[Η κατασκευη των «αντιδρασεων» τζαι οι ρητορικες του οτι αθθυμουμαι σιερουμαι]
Προχτες το Σαββατο η Μαχη εισιεν έναν εκφραστικο τιτλο στο πρωτοσελιδο: στο κρυφο σχολειο θα κανουν τα παιδια μας ιστορια…Ωραιον – η οικογενεια Σαμψων που εν θελει να γραφτει η συγχρονη ιστορια [για να μεν φτασουμε στες 15 του Ιουλη τζαι τον ρολο του κ. Νικολαου] ανησυχα για λογοκρισια της ιστοριας. Ιδου η αντιστροφη του νοηματος σαν στρατηγικη παραπλανησης. Αλλα εσιει τζαι χαζιν – ινταλως να τους πεις ότι ακομα τζαι το ελληνικο κρατος παραδεχεται πκιον ότι το «κρυφο σχολειο» [ο κωδικος που εθκιαλεξαν για να φορτισουν το κλιμα] ηταν μυθος; Ινταλως λαλεις σε καποιον ότι αναγιωθηκεν με ψεματα; Ότι λαλει ψεματα....
Αλλα τα ψεματα τζαι οι μυθοι εν τζαι εν μονον ηθικα ζητηματα – εν τζαι θεματα εξουσιας τζαι επιβολης..
Η επιθεση εναντιον της προθεσης του Υπουργειου Παιδειας να βαλει σαν στοχο την καλλιεργεια κουλτουρας συμβιωσης με τους τ/κ, εν εκφραστικη του πως λειτουργα ο μηχανισμος λογοκρισιας τζαι αναπαραγωγης των μυθων που βολευκουν καποιους. Πρωτα να δουμεν τον μηχανισμο: τουτες οι εκστρατειες «ηθικου πανικου» τζαι εκφοβισμου λειτουργουν με την κατασκευη ψευδογεγονοτων – με την κατασκευη «ειδησεων» που σιγα σιγα [με την επαναληψη, την υπερβολη, το ψεμα, την μετατοπιση του ζητηματος τζαι την συναισθηματικη φορτιση] φτιαχνουν «θεμα» τζαι «κριση». Δαμαι λ.χ. υπηρχε μια αποφαση που τον Ιουλη. Οι εμπλεκομενες οργανωσεις τζαι τα κομματα εξεραν το – τζαι ανακοινωθηκε δημοσια. Εν υπηρχεν ειδηση τον Σετεβρη. Το υπουργειο επροχωρησεν να εφαρμοσει μιαν αποφαση που ηταν στα πλαισια της πολιτικης του νεου προεδρου τζαι ηταν τζαι προεκταση [στην κυπριακη πραγματικοτητα] της εμφασης τον προηγουμενο χρονο στην «διαπολιτισμικοτητα». Όμως αμα θελουν τα μιντια κατασκευαζουν την ειδηση εστω τζαι αν δεν υπαρχει. Ετσι η Σημερινη [παλια καραβανα στην κατασκευη ρατσιστικης υστεριας] τζαι το Μεγα [το μακρυ σιερι του αρχιεπισκοπου] αρκεψαν να γυρευκουν δηλωσεις. Υπαρχει έναν συνεργειο επαγγελματιων δηλωσακηδων ετοιμο να δει προβληματα παντου αμα το θεμα εσιει να καμει με το κυπριακο. Βουρα υστερα ο Αντενα που κοντα τζαι στο βαθος προβαλει ο αρχιεπισκοπος. Surprise, surprise. Το θεμα εφτασεν τζαι στο Δηκο που εφκαλεν τζαι ανακοινωση. Η γελοιοποιηση του καημενου του Ακη Κλεανθους ηταν χαρακτηριστικη: που την μιαν εισιεν δει τον υπουργο τζαι εν εισιεν προβλημα, τζαι ξαφνικα αθθυμηθηκεν ότι εδιαφωναν. Το τιμημα της προβολης που μιαν εφημεριδα εν να αναπαραγεις το φκιολιν της. Στο τελος ειπεν μας ότι εν εσιει προβλημα με την εμφαση στην συμβιωση, με τον υπουργο κλπ.. Τζαι ο Τομμυς βου, ειπεν μας ότι εν ο Πευκιος που τα εξεκινησεν ουλλα [τωρα το Δηκο εν να κατηγορησει τζαι τον δικο του μακαριτη υπουργο;] ενώ ο Ουρανιος [μαλιστα κυριε] ειπεν ότι τελικα τζαι επι διακυβερνησης Κληριδη υπηρχεν «στοχευμενη» πολιτικη για την επαναπροσεγγιση. Υγειαν.
Αντρεπεται κανενας για τες αντιφασεις τζαι τα ψεματα; Οϊ διοτι τα μιντια εν εστιαζουν, τζυλουν παρακατω. Το ψεμα αμα ελεγχεις τα μιντα εν αφορολογητο – ακομα.
