Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2009

Ψευδογεγονοτα Εποχης: "τουτος", "αυτος", Ζαλογγοι τζαι χαρεμια

Εν καλες οι διακοπες...
Τωρα που ηβραμεν παλε χρονο, ατε να δουμεν τα νεα...

ΝΕΟ BLOG..αρκεψεν να λειτουργει ενα νεο συλλογικο blog: "επανενωση 2010"..
οποτε εν να υπαρχει τζαι ενα συλλογικος χωρος δημοσιοποιησης τζαι κουβεντας καθως μπαινουμε σε νεους, τζαι εν δυναμει γοητευτικους, ιστορικα δρομους...
[το λινκ για το νεο μπλογκ υπαρχει διπλα]...

Αντιφασιστικη πορεια... ηταν τζαι μια επεκταση/διευρυνση της δυναμικης των κοινωνικων κινηματων, αλλα τζαι ενα νεον επιπεδο βιωματος..εισιεν πολλην τζαιρον να δω κοσμον με ετσι χαραν στο προσωπο, στην φωνη, υστερα που εκδηλωση, διαδηλωση..
"Επηα γιατι εννοιωθα οτι ηταν καθηκον...τζαι ενοιωσα πολλα ωραια αμα εβρεθηκα τζιαμαι."
Η ηδονη της συλλογικοτητας..ισως..

Λογικα θα μπορουσα να μεινω σε τουτα τα 2..Εν που μονα τους ειδησεις που αξιζουν..
Αλλα το θεαμαν εν τζιαμαι οπως τζαι η αβαστακτη ελαφροτητα της θεματολογιας που κατασκευαζεται για να μεταδοθει..των ψευδογεγονοτων..

Εχτες λ.χ. ειχα την περιεργεια να δω ιντα που ηταν να πει ο Ομηρου στην συναντηση με τον Χριστοφκια..Ο Βενιζελος του "Φιλελευθερου" τζαι η "Σημερινη" ειχαν προαναγγειλει την αποχωρηση της εδεκ που την κυβερνηση..Με την σκια του big chief [του σερ Βασου] να πλανιεται απειλητικα...τελικα αποδεικτηκεν [για το παρον επεισοδιο τουλαχιστον] μαλλον μια κατασκευασμενη ειδηση που επροωθαν το απορριπτικο επιτελειο - για να εκβιασει την αποχωρηση η να προκαλεσει απλα καρκασιαλλικιν..
Λαλειτε να αρκεψεν να στηνει ποϊν ο Ομηρου; Κατι μεσες ακρες για διαφωνιες με τον λυσσαριδη εκυκλοφορουσαν σαν διαψευσεις [ακαταχνωτα] τζαι σημερα καπου εθκιεβασα οτι εκαμεν κριτικη του μαυρρονικολα..
Εν να δειξει..Μπαινουμε σε χρονο με καμποσο suspense στο πολιτικο θεαμα..τζαι με ιστορικες στιγμες που καποιοι θελουν να αποκλεισουν/λογοκρινουν..
Σε ετσι περιπτωσεις ερκεται μου η φραση "ενα γελιο θα τους θαψει"..
Ιδωμεν..
Τα πιο κατω εν 2 επεισοδια του απορριπτικου λογου στα μιντια...Ιαχες που αμα ομως τραβησεις νακκον πισω που την εμπλοκη φατσαρουν σαν ανεκδοτα..που τα πιστευκουν θεμας..

Επεισοδιο ενα [2-3 εφτομαδες πριν]..

Αφου την νυχτα της Κυριακης ο αντενα εκατασκευασεν την "ειδηση" για την "απαξιωση" του Λυσσαριδη που τον Τσελεπη, το πρωι της Δευτερας ακουσα εναν τυπο της εδεκ [ ο παπαδακης νομιζω] στον Αστρα να απαιτει θυμωμενος απολογια..τζαι αμα τον ερωτησεν η δημοσιογραφος ποιον ακριβως ηταν το προβλημα, ειπεν της
- "ξερουμε ελληνικα.. ξερουμεν την διαφορα του τουτος και του αυτος"..
Ακου να δεις..

