Η πρωτη φαση που ακουσα το φκιολι για τις εξετασεις των «νεων ελληνικων» ηταν στα μεσα της περασμενης εφτομαδας. Ειμαστεν μια παρεα τζαι εκαρτερουσαμεν να τελειωσει μια τελετη. Στην φαση, δηλαδη, που ο κοσμος λαλει διαφορα για να γεμωνει η ροη του χρονου. Γυριζει σε μιαν φαση ο Νικος [απομακρα γνωστος αλλα συμπαθητικουλης] τζαι αρκεψεν του Κλειτου [φιλολογος] ..
- Ρε κουμπαρε μα ιντα κατασταση εν τουτη με τις εξετασεις των ελληνικων..Εχουμε προβλημα..
Σε ετσι συζητησεις εγω μπαινω που το παραθυρο της λαθος ταυτισης …
- «Εχουμεν»;
Τζαι ο Νικος εσυνεχιζεν τζαι κατι ελαλεν με ποσοστα. Αμα ακουω τουτες τες κουβεντες κωδικοποιω τες στην κατηγορια «παπαγαλια/αναπαραγωγη των ΜΜΕ». Οπως η γειτονισσα της θκιας μου, ας πουμε, που καρτερα να ακουσει για κανενα φονο για να εσιει να λαλει στον απογευνματινο καφε της γειτονιας. Οποτε σε ετσι περιπτωσεις ειτε αφηνεις την ρουτινα της αναπαραγωγης να καμει τον κυκλο της [«Μα ναι;», «Οϊ, εν σοβαρο το θεμα..», «Φταιει το…», «Εγιω παντα ελαλουν το..»], ειτε σουξουλας τους λλιον για να περασει η ωρα..Οποτε γυριζω θωρω τον Νικο τζαι λαλω του..
- Ε ιντα που καρτερας..εν ξενη γλωσσα..
Εσυναχτηκεν έναν συννεφο πανω που το προσωπο του..Υστερα εχαμογελασεν. Ειχαμεν ηδη περασει την θυελλα της κουβεντας «η κυπριακη εν γλωσσα τζαι μονο το κομπλεξ της εξουσιας καμνει τους κυπραιους σαν εσενα να καλαμαριζουν τζαι να αγχωνουνται αν μιλουμεν καλα ελληνικα»…
Εχτες εξαναειδα την ειδηση για τα «νεα ελληνικα» σε ένα σχολιο στο TV μανια - για ένα προγραμμα του Σιγμα τζαι την γλωσσα της κυπριακης νεολαιας. Δαμαι εν ηταν ο μικροαστικος καθωσπρεπισμος του κυπραιου που καλαμαριζει για να φαινεται «πολιτισμενος» – εν παραπανω η διεκδικηση της εξουσιας να επιβαλει το σωστο τζαι το λαθος, το επιτρεπτο τζαι το «ακαταληπτο». Τζαι αμα τουτον το «κατι» εν η γλωσσα που μιλουν οι μιτσιοι, τοτε ο λογος των ενηλικων φκαλει τους σχεδον σαν αυτιστικους. Το κειμενο εν του Μαρινου Νομικου – καλαμαρα με χιουμορ που στα δυσπιρκασματα του αποκαλει τον ευαυτο του «εποικο». Το γραψιμο του εν αρκετα καλο αλλα με κολληματα [αντιπαθα λ.χ. παθολογικα την δημοσιογραφο/μετοχο του Σιγμα, ενω συμπαθα, με παθος επισης, την «La Marina» του αντενα, οι υπολοιποι χεστηκαμε γενικως, αλλα τζηνος στην κοσμαρα του επιμενει]..Που την αρχη [παλια νομιζω εγραφε στον Πολιτη] εισιεν κολλημα με τες κυπριακες σειρες – σε μιαν αμιμητη βλακεια στα αρχικα του σταδια εγραψε τζαι κατι αρκετα προσβλητικο για τον Παπαμαρκιδη, αλλα όπως εν το lifestyle «ουλλα πιννει τα, ουλλα καμνει τα γαργαρα» - υστερα που λλιον τζαιρο εγραφε «τι καλα που τον ετιμησαν». Γενικα, όπως κάθε τυπος με καλαμι, αμα εν καταλαβει κατι παει προς την μερκα της ερμηνειας «στραβος είναι ο γιαλος» παρα της υποψιας ότι μαλλον εν καταλαβει [ότι μαλλον «αρμενιζει στραβα»]. Τελος παντων τουτο για το πλαισιο του συγγραφεα τον οποιον μαλλον συμπαθω στο γενικο του υφος…τζαι ο οποιος εν αιχμαλωτος του βλεμματος/καλαμιου του…
Ξεκινα τζαι λαλει ότι 40% [«2 στους 5»] εγραψαν κατω που την βαση στα «νεα ελληνικα» [αλλα εν το συγκρινει με αλλα αποτελεσματα για να ξερεις ιντα που ακριβως σημαινει τουτο, ενώ λλιες παραγραφους παρακατω λαλει ότι «πατωσαν» 65% - φλου reality γενικως] τζαι ότι 524 εδωσαν λευκη κολλα – παλε εν εσιει που ποσους συνολικα [γενικως δηλαδη πιασαρικος αριθμος χωρις πολλην «κυριε ελεησον»]. Παραπεμπει σε ένα κειμενο του Φιλελευθερου, τζαι ξεκινα να συζητησει το προβλημα της κυπριακης νεολαιας με την γλωσσα.
Εσιει χαζιν το στυλ [τζαι το θρασος θα ελαλεν ενας νεαρος/η] οσων ενεν νεοι/μιτσιοι τζαι ξυπνα μεσα τους η αναγκη/επιθυμια για εξουσια. Γοραστε ρε παιθκια κανενα μαστιγιο να σας περασει. Ακου διατυπωση το ατομο:
«ανορθογραφα, συγκεχυμενα και δυσνοητα sms…”,
“…Κυπριοι εφηβοι που μουρμουρουν ακαταληπτες φρασεις…»..
Ε τζαι σιγα ρε Καβαφη..
