Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2008

Ιστορικο τεκμηριο: η δικοινοτικη συμμαχια στους δρομους στις 29 Οκτωβριου 1940

[ναι εκαμαν τζαι οι τουρκοκυπριοι διαδηλωση συμπαραστασης τοτες – τζαι όπως συνηθως, εξηαστηκεν..ιντα πραμαν α;]


Τουτην την εφτομαδα ο υπογειος πολεμος της «ανοχης στα σχολεια», «ιστοριας», «λογοτεχνιας της συμβιωσης» κλπ εισιεν 3 μικροεπεισοδια:
1. Σε μιαν Τεχνικη σχολη εσιει μιαν μιτσιαν που οι γονιοι της εν που την Τουρκια τζαι θελει να παει στην παρελαση..Ατε τωρα να σχολιασεις το βιτσιο της αλλης να καμνει παρελαση με την σημαια του ελληνικου κρατους..Υγειαν..Το χαζιν όμως εν ότι εσιει «μαθητες και αλλους», ελαλεν η ανταποκριση, που ενοχληθηκαν..Προφανως το βιτσιον της μιτσιας εν εν τιποτε μπροστα στην λοβοτομη που εχουν παθει οι «αλλοι»..
2. Ο προεδρος της ΠΟΕΔ επιασεν την γυραν των μικροφωνων να καμει «καταγγελιες» ότι στα κειμενα που τους εστειλαν για να συζητηθουν στα σχολεια εσιει έναν κειμενο [ε/κ συγγραφεα] που λαλει ότι καποιοι εκαψαν έναν Τζαμι τζαι ταυτιζει τους με την «ΕΟΚΑ» τζιαι τους «εθνικιστες». Ιδου λοιπον τζαι η απαιτηση για λογοκρισια ακομα τζαι για τους ε/κ συγγραφεις ...Καταλαβω να πει καποιος σε μιαν συζητηση, ινταλως εντασσεται τουτον στην ροη της ηδη υπαρχουσας διδασκαλιας, ινταλως ερμηνευκεται έναν λογοτεχνικο κειμενο, ινταλως ερμηνευκεται η εμπειρια του «αλλου» σε σχεση με την «δικη μας»..Οξα χρειαζεται τζαι εξηγηση για το ινταλως διαχωριζεις το ηθος της θυσιας του Αυξεντιου τζαι του Ματση που τα πιθανα δικοινοτικα εγκληματα μερικων αλλων-δικων-μας; Αλλα να γυρευκεις μικροφωνα πριν καν συφωνησεις με τους υπολοιπους της οργανωσης που εκπροσωπεις εν νακκον υποπτο σιασιαρισμα..Παντως αν θελει ο κ. Μικελλιδης [υποθετωντας οτι εσιει καλες προθεσεις] τζαι χωρκα που εκαηκαν τοτε ας ξεκινησει που τα Βροϊσια..
3. Εφκαλαν τζαι οι συνδεσμοι αγωνιστων ένα κειμενο οπου το λαλουν επιτελους – εχουν αλλον DNA τουτοι....Η ανακοινωση υπαρχει τζαι στο μπλογκ της «δρακουνας» τζαι του «ανευ οριων»..


Σημερα σαν φορο τιμης στην ευρυτερη εννοια της αντιφασιστικης αντιστασης ιδου τζαι έναν αποσπασμα που κυπριακες εφημεριδες του 40 [αναφερεται η πηγη πουκατω] για την αντιδραση στην Κυπρο αμα εμαθεφτηκεν ο πολεμος Ελλαδας-Ιταλιας. Για να υπαρχει λλιον πλαισιο: μετα που το 31 εισιεν θεσμοθετηθει έναν καθεστως καταστολης [Παλμεροκρατια] οπου οι διαδηλωσεις απαγορευονταν, ενώ οι σχεσεις του τοποτηρητη Λεοντιου με τες αποικιακες αρχες ηταν τεταμενες. Το κλιμα της αντιφασιστικης-συμμαχικης ενοτητας αναμεσα στους ε/κ τζαι τους εγγλεζους ισως να ηταν αναμενομενο, αλλα οι τ/κ; Τωρα το οτι επηαν με τουρτσικες σημαιες τζαι η μια εκδηλωση εγινεν στο τζαμι, εν υποπτο αραγες σου;..


