησιας, να μιλησουμε για τον φιλελευθερο τζαι τους κωδικες του. Τουλαχιστον σημερα. Ο φιλελευθερος, για την ε/κ κοινοτητα, εσιει κατι που συμβαδιζει με την ανεξαρτησια..Εξεκινησεν το 55 με την ΕΟΚΑ τζαι ηταν η κρυφη φωνη του Μακαριου. Υστερα που το 60 εισιεν έναν ρολο όπως της Αληθειας επι Κληριδη [το alter ego στην δημοσια σφαιρα – για το δογμα, ας πουμε, δε κ. Χασικε μου ιντα που εγραφεν τοτε ο Α. Κωνσταντινιδης για τον Αρσενη] ..Οπως το «όχι και παλιν όχι» του Κατσαμπα για την χουντα το 67. Φυσικα ο φιλελευθερος ηταν τζαι η φωνη του κατεστημενου, η αχρωμη πολιτικη επιλογη – αλλα παλε ηταν που τες εφημεριδες που εν εκυκλοφορησαν υστερα που το πραξικοπημα. Σημερα ο φιλελευθερος εσιει καλα αθλητικα, πολλης κοσμος γοραζει τον το σαββατο για το t.v. μανια, τζαι εμενα αρεσκει μου το υστερογραφο της κυριακης. Αλλα αμα γυρισεις στο ινταλως καλυφκεται το κυπριακο – ε τζιαμαι εν τζαι η άλλη ιστορια..της κοινοτητας..Η κληρονομια του Λυκαυγη ας πουμε..Θκιεβαζοντας τον Μιχαηλιδη τζαι τον Κουνναφη εχω ωρες ωρες την εντυπωση ότι ουλλον το καγριν τους εν εν ουτε με το Χριστοφκια ουτε με τον Δημητριου, αλλα με τον δικο τους δημοσιογραφο που εγραψε στα σχολια [στες μεσα σελιδες] ότι ηβρεν συγκινητικο ότι στο λεμεσιανο σχολειο που επισκεφτηκεν ο υπουργος στο ανοιγμα των σχολειων, ο ενας τ/κ μιτσης ειπεν [στο τηλεοπτικο κλιπ] ότι η ομαδα του εν η αελ, τζαι μια μιτσια [τ/κ] ότι η καλλιτερη της φιλη εν « η Σοφη»..
Ο φιλελευθερος όπως τζαι το ΡΙΚ επροσπαθουσαν να μας πουν ιντα που εν το σωστο – παρα ιντα που εγενετουν..Για τουτον τζαι τα τεκμηρια τζαι η οι ειδησεις ηταν παντα δασκαλιστικες…Τζαι τωρα η δομη που αφησεν πισω του ο Λυκαυγης ελυσσαξεν ακριβως γιατι νοιωθει την πραγματικοτητα να τζυλα…
Τελος παντων…ας παμεν τζαι σε έναν άλλο κωδικα – που εν πιο σοβαρος. Τζαι αξιζει να τον συζητησει καποιος. Εν που τον φιλελελευθερο παλε [αν τζαι θα μπορουσε να ηταν τζαι που αλλου] αλλα εν για το θεμα που το βαλλω..Ταιρκαζει καπως νομιζω…
Το περασμενο σαββατο στην στηλη «εκ πεποιθησεως» ο ιστορικος Π. Παπαπολυβιου καμνει μιαν αναφορα στα «θυματα της εοκα». Η αφορμη εν έναν κειμενο του Α.Λορδου ο οποιος [στο πλαισιο μιας αναφορας για το ότι τα σχολικα βιβλια εν λαλουν την αληθκια] εγραψεν: «Ποιο βιβλιο αναφερει ότι οι εκτελεσθεντες προδοτες του αγωνα 1955-59 ηταν περιπου περισσοτεροι από τους αγγλους στρατιωτικους;». Ο Παπαπολυβιου ξεκινα με μιαν μπηκτη για το ότι το ερωτημα θα μπορουσε να θεωρηθει «αναξιο απαντησης και υβριστικο» από «επαναστατικα και αντιστασιακα» κινηματα. Ιντα ωραια. Επειδη εν σαφες [για οποιον τον παρακολουθει γενικα, αλλα φαινεται τζαι στο ιδιο το κειμενο όπως θα δουμε] ότι ο συγγραφεας προσκειται στους «συνδεσμους αγωνιστων ΕΟΚΑ», ιδου το ερωτημα: καλα κ. Παπαπολυβιου οι συνδεσμοι αγωνιστων κλπ, αλλα γιατι οϊ τζαι η παραταξη που την οποια ερκετουν η ΕΟΚΑ, ιντα που νομιζουν η ενομιζαν τοτε για το ΕΑΜ στην Ελλαδα [εξαιρεση τεκμηριωμενη ο Κ.Ματσης που εισιεν την μαγκια τζαι το θαρρος να παει ως τζαι δικαστηριο τον τζαιρον του εμφυλιου για το θεμα την δικαιοσυνης]; Οι συνδεσμοι αγωνιστων [τζαι η παραταξη που τους εφκαλεν τζαι την οποια εκφραζουν] ενεν οι τυποι που εφακκουσαν πισκαλακια ως το 74 για να θεωρειται η ελληνικη εθνικη αντισταση του 41-44, τεκμηριο για να σταλει καποιος στην Μακρονησο, στην Γυαρο κλπ; Υβριστικο να το πουμεν;
Τζαι να σημειωθει παρακαλω ότι ο καφκας εν στα εσωτερικα της δεξιας – τοσον ο κ. Λορδος οσο τζαι οι συνδεσμοι αγωνιστων ανηκουν στην ιδια «παραταξη» που λαλει τζαι ο Χριστοδουλου.