Εν νακκον κουφο, κατ αρχην, να γραφεις σε ένα εντυπο για το θεαμα τζαι να αθθυμασαι επιλεκτικα ότι το μεσο εσιει δικους του κωδικες τζαι δομη εξουσιας. Εμενα λ.χ. καμνουν μου φοβερη εντυπωση ποσα βλητα υπαρχουν που πασιν τζαι καθουνται σαν ακροατηριο σε εκπομπες για να χειροκτορουν τζαι να παραγουν θεαμα [ηχο που πισκαλισματα δηλαδη, τζαι σωματα παρκαρισμενα σε κερκιδα] για τους ιδιοκτητες των μεσων. Τουτοι εν λαλουν τιποτε – απλα καμνουν χαρουες που εν το αναλωσιμο υλικο για το θεαμα. Τζαι τουτα εν τα σχολιαζει κανενας – θεωρειται «αυτονοητο». Οξα να πω για το αλλο το καρακιτς - τα παναυρκα [show λεγονται] με τες κυριες/κορουες που ποζαρουν ευτυχισμενα σαν γλαστρες - ντεκορ live σωματων σε ένα εμπορικο λογο που ανακυκλωνεται ..Εν τοσο ατσαλα στημενες, τζαι εν τοσο αστεια που γυριζουν λλιον ποτζει, λλιον ποδα που ακομα τζαι ο ερωτισμος του σωματος χανεται…Ασε που αμα πουν να βαλουν τζαι κανενα ηχο ζειμπεκικου, γινεται το ελα να δεις..Ασε άλλη φορα γραφουμε για το οπτικο επεισοδιο «η γλαστρα σαν μαγκας»…Αμα τουτα [κατασκευασμενες εικονες χωρις καν εκφραση, χωρις λογο] περνουν ασχολιαστα, φαινεται μου κουφο να σχολιαζει καποιος έναν οποιονδηποτε γλωσσικο κωδικα. Εσιει τζαι πιο κατω η κακουγουστια [το kitsch] δηλαδη;
Παμε στους μιτσιους στα sms τους τζαι στις «δηλωσεις» τους..
Στελλει καποιος έναν κωδικο μηνυμα με το φορητο οσο πιο συντομα μπορει τζαι μεσα στους κωδικες της καθημερινοτητας του/της – εν τζαι στελλει ο κοσμος sms για να τα διορθωνουν οι φιλολογοι αν εν «ανορθογραφα». Αν καποιος εν καταλαβει καποιο μηνυμα υπαρχουν 2 πιθανα σεναρια: ειτε οντως η διατυπωση εν εν ακριβης [αλλα τουτο μπορει να το κρινει μονο ο αναγνωστης/παραληπτης στον οποιο στοχευκει ο αποστολεας] ειτε ο τυχαιος αναγνωστης/παραληπτης [στην προκειμενη περιπτωση ο ενηλικας, μεσηλικας κλπ] εν ηξερει τον κωδικα.
Που την άλλη αμα ερκεται τζαι βρισκει σε, έναν μαρκουτζι/μικροφωνο ενώ εσου εισαι αρακτος με την παρεα σου, παιζουν διαφορα – ηρταν αραγε τα 15 λεπτα δημοσιοτητας σου; «Να φανω κουλατος», «να…».
Υπαρχει που την άλλη τζαι ο φοβος της εξουσιας [του εσωτερικευμενου φιλολογου]: «να μεν καμω λαθος» [οποτε αυτοπεριοριζεται ο ομιλητης που τον φοβο του εσωτερικευμενου λογοκριτη].
Τζαι υπαρχει [τωρα τελευταια] τζαι το χαλαρωμα που οδηγα σε κωδικες αγνωστους η αδιαφορους για τους μη-εφηβους.
Εν με απασχολει η συγκεκριμενη εκπομπη για τουτο εν την αναφερνω καν – το ζητημα εν εν η εκπομπη αλλα η γλωσσικη εξουσια. Ο Νομικος καταλαβει τζαι αναφερει την ουσια του ζητηματος – οι παραπανω κυπραιοι [μιτσιοι τζαι μεγαλοι] μιλουν στην καθημερινοτητα τους κυπριακα, αρα σκεφτονται [κωδικοποιουν τζαι επεξεργαζονται τες σκεψεις/αισθηματα τους] κυπριακα, τζαι αμα βρεθουν μπροστα στην εξουσια [εξετασεις, μικροφωνα] μαχουνται να καλαμαρισουν – τζαι αμα γραφουν ιδιως η συνταξη εν πασανακατη. Για τουτο πολλοι φουνται το γραψιμο τζαι αντιπαθουν το θκιεβασμα βιβλιων. Τζαι νομιζω οτι η ουσια της εκπαιδευσης επρεπε να εν τουτη: να τους καμει να χαλαρωσουν με την γλωσσα γενικα, να δουν ότι γινεται αποδεκτη η δικια τους εκφραση/δημιουργια για να μπορεσουν μετα να μπουν τζαι σε αλλους κωδικες, άλλες μορφες εκφρασης – με την αξιοπρεπεια του δημιουργου οϊ με την δουλοπρεπεια του ιθαγενη που υποταχτηκε. Όπως εν τωρα η κατασταση η εννοια «γλωσσα» στους παραπανω μιτσιους [τζαι οϊ μονο] φαινεται να τους αθθυμιζει τα κυρηγματα [που αναπαραγει τζαι το lifestyle τωρα χαρω σε] που ακουουν που το σχολειο, που τους μεγαλους – κάθε γενια νεων κυπραιων τα τελευταια 100 χρονια μεγαλωνει με την κατηγορια ότι «μιλα λαθος». Οποτε αντιδρωντας με αξιοπρπεια μια μεγαλη μεριδα ασχολειται με κωδικες που εν χρειαζονται εξετασεις στα ελληνικα. Φκαλλωμεν χημικους, μηχανικους, ζωγραφους.
Τζαι σαρκασμο για το καλαμαρισμα στην καθημερινοτητα.
Το ότι επιμενωμεν να μιλουμε κυπριακα τζαι το ότι η κυπριακη εν εξαφανιστηκεν εν ισως το πιο γοητευτικο πραμα το οποιο υπαρχει σε τουτην την χωρα.
Εν πιο ευκολο σημερα [με βαση τζαι τες μετατοπισεις στες επιστημες] να «δειξεις» την διαπλοκη γλωσσων τζαι κοινωνικων δομων.. Τζαι το οτι η γλωσσα εν εν «ενας» «σωστος» κωδικας αλλα μια ανοικτη διαδικασια επικοινωνιας [ με ευμεταβλητους κωδικες] που αλλασει αναλογως εποχης, κοινωνικης ταξης, περιοχης κλπ.»
Αλλα εσιει τζαι το καθημερινο την γοητεια του..Αρεσκει μου το σιοκ στα προσωπα αμα λαλω ότι η κυπριακη εν γλωσσα τζαι οϊ διαλεκτος – αλλοι νοιωθουν λυτρωση τζαι αλλοι πανικο. Οσοι αθθυμουνται τες αλλαγες των αθηναικων γλωσσικων εξαγωγων [μιαν η σωστη γλωσσα ηταν η καθαρευουσα, υστερα εγινεν τζαι η δημοτικη γλωσσα] ξερουν στο βαθος [γιατι το εζησαν] ότι τζηνον που καθοριζει την «γλωσσα» [απεναντι στην «διαλεκτο»] εν η εξουσια. Η γλωσσα εν η διαλεκτος που επιβαλει το κρατος σαν η επισημη/σωστη γλωσσα. Τζαι τουτον ενεν μονο για να υπαρχει ενας ενιαιος κωδικας : τουτη η επιβολη ηταν τζαι ενι ενας βασικος μηχανισμος αναπαραγωγης της εξουσιας – τζηνων που ξερουν απεναντι σε τζηνους που [ταχα μου] εν ηξερουν, τους πλουσιους απεναντι στους φτωχους, τους πολιτισμενους [ας πουμε] απεναντι στους βαρβαρους, τους χωρκατους κλπ….