«Στις συγκεντρωσεις της Λαρκανας και της Λεμεσου παραβρεθηκαν χιλιαδες λαου, που εφεραν Ελληνικες, Αγγλικες και Τουρκικες σημαιες και φωναζαν συνθηματα υπερ της Ελλαδας, της Αγγλιας και της Τουρκιας. Στην Λεμεσο η μαθητιωσα νεολαια εδωσε ιδιαιτερα εντονα την παρουσια της. Εγκαταλειποντας τα θρανια τους και φεροντας Ελληνικες και Αγγλικες σημαιες, οι μαθητες ξεχυθηκαν στους δρομους ψαλλοντας του εθνικους υμνους της Ελλαδας και Αγγλιας καθως και διαφορα εμβατηρια. Υστερα από λιγο ενωθηκαν μαζι τους και οι Τουρκοι μαθητες κρατωντας Τουρκικες σημαιες. Η διαδηλωση, που ειχε επικεφαλης Ελληνα διακο και Τουρκο Χοτζα, περασε από πολλους δρομους και κατευθυνθηκε προς το Διοικητηριο οπου ο Αγγλος Διοικητης [Αρθουρ] ευχαριστησε τους διαδηλωτες για τις εκδηλωσεις τους υπερ του συμμαχικου αγωνα. Το απογευμα, οι εκδηλωσεις πηραν ακομα πιο εντονο χαρακτηρα με την αφιξη του Λεοντιου στο σταδιο της Λεμεσου και της παρουσιας του Διοικητη στον ιδιο χωρο. Στην απογευματινη συγκεντρωση μιλησαν ο Διοικητης και ο Λεοντιος. Εκεινο που εντυπωσιαζε ιδιαιτερα, και ηταν ενδειξη που σφραγιζε την ενοτητα και την αποφασιστικοτητα κυβερνησης και λαου, ηταν διχως άλλο η παραδοση από τον Λεοντιο προς τον Διοικητη δαφνινου στεφανιου που ενας μαθητης προσφερε στον Λεοντιο.

Ένα άλλο γεγονος που πρεπει να μνημονευθει σχετικα με τις εκδηλωσεις στην Λαρνακα στις 29 Οκτωβριου 1940, είναι η επικσεψη που οι διαδηλωτες εκαναν την ιδια μερα στο Τζαμι κοντα στο καστρο της Λαρνακας. Επικεφαλης της διαδηλωσης ηταν ο Αρχιμανδριτης της Μητροπολης Κιτιου Μακαριος Μαχαιριωτης, ο οποιος μιλησε κατά τροπο αναλογο με την περισταση προς συγκεντρωμενους Ελληνες και Τουρκους από την Λαρνακα. Με αναλογο τροπο μιλησε και Τουρκοκυπριος από την Λαρνακα.»

Π. Μαχλουζαριδη, Κυπρος 1940-60, ημερολογιο των εξελιξεων, σελ.6 Πηγη: Εφημεριδα «Ελευθερια»

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τζαι άμα την ρωτούν το όνομα της λαλεί εν "Λίζα" τζαι όι "Φατμά". Άραγε σου γιατί? 'Οπως τον 13χρονο μιτσή που έκριβκε που το σχολείο ότι εν Μαρωνίτης.

Τούτη η υπόθεση με την "βάση του Συντάγματος" ξεχωριστή εκπαίδευση των δύο κοινοτήτων εν πλέον τόσο αναχρονιστική. Όι μόνο γιατί ούλλο τζαι παραπάνω τουρκοκύπριοι εν να πηαίνουν σχολείο στον νότο. Τα δεδομένα επί εδάφους αλλάζουν με την ημέρα με τους οικονομικούς μετανάστες.
Παιδεία της Ελληνοκυπριακής κοινότητας. Και οι άλλες κοινότητες, οι νέες κοινότητες, τα αγγλόφωνα ιδιωτικά.

Έχω την αίσθηση ελπίζω να κάμνω λάθος ότι η νέα κυβέρνηση διακατέχετε από εχθρότητα εναντίων της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Για πολλούς που μας είτε από μειονότητες είτε λόγω αντιεθνηκιστικής ιδεολογίας ήτε για καθαρά εκπαιδευτικούς λόγους η ιδιωτική εκπαίδευση είναι σανίδα σωτηρία, μια όαση στο σκοταδισμό της δημόσιας παιδείας. Θα προτιμούσαμε να ήταν ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ μη κερδοφόροι οργανισμοί τζαι ελπίζω να έχουμε τούτην την επιλογή σύντομα.