Τελος παντων. Να προχωρησουμε, να δουμε τα στοιχεια – ποιος εσιει δικαιον τελος παντων. Ο κ. Παπαπολυβιου, λοιπον, παραθετει σε 41 γραμμες της στηλης στοιχεια που ένα βιβλιο που εδημοσιευτηκεν προσφατα. Καλον, λαλεις, μιλα τουλαχιστον με τεκμηρια. Αλλα..καμνει τζαι ένα παραξενο φακκιρισμο. Τα στοιχεια του βιβλιου λαλουν ότι εσκοτωθηκαν 393 των αγγλικων δυναμεων – αλλα 16 ηταν κυπραιοι, οποτε μεινισκουν 377. Ως δαμαι καλα. Αλλα υστερα λαλει μας ότι επισης ότι «ενας μεγαλος αριθμος θανατων οφειλοταν σε ατυχηματα». Ε καλα γιατι εν τους αφαιρα τζαι τζηνους; Εν τζαι εν μες τον λοαρκασμο της συγκρισης που εξεκινησεν να καμει – ποσους ε/κ τζαι ποσους εγγλεζους εσκοτωσεν η ΕΟΚΑ. Αμα επεθαναν 21, λ.χ., σε μια πυρκαγια μαλλον το συνολοτων ατυχηματων εν σεβαστος αριθμος. Οποτε εν νακκον μισοδοτζιην η αναφορα. Υστερα παει στον «αντιποδα», στα στοιχεια των συνδεσμων αγωνιστων για να μας πει για τες εκτελεσεις ε/κ – εν παραξενο, παντως, που εν μας λαλει αν ο συγραφεας του βιβλιου στο οποιον αναφερτουν πιο πανω, λαλει τιποτε για τους ε/κ εκτελεσμενους..Αλλα ατε..Ομως δαμαι, φαινεται οτι αλλασουν τα κριτηρια τζαι η διαδικασια γινεται fast food. Δαμαι, λ.χ., εξαφανιζουνται διαφορα που το τραπεζι - η αναφορα εν μονο 3 γραμμες χωρις να αναφερεται βιβλιο, εκδοση κατι τελος παντων [απλα λαλει «μελετη» αοριστα] να μπορει να τσιακαρει καποιος να δει αν εν εγκυρη η αναφορα του κ. Παπαπολυβιου. Λαλει, λ.χ., ότι συμφωνα με μελετη των συνδεσμων οι νεκροι προδοτες ηταν 80. Ε παλε [ο προηγουμενο φακκιρισμος επαναλαμβανομενος] ρε κουμπαρε – με βαση ποια κριτηρια; Πρωτα – εν φερεγγυα η πηγη; Οι συνδεσμοι αγωνιστων εν εκφραζουν ουλλους τους αγωνιστες της ΕΟΚΑ [εν ηταν τζαι ο Χατζηδημητριου στην ΕΟΚΑ ας πουμε;] τζαι οι θεσεις/σταση τους δειχνει μιαν ομαδα/λομπι με σαφη ατζεντα – προωθηση τηςε εικονας του Γριβα, αποσιωπηση της 15ης Ιουλιου, ΕΟΚΑ β κλπ. Να παμε τζαι σε τεκμηρωμενα σημεια αμφισβητησης. Τοσον τζαιρο με τοσες προκλησεις/προσκλησεις παιζουν πελλον για τους νεκρους αριστερους. Εν διουν λογο/στοιχεια. Γιατι να πιστεψει καποιος καποιους που εν αννοιουν τα αρχεια τους κ. Παπαπολυβιου; Απλα επειδη το ειπαν; Εν καλα βαλλαχι..Υστερα: ο Γριβας, λ.χ., εισειν τον Π. Τσαρο που την Ασσια μεσα στους νεκρους που τους εγγλεζους – η παραταξη του [η αριστερα] επιμενει ότι εδολοφονηθηκεν που την ΕΟΚΑ [τζαι ετσι δειχνουν τα τεκμηρια όπως οι εφημεριδες εποχης]. Αρα γιατι να πιστεψουμε τους συνδεσμους χωρις συζητηση, χωρις τεκμηρια; Τζαι αλλα: πριν λλιες μερες εθαψαν «κανονικα» [ τζαι υστερα, χαρω τους, εχουν ευαισθησια για την ταφη των αγνουμενων] έναν τυπο που εδολοφονησεν η ΕΟΚΑ στα Λευκαρα. Ετσι χωρις να δοθει λογος – τζαι ουτε αφησαν οι μασκοφοροι να γινει «κανονικη ταφη» από ότι φαινεται. Ε; τουτος εν μεσα στην λιστα των 80 οξα εν «παραπλερη απωλεια»; Οι «παραπλευρε απωλειες» [εκτελεσεις με πρωτοβουλια τοπικων στελεχων, ας πουμε] που να τες καταταξουμε;