Τζαι εν δαμαι που αθθιζει η μικροαστικη υστερια για την [γενικα] καθαροτητα, το σωστο, το καθωσπρεπει…
Να ξεχασει κανενας την γελοιοτητα του Μπαμπινιωτη όταν τον εφερναν δακατω στες αρκες της δεκαετιας του 90 για να επισημοποιησει την λακκοποιηση των Λατσιων τζαι την αγλαγκοποιηση της Αγλαντζιας; Ηταν επιστημη τζηνον τον ρεζιλικκι; Τοσον εν τζαι το credibility της επισημης γλωσσολογιας…
Κατά συνεπεια τουτον που αξιολογουν οι εξετασεις ενεν η ικανοτητα των ατομων να επικοινωνουν τζαι να εκφραζονται – αλλα κατά ποσο μπορουν να αποδωσουν/εκφραστουν σε ένα συγκεκριμενο γλωσσικο κωδικα [νεα ελληνικα] με βαση καποια επισης συγκεκριμενα ερωτηματα - για λογοτεχνια λ.χ.. ..Τζαι εν καμνεις έναν πλασμα να αγαπησει την λογοτεχνια με το ζορι..Εσιει τζαι έναν ερωτικο υποστρωμα η υποθεση..Τζαι ατε να το πιασεις με τα κολληματα στην «σωστη γλωσσα» τζαι τις εξετασεις…
Αν οι νεοι επικοινωνουν σε ένα κωδικα που φαινεται ριζικα νεος ακομα τζαι για την νεανικη κουλτουρα, τοτε το ερωτημα εν πρεπει να ενι «μα ινταλως εν να τους καμωμεν να μιλουν σωστα», αλλα γιατι αλλασσει η γλωσσα.. Υπαρχει κατι νέο που γενιεται; Υποψιαζομαι ότι η κυπριακη σαν γλωσσικο συστημα ζει σημερα μιαν μεταμορφωση [τζαι οϊ μονο στο επιπεδο της νεολαιας]…Ανακατωνονται λεξεις αγγλικες με ελληνικες [με προτιμηση στην αργκο], ενώ πουκατω που την επιφανεια υποψιαζομαι τζαι ένα σταδιακα αναδυομενο υποστρωμα σλαβικων τζαι αραβικων εκφρασεων. Τζαι τουτη η μεταμορφωση που γινεται λογω εισροης αθρωπων, συμβαινει σε μιαν εποχη που αλλασσουν δραματικα οι ισορροπιες των μεσων επικοινωνιας – η εμφανιση των εξατομικευμενων μεσων [όπως το ιντερνετ τζαι τα φορητα τηλεφωνα] δημιουργουν έναν νέο τεχνολογικο πλαισιο για το γλωσσικο ανακατωμα.
Οι νεοι εν ο ασυνειδητος φορεας τουτης της γλωσσικης μεταμορφωσης..Τζαι αν το εκπαιδευτικο συστημα θελει να ασχοληθει εν πιο πρακτικο να δει την πραγματικοτητα – αλλα από οτι ακουσα καποιοι ονειρευκουνται ακομα την επαναφορα των αρχαιων.
Κοινως: «Που σου νεφκω που παεις»…
Οποτε αντι ο σχολιαστης του περιοδικου του Φιλελευθερου να φακκα γυρον του πακαρη για να καταληξει στο απωθημενο του [ότι το Σιγμα κερδιζει στην τηλεοπτικη σκηνη δινωντας εμφαση στην «τοπικη ιδιοσυγκρασια» - ενώ το Μεγα, ας πουμε, επατωσεν παρα τις εισαγωγες] θα ηταν πιο χρησιμο [τζαι για το στυλ τζαι για το δειν] να δει καποιος την πραγματικοτητα – τι λαλουν τουτες οι σειρες στους κυπριους ιθαγενεις; Γιατι εν επαιξεν στην Κυπρο το «παρα πεντε» [παρα την προβολη που εισιεν]..Αμπα τζαι το θεμα ενεν η αξιολογηση των γλωσσων [η του χιουμορ] αλλα η διαφορα κουλτουρας; Γιατι στα top ten της AGB τουτην την εφτομαδα στην Κυπρο εισιεν 3 θεσεις για τον αγωνα Τουρκιας-Κροατιας αλλα οϊ για την Ελλαδα-Ισπανια;
Το να ταυτιζεται καποιος τζαι να αναπαραγει με δουλοπρεπεια την εξουσια στην κοινωνια στην οποια ζει, εν το ιδιο μιζερο με το να απορριπτει την ζωντανη εμπειρια τζηνης της κοινωνιας γιατι ταχα μου υπαρχει μια άλλη κοινωνια που εν ανωτερη – τζαι στην οποια πρεπει να μοιασει.
Εν η ιδια δουλοπρεπεια τζαι η ιδια αναγκη για προβολη/επιβολη μιας εξουσιας πανω στους ιθαγενεις.
Τζαι η κυπριακη εν ο χωρος που αντισταθηκαμεν…Μπορει να μεν θελουμεν να αποδεκτουμεν τον εαυτο μας..Αλλα ο ηχος της αξιοπρεπειας μας εν επισης γυρον μας…Εστω τζαι σαν αποσπασματα ηχων…
19 σχόλια:
Γιατι στα top ten της AGB τουτην την εφτομαδα στην Κυπρο εισιεν 3 θεσεις για τον αγωνα Τουρκιας-Κροατιας αλλα οϊ για την Ελλαδα-Ισπανια;
a) enixerw pws ta exwrisan, alla logika, ti mia thesi tha tin exei to match, tin alli i paratasi kai tin triti ta penalty. [toyrkia-kroatia] kai gi auto exei treis theseis ekeino to pexnidi
b) to ispania-ellada en eixe kai tosi simasia pleon, afou itan ena paixnidi xwris vathmologiko endiaferon, enw antithetws to tourkia-croatia ekrinetoun mia thesi gia ta imitelika.
c) apo pleuras theamatos poli spania krinontai paixnidia sta penalty kai akomi pio spania na mpenei goal ena lepto prin tin lixi kai na isofarizese sto +1. [en na mou peis pou to xereis oti tha ginontan etsi] i tourkia fetos edixe 7psishi afou touto to prama exanakamen to k me tin elvetia k tin tsexia.