Κατ' αρχην το οτι ο λυσαριδης διαφωνει με πολλα [ η επιμαχη φραση του τσελεπη ηταν "τουτος διαφωνει με πολλα"] εν τζαι εν μυστικο..λαλει το τζαι ο ιδιος - τζαι οσοι απορριπτολογοι τον χρησιμοποιουν..Αφου λοιπον ενεν θεμα περιεχομενου, να δουμεν τοτε την σημειολογια της γλωσσας αφου η επιμαχη κουβεντα εγινεν σε ενα σημειο εναλλαγης γλωσσικων εκδοχων/κωδικων [ο τσελεπης εθκιεβαζεν κατι στα ελληνικα τζαι υστερα εσχολιαζεν στα κυπριακα]...
Το "τουτος" τζαι το "αυτος" στην καθημερινη γλωσσικη εμπειρια...
Το "τουτος" παραπεμπει στα κυπριακα, ενω το "αυτος" στα ελληνικα...εν προσβολη να μιλας για τον λυσσαριδη με κυπριακους ορους; Εν υποδεεστερα τα κυπριακα, η "γλωσσα του πεζοδρομιου" οπως ελαλουσαν παλια οι καθαρευουσιανοι για την δημοτικη; Εν η γλωσσα των "χωρκατων" [οπως λαλουν οι μικροαστοι] το "τουτος"; Αγια ρε...
Τζαι καλαν.. ο λυσσαριδης ποθεν καταγεται; Ενεν χωρκατης τζαι τουτος;
Εν κακο να εν καποιος χωρκατης;
Αμα σε πιακουν οι φαντασιωσεις του "σερ" ξιχανεις προφανως την αφροασιατικη αλληλεγγυη..τζαι τα Λευκαρα..
Αλλα πε μου ο "γιατρος" του 74 εμπορεν να φανταστει οτι ηταν να εν συμβολο για την "Μαχη" του Σαμψων;

Να παρατηρησω επισης οτι με την παραλληλη χρηση του "αυτος" στην κυπριακη οι 2 οροι προσδιοριζουν τζαι εναν ειδος αποστασης: το μεν "τουτος" παραπεμπει σε μια κοντινη αποσταση, σε ενα ειδος οικειοτητας - "τουτος εν μαζι μας", "τουτοι δαμαι"..
Αντιθετα το "αυτος" [τζαι λογω του οτι ακουεται καλαμαριστικο] παραπεμπει στο "τζηνος"- εσιει μια αποσταση που το ατομο.."αυτος εκει" - "τζηνος τζιαμαι"..

Αλλα φαινεται οτι μερικοι θελουν να εν ανωτεροι..οϊ οικειοι..

Τουτον το συστημα λογοκρισιας εν βασιζεται σε εξωφθαλμες απαγορευσεις..παιζει με την εμμεση λογοκρισια οπου η απαγορευση κτιζεται σε αορατα φιλτρα..πραματα που εν "πρεπει" να λεουνται...ατομα που εν υπερανω...τζαι ιεραρχικους γλωσσικους κωδικες που διαχωριζουν την καθημερινη εμπειρια που τον επισημα αποδεκτον λογο, σαν ενα ειδος ιερου... που εξορκιζει την διαφωνια σαν βεβηλωση...

"Εχαμογελουσαν" λαλει ο λογοκριτικος λογος αμα ακουστηκεν η φραση "τουτος"...
Αραγε ομως εχαμογελουσαν γιατι υποψιαστηκαν πως ηταν για τον λυσσαριδη η αναφορα στο "τουτος"; Οξα γιατι η κυπριακη αναφορα εδημιουργησεν ενα αισθημα οικειοτητας;
Οξα εχαμογελασαν υστερα που ακουσαν το ονομα του λυσσαριδη τζαι εκαταλαβαν την εκφραση σαν "ποθεν να ξεκινησεις με τες διαφωνιες του τουτου;"

Μπορει καποιος να χαμογελα με το ιερο;

Επεισοδιο δευτερον


Τιτλος εξωφυλου του φιλελευθερου την περασμενη κυριακη:
"Προτιμω τον Ζαλλογο παρα το χαρεμι του Αλι Πασα"...
[για την συνεντευξη με την ευρωβουλευτινα, Θεοχαρους]