Αλλα λαλεις τζαι εσου, νομιζει ο Παπαπολυβιου [ η νομιζει ότι εν να πιστεψουμεν- σαν αναγνωστες] ότι ο Λορδος απλα εσυρεν μιαν κουβεντα; Οϊ.. εν σοβαρος ιστορικος οποτε καμνει μιαν αερατη [δαμαι χανεται τζαι το τραπεζι] κινηση τζαι εν μας λαλει ουτε την πηγη. Λαλει μας, λοιπον, ότι στο ιντερνετ εσιει μιαν «ιστοσελιδα με υβριστικο περιεχομενο για την ΕΟΚΑ»..Ατε ρε..Τζαι στολιζει την ιστοσελιδα με «αμφισβητουν την εοκα βουρατε κοπελλια» ρητορικη. Μα καλα γιατι εν λαλεις την πηγη κ. Παπαπολυβιου. Φοαται ο ιστορικος ότι εν να μολυθει; Αν η ιστοσελιδα λαλει τοσα κακα οσα της προσαπτεις, τοτε που εν το προβλημα; Πε το ονομα της να δει τζαι ο κοσμος.. Οξα; Εν ηξερω ποιαν εν η ιστοσελιδα..Μπορει να εν τζηνη του Δρουσιωτη [με βαση το βιβλιο του για την ΕΟΚΑ] τζαι ο Παπαπολυβιου να φκαλει σπυρκα αλλα να ξερει ότι οσα λαλει [ο ιδιος] για τες κατηγοριες [στην ιστοσελιδα] εναντιον της ΕΟΚΑ, εν ψεματα, οποτε κρατει πισινη..Οτι τζαι να ενι, η σταδιακη εξαφανιση των πηγων, εν βοηθα στο να τον πιστεψει καποιος…Αλλα υπαρχει τζαι κατι βαθυτερο..Υπαρχει, οντως, μια λιστα/καταλογος [που το 1957] που [λαλει/ισχυριζεται] ότι τεκμηριωνει ότι η EOKA εσκοτωσε παραπανω ε/κ παρα εγγλεζους. Συμφωνα με τζηνα τα στοιχεια οι ε/κ νεκροι/θυματα της EOKA ηταν 131, τζαι οι εγγλεζοι 101. Τουτα τα στοιχεια ηταν στην αναφορα του εγγλεζου αντιπροσωπου στην συζητηση στον ΟΗΕ – τζαι αν εν εγκυρα η οϊ, λογικα πρεπει να μπορει κανενας να το τσιακαρει μετα αρχεια της αστυνομιας τοτε. Γιατι εν γινεται μια ερευνα; Εγινεν; Δαμαι όμως ο κ. Παπαπολυβιου αρνειται να αναφερει/συζητησει καν τα στοιχεια. Λογικα εν γινεται να μεν εξερεν τουτην την λιστα αφου ασχολειται με το θεμα. Μπορει να την αμφισβητησει – αλλα ινταλως να το καμει υστερα που την ακριτη αποδοχη των στοιχειων των συνδεσμων αγωνιστων; Αν οι εγγλεζοι εκαμναν προπαγανδα [λογικο] τοτες οι συνδεσμοι αγωνιστων [λογικα επισης] ιντα που καμνουν; Τζαι τα στοιχεια των εγγλεζων εν που ανοιχτα αρχεια οϊ που κλειστα όπως των συνδεσμων..
Υπαρχει, όμως, τζαι μια μικρη λεπτομερεια που παραγνωριζεται – τουτα εν στοιχεια μεχρι το 57 [μεχρι τον φερβαρη του 57]..Η μεγαλη επιθεση της ΕΟΚΑ εναντια στην αριστερα εγινε το 58..Οπως τζαι οι δικοινοτικες συγκρουσεις..Τζαι προφανως το 58 που η ΕΟΚΑ εκκαθαριζεν γενικως οι δηθεν «προδοτες»/θυματα επολλυναν..Το 59 η ΕΟΚΑ εκκαθαριζεν τζαι εσωτερικως [δικους της, στην διαδικασια της κουρσας διαδοχης] όπως τον Στεφανιδη – αληθκεια τζηνος εν μεσα στους 80;
Ο φακκρισμος λοιπον..