d) se etsi diorganwseis, pisteuw, o kosmos protima na dei theama para na nika i omada tou xwris theama. tin ellada ekatalavan tin oulli.
kai kleinontas, to euro telika to katektise i pio theamatiki kai grigori omada tis diorganwsis. den itan tixaio
o linopampakos ipen...
polla sosta ayapite dreamer..ontos [yia to match tourkia-kroatia]..stin mia thesi itan to 2o imihrono tou match, stin alli i paratasi tze stin alli ta penalti...
dame litourya to suspence opos lalis san erminia..
alla an dis ta top ten tis elladas en safos diaforetika [eshi ta to tv mania an thelis na ta tsiakaris]..proton tze tetarto en to ellada - ispania..eno yia to tourkia-kroatia para to suspence mono mia thesi iparhi [yia deftero imihrono..meriki evarithikan profanos yia tin paratasi/penalti]...
ara opos thoris/fenete pezi tze i koultoura..pera pou tes podosferikes diastasis tou match..tze to endiaferon me tin tourkia fetos nomizo itan tze to oti oson eprohoran ishen tze mian merida kosmou [stin kipro ennoo tze oi tourkikiprii] pou tin ipostirizen pio anihta...alla allo fkiolin touton...
Ήμουν Κύπρο αμέσως μετά τες εκλογές. Κουβέντα σε παρέαν μεγάλων αθρώπων:
-Του Χριστοφκια εν λλία τα ελληνικά του. Αν του πεις " Το ΑΚΕΛ δεν εξάσκησε τη διακριτική ευχέρεια του για να εξηγήσει την επαμφοτερίζουσα στάση του" εν θα καταλάβει.
- Ούτε εγώ εκατάλαβα
πολλα καλον stelio...για την νοοτροπια ...τζαι το κολλημα...
linopampakos
Συμφωνω απολυτα μαζι σου. Η κυβερνηση της Κυπρου εκαμε επισιμη πολιτικη της να καταστρεψει την γλωσσα μας. Εσιη μανια τα τελευταια 48 χρονια να μας ξεκαμη σαν κυπραιους. Τελικα να μας εχουν πουκατω οι εγγλεζοι εβοηθησε να κρατησουμε την γλωσσα μας απειραχτη ως το '60. Το ιντερνετ απελευθερωσε τους κυπραιους που τες εφημεριδες τζιαι τα ραδια. Περκει τωρα να καταλαβουν τζεινοι που ελεγχουν τα μεσα οτι ο τζιαρος της επιβολης ετελειωσε τζια οτι εν τζιαιρος να αλλαξουν σταση.
"Το ιντερνετ απελευθερωσε τους κυπραιους που τες εφημεριδες τζιαι τα ραδια."
ινσσιαλα που λαλουν τζαι οι γειτονες, αγαπητε κυπρολεων....
to internet ontws apeleutherwse kapws tin epivoli gia tin elliniki glwssa alla mono se anepisima site/blogs opws edw, an deite se episima sites ta idia pramata eni me tis efimerides k periodika, [grapto logo pou mas afora sti sigkekrimeni periptwsi]
en nomizw potte na ginei episimi glwssa/dialektos ta kipriaka.
ayapite dreamer..
en diskolo/periploko tze oi tis oras na sizitisoume ti tha mporouse na ine "episimi" ylossa sto mellon..tze an tha iparhi mia episimi ylossa..i an tha en plouralismos ylosson - opos palia by the way..
stin metamonterna fasi pou imasten tora mallon ston plouralismo pame nomizo..
tora i praymatikotita en safos plouralistiki [kiprika,ellinika, anglika - tze i alles ipoyies lexis, ylosses] alla i exousia [poxo alla tze i esoterikevmeni] en kollimeni sto protipo tis "mias tze monadikis sostis" ylossas..pou san kodikas en xeni ontos ylossa yia tin kipriaki kathimerinotita..
tzinon pou en simantiko nomizo en i 2 parametri me tes opies prospatho na pexo sto post..
1. i kipriaki antexe mian foveri epithesi ton perasmeno eona [sholia,mesa,exousia,kathoprepismos klp]..alles mi-episimes ylossikes ekdohes [se diafores hores] ipohorisan mehri exafanisis..i kipriaki emetalalhtike tze epiviose [to pos tze yiati allo thema, allo post]...touton eshi dimiouryisi ena plesio [toulahiston] diylossias i dimorfias ylossikis ekfrasis stin kirpiaki kathimerinotita/empiria pou en olofanero - alla tze tekmiriomeno pou ylossolous alla thelountze tinepisitmi n amas epivevosi tin empriia mas.. akoma tze i ylossoloyi pou ayonistikan na apayorefsoun tin kipriaki [opos o m. hristodoulou] paradehounte to anihta oti i kipriaki en "provlima" yia tin epikratisi tis ellinikis...yia na antexi os simera pou ta dedemena dihnoun na tin evnooun, mallon en na exelihthi i apodohi tis siya siya tze ston episimo loyo..idi tous politikous fefkoun tous [taha mou] kanena tze..istorika kapote i politki shedon emahountan na parayalisoun kathareuousa..i de to tileoptika ..en safes simera oti i kipriakes sires en to atou pou ferni [tin] tiletheasi...tze pale ama to dis exeliktika enentiposiaki i allayi- ite pou ton tzero tou monopoliou tou rik ite stin arhiki fasi tis kiriarhias tou antena sta 90'..tze touti i allayi en mono thema apodohis tou ihou mas..iparhoun tze safi stihia exelixis ton idion ton parayoyon..dimiouryite "eryon" as poume..
2. i alli parametros en ta nea mesa..e safos ta episima sites anaparayoun ton loyo/ifos tis exousias..sta blog ontos ta kipriaka en pio diahita/halara ...se diafores ekdohes..omos evritera i amesotita to neon [exatomikevmenon] ilektornikon meson [opos to forito alla tze ta emails loyou harin] odiyoun se mia pio fonitiki katayrafi tis ylossas... opote i kipriaki xanapokta vasi se mian morfi yrapou loyou..i proiyoumeni yrapti tis morfi pou efaniken na exantlite tin dekaetia tou 50-60 itan i laiki piisi sta kipriaka..
i simerini tasi iponomefki tin exousia tze anii tin porta se mian pollaplotita katayrafon [anorthoyrafa lali o arthoyrafos, i akoma misa latinika misa me elliniko alfavito]...
o m/ hristodoulou pou ethlen na kami ta latsia lakkia, eteliosen kapote mian omilia tou me tin ataka "i kipriaki dialektos apetrepse tin enosi"..
iervoli i oi, areski mou san diatiposi..
eshi paraxi istorikon eryon i kipriaki..to oti i nea tis morfi tha en pio apodekti fenete mou polla loyiko me vasi ta dedomena..
tze fisika to thema en tora inta "eryon" - politkon, piitikon..en na paraxi...
linopampakos
Φίλε, εσύ ειδικά, είτε στην κοινή ελληνική γράφεις είτε στα κυπριακά, το ίδιο χάλια θα είσαι.. Έλεγα να πιάσω παράγραφο παράγραφο την κοτζιακαρολογία σου, το παραλάλημα μου τελοσπάντων αλλά είναι τόσο ανιαρό και κου ραστικό το κείμενο σου που τα παράτησα.