Ας παμεν στην ρητορικη της εκστρατειας. Ως τωρα υπηρξαν 3 βασικες αφηγησεις. Ο μεν Κλεανθους τζαι το Δηκο επαιξαν το «μα σιορ ενεν σωστο διοτι εν σαν να λαλουμεν ότι εχουμεν προβλημα. Τζαι ιντα που εν να πουν οι ξενοι;» Ε καλο – ηταν να προβληματιστουν, θωρεις, οι ξενοι γιατι σε μιαν χωρα διαιρεμενη γινεται προσπαθεια να μαθουν οι μαθητες την λογοτεχνια της αλλης κοινοτητας, τζαι εν θα προβληματιστουν που ένα κομμα ανησυχει γιατι μπαινει ετσι στοχος..Κουβεντα να γινεται . Η άλλη ρητορικη ηταν του Βαρναβα της Εδεκ. Ποση απελπισια πκιον τζηνον το κομμα – εν εσιει αντροσιην η κατρατζυλα; Καλα εν εκολλησεν τιποτε που τον Δωρο Λοιζου τα γερημα; Τουτοι θελουν, λαλει, την σωστη προπαγανδα – τι πρεπει να λαλουμεν τους μιτσιους για να μεν τους συγχιζουμε. Αμπα τζαι καμουν καμιαν αιρετικη σκεψη. Τζαι το ότι η Εδεκ συμπλεει με την Μαχη τζαι το Δρασις-Κες;
Η τριτη ρητορικη εν της «φυλης», της εθνικοφροσυνης - τζαι ευτυχως η φιλελευθερη δεξια φαινεται να κρατει τες αποστασεις της πκιον. Ηβρα έναν κειμενο της Κλαιρης Αγγελιδου που εν εκφραστικο τουτης της οπτικης. Διοτι μπορει τζηνοι του Δηκο τζαι της Εδεκ να χρησιμοποιουν την εκπαιδευση για να καμουν απορριπτικη αντιπολιτευση, η να τους χρησιμοποιουν οι δημοσιογραφοι..Αλλα η κυρια Κλαιρη οϊ μονον πιστεφκει τα, αλλα φκαλει περιπατο τζαι μιαν ολοκληρη κοσμοαντιληψη. Στο κειμενο της, «Κατεδαφισεις», η κ. Κλαιρη ξεκινα με μιαν ισοπεδωση κάθε εννοιας σεβασμου για την αλλην αποψη: λαλει ότι οι ξενοι «φιλοι» [δικοι της προφανως σαν εθνικοφρων κυρια που ενι] εβαλαν σαν στοχο την επαναπροσεγγιση για να καμουν πλυση εγκεφαλου – σε πολιτικους, μαθητες κλπ. Αρα οι διαφωνουντες εν πρακτορες, υποπτοι. Ετο που ενεν μονο οι δημοσιογραφοι που κατασκευαζουν υστερια. Φυσικα εν εσιει καμιαν αποδειξη – η κ. Κλαιρη, η Claire με τους δυτικους φιλους που την επροδωσαν, όμως εν χρειαζεται αποδειξεις. Θεωρει προφανως ότι εσιει καποιον ανωτερο δικαιωμα απλα να βριζει κοσμο χωρις τεκμηριωση. Μπορει να εν τζαι θεμα ηθους. Επισης η κ. Claire φαινεται ότι εν εμαθεν, παρα το ότι κατοικα τοσα χρονια στην Κυπρο, ότι ο ορος «επαναπροσεγγιση» είναι μια θεμελιακη θεση του Ακελ τζαι της κυπριακης αριστερας μετα το 74. Τζαι ότι τουτοι οι τυποι ενεν «φιλοι» με τους αμερικανους που εκαμναν τα «κακα σεμιναρια». Στον κοσμο της κυριας Κλαιρης, όμως, ότι ενεν βολικον λογοκρινεται. Οξα κυρια Κλαιρη οι αριστεροι εν επρεπεν να υπαρχουν καν; Ετσι η αριστερη θεση τζαι τα κυβερνητικα προγραμματα στα οποια υπηρχεν αναφορα στην επαναπροσεγγιση, εξαφανιζονται για να φτιαχτει η εικονα της συνομωσιας. Η λογοκρισια της πραγματικοτητας που εν βολευκει εν το λλιοτερο ομως – η κ. Κλαιρη λαλει μισες αληθκιες με μιαν χαριτωμενη ελαφροτητα: Εν ηταν η κ. Αγγελιδου υπουργος του κ. Κληριδη όταν εξεσπασε, τοτε στην δεκαετια του 90, η πρωτη υστερια με τα σεμιναρια επιλυσης διαφορων; Εν ηταν ο Κληριδης ο ιδιος αθρωπος που υποστηριζεν την διζωνικη που την δεκαετια του 70 τζαι υστερα ηταν προεδρος στην πορεια προς το σχεδιο Αναν; Εν ειδεν, εν ακουσεν η κ. Αγγελιδου ότι η Καιτη Κληριδη [βουλευτης τζαι κορη του προεδρου που την εδιορισεν σαν υπουργο] ηταν που τες πρωτες στα σεμιναρια; Γιατι εν επαραιτηθηκεν γενναια, τοτε, η Claire – που κατά τα αλλα λαλει ότι πιστεφκει στες θυσιες τζαι την αυταπαρνηση; Γιατι η καρεκλα ηταν καλη. Ενοιωθεν, φαινεται, ότι της εταιρκαζεν, ότι επιτελους ηβρεν την «θεση» της… Τζαι ετσι εκρυψεν η καλη μας κυρια.