Προς τιμην του κ. Παπαπολυβιου την προηγουμενη εφτομαδα εκρατησεν αποστασεις που την υστερια για την παιδεια – τζαι σαν ιστορικος εδωκεν εμφαση στην αναγκη ανοιγματος τζαι χρησης αρχειων. Δαμαι επιαστηκεν λλιον να μας καμνει ακροβασιες/φακκιρισμους για να πει την κριτικη του για την συζητηση για την παιδεια τζαι την ιστορια..Οποτε το τελικο του σχολιο για τα μαθηματικα [ότι, ας πουμεν, ο Λορδος εν ηξερει μαθηματικα] μαλλον στον εαυτο του πρεπει να το απευθυνει. Ο καθρεφτης μπορει να εσιει διαφορες χρησεις.
Αλλα γενικα τουτον το στυλ τουλαχιστον προσπαθει να τεκμηριωσει. Το μερος του φιλελευθερου που ασχολειται με το κυπριακο, εν ασχολειται καν με τεκμηρια.. Το ηθος του Κουνναφη τζαι η αναλυτικη αρπα κολλα του Μιχαηλιδη…
Υ.Γ. Την ειδηση της ημερας εισιεν την ο Πολιτης [παει να σου φαει την εικονα Παττιχη]..Ενας τ/κ, ο Κιαμιλ [προσφυγας που την νοτια Κυπρο] βαλλει καμποσες σημαιες εξω που το σπιτι του [τζαι της κυπριακης δημοκρατιας] στην επετειο της ανεξαρτησιας [την κανονικη – 16 αουστου]..Το πιο ωραιον: επειδη εν που την Παναγια βαλλει καπου [περιοπτα λαλει η εφημεριδα] τζαι την φωτογραφια του Μακαριου..Village solidarity - ετσι ονομασε ο Peter Loizos την αισθηση τοπικης συλλογικης αλληλεγγυης των ιθαγενων..Α ναι – τζαι η σοφια των ιθαγενων: Λαλει ο Κιαμιλ που δηλωνει «κυπριος» [οϊ τουρκος, τ/κ. κλπ] τζαι εν παει παρελασεις: «Γιορταζεται η δημοκρατια με τανκς;»
Διεθνη:
ένα αστερι ππεφτει, ππεφτει
Τζαι θωρω τον ουρανο..
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
8 σχόλια:
διευκρινηση [για να ειμαστεν τζαι δικαιοι με την κ. Ρεπουση]:
το κειμενο της κ. Ρεπουση εδημοσιευτηκε στα ΝΕΑ [17/9/2008] τζαι οϊ στο Βημα..
Τζαι για να μεν αδικουμεν την κ. Ρεπουση [ η οποια εν που μονη της στοχος μιας υστεριας] το κειμενο εν ενα συντομο σχολιο το οποιο εστιαζει στην "κινδυνολογια" [της οποιας ηταν τζαι η ιδια θυμα προηγουμενως]...Η [εμμεση;] θεση της για μια αντιπαραθεση αναμεσα στο "δικαιωμα στη μνημη" τζαι το "καθηκον της μνημης" εν ενδιαφερουσα [τζαι θα αξιζεν ισως να συζητηθει νηφαλια χωρις υστερια] αλλα σαφως εκφραζει την θεση της τζαι οϊ οσα ειπωθηκαν δακατω..
οσο για την αναφορα στην "εθνοκαθαρση" εν μια λεξη [λανθασμενος ορος επιμενω] στην ροη του κειμενου [για το τι ξεχνιεται στην κυριαρχη "ισορροπια μνημης και ληθης"] παρα ενα κεντρικο σημειο συζητησης - για το αν εγινε οντως "εθνοκαθαρση", αν ηταν προθεση που δεν εφαρμοστηκε, αν αρμοζει ο ορος κλπ..διοτι σαφως "εγινεν κατι" που το 64 ως το 74..αλλα εν να εν δυσκολο να το προσδιορισει καποιος σαν ντε φακτο εθνοκαθαρση..τζαι σαφως τουτη ενεν η ορολογια των εισηγησεων δακατω..
λινοπαμπακος
Λινοπάμπακε
το Παττιχόφυλλο ειναι πρωτο στις πωλήσεις!
αυτο τι λέει για μας;
Gia tous nekrous tou 55-59 iparxei tzai touton sto internet.
http://www.britains-smallwars.com/cyprus/ROH-2.html#eokavictims
αγαπητη μου rose,
καλημερα..μολις ηπια τον καφε οποτε υπαρχει τζαι μια θολουρα στο δειν ακομα..αλλα παλε μπορει να εν τζαι μεταφορικο το πρωι..
να σου πω..μπορεις να το δεις που διαφορες οπτικες..
1. την ωρα που ετελειωσα το κειμενο ηταν νυχτα...αλλα μεσα στην ροη των λεξεων, καθως εσκεφτουμουν την καταντια του φιλελευθερου [καλον..παττιχοφυλλο.., η "νυχτα" στο τιτλο, ηταν, οπως μπορεις να φανταστεις, τζαι μεταφορικη..