Θα επανέλθω όμως όταν δεν έχω τίποτα καλύτερο να κάμω.
Απλά να σου πώ επι του θέματος, ότι ένας καλός και ικανός χειριστής της γλώσσας γενικότερα, εκφράζεται εξίσου καλά και στην κοινή ελληνική και στη διάλεκτο και σε όποια άλλη γλώσσα γνωρίζει. Εσύ μιλάς για διάλεκτο και γλώσσα και νομίζεις ότι έτσι επέλυσες το πρόβλημα της αμπαλατοσύνης των κύπριων μαθητών που οφείλεται στην τεμπελιά τους να διαβάζουν κάτι εξωσχολικό, έστω και εφημερίδα. Αν όντως ισχύει αυτό που εσύ ισχυρίζεσαι, τότε οι δίγλωσσοι θα έπρεπε να είναι κι αυτοί ανάπηροι στην έκφραση. Συμβαίνει όμως αυτό? Μάλλον το αντίθετο, καθώς αποδείκτηκε ότι άτομα τα οποία είναι εξοικειωμένα από νωρίς στην εναλλαγή γλωσσικών κωδίκων είναι ευφυέστερα και ποιο ανοιχτόμυαλα. Δεν πρόσεξες ότι όσοι έχουν ιδιαίτερες ικανότητες στην εκμάθηση γλωσσών είναι και άτομα που εκφράζονται κάλλιστα και στην μητρική τους?
Γι'αυτό σου λέω΄. Είναι θέμα ανθρώπου, παιδείας, καλλιέργειας και κουλτούρας. Και όπως πολύ σωστά είπες, κακής επίδρασης των ΜΜΕ, αλλά, θα συμπλήρωνα κι εγώ, υπερβολικής δόσης ΜΜΕ στις ζωές μας.
"Ούλλα τα άλλα εν μουσκουρούθκια":P
παραλάλημα σου όχι μου
(αλλά δεν παίρνω κι όρκο)
Φίλε μου Λινοπάμπατζε τζαι μπλογκοδιαβάτες που θα περάσετε που δαμέ, εβάλαμεν petition για αλληλεγγύη προς την απεργία στα Τζιούμπο τζαι ζητώ την βοήθεια σας. Περάστε που τα στενά μου για περαιτέρω πληροφορίες.
http://www.independent.co.uk/news/world/asia/sentenced-to-death-afghan-who-dared-to-read-about-womens-rights-775972.html
Ipograpste episis sto petition gia apeleftherosi tou nearou dimosiografou pou katadikastike se thanato giati katevase arthro gia ta dikaiomata tis ginaikas.
Iparxei link sto telos tou arthrou.
ο λινοπαμπακος ipen...
αγαπητη dokisidofi,
σαφεστατα γλυκια μου το παραληρημα εν δικο σου..
το οτι οι κυπραιοι γελουν τζαι νακκον της εξουσιας με το να μεν της λαλουν τζηνον που σκεφτουνται[γιατι θελει ωραν η μεταφραση τζαι εν εμπιστευκουνται τον εξεταστη που τους αθθυμιζει φιλολογο], μπορει να εν μεσα στην σοφια της διγλωσσιας...
αλλα σαν να εν τραβα πκιον...
ως τζαι η dokisisofi καθεται τζαι πιανει κουβεντες με λινοπαμπακους..
χαλαρωνουν τα ηθη αλοπως..μπορει τζαι η εκφραση..
προσεχε κορη..λαλεις να σας πολιορκουν [τους γλωσσικα εθνικα σωστους] οι "αμπαλατοι";..οξα λαλεις να εν κανενας καθρεφτης;
για τες υπογραφες
ok acera...by the way θκιεβαζω το πονημα των καντουνιων..
ok dokisisofi..παρα τα εθνικα σου κολληματα στο βαθος εσιεις τζαι τσας διεθνισμο..κοφκεις οικοπεδα πολασεδα θωρω...
xa?
replay σε αλλο κωδικα αγαπητη dokisisofi...
επειδη η δικια μου ερμηνεια εν οτι το παραληρημα [διαρροες που το υποσυνειδητο τζαι βραχυκλωματα στο υπερεγω], εκφραζε τζαι λλιον πανικο για το περιεχομενο [κατι σαν γραπτη καταγραφη του προσωπου -αμα το θκιεβασεις/ξαναθκιεβασεις το αρχικο κειμενο εν να εβρεις την ηδονη που αντλω που το σουξουλημα των εθνικα/γλωσσικα ορθων]ειπα να σου απαντησω σε ενα κωδικα με διπλη ερμηνεια των λεξεων..τζαι νομιζω παει σου τουτος ο κωδικας αμα κρινω που τα σχολια σου ποτζη ποδα σε αλλα μπλογκς - εισαι ωραια αμα χαλας την πιατσα με με μιαν "πικρικη" [που μου αρεσκει εννοειται - εξου τζαι το "γλυκια μου"] αρνηση..αλλα αμα σε πιανουν τα εθνικοφρονα σου, εν το "ατε παλε"..
υποθετω το "χα?" σημαινει οτι εν το επιασες..
οποτε πισω στην στρωτη γραφη...για το σχολιο σου
κοιταξε..το επιχειρημα οτι οποιος/α ξερει καλα μιαν γραπτη γλωσσα καταφερνει τα σε ουλλες..πιννει πολλην νερο..μαλλον ακουετε σαν προπαγανδιστικο επιχειρημα φιλολογου [για το μαθημα του εννοειται]...
1. πρωτα που ουλλα παραγνωριζεις οτι μιλουμε [οπως εν η δομικη πραγματικοτητα σημερα] τζαι για 2 διαφορετικα μεσα επικοινωνιας..προφορικο τζαι γραπτο λογο..τζαι μεν ππεσεις στην λακκουφα να μου πεις την μαλακια οτι μονο ο προφορικος παραγει "εργο"..σαν [νακκον;] ελληνοπληκτη που ακουεσαι, εν να αρκεψουμε τις παραπομπες στην μεταφορα που τον προφορικο στον γραπτο λογο στην αρχαια αθηνα..αστο, αλλην φοραν..
