[επιλογες συνεντευξεων, εστιαση προβληματων….τζαι παραξενες σιωπες]
Φοβερον. Από ότι ακουσα ο Χριστοφιας ειπεν στην συνεντευξη του για πιθανοτητα εκ περιτροπης προεδριας τζαι εν επροεκυψεν υστερια στα ΜΜΕ. Λαλεις να λειτουργει οντως ότι σιγα σιγα αποκτουμε ένα reality touch? Οξα το σεναριο τωρα εν οι συνομιλιες του φθινοπωρου;..Ιντα χαζιν που εχουν οσοι φοουνται τες συνομιλιες.. Τοσα χρονια [που το 68] εν επειραζαν..Τωρα νοιωθεις τους ότι αφορμολοουνται σαν να φοουνται ότι οι συνομιλιες εν να αποκαλυψουν κατι….Μπορει τζαι την αληθκια για τες συνομιλιες τζαι τα σχεδια λυσης των τελευταιων δεκαετιων – ότι δηλαδη οι βασικες παραμετροι ουλλων των εισηγησεων λυσης εν κοντα..Τζαι ότι «η λυση» ενεν «διεθνης συνομωσια» αλλα local product…Τζαι ιστορικη αναγκαιοτητα…
Παντως το που εστιαζουν οι δημοσιογραφοι εν ενδιαφερον. Πριν λλιες ημερες ειδα μιαν ανακοινωση του Θεμιστοκλεους [τεως ΕΔΗ, νυν ΔΗΣΥ] για ένα προγραμμα του Γενναρη στο ΡΙΚ για τους Τουρκοκυπριους. Συμφωνα με την αναφορα [ εν ειδα το προγραμμα] ο Γεναρης εκαμεν μιαν εκπομπη για να παρουσιασει τζαι τους τ/κ σαν θυματα της εισβολης …Οκ, τουτον μασιεται να πει τζαι ο Σ. Λεβεντ για χρονια, αλλα το θεμα ενι ινταλως το δειχνεις. Ο Γεναρης φαινεται ότι επιασεν συνεντευξη που ουλλους [τζαι που τους εθνικιστες λαλει η ανακοινωση] εκτος που εκπροσωπους του κομματος του Ταλατ – το μεγαλο κομμα τους τ/κ αριστερους δηλαδη το οποιο ιστορικα στηριζει την λυση/επανενωση. Αλλα θωρεις ο Ταλατ εν ο διαπραγματευτης τωρα..Οποτε δαμαι παιζει δαιμονοποιηση – ενώ αν ηταν αντιπολιτευση, τι καλα που θα ηταν…Διοτι η εικονα που προβαλει η ε/κ εξουσια [πολιτικη τζαι των ΜΜΕ] γενικα για τους τ/κ εν ένα παραξενο μειγμα «κατανοησης» [οκ, εν κυπραιοι σαν εμας] τζαι τυφλας [αρνησης να «δουμε» ότι εν μια κοινοτητα/κοινωνια, με εσωτερικες αντιφασεις, διαμαχες, μνημες τζαι πονο επισης]. Τοσα χρονια ηταν ο Ντενκτας τζαι ηταν βολικος..Οι τ/κ γενικα επαρουσιαζουνταν σαν «καλοι» αλλα αορατοι τζαι τζηνος ηταν ο μονος υπαρκτος τζαι ταυτοχρονα ο κακος..Που παντα, οποτε ανοιεν το στομα του εκαμνε «προκλητικες δηλωσεις»..Τωρα με τον Ταλατ, ωσπου να πεις κρομμυδι εφκαλαν τον τζαι τουτον νοκ αουτ: «Οργανο της Αγκυρας». Τζαι η πραγματικοτητα ας παει να κουρευκεται. Ηρτεν, ας πουμε, ο Ερντογαν…Στην παρελαση εγινεν τζαι επεισοδιο με εθνικιστες που εκατηγορουσαν τον Ταλατ τζαι τον Ερντογαν ότι «ξεπουλουν την κυριαρχια» της ΤΔΒΚ..