2. αλλα παλε κατι τζυλα..νοιωθω το στο αερα..τωρα λαλεις να εν η αισιοδοξια; το πρωι της αλλης ημερας εθκιεβασα εναν ενδιαφερον κειμενο του τζιβα στον πολιτη για το ματς ανορθωση-παανθηναικος τζαι σημερα εσιει ενα follow up για την σημειολογια των σημαιων στο ματς...πολλυνισκουν οι κυπριακες λαλει..εν να μου πεις μα εσιει σημασια η μαππα;..μπορει αγαπητη μου φιλεναδα να εν οπως την θρησκεια στην ατακα του καρολου..να εν "ο αναστεναγμος της καταπιεσμενης υπαρξης, η καρδια ενος ακαρδου κοσμου" στην κοινωνια του θεαματος..κατι σαν κυπριακη αξιοπρεπεια που γυρευκει τροπο εκφρασης..αλλα ειπαμεν,η εικονα εν ρευστη...
3.ο φιλελευθερος εν τζαι εν μονο η απορριπτικη υστερια του κυκλωματος - εσιει τζαι αλλα κομμαθκια/σελιδες/ενθετα..μπορει ο κοσμος να θκιαλεει παραπανω απο οσο υπολογιζουν τζηνοι που φκαλουν τα πρωτοσελιδα..τζαι υστερα αν το δεις ιστορικα, η εμφανσιη του πολιτη στον ιδιο χωρο με τον φιλελευθερο [που το επαιζεν για δεκαετιες σαν η ας πουμε ανεξαρτητη/μη-κομματικη εφημεριδα] δειχνει μια ροη στο ματι του αναγνωστη..διοτι ο πολιτης εσταθηκεν με την στηριξη της λυσης..λαλουν οτι τζαι ο παττιχης καταλαβει οτι πρεπει να καμει "εφημεριδα του μελλοντος"..η υπογεια ροη..εν η θολουρα του μαθκιου οξα πιανω την εικονα; εν να δειξει
4. οπως τζαι ενι..νομιζω οτι πρεπει να γυρευκομεν τζαι τες κλωστουες αντιστασης εκτος που την κριτικη στο υπαρχον τζαι την αθλιοτητα του..ακομα τζαι στες μεσα σελιδες του "φυλλου" - η στες εναλλακτικες ερμηνειες των αναγνωστων...στην περιπτωση της κυπρου χρειαζεται τζαι μια δοση "αξιοπρεπειας των ιθαγενων" νομιζω..
αγαπητε χωρικε- ευχαριστω για την παραπομπη..
eimai anagkasmenos ek neou na omologiso tin lamprotita tou keimenou,kai ayti ekphgazei apo th dinami tou epihirimatos.POU LALEI I KOUVENTA EKATANTISA AIDIAN NA LALO TO IDIO TZIAI TO IDIO,ALLA AFOU EN ALITHKIA.TO KOMMATI SOU SINANTA TIN DIKI MOU EMPEIRIA DIHWS NA GNWRIZW ME LEPTOMERIA KAI ME EKEINH THN SINOHI POU APETITE GIA TA GEGONOTA MESA APO MIA KOINVNIKI KAI ISTORIKI PROSEGGISI.i KRAVGI SOU NA KSEREIS OTI SMIGI ME TI DIKI MOU KAI SIN TIS ALLIS KSEHARAVALONIS KAI TA TELEVTEA APOMINARIA ETHIKISTIKIS ILITHIOTITAS POU DIAKATEHOUN KATHE ROMANTIKO. I FTEROUGES MOU ITAN KAI THANE KIPRIAKES MESA APO ENA DIETHNISMO TAKSIKON.ALLA I KATALIKSI SOU EN TO PRAMAN OULLON.KANEI ME TA TANKS KAI TA PEOPORA TMIMATA.MIA DIMOKRATIA EN ESHI ANAGKI NA GIORTAZI TIN IDRITIKI TIS MERAN ME KATI KAKOMAZALOUS,FOUSKOTOUS ,PARAFOUSKOMENOUS,LOKATZIES TZIAI OYK.O TOLMON NIKA AMAN EN AKSIOPREPIS TZIAI AMAN EN AKSIOPREPIS EN MPENEI SE ANTAGWNISMOUS.VEVAIA FILE MOU APEHOUMEN POLLA POU THN PRAGMATIKI MAS AYTONOMIA WS LAOS TZIAI ATOMATZIAI LLION PAPAKOSTANTINOU TWRA DASKALE.ZIOUMEN ZIOUMEN GIA NA SE THKIAVAZOUMEN.
O AGGONAS TOU VOSKOU-GNISIOS KIPREOS.
Επέρασα το στα γρήγορα το κείμενο σου, ένεκα του περασμένου της ώρας, αλλά, λίγο προτού διαβώ τις πύλες του ασυνειδήτου θέλω να σου κάμω μια δυο παρατηρήσεις. Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα λες στην προσπάθεια σου να στήσεις στον πόλο του αρτηριοσκληρωμένου ξεροκεφαλισμού με (συλλεκτικής όντως αξίας) κείμενα δημοσιογράφων και μη ( από τα οποία δεν διαφωνώ ότι τουλάχιστον ένα είναι γελοίο), αντίθετης ιδεολογίας από εσένα, απέναντι από τον πόλο του "μελλοντος, της ωριμότητας και της ξηλωμένης μονολιθικότητας".