Ας προχωρησουμε περα που την υποκρισια τζαι το θρασος. Γιατι γινονται τουτα ουλλα; Α δαμαι η Κλαιρη εσιει σαφη εικονα – ο στοχος εν η «κατεδαφιση του ελληνισμου». Το γιατι εν εξηγειται. Καπου προς το τελος κατι λαλει ότι προσπαθουν να ευκολυνουν την ευρωπαϊκη πορεια της Τουρκιας. Μα τα σεμιναρια εγενουνταν που πριν...Γυρευκεις ψυλλους στα ασιερα αμα γυρευκεις λογικη τζαι τεκμηρια σε τουτην την αφηγηση. Αφου λοιπον βαλλει τζαι το δευτερο αυθαιρετο αξιωμα χωρις οποιανδηποτε αναφορα, προχωρα στα κλισε που φυσικα καταληγουν στην [ακομα μια φορα] χρησιμοποιηση των νεκρων της ΕΟΚΑ για να φκαλει καποιος/α πολιτικη υπεραξια. Αλλα στα αποσπασματα το υποσυνειδητο της λαλει παραπανω από οσα μαλλον θα εθελε: «Παρολες τις κατακτησεις από λαους της Ανατολης και της Δυσης, αγριους και πολιτισμενους..». Ετσι λοιπον η κ. ποιητρια : «ανατολη/αγριοι, δυση/πολιτισμενοι». Ηπιος ρατσισμος γιατι πιο κατω το απωθημενο της Claire θα επανελθει δριμυτερο. Το πιο χαριτωμενο όμως είναι η χρηση της λεξης «αφροσυνη»: «Τωρα βλεπετε είναι ο καιρος της λησμονιας, της αφροσυνης και των κατεδαφισεων». Στην αφηγηση της Κλαιρης υπαρχει ένα παρελθον που ηταν καλο [μη-κατεδαφιση ελληνισμου] τζαι έναν παρον που εν επικινδυνο. Όμως η λεξη «αφροσυνη» [που μαλλον φευκει της στην ροη των κλισε] παιρνει μας κατευθειαν στον τοπο/χρονο του εγκληματος – εν ηταν για την 15η ιουλιου που ειπεν ο Καραμανλης την περιφημη ατακα για τους «αφρονες» τζαι την «αφροσυνη»; Ε κυρια Κλαιρη; Τζαι τουτα εξηχασαμεν τα; Οϊ καλο.. Η 15η του Ιουλη εν υπαρχει στο κοσμο της κυριας Κλαιρης όπως εν υπηρχεν τζαι η ευθιξια της παραιτησης τοτε στην κυβερνηση Κληριδη όταν ο Παπαφιλιππου εβομβαρδιζεν μας για τις «συνομωσιες της επαναπροσεγγισης». Μονο τωρα υπαρχει αφροσυνη λαλει η κ. Κλαιρη..Στες 15 Ιουλιου ηταν ουλλα νουσιμα αλλοπως..Ακουετε Εδεκιτες;
Προχωρα στην ανακοινωση του υπουργειου – η ερωτηση εν τζιαμαι τζαι ας το παιζει παπια η Claire: αν η επαναπροσεγγιση εν συνομωσια των «κακων φιλων», τοτε ο σημερινος υπουργος εν οργανο των κακων, θυμα πλυσης εγκεφαλου; Καμια αναγκη για διευκρινηση. Τζαι προχωρα καμνωντας μιαν αποπειρα να στηριξει καπου [εμπειρικα η λογικα] την ρητορικη της: οι τ/κ εκαμαν κατι αντιστοιχο; Τζαι καταληγει με την σιουρκα του αθρωπου που εν εμαθεν ότι αναμεσα στην ερωτηση τζαι την απαντηση υπαρχει τζαι η διερευνηση: «Σιγουρα εμεις προηγουμαστε». Καμνει λαθος, λαλει ψεματα – στην τ/κ κοινοτητα εσιει γινει ηδη μια μεγαλη συζητηση τζαι αλλαγη στα βιβλια ιστοριας. Λαλει ψεματα λογω αγνοιας η γιατι εμαθεν να μιλα ετσι – να θεωρει το ψεμα σαν κατι το απολυτα φυσιολογικο στην προσπαθεια της να θιξει τους αντιπαλους της; Κουβαλα πολλην εμπαθειαν η κυρια Claire. Εν δυνατον να μεν εξερεν; Γιατι εν ερωταν; Οξα απλα εν θελει να μαθει;
