Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2009

Περιμενωντας την λυση

"Εστραγκον: Εν μπορω να συνεχισω ετσι.
Βλαντιμιρ: Ετσι νομιζεις.
Εστραγκον: Τζαι αν εχωριζαμεν; Τουτον μπορει να εν καλλιτερον για εμας.
Βλαντιμιρ: Θα κρεμαστουμεν αυριο. Εκτος τζαι αν ερτει ο Γκοντο.
Εστραγκον: Τζαι αν ερτει;"
"Περιμενωντας τον Γκοντο" Σ. Μπεκετ.

"Εγω αγαπω του αθρωπους για αυτο που ειναι. Με ολες τους τις βρωμιες και τα βιτσια τους. Αγαπω την φωνη τους και τα ζεστα τους χερια και το δερμα τους - το πιο γυμνο απο ολα τα δερματα- και το ανησυχο βλεμμα τους και τον απελπισμενο αγωνα που κανει ο καθενας εναντια στον θανατο και την αγωνια. Για μενα ενας λιγοτερος η περισσοτερος αθρωπος στον κοσμο μετραει πολυ. Ειναι πολυτιμος.
Εσυ..η αγνοτητα σου μοιαζει με θανατο.."
"Βρωμικα Χερια" Ζ. Π. Σαρτρ

"Ομοσπονδια η θανατος,
η γιατι ακομα και αν δεν υπηρχε ομοσπονδια θα επρεπε να την εφευρουμε"
Μ.Τ., Τραινο στην Πολη, underground εντυπο της ερωνησου, Αυτονομη περιοχη Λεμεσου. 1993.


Αμα θωρω χαρτες με το κλιμα νοιωθω την ιδια ανακουφιση που νοιωθω αμα θωρω γεωγραφικους [τζαι οϊ πολιτικους] χαρτες..η αισθηση οτι οι αερηες, τα συννεφα, η βροσιη οπως τζαι οι στρουθοι, οι κουρκουταες τζαι τα ψαρκα, εν εχουν συνορα εν σαν το χαδι της ελπιδας αμα ζιεις μεσα στες [φαντασιακες τζαι υλικες - των συνορων] φυλακες των εθνων..
Ακομα τζαι στες πιο δυσκολες περιοδους της εθνικιστικης υστεριας η οπτικη υπενθυμιση οτι η κυπρος εν ενα μιτσην νησι στην ακραν την Μεσογειου, ηταν ανακουφιστικη..την δεκαετια του 60 που σαν ροκολος εν εκαταλαβαινα ινταλως εν να γινει η "ενωση" με την οποια μας εζαλιζαν οι δασκαλοι τζαι το ραδιο [εν να κτισουν γιοφυρι; εν τραβησουν την κυπρο με κανενα γαντζο;], μαλλον εκφραζα με την απορια μου την υποσυνειδητη ανακουφιση για το ανεφικτο του ηγεμονικα "ευκταιου"...

Τουτο το φθινοπωρο εν ενδιαφερον για την διαδικασια επανενωσης..Σαν να χαλαρωνει το κλιμα..οι μηχανισμοι παραγωγης υστεριας συνεχιζουν βεβαια..αλλα σαν να κατι να εκοψεν..σαν να φκαινει κατι σαν κουβεντα στις αντιπαραθεσεις...σαν να απλωνεται στην κοινωνια εναν ειδος λογου για το ειδος της λυσης..
Η δομη της υποδοχης καθε ιδεας που κουβεντιαζεται στες συνομιλιες εν σταθερη σαν ρουτινα: με το που εμφανιζεται η ιδεα αρκεφκουν να φωναζουν [ουρλιαζουν ισως να εν πιο σωστη περιγραφη] οι κουρτισμενοι - "κινδυνος", "εποικοι", "τουρκια", "εν να μας γελασουν"...
Υστερα ακολουθει διστακτικα μια σειρα απαντησεων..Η δομη των αντιπαραθεσεων εν αναλογη με τους περσινους καυκαες για την εκπαιδευση τζαι τους καλοτζαιρινους με την τελικη ταφη της συμβολικης φωτογραφιας των αγνοουμενων...μονο που σαν να διευρυνεται το πλαισιο των απαντησεων..

Ας δουμε ομως τζαι την υλικη πραγματικοτητα που αντικατοπτριζει η διαστρεβλωνει ο δημοσιος λογος...
Νομιζω οτι αν δουμε το κυπριακο σαν ολοτητα, η λυση εσιει αρκεψει να προσδιαγραφεται..τζαι μεσα που τες διαδικασιες που ετροχιοδρομηθηκαν που το 2003-04 τζαι μεσα που τες συζητησεις των τελευταιων μηνων που διαμορφωνουν πκιον ενα νεο συνθετικο σχεδιο λυσης..
Ας πουμεν οτι εχουμεν 4 βασικες ενοτητες στες οποιες οι 2 κοινοτητες διαφωνουν:
κυριαρχια, εδαφικο, εποικοι, ασφαλεια/εγγυησεις.