Οι δικοι μας ποδα ακουσαν παλε «προκλητικες δηλωσεις». Θελουν τζαι λαλουν τα [για να κατασκευαζουν αρνητικο κλιμα γενικα] οξα φευκουν τους που κεκτημενη ταχυτητα; Όπως τον τζαιρο της Ληδρας που μεχρι τζαι λλιες μερες πριν να ανοιξει εθωρουσαν βετο του τουρκικου στρατου…
Την κυριακη επιασα τον ελληνικο «Βημα» – εισιεν το φιλμ του Κακογιαννη για το 74 αλλα τζαι μιαν «παρουσιαση» του Ταραντινο στο περιοδικο του. Δυστυχως για την ηρεμια μου εισιεν τζαι ένα [υποτιθεται] ρεπορταζ για την Κυπρο. Ξεκινα με προσαρμογη της κυπριακης φρασης για «τον τοπο τζαι τον αθρωπο», τζαι συρνει μια κλισε ατακα που σαν εκπαιδευμενος αναγνωστης επροσπερασα την, αλλα κακως – διοτι επρεπε αντιθετα να την παρω σαν προειδοποιηση..Λαλει ότι σεβουνται οι μεν τους δε τζαι ότι συμφωνουν στα προβληματα…Αμα δεις την λιστα εν λλιον υποπτη προς την ε/κ ερμηνεια του κυπριακου, αλλα λαλεις ατε να δουμε..Προς το τελος της εισαγωγης πεφτει η πρωτη βαρελλα:
«στα καναλια το διγλωσσο προγραμμα με υποτιτλους είναι ο κανονας και όχι εξαιρεση».
Χαννει ο κοσμος.
Να ειδεν κανενα δελτιο ειδησεων του ΡΙΚ 2 τζαι να ενομισεν ότι μονο ένα σταθμο εχουμε στην Κυπρο; Λαφαζανια σαν δημοσιογραφικη υπερβολη; Οξα ετσι του ειπαν; Αν όμως ετσι του ειπαν, ποιους ερωτησεν; Το μπουκετο των φκιορων/δηλωσεων εν εκφραστικο. Υποτιθεται η συγκριση εν αναμεσα σε ε/κ-τ/κ του ιδιου επαγγελματος. Στην αρχη εσιει του 2 δημαρχους της Λευκωσιας [οποτε τζιαμαι η επιλογη εγινεν με τις εκλογες] τζαι υστερα εσιει 6 ε/κ τζαι 6 τ/κ επιλογης του δημοσιογραφου. Οι τ/κ εν τζαι οι 6 υπερ της λυσης – στην φωτο της μιας οικογενειας φαινουνται στον τοιχο του σπιτιου τους διπλωματα του κομματος του Ταλατ. Υστερα εσιει τον Σ. Λεβεντ [της Αφρικα που γραφει τζαι στον Πολιτη], υστερα την Νεσιε Γιασιν [που μεινισκει τζαι δουλευκει ποδα], μιαν δικηγορο που ακουεται επισης αριστερη - θελει λυση αλλα καμνει τζαι έναν ενδιαφερον προβληματισμο για τις περιουσιες..Υστερα εν ενας εμπορος που νοσταλγει την συμβιωση….Ενας οικονομολογος/καθηγητης σε πανεπιστημιο ποτζει που ελπιζει στον Χριστοφκια τζαι εν εναντιον των εποικων….Ουλλοι του «ναι», του ανοιγματος των οδοφραγματων, της λυσης.. «Οι καλοι τ/κ»..που «εν εχουν κανενα προβλημα..Εκτος που την Τουρκια τζαι τους εποικους.»