Νομιζω οτι η κ.Κλαιρη εμαθεν να καμνει μονον μονολογο – να θεωρει την δικη της αντιληψη σωστη τζαι τες άλλες αποψεις εξ ορισμου υποπτες. Το συνδρομο της εξουσιας. Η αποκαλυψη του ρολου που επιφυλασει στον εαυτο της εν ξεκαθαρη στο αποσπασμα οπου προσδιοριζει το σημερα: « Εμεις, ο λαος των νεοπλουτων, των εμπορων της γης και των ναρκωτικων, των κομπιναδορων, της αμφιταλαντευομενης συνειδησης και των λιγων μοναχικων αιθεροβαμονων που μιλουν για ελληνισμο σ’αυτον τον τοπο, οπου συνωστιζονται κάθε λογης λαθρομεταναστες…». Ιδου η εικονα – ειμαστε λαος νεοπλουτων/εμπορων [με ουλλον το κιτς τζαι τα κλισε της δημοσιογραφικης ατακας ] ενώ η κ. Claire εν που τους «μοναχικους»/μοναδικους [ανωτερους..πε το κυρια Κλαιρη μου να νεπαφτει η ψυσιη σου]. Για «ελληνισμο» βεβαια μιλουν ραδια, τηλεορασεις, επιχορηγησεις – υπαρχει ολοκληρη βιομηχανια. Α τουτα εν τα θωρει η Claire – εν ταιρκαζουν στο φκιολιν της. Ο κινδυνος όμως ενεν μονον ο «νεοπλουτισμος»: οι «αγριοι» της «ανατολης» επανερχονται δαμαι με θκυο επιπροσθετες αναφορες : «κάθε λογης»/κάθε καρυθκιας καρυδι, τζαι «λαθραιοι»/υποπτοι , επικινδυνοι. Αρα κυρια Κλαιρη περσι που το θεμα του εκπαιδευτικου χρονου ηταν η «διαπολιτισμικοτητα» [με τουτους του αγριους, λαθραιους, καθε λογης] εφκαλες σπυρκα παλε; Εν τζαι χρειαζεται να το φωναζεις κυρια Κλαιρη μου – εκαταλαβαμεν, εν τους χωνευκεις. Αραγες σου εν να εσιεις το θρασος να ξεπλυνεις τζαι τουτον τον ρατσισμο με την θυσια του Αυξεντιου τζαι του Ματση; Κυρια ποιητρια που αμολυθηκες να λογοκρινεις ποιηση για εν τουρκοκυπριακη - τζαι φυσικα παλε, τυχαια, ουτε τουτην την διασταση θωρεις την… Αραγες εν μονο ρατσισμος για τους ξενους/αλλους, οξα στο βαθος η κ. Claire θεωρει τζαι εμας, τους υπολοιπους που εν συφφωνουμε μαζι της, «κάθε λογης λαθρομεταναστες»;
Τζαι τελειωνει η κυρια Κλαιρη με ένα διαλογο του Σεφερη με τον T.S. Εlliot. Η ερμηνεια της βεβαια εν ότι ο εγγλεζος «πνευματικος ανθρωπος» εθεωρεν την Ελλαδα πηγη πολιτισμου, «ενώ εμεις..». Μα θωρεις κυρια Κλαιρη μου εν τζαι νακκον δυσκολα τα πραματα. Ας παρουμε λ.χ. τον δικον σου ορισμο του ελληνισμου «γλωσσα, πολιτιστικη κληρονομια, ορθοδοξια». Λαλεις τον T.S. Εlliot να τον ενδιεφερεν η ορθοδοξια; Τζαι αμα τουτη η χριστιανικη φαση εν τοσο σημαντικη, οι αρχαιοι που εν ηταν ορθοδοξοι χριστιανοι ηταν «ελληνισμος»; Οξα εν που τες ερωτησεις που πρεπει να λογοκρινονται κυρια Claire?
Αθθυμουμαι τοτε που εγενηκε υπουργος τζαι αγωνιζετουν να περασει την γραμμη ότι τα Λατσια επρεπεν να γινουν Λακκια. Τζαι τωρα, χαρω την, γραφει μου τζαι «ιντα τζαιρους εφτασαμεν». Τοτες, εθελεν να αλλαξει τα ονοματα των τοπωνυμιων τζαι να μας πει [ακου θρασος] ινταλως «πρεπει» να γραφουμε με «εθνικα ορθον» τροπο τα προσωπικα μας ονοματα τζαι επιθετα στες ταυτοτητες τζαι τα διαβατηρια. Η Claire τζαι η φαντασιακη της εξουσια στο οικοπεδο που νομιζει ότι της αφηκαν κληρονομια οι δυτικοι «φιλοι της».
Τζαι η Κλαιρη εν απλα ένα συμπτωμα. Οσων θελουν να μιλουν μονοι τους. Γιατι εσιει μεν δικαιο ο υπουργος ότι οι «αντιδρασεις» ταυτιζουν 2 ασυνδετα θεματα [ την εκπαιδευτικη εμφαση στην συμβιωση με την επανεξεταση της ιστοριας], αλλα ο στοχος οσων κατασκευαζουν τουτες τες «αντιδρασεις» ενι να μπλοκαρουν τες διαδικασιες γενικα. Με τον εκφοβισμο – τζαι το ψεμα δαμαι εν αφορολογητο όπως εν ολοφανερο που τον λογο του αρχιεπισκοπου.
Το ιστορικο ζητημα εν ποσοι εν να φοηθουν τζαι εν να σιωπησουν τουτην την φορα..
Υ.Γ. Οσον για την ανθρωπινη διασταση του βαρους πανω στην οικογενεια Σαμψων, θα πολύ πιο σοφο [τζαι ανθρωπινο] να ανοιχτει ο χωρος της ιστορικης ερμηνειας παρα να χωνουνται πισω που το δακτυλο τους.