Ανώνυμος είπε...

αγαπητε/η ανωνυμε/η,

οντως δηλαδη..φαντασου ιντα που βιωνει η καημενη η μιτσια..
παντως εγω ελπιζω οτι τουτη η εισροη πλασματων "που εν κολλουν στα καλουπια" στην δημοσια/κρατικη παιδεια, εν να δημιουργησει σε καποια φαση τζαι μιαν πιεση που τα μεσα, για αλλαγη...τζαι η συζητηση που ανοιξεν μπορει να εν τζαι ενας τροπος να φκει πουπανω η υπογεια πραγματικοτητα…
να μιλησουν οι μιτσιοι για τες εμπειριες τους αντι να απαγγελει το μεγαφωνο/δασκαλος…τζαι απλα να νοιωθουν καλα οσοι ταυτιζονται μαζι του - οποτε η μονη αμυνα των υπολοιπων να εν η αντισταση του να μεν μαθαινουν, να μεν κωδικοποιουν για παραπανω που 24-36 ωρες [που χρειαζονται για το τεστ/εξετασεις]..

εσιεις δικαιο..ο μεγαλος εγκλωβισμος σημερα ξεκινα που τον εθνικο διαχωρισμο του συνταγματος - την υποχρεωτικη καταταξη στα υπαρχοντα τοτε [να μεν πουμε ινταλως εγιναν] εθνικα καλουπια...
τζαι ενεν τυχαιο που τους πιανει πανικος οσους υπερασπιζονται την εξουσια [πολιτιστικη η πολιτικη] που εξασφαλιζει ο εθνικος εγκλωβισμος/καλουπωμα..ετον προεδρο-δασκαλο που εβουρησεν αμεσως στα μικροφωνα να καταγγειλει [ενεν ετσι που εμαθεν οτι πρεπει να καμνει σαν καλος μικρος προστατης του εθνους;] οτι "κινδυνευκουμε" με αποεθνοποιηση - κινδυνευκει δηλαδη το μαχαζι..φοουνται τες λεξεις, τα απαγορευμενα γεγονοτα...οτιδηποτε μπορει να χαλασει την ηρεμια της υπακοης μεσα στην οποια θελουν να απαγγελουν το "ποιημα"/εμβατηριο που τους εμαθαν να λαλουν..

για την ιδιωτικη/μη-κρατικη εκπαιδευση..αξιζει εναν μιαλλυτερο σχολιο..εν παραδοξος ο ιστορικος της ρολος στην κυπρο..που την μια [οπως παντου] μια σειρα σχολεια σαφως απευθυνουνται στην [ η εκπαιδευκαν την μελλοντικη] ελιτ..αλλα υπηρχαν επισης [πριν το 70-80] σχολεια που απευθυνουνταν σε μιτσιους για να πιασουν απολυτηρια η να ειδικευτουν σε τεχνικα επαγγελματα - οποτε απευθυνουνταν σε πιο λαικα στρωματα....
υστερα εν ο κατακλυσμος των «ιδιαιτερων μαθηματων» τες τελευταιες δεκαετιες - που περα που την προετοιμασια των εξετασεων καλυφκουν τζαι ειδικοτητες/δραστηριοτητες που εν εκαλυφκεν ο δημοσιος/κρατικος τομεας – τζαι ανοιξαν έναν αλλον τομεα της οικονομιας..αλλα γενικα για να αναλυθει τζαι ερμηνευτει ο μη-κρατικος τομεας της παιδειας πρεπει να τον δει κανενας τζαι σε συναρτηση τζαι με το εθνικο κολλημα του κρατικου συστηματος..παρε λ.χ. τα κολλεγια..τα πρωτα εξελιχθηκαν που ιδιωτικα δευτεροβαθμια σχολεια [οϊ της ελιτ- που πιο τεχνικα] σε κολλεγια διοτι οπως ομολογησεν με αφοπλιστικη ειλικρινεια ο μακαριτης ο α. χριστοφιδης [τοτε υπουργος παιδειας] η ελληνικη πρεσβεια εν τους αφηνε να καμουν πανεπιστημιο [ ο μακαριος ειπεν εν να γινει, υστερα επεθανε, τζαι επρεπεν να ερτει ο βασιλειου..τζαι οταν ανοιξεν το πανεπιστημιο, αν αθθυμασαι,επεσαν πανω του - αμπα τζαι ειπωθει τιποτε εκτος επισημου κυρηγματος]...οποτε τα κολλεγια εκαλυψαν τον χωρο της τριβαθμιας ωσπου να γινει το πανεπιστημιο..τζαι υστερα που την δεκαετια του 90 παιζεται εναν παιχνιδι διαπραγματευσης ιδιοκτητων τζαι κρατους [θελει το υπουργειο να εσιει καποιον ελεγχο] τζαι πανεπιστημιου [που θελει τζαι τζηνον λογο]...
τζαι αμα συνειδητοποιησουν ότι υπαρχουν τζαι τα τ/κ πανεπιστημια, τοτε το πλαισιο εν να γινει ακομα πιο ρευστο…