Δηλαδη η Θεοχαρους ταυτιζει μιαν λυση/προσεγγιση με το να παει γυναικα σε χαρεμι..τζαι παρα τουτον προτιμα να ππεσει που τον οχτον/κρεμμον..οπως στον Ζαλλογο οι σουλιωτισσες κλπ κλπ..
Τοση αυτοθυσια πκιον που την ευρωβουλευτινα του κομματος που εταχθηκεν υπερ του σχεδιου Αναν το οποιο η ιδια θεωρει "αρχην του κακου"..καλαν γιατι εν εκαμνεν το ελαχιστο [σιουρα πιο λλιον οδυνηρο που να ππεσει που κρεμμους] τοτε το 2004 - να φυει που τον ΔΗΣΥ; Ο Αναστασιαδης ευθαρσως ερισκαρε με οτι εθεωρεν σωστον τζαι ηθικον τοτε..τζαι αναλογα, ας πουμε, επραξεν τζαι ο Συλλουρης..η Θεοχαρους;
Αλλα ινταλως ηταν να φκει βουλευτινα, τζαι ευρωβουλευτινα;
Οποτε αν το "χαρεμι" σημαινει συμβιβασμος με κατι που διαφωνει, τοτε μεταφορικα εσιει ηδη ενταχθει σε χαρεμι..Κοτζια μου γιατρος εν εκιαρεν να παραιτηθει που το κομμα που θα εμπορεν να της δωκει καρεκλα..
Τζαι ονειρευκεται Ζαλλογο..:)
Υγειαν..

Τζαι μια αναφορα στην επιλογη να παιξει με το "χαρεμι" σαν παραπομπη..Καλαν ιντα που σημαινει τουτη η παρεμβολη σεξουαλικων αναφορων στον δημοσιο λογο; Ηταν βεβαια απαντηση σε καποια αναφορα που την παρουσιαζε σε στυλ Ζαλογγου...Αλλα παλε υπηρχαν 3 πιθανες μορφες του 1821 με τις οποιες εμπορεν να παιξει στην αναφορα/απαντηση [την Μπουμπουλινα, την Μ. Μαυρογενους τζαι τον Ζαλογγο ] αλλα η ιδια "επιλεγει" τον Ζαλλογο τζαι την συμπαραδηλωση του χαρεμιου...τζαι πιο κατω επανερχεται μονη της για να επαναλαβει την φαντασιωση του χαρεμιου με αναφορα στον "χορο της κοιλιας"...
Η ταυτιση της υποχωρησης στην πολιτικη [το κυπριακο κοκ] με την ενταξη της "γυναικας σε χαρεμι", εν παραπεμπει στην υλικη πραγματικοτητα [σε καμιαν εκδοχη λυσης εν υπαρχει πιθανοτητα χαρεμιων..ουτε ρεαλιστικων ουτε μεταφορικων] αλλα αναποφευκτα στο υποσυνειδητο τζαι τους κωδικες του...Τζαι αφου εν γιατραινα, τζαι φακκα γυρον αντιπροσωπευκοντας μας ταχα μου, στες βρυξελλες, εν μπορει..κατι εν να ακουσεν για τον Φρουντ...
Αμα σου φευκουν ετσι slips of tongue ιντα που μπορει να σημαινει κουμερα;...

Οποτε ο ο ηγεμονικος λογος συνεχιζει να προσπαθει να λογοκρινει οπως περσι στην αρκην του χρονου που ο Μιχαηλιδης [του φιλελευθερου] εστησεν την εκστρατεια ψευδογεγονοτων εναντιον του Κατσιαουνη...
Το οτι μοιαζει αυξανομενα κωμικος [με τα "τουτος", τα "αυτος" τζαι τες φαντασιωσεις του Ζαλογγου/χαρεμιου] μπορει να εν τζαι δειγμα οτι γινεται διατρητη η εικονα..

Οποτε απολαυσετε την "κωμικη αναπαρασταση της ιστοριας"..οπως θα ελαλεν τζαι ο καρολος...