πισω στο βασικο επιχειρημα - καμνεις λαθος να υποθετεις [ η να αναπαραγεις] οτι αμα καποιος/α μιλα η γραφει σε μιαν γλωσσα μπορει να το καμει το ιδιο καλα σε ουλλες..καθε μεσο εσιει δικες του δυναμικες..τζαι εν πολλα πιθανο εναν ατομο να μπορει να λειτουργησει στο ενα μεσο αλλο οϊ στο αλλο [η τουλαχιστον τοσο καλα]..αλλα ακομα τζαι αν παρουμε οσους εξοκειωθηκαν με το γραπτο μεσο παλε πιννει ποταμους το επιχειρημα..καποιος μπορει να γραφει καλη φιλοσοφια τζαι το κειμενο να εν απελπισια σαν λογοτεχνικο δειγμα.. αρεσκει μου [εν ειρωνικο τουτο το "αρεσκει μου" που αν ακουες τον τονο της φωνης εν να το εκαταλαβαινες αλλα δαμαι εν αναγκη να μπει παρενθεση] τζαι η αισιοδοξια σου οτι κερδα κατι καποιος γλωσσικα, αμα θκιεβαζει εφημεριδες..αλλος γραπτος κωδικας τζαι τζηνος...δε το ακομα τζαι στην λογοτεχνια..κατσε ας πουμε να δεις ενα ρεαλιστικο μυθιστορημα του 19ου αιωνα τζαι εναν μοντερνιστικο των αρχων του 20ου..το δευτερο φαινεται στρατευμενο να υπονομευσει τους κωδικες του πρωτου - η γενικα της μεχρι τοτε γραφης.. ο πολεμος εν τζαι γεφυρωνεται επειδη καποιος μπορει τζαι θκιεβαζει..οπως εν γεφυρωνεται το χασμα αναμεσα στην αρχαια αθηνα τζαι το βυζαντιο επειδη εφτιαχτηκεν το κιτς του ελληνοχριστιανισμου [πειραζω σε λλιον τωρα]...
2. εν πιανεις [ η καμνεις οτι εν πιανεις] την ουσια..οτι δηλαδη δαμαι υπαρχει μια δομη εξουσιας αναμεσα στους 2 γλωσσικους κωδικες [κυπριακα - ελληνικα..τζαι εννοειται οτι για εμενα ειτε εν τζαι οι 2 γλωσσες ειτε εν τζαιοι 2 διαλεκτοι] που για χρονια ηταν [τζαι σε ενα βαθμο ενι ακομα] στατευμενη να εξαφανισει την μια γλωσσικη εκδοχη [την κυπριακη]..η οποια ιστορικα εκαταγραφηκεν τζαι πριν που τες αθηναικες εκδοχες - η κυπριακη εν που τον μεσαιωνα καταγραμμενη, αλλα στην μοντερνα εποχη εκτοπιστηκε σαν "βαρβαρο παρακλαδι" στον εκπαιδευτικο συστημα [τζαι οϊ μονο] που εκαμνε μονο σαν τεκμηριο η σαν λαογραφικο στοιχειο.. τουτη η προσπαθεια επιβολης της ελληνικης ελαχιστα εσιει να καμει με την γλωσσα την ιδια - ηταν τζαι ενι ενας μηχανισμος αναπαραγωγης της εξουσιας..
3. οποτε εν απλοικα τα επιχειρηματα του στυλ..εν η τεμπελια τους αμπαλατους..εν μπορει καποιος να αγνοει την πραγματικοτητα..τζαι ουτε στεκουν εμπειρικα ετσι επιχειρηματα..ουτε καν οι εννοιες εν εν σαφεις για να το πιασει καποιος εστω μεθοδολογικα..λαλεις αμα μιλουν/χειριζονται την "μητρικη" τους καλα μπορουν να μαθουν ευκολα αλλες γλωσσες κλπ..ε τζαι ποια εν μητρικη αγαπητη μου κυρια; αν εν τα κυπριακα τοτε η γνωση τους γινεται σαν πραξη αντιστασης...τα ελληνικα σαφως μαθαινουν τα στα σχολεια..εν εν η μητρικη των κυπραιων..εν ακουσες το επιχιειρημα [το ιδεολογημα της προπαγανδας] οτι αμα μαθουν κυπριακα εν μαθαινουν καλα ελληνικα υστερα; για τουτον θωρεις φλομωνουν τους μιτσιους σε κειμενα εισαγωμενα που τα βαλκανια, αλλα ουτε καμιαν σταθερην ωρουα με κυπριακα κειμενα εν εχουν..τον τζαιρο μου [πριν να κοτζιακαρεψω]αμα σου εφεφκε κανενα "τζαι" στην ταξη το γλωσσικο αυτοματο του δασκαλου εστελλεν απ' αυθειας το "σκασε"..
μα λαλεις να εν τυχαια που ο λιασιδης εκαμεν την νεανικην του εξεγερση με το να αρνηθει να συνεχισει να πηαινει σχολειο;
4. για τα σημερινα μμε νομιζω τραβας λλιον την ερμηνεια..σε καλη προαιρεση συμφωνιας σε κατι νομιζω..εν εννοουν παντως οτι τα μμε σημερα ευθυνονται γιατι οι μιτσιοι εν μιλουν καλα κλπ [αφου εγω αμφισβητω την θεση to begin with]..το βασικο προβλημα των μμε [στην παρλα την δικη μου] εν οτι εν μερος των μηχανισμων εξουσιας τζαι της παραγωγης θεαματος [αλλον φκιολιν τουτον - τζιαμαι να δεις που εν να σου σηκωθουν οι τρισιες καντζελλον sweetheart].. οι αναφορες μου ηταν συγκριτικες - αμα η γλαστρα που ταχα μου χορεφκει ζειμπεκικο θεωρειται αυτονοητος κωδικας [μη-λεκτικος εστω] σιγα που εν εχουν νοημα τα sms τους μιτσιους..
5. εν ειμαι σιουρος ποθεν εφκαλες το συμπερασμα οτι για εμενα η διγλωσσια [ η γενικα ο πλουραλισμος των γλωσσων] εν προβλημα ["οι δίγλωσσοι θα έπρεπε να είναι κι αυτοί ανάπηροι στην έκφραση"]..εν το αντιθετο που λαλω αξιοσεβαστη μου κορη/κυρια..το προβλημα εν η εξουσια - οτι μια γλωσσικη εκδοχη [τα ελληνικα] θελει [δηλαδη τζηνοι που φκαλουν πολιτικη/οικονομικη/πολιτιστικη υπεραξια που την χρηση της] να επιβληθει στες αλλες [τζαι ιδιαιτερα στην κυπριακη] με το εσιεκκιπη..οποτε το σχολιο μου [στην πρωτη απαντηση] για την αντιδραση των κυπραιων απεναντι στην εξουσια, εν ενα ειδος συμπληρωματος [συνηγοριας - η δικια μου πασα σε εσενα για να γλυκανει η επικοινωνια που την αναποφευκτη κοντρα] οτι οντως οσοι διατηρουν ανοικτες γραμμες με διαφορες γλωσσικες εκδοχες [τζαι ιδιαιτερα τους καταπιεσμενους κωδικες] αποκτουν τζαι αλλες ικανοτητες [οπως να γελουν της εξουσιας - συνειδητα η μη]..