τα ανεξαρτητα μη-κερδοσπικα σχολεια μπορει να εν μια διεξοδος οντως..αλλα φαινεται οτι γενικα κινουμαστεν ηδη σε ενα ρευστο πεδιο..τζαι στην δημοσια/κρατικη [για την οποια εχουμεν σαφως δικαιωματα αφου τους πκιερονομεν!]αλλα τζαι στον χωρο της μη-κρατικης..
τζαι διοτι δαμαι που ειμαστεν σαν χωρος, σε μια εποχη της πληροφοριας, ο επαναπροσδιορισμος της εκπαιδευσης [οϊ απλα η λεπτομερεια/δεντρο της συζητησης για την «ιστορια» – αλλα το «δασος» της εμφασης στην ερμηνεια, στους πολλαπλους κωδικες, στον πλουραλισμο των οπτικων] εν μεσα στες αναγκαιοτητες πκιον..
οποτε η διεκδικηση τζαι το δικαιωμα λογου για το αποκλεισμενο/λογοκρινομενο μπορει να συμβαδιζουν [επιτελους] σε τουτην την συγκυρια..

λινοπαμπακος

tsiailisworld είπε...

γεια σου, τωρά σε βρίσκω πρώτη φορά τζιαι θκιαβάζω σε σιγά-σιγά, άρκεψα που τα πολλά παλιά σου. Στο θέμα μας με τη σημαίαν, τωρά. Η σημαία εν σημαία. Για άλλους εν ρούχον, για άλλους εν τα πάντα εκτός που ρούχον. Εμένα πάλαι φίλε μου αμμε ρωτάς, νομίζω πως εμμές τη μέσην. Ούτε να διούμεν τα πάντα, αλλά ούτε τζιαι να γυρίζουμεν το μμάτιν αλλού αδιάφορα. Η παρέλαση, πάλαι, εν το ίδιον. Τζιαι κοινωνική συνεύρεσις, τζιαι αργία, (άτε να πεις τους μιτσιούς να παρελάσουν αλλά ύστερα να κάμουν μάθημα) Εγιώ ακόμα θωρώ όνειρον κάποτε κάποτε καμιά παρέλασην. Γελοίον, αλλά θωρώ. Αλλά όπως τζιαι να ένει για τον καθέναν, ώσπου υπάρχει εθνική ταυτότητα τζιαι όνομαν σε τούτον τον τόπον, ούτε Ελλαδίτες, ούτε Τούρκοι, ούτε Γάλλοι, ούτε Άγγλοι κρατούν τη σημαία μας. Μόνον Κυπραίοι, με κυπριακόν διαβατήριον, τζιαι ταυτότητα, τζιας είναι τζιαι που την κινέζικην φυλήν. Η παγκοσμιοποίηση έσιει όρια, εμείς τα θέτουμεν τζι όι οι έξω!
Καλωσόρισα! :)

Ανώνυμος είπε...

φιλτατε tsiaili
καλημερα τζαι καλωσορισες οντως...

λινοπαμπακος

Ανώνυμος είπε...

This is really interesting, You are a very skilled blogger.
I have joined your feed and look forward to seeking
more of your excellent post. Also, I've shared your website in my social networks!
Feel free to surf my blog post ; GFI Norte

Ανώνυμος είπε...

Great post.
my web site: http://www.brinkjewelry.com

Ανώνυμος είπε...

Hostas come in a wide variety of colors, shapes and sizes and can be found in almost every home landscape.
And your shoes will not be tracking soil into the
house. Mulch also keeps soil from being depleted of vital nutrients, so gardeners
do not have to rotate planting locations from year
to year.

my web blog mulching