Αλλά, έχω να παρατηρήσω ότι
α) δεν μπορείς να λες ότι αποκαλύπτεις τον κώδικα της εφημερίδας όταν δεν μας λες σε ποιο αναγνωστικό κοινό απευθύνεται.
Δεν ξέρω αν έχουν γίνει συγκεκριμένες δημοσκοπήσεις και ιστορίες αλλά θα έπρεπε να το ψάξεις. Δε θα κάτσω να σου πώ ποια είναι η γνώμη μου για την εν λόγω εφημερίδα, (μπορεί και να μην έχω), αλλά θα με διαφώτιζε αν μου έλεγες σε ποιόν πολιτικό χώρο την εντάσσεις.
β) Θα ήταν ενδιαφέρον να εξετάσεις και συνεπέστερες στην τήρηση μιας συγκεκριμένης γραμμής εφημερίδες π.χ Χαραυγή, Σημερινή, Αλήθεια, κτλ
και να μας πείς ποια θεωρείς ότι έχει ωριμάσει.
γ) λες : "Τουτον εν η δημοσιογραφια. Να πιανεις ένα θεμα, να το συνδεεις αυθαιρετα με ένα άλλο, ακομα τζαι αν η λογικη τους εν συγκρουομενη" Τούτον είναι περιγραφικό σχόλιο γι'αυτό που συμβαίνει γενικά, είναι επισήμανση του τί συμβαίνει με τον συγκεκριμένο κοπτοράπτη, είναι θέση καταπέλτης ή απλά το κατατάσσεις στους κώδικες του συγκεκριμένου λόγου. Αν συμβαίνει το τελευταίο, τότε επέτρεψε μου να δημοσιογραφίσω και να σου πω ότι μάλλον υπάρχει .."συνωμοσία" δημοσιογραφικών σχολών-νομικών σχολών-πολιτικών επιστημών , καθώς το "πείθειν" είναι το ζητούμενο και στις τρείς και η μέθοδος που περιέγραψες, η επικρατέστερη.
Το θέμα είναι ότι, στους δημοσιογράφους δεν δηλώνεται εξ ορισμού και θεωρείται κατακριτέο. Και κυρίως όταν η τακτική αυτή ακολουθείται σε εφημερίδα που διαφεύγει του ξεκάθαρου ιδεολογικού καθορισμού (τυπικά έστω). ΄Τί συμβαίνει όμως με τους αναλυτές; Αυτοί δεν δικαιούνται να εκφέρουν άποψη και να μας "πείθουν" γι αυτήν; Πρέπει να κυνηγάμε μάγισσες και συνωμοσίες κάθε που θα ακούμε μια διαφορετική άποψη;
γ)Η τρίτη μου παρατήρηση πάει στον χωρικό τον οποίο "συλλαμβάνω" δεύτερη φορά σε κυπριακό μπλογκ να παραθέτει το ίδιο λινκ χωρίς περαιτέρω σχόλια. Να τον συγχαρώ γιατί είναι συνεπής και προβλέψιμος και δε μας δυσκολεύει στο να τον "ψάξουμε".
Ατε καληνύχτα μου...
αγαπητη dokisisofi σε χαιρετω,
εν τζαι συφφωνω με την πολωση που βαλλεις στην αρκη σαν αναλυτικο πλαισιο [το ωριμο τζαι το ξεροτζεφαλο ας πουμε]..αλλα ενταξι εσυ ετσι το κωδικοποιας..Εγω θα το εθωρουν διαφορετικα - σαν εναν ειδος κριτικης της εξουσιας η του τροπου που αρθρωνεται στον ηγεμονικο λογο η ισορικη μας εμπειρια..οποτε να ηταν αναγκη να το δουμε σαν πολους ηταν να εν η φωνη της εξουσιας που εναν μεγαφωνο [ο φιλελευθερος] τζαι η προσπαθεια αντιστασης με εναν γκραφιτι..
ο καθενας με την εικονα του..
τζαι τον κωδικα του/της..
α. εσιεις δικαιο οτι αν ειχαμεν στοιχεια για το αναγνωστικο κοινο ηταν να εν ενδιαφερον να δει καποιος οϊ απλα ποιος θκιεβαζει τον φιλελευθερο αλλα τζαι ιντα πιθανες αναγνωσεις γινονται..διοτι [επιμενω] εσιει κοσμο που προσπερνα τα πολιτικα σαν την απαραιτητη λιτανεια τζαι παει στα αθλητικα - η αλλου..Αφου τες κυρικαες αναγκαζομαι τζαι γοραζω τον παρα τον κινδυνο που διατρεχω που τες βαρελλες του κουνναφη..Αλλα μαθαινεις να τους ποφευκεις..