18 σχόλια:
Τόσο κακό που γίνεται έσιει πούποτες λίστα με τι άλλαξε στα βιβλία?
μα τουτοι που φωναζουν φιλε μου, λασσουν για να φοηθει ο κοσμος τζαι να μεν σκεφτει καν να καμει αλλαγες..
οϊ μονο εν εγιναν αλλαγες, αλλα ουτε καν εξεκινησεν η διαδικασια...αλλα οσοι φοουνται ιντα που μπορει να φκει αμα ξαναδουμε την ιστορια εμανικωθηκαν οπως θωρεις..
λινοπαμπακος
Τουτοι ουλοι που εν μεστην σχολη σκεψης της κλαιρης πασχουν που μιαν εθνικο-φυλετικη συγχυση, συνεπεια της ελληνολαγνειας τους, που δεν τους αφηνει να δουν καθαρα ουτε αυτο που υποτιθεται τοσο πολυ αγαπουν και υπερασπιζονται. Αυτο οδηγει στην ελλειψη καθε κριτικης αξιολογησης των πραγματων, καταστωντας τους ουσιαστικα μηχανακια αρνησης καθε κινησης που εκλαμβανεται ως απειλη στα πιστευω τους. Αυτο για τους ιδεολογικα υποκινουμενους.
Η αλλη μεριδα αυτων που κλαιουνται με την καθε κινηση υποκινουνται απο αλλους σκοπους....
αγαπητε δραπετη νομιζω οτι εκτος που συγχυση, εχουν τζαι το βιτσιο του καλαμιου τζαι της εξουσιας - η πτερυγα της "ελληνολαγνειας" οπως το βαλεις..νομιζω ο ελληνισμος τους εν τζαι εναν ειδος πολιτιστικου κεφαλαιου που το χρησιμοποιουν για να διεκδικουν εξουσια [ η δικη τους εκδοχη εν η μονη σωστη], μονολογο [καθε αμφισβητηση/διαφορετικη οπτικη εν υποπτη],στατους...
αρεσκει τους η ιδεα οτι η δημοκρατια "εγεννηθηκεν" που την "φυλη" στην οποια θελουν να ανηκουν [εφοσον η δημοκρατια θεωρειται κατι καλον που πουλα τωρα], αλλα η ιδια η εννοια της δημοκρατια εν τζαι πολλοκοφτει τους..ουτε πως εξελιχτηκε - ας πουμε..
μακαρι παντως οσοι εν μονο συγχυση που εχουν να μαθουν να συντυχανουν με αλλες εκδοχες...τζαι να δουν ιντα που χανουν...
η αλλη κατηγορια που λαλεις "που υποκινουνται απο αλλους σκοπους"..δαμαι εν σηκωνει πολλην συζητηση -εσιεις σαφως δικαιο..εισιεν χαζιν ο φιλελευθερος σημερα..εισιεν πρωτοσελιδο την συζητηση στην επιτροπη της βουλης, με τιτλο "πυρ ομαδον για παιδεια" ..τζαι υποτιτλο "κατηγορουμενος απο ολους ο υπουργος για αποφαση χωρις διαλογο".."ολους"..οι βουλευτες του ακελ ηταν προφανως αορατοι..ενω ο τορναριτης που εκρατεν σαφως αποστασεις ενταχθηκε στο "πυρ ομαδον"..ασε που ειπεν τζαι ο περδικης εχτες/προχτες μιαν κουβεντα του χαϊρκου τζαι εξαφανισαν τον τζαι τζηνον στο γενικοττερο πυρ ομαδον...δαμαι υποψιαζομαι οτι μαλλον εν να εσιει τζαι σιεριν το συνδρομο του απορριπτικου κυκλωματος κουνναφη-μιχαηλιδη...
λινοπαμπακος
"Θέλω να καθησυχάσω όλους ότι, α) Η ιστορική αλήθεια θα είναι απόλυτα σεβαστή."
tade efi ipoyrgos paideias
esy, pws tha sxoliazes tin parapanw dilosi?
Για την δηλωση την ιδια εξαρταται που το πλαισιον στο οποιον την ειπεν - λ.χ. αν εμιλαν/απαντα σε τυπους της εθνικοφροσυνης μαλλον θα εννοαν το 55-59 κλπ..Αν εμιλαν σε κεντρωους απορριπτικους μαλλον θα τους εμιλαν για την δικη τους [ας πουμε] φοβια, για το ιντα που εν να λαλουμεν για την εισβολη..Αν εμιλαν γενικα μαλλον εν να τους ελαλεν οτι τα βασικα γεγονοτα εν δεδομενα..
Εν δυσκολο να πεις ιντα που εννοαν ακριβως, χωρις πλαισιο..
Τωρα γενικα..Μπορουμεν να δουμεν την ιστορια [τζαι την "αληθκιαν της" σε 2 διαστασεις: των εμπειρικων δεδομενων [των γεγονοτων] τζαι της "θεωριας" [των ερμηνειων, των αφηγησεων]..