το διφορουμενο νοημα εν αλλη ερμηνεια /κωδικας που ειπαμε εν επαιξε..
γιατι εν εμπηκες ομως παρα για το οτι εν πολλα δυσκολο..
η ουσια μπορει να εν στα μουσκουρουθκια...
λινοπαμπακος
για να μεν συγχιζεσαι..
"τζαι μεν ππεσεις στην λακκουφα να μου πεις την μαλακια οτι μονο ο γραπτος [η μονο ο προφορικος εν] παραγει "εργο"...
Είσαι τσιάκκος.
(το ίδιο τσάτρα πατρα διορθωμένο)
Πριν πω οτιδήποτε να πω ότι το "χα"ήταν για τούτο:"ok dokisisofi..παρα τα εθνικα σου κολληματα στο βαθος εσιεις τζαι τσας διεθνισμο..κοφκεις οικοπεδα πολασεδα θωρω.."
Επί του θέματος και παρά το προχωρήμένο της ώρας,θα ξαναπιάσω το νήμα μιας συζήτησης που διακόπηκε με την απουσία μου ( γέρασα η φτωσιή τζαι ξεχνώ γυρίζω και γράφω όταν με πιάσουν οι δημοκρατικοί και επικοινωνιακοί που οργασμοί-τουτέστιν όταν έχω όρεξη για κουβέντα).
Έχουμε και λέμε. Καταρχήν κύριε "λινοπάμπακε"μετρημένα τα λόγια σου για τις πεποιθήσεις και τις αντιλήψεις μου καθώς δεν είσαι σε θέση να τις γνωρίζεις. Τα "" ελληνόπληκτη κτλ άστα κατα μέρους ή πες μας απο που οδηγήθηκες σε τετοιο συμπέρασμα.
Που λες κύριε λινοπάμπακε, επειδή αναφέρθηκες στην αρχαία Ελλάδα, να σου θυμίσω ότι και στην αρχαιότητα η κάθε περιοχή είχε τη διάλεκτο της αλλά αυτό δεν απέτρεπε τους Έλληνες να επικαλούνται το ὁμόγλωσσον ως εθνικό δεσμό. Εμείς ανήκαμε στην νοτιοαχαϊκή-αρκαδοκυπριακή ομάδα και ο γρα πτός λόγος είναι γεγονός ότι δεν επιζητούσε προσαρμογή της διαλέκτου σε καμιά κοινή. Αυτό γίνεται σε κάποιο σημείο και μετά και έχεις δίκαιο οταν αναφέρεσαι στην εξουσία που κρίβεται πίσω από τη χρήση της μιας η της άλλης εκδοχής καθώς η εναλλαγή του γλωσσικού κώδικα συνοδευόαν και απο διαφορετικά ζητούμενα.(πολιτικά, εθνικά, κοινωνικά, οικονομικά΄)
Περνάμε στο πιο ενδιαφέρον κομμάτι του σχολίου σου "οτι δηλαδη δαμαι υπαρχει μια δομη εξουσιας αναμεσα στους 2 γλωσσικους κωδικες [κυπριακα - ελληνικα..τζαι εννοειται οτι για εμενα ειτε εν τζαι οι 2 γλωσσες ειτε εν τζαιοι 2 διαλεκτοι] που για χρονια ηταν [τζαι σε ενα βαθμο ενι ακομα] στατευμενη να εξαφανισει την μια γλωσσικη εκδοχη [την κυπριακη]..η οποια ιστορικα εκαταγραφηκεν τζαι πριν που τες αθηναικες εκδοχες - η κυπριακη εν που τον μεσαιωνα καταγραμμενη, αλλα στην μοντερνα εποχη εκτοπιστηκε σαν "βαρβαρο παρακλαδι" στον εκπαιδευτικο συστημα [τζαι οϊ μονο] που εκαμνε μονο σαν τεκμηριο η σαν λαογραφικο στοιχειο.. τουτη η προσπαθεια επιβολης της ελληνικης ελαχιστα εσιει να καμει με την γλωσσα την ιδια - ηταν τζαι ενι ενας μηχανισμος αναπαραγωγης της εξουσιας.."
α) Η κυπριακή δεν είναι γλώσσα . Είναι διάλεκτος της ελληνικής γλώσσας. Η λογική σου όμως να ονομάζονται και η κοινή ελληνική και η κυπριακή ως διάλεκτοι (η μια με παραπάνω εξουσία από την άλλη) δε με χαλά να σου πω. Που ξέρεις. Μπορεί αν ήταν διαφορετικά τα πράγματα, να ήταν η κρητική ή η ποντιακή η κοινή ελληνική, αν οι κοινωνικοπολιτικές και άλλες συνθήκες το υπεδείκνυαν. Μπράβο σου που είσαι σε θέση να το διακρίνεις. Όμως σε καμιά περίπτωση δεν μπορείς να πείς ότι η ποντιακή ή κυπριακή είναι διαφορετικές γλώσσες. Είναι διαλέκτοι της ελληνικής. Γκέγκε?
β)Άλλο φιλοσοφία, άλλο δημοσιογραφία, άλλο λογοτεχνία. Τα να τα βάζεις στο ίδιοο τσουβάλι και να βγάζεις συμπεράσματα για τη γλωσσική δεινότητα στο γραπτό λόγο συγγραφέων που γράφουν κείμενα με διαφορετικές συμβάσεις είναι άστοχο. Η σημειολογία του γραπτού λόγου ενός μυθιστορήματος, και κυρίως οι γλωσσικοί κώδικες που επιλέγονται είναι μέρος ενός διαλόγου, ενός παιχνιδιού αν θες και σκοπός τους είναι μερικές φορές ακρίβώς αυτός. Και οι διαλέκτοι είναι θεμιτοί και όλα. Αντίθετα, άλλοι οι κώδικες του οι δημοσιογραφικού, του επιστημονικού και άλλου λόγου-όπως τους καθιέρωσαν οι συμβάσεις και ο χρόνος. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος αλλά είναι θέμα συμβατότητας κωδίκων και καναλιών επικοινωνίας.