Αν εγινεν τζαι κατι παλια [όπως το ότι ο αρφος της Νεσιε εγεννηθηκε ενώ η οικογενεια της ηταν «υπο την απειλη» των ε/κ πιστολερο που τους εθκιωξαν που τοσπιτι τους] «περασμενα ξεχασμενα» - οπου μας βολεφκει βεβαια…
Ενώ οι ε/κ..Α δαμαι αλλασει το φκιολι. Ο δημοσιογραφος επιασεν μεν τα ιδια επαγγελματα, αλλα ξαφνικα η επιλογη εν αναποδη – ποτζιει εν εσιει ουτε έναν εθνικιστη η απορριπτικο. Ενώ ποδα, εσιει μονο που τουτους.. Απεναντι στον Σενερ Λεβεντ εσιει τον Γεωργιου που το «Ποντικι» – εβδομαδιαια εφημεριδα, το ακρο του «όχι» τζαι του απορριπτισμου. Υστερα εσιει εναν καλαμαρα, τον Γουλιαμο, [πολιτογραφημενος κυπριος λαλει] για «ακαδημαικο». Τουτος φαινεται να εσιει βιτσιο να βαλλει ορους - θελει να φυουν ουλλοι οι εποικοι, να αποχωρησει ο τουρκικος στρατος..κλπ κλπ… τζαι υστερα να γινουν συνομιλιες..Τοσα ειδεν τοσα εκαταλαβεν [τοσα εμπορεν η εθελεν να καταλαβει]. Το χαζιν ενι ότι συρνει τζαι λλιον αριστερο κετσαπ – ότι η λυση θα ερτει που την «ταξικη ενοτητα» [που σημαινει ότι «μας ενωνει κατι ολους»…έναν ακομα βασανιστηριο για την ταλαιπωρη εννοια, αλλα ιντα που να πεις…]. Τωρα γιατι ο ακροδεξιος λογος στην Κυπρο αμα πουλιεται που τους [η στους] καλαμαραες θελει να το παιζει τζαι αντι-ιμπεριαλιστικος εν ενδιαφερον... Η, ας πουμε, γιατι καποιος που το παιζει «ελληνας αριστερος» αμα κοντεψει στο κυπριακο ακουεται όπως την ακροδεξια;..Συνδρομα..Τζαι λλιον φαντασιωσεις αποικιακης εξουσιας αλλα τζαι βαθυτερα η εσωτερικευση της ηττας που την εθνικοφροσυνη στον εμφυλιο – τουτοι οι τυποι θυμιζουν μου μια ψυχολογικα μονιμη/καθημερινη υπογραφη δηλωσης υποταγης/νομιμοφροσυνης στην «γαλανολευκη της Μακρονησου»..
Υστερα μια ηλικιωμενη κυρια/εμπορος στο παζαρι της χωρας που αθθυμαται ότι της ειπεν η μανα της ότι η Κυπρος πρεπει να ενταχθει στον «εθνικο κορμο» [εσιει επισης φωτογραφια του Γλυξμπουρκ στον τοιχο ακομα τζαι θεωρει τον Μεταξα προτυπο] τζαι η οποια λαλει ότι εμεινισκεν σπιτι της ο Ταλατ... Μαλιστα.. Που ουλλους τους προσφυγες τουτη εβρεθηκεν «τυχαια». Γιατι οϊ, ας πουμε, έναν προσφυγα που επηεν ποτζιει τζαι μιαν [όπως την κυρια στο παζαρι] που εν παει; Το επομενο αστερι της μονοδιαστατης παρουσιασης εν μια ζωγραφος, η Νικοδημου, που κατηγορα [βασικα κατινιστικα αν δουμε το υφος] τους αλλους καλλιτεχνες που καμνουν επαναπροσεγγιση ότι εν οργανα των «αγλλοαμερικανων». Τουτη εν απεναντι στην Νεσιε παρακαλω…Οκ να πει το βιτσιο της, τον πονο