Για τα "γεγονοτα" η "ιστορικη αληθκια" σημαινει να καλυφκουνται τα βασικα γεγονοτα που κρινει/εγκρινει η "επιστημονικη κοινοτητα" τζαι οι κοινωνικες δυναμικες [τζαι συγκρουσεις] σε καθε συγκυρια, οτι εν τα βασικα..Οποτε σαφως τζαι ο αντιαποικιακος αγωνας τζαι ο πολεμος εν δεδομενα γεγονοτα για ουλλους τους ε/κ.Τζαι για τουτον νομιζω οτι οι δηθεν αντιδρασεις ηταν λαφαζανιες του κερατα..Τζηνον που φουνται ενεν οτι εν να κοπουν τουτα [αντιαποικιοακος αγωνας, εισβολη], αλλα ιντα που αλλον εν μπει [υπηρχεν μονο ενα αντιαποικιακο κινημα; τι ηταν η 15η ιουλιου;ινταλως εν να κωδικοποιηθει η νεωτερη περιοδος γενικα που το 40 ως το 74, κλπ].
Το να βαλεις τζαι αλλα ιστορικα γεγονοτα σαν σημαντικα, μη-λογοκρινομενα, εν αναγκαιο νομιζω πκιον..Τζαι σαφως μπορει καποιος να δικαιολογησει τις προσθηκες σαν "ιστορικη αληθεια" με βαση την ιστορικη εμπειρια αλλα τζαι τα δεδομενα της σημερινης ιστορικης ερευνας..
Για την αλλη διασταση ομως, για τες ερμηνειες τζαι την αντιμετωπιση των πολλαπλων αφηγησεων, εν ειμαι σιουρος ιντα που εννοει ο υπουργος..η ιντα που εν να φκαλει η επιτροπη για τα ιστορικα εγχειριδια..Μπορει [αν τους ευνουχισαν οι αντιδρασεις] απλα να καμουν προσθηκες στο ιδιο πλαισιο..Οτι η ιστορικη αληθκια μια ενι κλπ..Ελπιζω οτι εν να προχωρησουν τζαι στο επομενο βημα: στην αναγνωριση οτι αφου καταγραφουν τα γνωστα δεδομενα για τα γεγονοτα, πρεπει να βρεθει τζαι ενας τροπος για τες εναλλακτικες ερμηνειες που υπαρχουν..
Τζαι που εχουν την σημασια τους - τζαι σαν πιθανοτητες ερμηνειες των αιτιων αλλα τζαι σαν τροποι βιωματος των ιστορικων γεγονοτων.
Το να πηαινει ο μιτσης σχολειο τζαι να ακουει μιαν ιστορια που εκφραζει μονο τους θαμωνες του ενος που τους 2 συλλογους του χωρκου [τζαι ευρυτερα..] εν νακκον μισοδοτζιην...για να το πουμεν ευγενικα
Εν να δειξει..
emilouse ston astra fm
Με βαση το οτι εμιλαν στον αστρα μπορει να πει καποιος οτι εμιλαν τζαι στους αριστερους συν τους αλλους που γραφω πιο πανω..
Αλλα οι αριστεροι [γενικα] εν του εκαμαν κριτικη - εκτος αν τζηνος που του επιανεν συνεντευξη εβαλεν του ερωτησεις για θεματα που η αριστερα νοιωθει οτι εν λογοκριμενα, η οτι εν παρουσιαζονται "ολοκληρωμενα" κλπ κλπ..Οποτε μπορει τζαι να εμιλαν στο φαντασιακο ακροατηριο των αλλων 2 ομαδων [εθνικοφρονες- κεντρωοι απορριπτικοι]..αναλογως της ερωτησης..διοτι πιανει το βιτσιο της ενοτητας κλπ τους ακελικους..
Το "πλαισιο" εσιει να καμει τζαι με το ινταλως ηταν η συζητηση, που εστιαζεν, ιντα που τον ερωτησαν, σε σχεση με ποιο πραμα [στην συζητηση] ειπεν το..
PIGAINE STO http://mihalismihail.blogspot.com
na deis ta simfrazomena.
kai les "Για την δηλωση την ιδια εξαρταται που το πλαισιον στο οποιον την ειπεν - λ.χ. αν εμιλαν/απαντα σε τυπους της εθνικοφροσυνης μαλλον θα εννοαν το 55-59 κλπ..Αν εμιλαν σε κεντρωους απορριπτικους μαλλον θα τους εμιλαν για την δικη τους [ας πουμε] φοβια, για το ιντα που εν να λαλουμεν για την εισβολη..Αν εμιλαν γενικα μαλλον εν να τους ελαλεν οτι τα βασικα γεγονοτα εν δεδομενα..
Εν δυσκολο να πεις ιντα που εννοαν ακριβως, χωρις πλαισιο.."
gia na ertheis meta na peis oti "Με βαση το οτι εμιλαν στον αστρα μπορει να πει καποιος οτι εμιλαν τζαι στους αριστερους συν τους αλλους που γραφω πιο πανω.."
ti sxesi exei to plaisio me to se poious apefthinetai?
arneisai oti enas ipourgos mporei na diatipwsei theseis?
oxi pws me xala i sigkekrimeni thesi ws agathi prothesi
alla me xala to plaisio pou ftiaxnete oloi eseis kai i ermineia kinisewn tou ipoyrgeiou, to opoio posws de metexei tou skeptikou sas.
adios
το "πλαισιο" εν ο κωδικας [με τες αφηγησεις του], το μεσο [με τους θορυβους τζαι τα χρωματα του] τζαι το κοινο..ετσι λαλει το βασικο μοντελο επικοινωνιας κουμερα..σε τουτον το πλαισιο ο πομπος [ο υπουργος τωρα] προσπαθει να κωδικοποιησει ενα μηνυμα..