ομως ισως γιατι εκοιταξες το τζαι νακκον πουπανω, νομιζω εν επαιξεν μαζι σου τζηνο που με εκραταν την νυχτα που το εγραφα. Εν ηταν ο κωδικας [η οι κωδικες αφου εν πολλαπλοι οπως φαινεται] του φιλελευθερου το θεμα -τζηνον ηταν το μεσον για να παω αλλου [με τους κωδικες του φιλελευθερου ετσι τζαι αλλοιως εξανεπαιξα]..ο Φιλελευθερος ηταν κατι σαν το σημειο αναφορας για να μιλησω για την ανεξαρτησια τζαι την ιστορικη αλλα τζαι βιωματικη/βιογραφικη της εμπειρια..Τζαι κατι λαλω, σε τουτον το πλαισιο, για το τι εκφραζει ιστορικα ο φιλελευθερος..η εφημεριδα του μακαριου που το 55, η αχρωμη πολιτικη επιλογη,αλλα τζαι η αντισταση στην χουντα..εμπορεν να προσθεσω βιωματικα οτι αθθυμουμαι που την εφερνεν καποτε ο γερος μου εσσω που ημουν μιτσης τζαι εκοιταζα να δω ιντα που εγραφεν για το βιετναμ..
κατι οπως το ρικ..τοτες με τον ουι ουι αν τον εφτασες...
οποτε η "νυχτα" στον τιτλο, οπως εγραψα τζαι στο σχολιο για την rose ηταν τζαι μεταφορικη..οπως τζαι η "ωριμοτητα"..το λογοπαιγνιο [στον νου μου τουλαχιστον] ηταν με το κειμενο του καντ "τι ειναι διαφωτισμος",[το οποιον ιστορικα μπορει να παραφραστει σαν "τι ειναι η νεωτερικοτητα"] οπου η απαντηση ενι " η εποχη της ωριμοτητας":
" διαφωτισμος ειναι η εξοδος του ανθρωπου απο την ανωριμοτητα του για την οποια φταιει ο ιδιος. ανωριμοτητα ειναι η αδυναμια του ανθρωπου να μεταχειριζεται το νου του χωρις την καθοδηγηση αλλου."
οποτε η λεξη-σημειο "ωριμοτητα" παιζει με μια πολλαπλοτητα ερμηνειων - η ωριμοτητα των 48 χρονων σαν βιολογικο/χρονικο γεγονος [ειμαστεν τζαι συνομιληκοι θωρεις], η ωριμοτητα σαν αναφορα στην απεξαρτηση που το οιδοιποδειο των ["ουτω καλουμενων" που λαλουν] "μητερων πατριδων", η ωριμοτητα σαν κριτικος λογος/αντιλογος στην ηγεμονικη ιδεολογια...
β. θα ηταν οντως καλα να γινει μια συγκριση των κωδικων διαφορων εντυπων..ξερεις γενικα νομιζω οτι που την δεκαετια του 50 τζαι δα υπαρχει γενικα εναν ειδος "coded" discourse στον δημοσιο χωρο [coded -εμμεσο να του πουμε; διοτι η κωδικοποιηση εν αυτονοητη - αλλα δαμαι εννοω οτι ο δημοσιος λογος εν σαν να λειτουργα εμμεσα/πογυριστα για μια σειρα που θεματα] ..αλλα αλλην φορα για τουτον..
γ. τα σεβη μου κυρια μου..κοφτερον δειν..εν ηξερω αν σου τυχαινει τζαι εσενα, αλλα εσιει φορες που τελειωνω ενα κειμενο τζαι υστερα μεινισκω αναποφασιστος με μιαν διατυπωση. μια περιτπωση ηταν τζαι τουτη που ηβρες τζαι εστιασες - το κομματι με το "τουτην εν δημοσιογραφια".
λαλω [υστερα που το εγραψα]: να βαλω ερωτηματικο; να βαλω εισαγωγικα; μα γιατι; οντως η δημοσιογραφια [οπως τζαι η νομικη σαν δικηγορικη πρακτικη - η πολιτικη..η πρακτικη της νομιζω γιατι μπορει να πει ο αλλος οτι εν τζαι εναν ειδος "επιστημης" στην αναλυτικη/ακαδημαικη της διασταση]..λοιπον ναι η δημοσιογραφια [για να ερτουμεν πισω στην ροη] διεκδικα βεβαια οτι καταγραφει την αληθκια αντικειμενικα κλπ ..εν ειμαι τζηνης της πτερυγας - οϊ που την οπτικη του τι πρεπει αλλα του τι υπαρχει..Ατε τωρα στον κοσμο του θεαματος να γυρεφκεις την "αληθκια"... Οποτε το να βαλω ερωτηματικο εν εισιεν νοημα - οσες λαφαζανιες τζαι αν λαλει ο μιχαηλιδης, στο τελος του παραμυθκιου εν τζαι εν διαφορετικος που τους αλλους [στην αμερικη] που εκατασκευασαν την δαιμονοποιηση για να παραχθει η "αναγκη" εισβολης στο ιρακ - το εγκλημα..γιατι περα που τες αφηγησεις υπαρχει τζαι η πραγματικοτητα..αλλα η δημοσιογραφια εν μορφη αναπαραστασης...