της, το απωθημενο της, την φαντασιωση της τελος παντων η γυναικα. Αλλα οι αλλοι που κατηγορουνται [που ενδεχομενως εν τζαι η πλειοψηφια των καλλιτεχνων] να μεν πουν την δικη τους οπτικη; Ταιρκαζει ομως η ενδεχομενη απαντηση τους στην εικονα που θελει να κατασκευασει ο δημοσιογραφος; Οι αλλοι 2 εν παλε της πτερυγας «Τασσος τζαι που τζιαμαι τζαι τζει». Μια οικογενεια που εν απορριπτικοι αλλα τουλαχιστον η αναφορα της γυναικας στην εμπειρια μετα το 74 εν ενδιαφερουσα – ο αρσενικος, που την άλλη, εν στο καναλι/κλισε ότι αν μεινει εστω τζαι ενας εποικος τοτε εν «διαλυση». Εν επηρεν χαπαρι ότι ο Παπαδοπουλος εδεχτηκεν ηδη να μεινουν 45-50,000 εποικοι/απογονοι που ηρταν πριν τες αρκες του 90 –ουτε προφανως ότι ο Κληριδης εκλεγηκεν το 98 με την δηλωση «δεν μπορειτε να διωξετε παρανομους μεταναστες». Εψηφισεν τον ουλλη η εθνικοφροσυνη τοτε. Ο άλλος εν ενας δικηγορος που εκτος που το οτι εσιει το ιδιο επιθετο με τον Αγγελιδη του ΔΗΚΟ φαινεται να εν μια κοψια μαζι του..Εν να καρτερα τον μαρμαρωμενο βασιλια τουτος..Θελει να διεκδικα ωσπου να ερτει κατι καλλιτερο..Το ότι, ας πουμε, πολλινισκουν οι εποικοι που εν να δεχτει αναγκαστικα η «πλευρα μας» οσον περνα ο τζαιρος, χανεται που τον οπτικο οριζοντα..Τες άλλες αποψεις ο δημοσιογραφος ελογοκρινεν τες ντε φακτο με τες αρχικες επιλογες..
Οποτε σουμα: 6 τ/κ αριστεριζοντες, υπερ της λυσης, υπερ του ανοιγματος των οδογραγματων τζαι 6 ε/κ απορριπτικοι [προς ακροδεξια] που εν εναντιον του ανοιγματος των οδοφραγματων, εναντιον των συνομιλιων…Με καμιαν αντιπροσωπευτικη λογικη των οσων συζητουνται εν ταιρκαζουν τα δειγματα – ουτε με βαση τα κομματα, ουτε με βαση το πώς αντεδρασαν οι ε/κ στο ανοιγμα των οδοφραγματων…
Ειτε ο δημοσιογραφος [ξεκινωντας καλοπροαιρετα] επηεν τζαι εππεσεν πανω στο ε/κ απορριπτικο κυκλωμα [τζαι οι «επιλογες» εκαθοριστικαν αυτοματα], ειτε εισιεν ηδη την εικονα που την αρχην – «εν να καμω ένα ρεπορταζ οπου οι τ/κ εν να θελουν λυση τζαι οι ε/κ εν να εν οι «παθοντες»..Τζαι ερωτησεν τζηνους που εγεμωναν τα κουτουθκια των αναγκων του. Διοτι η ιδια ισοπεδωτικη λογικη που εμφανιζει τους τ/κ σαν μιαν ομοιομορφη κοινοτητα αορατων ανθρωπων, εφαρμοζεται στους ε/κ που τον αθηναικο λογο – τζαι ετσι οι ε/κ ταυτιζονται ουλλοι με έναν λογο που εν τζηνος που θελει να ακουσει το εθνικο αφτι.
Φυσικα οποιος καλαμαρας επιασεν το περιοδικο τζαι ασχοληθηκε με το κυπριακο αντι με τον Ταραντινο, καλα να παθει.