τωρα αν εσου νομιζεις οτι ενας υπουργος [οποιος τζαι να ενι] εν καμνει επικοινωνικη πολιτικη [συνειδητα η ασυνειδητα], "δεν φταιμε εμεις"...
φυσικα θελει να περασει τες αποψεις /θεσεις του..Αλλα αλλοσπως μιλας σε μιαν φαση τζαι αλλοσπως σε αλλη - αμα εισαι πολιτικος..
τωρα αν τα εσκεφτηκε τουτα η οϊ ο υπουργος, παεις στο καναλι "κουβεντα να γινεται".."τουτα" εν πλαισιο ερμηνειας τζαι για να υπαρχει συζητηση μαλλον πρεπει να αποδειξεις οτι οι λεξεις του υπουργου εν μπορουν να ερμηνευτουν με βαση το μοντελο της τεκμηριωσης των γεγονοτων τζαι της ερμηνειας των αφηγησεων που σου ειπα ..αφου ξερεις εν τω μεταξυ ιντα που σκεφτεται ο υπουργος γιατι εν μας το ειπες;..
τζαι τεκμηριωση please..
adios
episis
xexexe
an to pareis etsi den prepei na lamnvanoume ipopsin otidipote legetai
opws px afta pou les esy, dedomenis tis afentias mou,dedoumenou tou akroatiriou sto opoio nomizeis oti se diavazei kai dedomenis tis eksousias stin opoia ipokipteis kai allwn toswn parametrwn.
Dld na min ,lamvanoume ipopsin ta osa legontai giati prokeitai gia epikoinoniaka tertipia kai manouvres.
xexe..orea ta les..
to thema einai, ti na lamvanoume ipopsin?
εσιεις χαζιν..τωρα εννα το παιξεις αναζητηση/υπερασπιση των "αγνων" "αμολυντων" "γεγονοτων" "δηλωσεων";
ιντα που εν να σταθεις μανα μου εσου; εν επροσεξες το παιχνιδι [καποτε καλο, καποτε φλατ] που παιζουν τα σχολια σου; λλιη αποσταση τζαι επαρατη αναλυση εν σου φτιαξει εναν καλο frame που αν εσιεις χιουμορ θα προκαλεσει τζαι λλιον χαμογελο..
εν τα καταφερνεις να πογυριζεις καλα ομως..διοτι παεις να ανοιξεις φαλια χωρις να εξηγας τα κενα της προηγουμενης.. ποια εν η σωστη ερμηνεια [η οποια αλλη λεξη θελεις] των οσων ειπεν ο υπουργος;..τι εννοαν με την "ιστορικη αληθεια"; συμπληρωματικα γεγονοτα, πολλαπλες αφηγησεις; οξα; αφου "ποσως δεν μετεχει του σκεπτικου μας" [τωρα ποιοι εν αλλοι με τους οποιους καμνω το "μας" εν ειμαι σιουρος αλλα αστο ανερμηνευτο] προφανως [λογικως] μετεχει σε καποιον αλλο σκεπτικο; ποιον; ξερεις το; που το ξερεις;
τζαι ειπαμεν εν τζαι εν το σκεπτικο τους που συζητουμεν [ η απαντηση μου στην ερωτηση σου τουλαχιστον] αλλα την ερμηνεια μιας ατακας [ιστορικη αληθεια] στα πλαισια ενος εντονου δημοσιου διαλογου [διοτι ξερεις πριν την συνεντευξη στον αστρα, ηταν τζαι στην βουλη, τζαι "θελει" να παει τζαι στους παπαες]...
εν τοση δυσκολη λεξη η ερμηνεια; οτι υπαρχουν δεδομενα τα οποια ερμηνευκουνται με βαση καποιο μοντελο..οτι οι διατυπωσεις μπορουν να αναλυθουν σε κωδικες κλπ;
τζαι μεν συγχιζεσαι - εν τζαι φταιω εγιω αν το μοντελο ερμηνειας των επικοινωνιακων επαφων εν ετσι..εν τζαι υποτιμουν την επαφη, ουτε την μετατρεπουν σε φιγουρα..απλα αναλυουν την δυναμικη της..
αν δεν σου αρεσκει η αναλυση, μπορεις απλα να μεν την θκιεβαζεις..αλλα εν τζιαμαι σαν γνωση, σαν εργαλειο αναλυσης...τζαι εσιει τζαι χαζιν, αμα θελεις...
δηλαδη εν καταλαβεις οτι αμα θκιεβαζεις κατι κωδικοποιας το με τα δικα σου εργαλεια, νοητικα πλαισια, κωδικες κλπ; ιντα θκιεβασε μονο τες κουβεντες που ανταλλαξαμεν για να δεις ποσο διαφορετικοι εν οι κωδικες με τους οποιους κινουμαστεν...