γ) Συγνώμη ρε φίλε αλλά μόνο οι Κυπραίοι στον προφορικό λόγο χρησιμποποιούν την διάλεκτο και στον γραπτό την κοινη? Σε άλλες χώρες δλδ γιατί δεν πατώνουν οι άλλοι?
Θα μου πεις (και θα έχεις δίκαιο) εδώ βομβαρδίζονται οι απαίδευτοι τηλεολάγνοι κυπριοπαίδες μας από κυπριακά σήριαλ κατα κόρον (μην πω κατ΄αποκλειστικότητα-μας στέλνει και η μητέρα Ελλάς σήριαλ παρόμοιου επιπέδου και κλάσης), πως περιμένουμε να είναι επιδέξιοι ομιλητές της κοινής και συνακόλουθα συγγραφείς στην κοινή όταν αυτή απουσιάζει από την καθημερινότητά τους Είναι όμως και θέμα καθημερινότητας δε νομίζεις?Αυτοί επέλεξαν να (παρα)μορφώνονται από σκουπιδοεκπομπές, να μην διαβάζουν λογοτεχνικά βιβλία ή απλά εφημερίδες και να ξέρουν μόνο να χασκογελούν με ηλίθιες ατάκες ηλίθιων σεναριογράφων , να γράφουν γκρήκλις(ή μήπως κυπρεγκλις?) σε κινητά και ΄τσατ ρουμς και να θεωρούν ότι οι ξεκάρφωτοι αγγλισμοί (που ξεσήκωσαν από διαφημίσεις) τους είναι ικανοί να τους προσδώσουν τον αέρα (όχι του τοπουζοχώρκατου που είναι) αλλά του εξελιγμένου? Πως γίνεται με τέτοιες (πολιτισμικές) επιλογές να μην καταντήσουν σχεδόν αναλφάβητοι και να μην ζερώσουν? Το πρόβλημα δεν είναι διάλεκτος-κοινή. Το πρόβλημα είναι κουλτούρας. /
Και πολύ σωστά στο 4ο σημείο έκανες λόγο για τα ΜΜΕ ως μηχανισμούς εξουσίας. Μήπως κάποιοι έχουν συμφέρον με αυτήν την κατάσταση της κρίσης ταυτότητας
και της μπουρδολογίας και της υποκουλτούρας που μας κατακλύζει? Πιστεύεις εσύ ότι η ελληνική παιδεία είναι καλή προϋπόθεση για την αποχαύνωση των τηλεθεατών-καταναλωτών? Για να μην υπεισέλθω στα πολιτικά ζητούμενα της χαρα΄γμένης κυπροκεντρικής στόχευσης του κρατικού ιδρύματος με τα σκετς και τις ιστορίες του χωρκού, που πρόβαλλαν (και δορυφορικά μάλιστα) μια διάλεκτο την οποία ούτε εμείς δεν καταλαβαίνουμε..
Ηρτεν μου η πολυπόθητη νύστα γιἀυτόν ολοκληρώνω. Χμμ, ξαναδιάβασα το 5ο σου σημείο. ΡΤο λοιπον. Τί γίνεται. Όσα λες ισχύουν. Ή μάλλον ίσχυσαν κατα τη διαδικασία διαμόρφωσης μια γλώσσας, ή μάλλον της επικράτησης μια γλωσικής εκδοχής στα πλαίσια μιας γλώσσας. Ο λόγος κρύβει εξουσία, ποιός είπε το αντίθετο? Παντού και πάντοτε. Και τώρα εγώ που σου γράφω και "καλαμαρίζω"ενώ εσύ μου μιλάς απταίστως την κυπριακή, είναι ίσως γιατί θέλω να το παίξω μορφωμένη και καλά. Και εσύ αντίστοιχα ότι είσαι ο νέττος ο σκέττος, "το παιδίν του λαού". Όλα είναι στάσεις. Αν ήμασταν στην Ελλάδα μπορεί εγώ να στο γύριζα τώρα στην καθαρεύουσα. (σε παλαιότερους χρόνους βεβαια, γιατί τώρα θα εκλαμβανόταν ως εμπαιγμός και ειρωνία). Ίσως όμως να μη συμβαίνει έτσι και απλά να προερχόμαστε από διαφορετικά διαβάσματα, θεάματα, και να έχουμε συνηθίσει να εκφραζόμαστε αλλιώς.
Ίσως ακόμα στον προφορικό λόγο να είμαι εγώ η χώρκατη και να είσαι εσύ που καλαμαρίζεις. Αυτό σημαίνει κάτι όσον αφορά τη δομή της γλώσσας?Τίποτα δε σημαίνει. Είναι διάφορα επικοινωνιακά φάσματα στα οποία επιλέγουμε να κινηθούμε. Και πίστεψε με ότι και σε άλλες γλώσσες υπάρχουν αντίστοιχαᾱν όχι παραπάνω-μονοπάτια που μπορεί κανείς να ακολουθήσει αναλόγως των κάθε φορά ζητουμένων.
Και για να μην μου πεις ότι δε σχολίασα τον εξουσιαστικό λόγο του σχολείου, του τύπου, της λογοτεχνίας, της φιλοσοφίας κτλ απλά σου λέω ότι παντού υπάρχει βία, ΄παντού εξουσία:ακόμα και στο ότι πρέπει ντε και καλά οι κάλτσες μας να έχουν το ίδιο χρώμα, το βρακί να το φοράμε κάτω από το παντελόνι και όχι απ'΄εξω και να βάζουμε το χέρι μπροστά όταν φτερνιζόμαστε και να μην δονούμε τον χώρο μἐνα ωραιότατο και ακουστικότατο αψιοοοοοοοοοοοοοοο! και σκορπώντας τα γριππωμένα μας φλέγματα σε ακτίνα 3 μέτρων. Θα μου πείς αυτά είναι σαβουάρ βιβρ. Και δεν είναι το σαβουαρ-βιβρ βία και εξουσία??
Τι να κάνουμε. Για να συνεννοούμαστε με ένα κοινό κώδικα και να γίνεται η εκμάθηση της γλώσσας σε μια ενιαία μορφή, αποκλείστηκε η διάλεκτος από την παραγωγή λόγου στα σχολεία. Καλώς ή κακώς. Από τη σκύλλα της Βαβυλωνίας και την Χάρυβδη της Εσπεράντο, είπαμε να μείνουμε στις εθνικές γλώσσες στην επικρατέστερη τους μορφή.
Η ουσία επαναλαμβάνω δεν είναι στα μουσκουρούθκια.
Καληνύχτα..(απολογούμαι για τυχόν λάθη αλλά απλά νυστάζω η φτωσιή για να τα ξαναδώ)
Ψέματα, εξαναείδα τα και καθόλου δεν νυστάζω. Οϊ τωρά ενύσταξα. καληνύχτα..
Δημοσίευση σχολίου