τα εισαγωγικα, παλε ηταν να διουν την εννοια οτι υπαρχει μια ιδανικη δημοσιογραφια. Ενδεχομενως να υπαρχει μια προσπαθεια για μια "αληθκια" στην καταγραφη των γεγονοτων [τουτον εξανακουβεντιασαμεν το, να μεν επαναλαμβανουμαστεν - ναι κατασκευαζουμεν με τον λογο την εμπειρια/βιωμα αλλα υπαρχει τζαι η υλικη πραγματικοτητα των "γεγονοτων"[ιστορικων η δημοσιογραφικων] σαν σημειο αναφορας του βιωματος .. στο κατω κατω, θα μπορουσε να πει καποιος, στην περιπτωση του ντρεϋφους η του γουοτεργκεητ [για να παρουμε τα γνωστα επεισοδια την θεσης για την "αντικειμενικοτητα τζαι την αληθκια"] υπηρχεν σαφως μια πραγματικοτητα - η αποκαλυψη της οποιας ηταν σημαντικη/καθοριστικη. Αλλα εν επισης σαφες οτι ζουμεν σε ενα κοσμο οπου ο δημοσιος λογος κατασκευαζεται με αφηγησεις που διαπλεκονται με την εξουσια,την αντισταση στην εξουσια - ο γουντγορτν του γουοτεργκεητ εν μεσα στο πλαισιο της αμερικανικης ελιτ που καμνει τις αποκαλυψεις.. ο ζολα εκαμε θεμα ακριβως γιατι η γαλλικη κοινωνια, υστερα που την κομμουνα, εζουσεν σε μια συγκυρια που το θεμα του ντρευφους ετραβαν.
για τουτον αφηκα την προταση τζιαμαι μετεωρη. σαν να ετσι εν η δημοσιογραφια οντως.ιντα που πρεπει να καμωμεν;
ιντα επιλογες μας μεινισκουν αναμεσα στες δημοσιογραφικες αφηγησεις τζαι την υλικη πραγματικοτητα;
1. να μαχουμαστεν σαν τον τσομσκυ να απομυθοποιουμεν την εξουσια χρησιμοποιοντας τα τεκμηρια των γεγονοτων σαν "οπλα κριτικης"
2. να επιμενουμεν σε καποια βασικα κριτηρια τουλαχιστον με στοχο την απομυθοποιηση - εν γινεται ο ενας να λαλει ετσι τζαι ο δημσοιογραφος να καμνει το ασπρο μαυρο ας πουμε. Οί πως εν θα το καμει ο δημοσιογραφος - το θεμα ενι οτι αμα προσπαθεις να αμφισβητησεις την εξουσια [δηλαδη το προβλημα ενεν να πουν το δικο σου παραμυθι αλλα να ανοιξει ο οριζοντας - της σκεψης να πουμε; της ωριμοτητας σαν αυτονομιας; κατι τεθκιο] πρεπει αναγκαστικα να ξεκινας που καποια κριτηρια..διαφορετικα anything goes οπως στο supermarket..
για τουτον θωρεις ετελειωσα με τον ιστορικο που τουλαχιστον αναφερει τεκμηρια - καμνει φακκιρισμους αλλα επιτρεπει εναν ειδος διαλογου,αννοιει σαν εξουσια τα χαρκια του καπως...
τζαι βεβαια [για να ξαναερτουμεν πισω στον φιλελευθερο σαν ιστορικο σημειο] η αναφορα στην εοκα, στην αμφιλεγομενη αριθμητικη του παρελθοντος [που διεκδικα οτι ενι τζαι η ιδρυτικη στιγμη] εν μερος της ροης της σκεψης την νυχτα..που σκεφτεται οτι στα 48 εν μπορει πκιον να παιζεις με τον μυθο της "αθωοτητας"..οξα εν αλλη λεξη που ταιρκαζει;
Αφιερωμενο στον παππου τον βοσκον...Τζαι την μνημη..
"Ματς τζαι εν εσει τζι η Τζυπρος μας δικην της ιστοριαν
τζαι σπηλιους του γρουσαφικου
τζι ουλοι στον Παρθενωναν παν τζαι σγαφουν με μανιαν,
για να βρουν κουζες που τζαι που
....
Εγιω στην Τζυπρον εμεινα Λιπερτης τζαι Βασιλης,
σπηλιους που σγαψαμεν καλα
τζι ηυραμεν πραμαν πολικον, τζι ας ητουν τελεια δειλις
μεσα στου κοσμου τα μυαλα."
Παυλος Λιασιδης,
ποιητης, τζαι βοσκος που εγραψεν για την απωλεια:
"Ηταν η εποχη που ξηβοσσεψα. Εχρωστουσαμεν πανω που 75 λιρες...τζι επουλησαμεν τες κουελλες..Εμεινα πιον μες το χωρκον τζεγγενης.
Ποιητης."
λινοπαμπακος
Δημοσίευση σχολίου