αν δεν ερμηνευκες ηταν να γραφεις;
ta idia leme filaraki
apla esi peripipteis se asinepeies kai asafeies otan diavazeis sto proswpo tou ipourgou apo ti mia tin afthentia na efarmosei ta osa les kai apo tin alli tou apoisxiropoieis tis diloseis kai tis ntineis me tin diki sou ermineia pou dieksagetai sto keno. Dld s'afta pou ithele na pei alla ta eftikse giati milouse ston deina.
egw xrise mou exw to gnothin kai ton aftosarkasmo na to gelioipoiisw opws deixnei to psevdonimo mou kai i diathesi mou na paizw me olous sas.
Esi mono psakse pws tha mas peiseis oti o vasilias den einai gimnos.
tis kalinixtes mou
dok.
ουπς..η δοκ. πηρε τα αρματα τωρα;
κατσε την μαππα κατω χρυση μου..ειπαμεν φκαλεις καλες ατακες αλλα κοψε κατι που εν μας φκαλεις τζαι θεωρια πηαινωντας κουτσαντηρι..
ιντα χαριτωμενη προβολη τζαι τουτη α;
"diavazeis sto proswpo tou ipourgou apo ti mia tin afthentia na efarmosei ta osa les.."
μα εν εν εσου που πριν λλιον εμασιεσουν να υπερασπιστεις το αυτονομο σκεπτικο της θεσης του υπουργου "που δεν μετεχει" ερμηνειων - η τουλαχιστον των "δικων μας";
εν καταλαβεις η εν σε βολεφκει να καταλαβεις...διοτι που εναν σημειο τζαι υστερα απλα πετασσεις δικαιολογιες τζαι αλλασεις θεμα..
ιδου ενας χαριτωμενος, γραφικος διαλογος
..ερωτησες κατι,
..απαντησα σου [αποπειρα ερμηνειας]..
..ειπες μου τον σταθμο,
..εσυνεχισα την ερμηνεια εστιαζοντας..δαμαι καπου λογικα τελειωνει η κουβεντα, η απλα λαλεις "οϊ εγω διαφωνω..νομιζω εννοαν το τζηνον, το αλλον"..αλλα σιγα που εν να μιλησει η δοκ. ειπαμεν το που τον αουστο -φοασαι την πραγματικοτητα τζαι ασχολεισαι με τα σιαμαλισματα γυρον γυρον..
..οποτε υστερα αρκεψες το κλωθογυρισμα - μα τουτον εν το ειπες πριν..
- μα κορη αφου εν η θεωρια της επικοινωνιας..
- ου τζαι εσεις [επολλυναμεν] καμνετε πως ξερετε ιντα που σκεφτεται ο υπουργος..
[δευτερη αλλαγη/μετατοπιση θεματος δαμαι - στην πρωτη εν ειπες την γνωμη σου, δαμαι κλωνεις γιατι επιαστηκες μεσα να γυρεφκεις λαθος τζιαμαι που εν φαινεται να ξερεις..μοντελα επικοινωνιας κλπ κλπ...]
- οϊ κορη απλα καμνουμε ερμηνεια με βαση τα δεδομενα..
- οϊ τζηνος [ο υπουργος] εσιει θεσεις, τζαι εσεις προβαλετε πανω του θεωριες...
-εσιεις χαζιν..ε καλα ατε πε μας ιντα που σκεφτεται ο υπουργος αφου σε επιασεν τουτο το κολλημα τωρα..
- ατε χρυσε μου..προβαλεις τες επιθυμιες σου στον υπουργο..
- μα σου εν εσου που εξεκινησες με το υπουργο τζαι εσιεις τζαι αποψη για το ιντα που σκεφτεται..
εσιεις χαζιν οξα εν εσιεις;..
αφηνω το πανω σου να αποφασισεις..
ειπαμεν καποτε φλατ, καποτε φκαινει σου...εισιες μιαν καλη ατακα με την τασιηνοπιττα πριν λλιες ημερες.. σε τουτον εφαινετουν οτι κατι εψαρευκες..το θεμα [ιστορικη αληθκια] μαλλον εν σε ενδιεφερε [νομιζω οτι μαλλον πειραζει σε το θεμα γενικα,αλλα..]
τωρα γιατι ερωτησες..ειπαμεν -
κουβεντα να γινεται..
που εν τζαι ο μονος λογος της συζητησης..
προτιμω τους τεως βασιλιαδες/βασιλισσες τζαι οσον τον δυνατον πιο γυμνους...
Υπαρχει πιθανοτητα καπου στα υπογεια να υπαρχει ενα ειδος οσμωσης αναμεσα σε φιλαρακια...who knows ..
καληνυχτα
den mas peitheis
adika kourazesai
kalinixtizomen
μα που ειδες την προσπαθεια για πειθω; τζαι για ποιον θεμα ετσι τζαι αλλοιως;
κουβεντα να γινεται..
καλημεριζομεν
υ.γ. λαλουν εν να βρεξει σημερα. οποτε ξι-αγκριστου περκι εστιασει το συννεφο πανω στο περβολουιν
Δημοσίευση σχολίου