Εν όπως τις εκπομπες του αντεννα. Προχτες εδιαφημιζεν συζητηση με έναν του ΑΚΕΛ, έναν του ΕΥΡΩΚΟ [εννοειται], έναν του ΔΗΚΟ τζαι εναν του ΔΗΣΥ που υποστηριξεν το "οχι" το 2004. Οποτε καμνεις, ταχα μου, πανελ αλλα προσπαθεις να το κανονισεις για να φκαλεις επιφυλαξεις/ανησυχιες με τις συνομιλιες [αφου το σκορ με τες επιλογες των προσωπων εν να εν 3-1].…Τζαι μασεται ο Ν. Οδυσσεως να φκαλει τον Αντενα πανω..Συναξε τον μαστρο σου κουμπαρε…Εν εκαταλαβει ότι τον επηρεν χαπαρι ο κοσμος…
Οποτε το ότι επερασεν απαρατηρητη η αναφορα στην εκ περιτροπης προεδρια εν ενδιαφερον. Ειτε η ελιτ [τζαι οι δημοσιογραφοι που φκαλουν τα σεναρια] εκαταλαβαν ότι η επιλογη/πιθανοτητα της εκ περιτροπης εν μερος της συζητησης/επιλογων πκιον… Ειτε η γοητεια του Χριστοφκια εν δυσκολο να αντιμετωπιστει face to face – ασε δηλαδη που οι προηγουεμνοι προεδροι της δεξιας τζαι του κεντρου εχουν δεκτει τα παραπανω τζαι τουτος απλα καταγραφει την υπαρχουσα κατασταση..Οξα φυλαουν τους αφρους για το παιξουν θεατρικοι σπασμοι αμα κοντεψει η λυση;
Παντως η ιστορια τζαι οι διαπραγματευσεις εν τζιαμαι..
Τον τζαιρον των ιδεων Γκαλι ελαλουσαν ότι οι δυο κοινοτητες [μονοι τους χωρις ξενους] εσυμφωνησαν στο 80%..Το 2004 εφτασαμε το 90-95% συμφωνια…Ποσο τζαιρο να παρει το γερημο το 5% τζαι κατι, που εμεινεν; Οποιος θελει μπορει να δει τες επιλογες όπως εδιαμορφωθηκαν ιστορικα μεσα που τες συζητησεις…
Αλλα μερικοι φυσικα μπορει να μεν θελουν επιλογες…
2 σχόλια:
Η ιστορία σου με τους δημοσιογράφους που κάμνουν "αντιπροσωπευτικήν" παρουσίασην του Κυπραίου είναι σαν κάποιον που θέλει να σου δώκει να δοτζιημάσεις που θκυό σινιά μουσακκάν. Που το έναν διά σου κρέμαν τζαι που το άλλον διά σου βαζάνιν. Μετά λαλεί σου, ο ένας είναι μουσακκάς ελληνοκυπρίας τζαι ο άλλος τουρκοκυπρίας. Ύστερα αρωτά σε ποιός εν ο καλλύττερος μουσακκάς;
Θα χαρώ να τους θκιαβάσω τούτους ούλλους όταν θα παρουσιάζουν την λύσην που θα ψηφίσουμεν στο δημοψήφισμαν του χρόνου.
ωραιον παραδειγμα με τα σινια...
επρεπε να ακουες μερικους σημερα το πρωι..μα ιντα μαραζιν εισιεν ο τονος της φωνης τους αμα εκουβεντιαζαν το οτι εν απαγορευτηκεν το κομμα του ερντογαν..υστερα που τον ντεκτας ηταν τζαι τζηνο καποια "λυση" για να μπλοκαριστει το κυπριακο...
αλλα εν τζαι οτι πουν οι μαστοροι τους...
παντως η ουσια της λυσης θελει καθαρο δειν κατανοησης πουκατω.....
λινοπαμπακος
Δημοσίευση σχολίου