Η κυριαρχια εν το θεμα οπου σαφως οι ε/κ ειχαν παραπανω τζαι πρεπει να δωκουν - η εν να αναγκαστουν να δωκουν ακομα τζαι χωρις πολιτικη λυση - θα τους το επιβαλουν διοτι η κυριαρχια εν θεμα αναγνωρισης που τους αλλους..οι ε/κ εκαμαν τα παλλουτζια τους χρυσα [σαν το ανοικτο στην ροη του κεφαλαιου μερος της κυπρου] με το να διαχειριζουνται μονοπωλιακα την πολιτειακη κυριαρχια..η οποια ομως εν κοινη/δικοινοτικη με βαση το συνταγμα του 60 - το οποιο εν η νομιμοποιηση μεχρι στιγμης της ε/κ διαχειρισης του κρατους..οποτε οι τ/κ σαφως εν θα εδεχουνταν ενα καθεστως οπως το 60 οπου εχασαν την θεση του αντιπροεδρου τζαι η διεθνης κοινοτητα αναγνωρισεν τον ε/κ προεδρο..που την αλλη οι ε/κ επιμεναν οτι το προβλημα εν ηταν η μονοπωλιακη διαχειριση του κρατους αλλα οι αποσχιστικες τασεις..οποτε ιδου ενας συμβιβασμος οπου η μειονοτητα πιανει συμβολικα το ενα τριτο της κυριαρχιας [το οποιο της ανηκει με βαση το 60] με την εκ περιτροπης, αλλα δεχεται την διασταυρωμενη/σταθμισμενη ψηφο..ανοιωντας την πορτα στην επανενωση της κοινωνιας..
τζαι οντως τουτη η διασταση [της εστω εν μερει επανανενωσης της κοινωνιας στην πολιτικη συμμετοχη] μπορει να πιστωθει στα θετικα της υπαρξης ενος αριστερου προεδρου..

Στο εδαφικο εν να δωσουν οι τ/κ..δαμαι οι "πληροφοριες" εστιαζουν στην "κατηγοριοποιηση"..αλλα με βαση το γεγονος οτι οι συζητησεις [οπως ειπεν τζαι ο τασσος του νικολα] εν γινουνται σε ενα κενο [κτιζουν πανω στες προηγουμενες] οι ε/κ θα πιασουν καμποση γη για να επιστρεψουν οσο πιο πολλοι γινεται στο νοτιο συστατικο μερος της ομοσπονδιας... υστερα εν να εν εφκολο να τα εβρουν με την δημοσια γη...που τζιαμαι τζαι τζει το ποιος/α εν να εσιει την προτεραιοτητα [ ο χρηστης η ο ιδιοκτητης] εν θεμα που σαφως παει στο τελος τζαι που τζιαμαι τζαι τζει σε μηχανισμο επιλυσης διαφορων..
Το πραγματικο ζητουμενο στο εδαφικο νομιζω εν η καρπασια..που μιαν κουβεντα του τσελεπη που εμετεφερεν ο στροβολιωτης στο μπλογκ του, μπορει να παιζει τζαι το "μερος" της καρπασιας..μπορει να σκεφτουν να καμουν εναν ειδος ομοσπονδιακης διαχειρισης..οπως εν η πολη της ουασιγκτον στις ΗΠΑ λ.χ...
Εννα δειξει...

Στους εποικους, παρα τα ψεματα των "απογονων" του τασσου, σαφως η ε/κ πλευρα εν δεσμευμενη με τες 45-50,000 που εδεχτηκεν ηδη ο μακαριτης....τζαι εν αστεια η υποκρισια οσων [οπως ο Λυσσαριδης η τζηνοι του ευρωκο] εστηριξαν τον Κληριδη το 98 οταν ελαλεν "δεν μπορειτε να διωξετε παρανομους μεταναστες", να λασσουν τωρα για τους εποικους..το πραγματικο θεμα ενι οτι εχουν νομιμοποιηθει τζαι αλλοι..τζαι οσον περνα ο τζαιρος εν να πολληνισκουν..τζαι εσιει δικαιον ο αναστασιαδης να εστιαζει πανω σε τουτον αμα μιλα σε εθνικφρονα ακροατηρια..διοτι αν δεν λυθει το κυπριακο, τα βορεια συνορα θα παραμεινουν ανοιχτα [ η μπορει τζαι να ανοιξουν τελεια] τζαι σε 50 χρονια οι ε/κ μπορει να εν να εν μειοψηφια στην κυπρο...τζαι τοτε, ποιος εν να αθθυμαται ινταλως ηρτεν ο καθενας..ηδη ο Κληριδης ειπεν το ειλικρινα - για τον εξω κοσμο οι εποικοι εν παρανομοι μεταναστες..τζαι εν δυσκολο να τους θκιωξεις...
το πιο ενδιαφερον στοιχειο ηταν μια δημοσκοπηση στον φιλελευθερο το καλοτζαιρι που εδειχνεν οτι μια πλειοψηφια των ε/κ καταλαβαινει πκιον οτι εν να μεινουν μια μεριδα των μεταναστων που την τουρκια που πληρουν καποια κριτηρια..
Το ζητημα της μεταναστευσης εν να εν το κεντρικο ζητημα στο μελλον δαμαι - τζαι οικονομικα τζαι αλλωςπως..οποτε η ρυμθμιση της ροης που την τουρκια εν μαλλον προυποθεση για να υπαρξει λογικη συζητηση..

Για την ασφαλεια τζαι τες εγγυησεις που σημειολογικα ηταν το πιο περιπλοκο, φαινεται να γινεται κατι ...οι εγγλεζοι φαινουνται να προωθουν αλλαγη τζαι εγκαταλειψη του μοντελου που υπηρχε...μορφες ασφαλειας εν να θελουν ουλλοι..αλλα οπως οι ε/κ κλωτσουν με τες τουρκικες εγγυησεις, γιατι να μεν κλωτσουν τζαι καποιοι εστω τ/κ αν θα βρεθουν σε ενα χριστιανικο κλπαμ οπως η ευρωπη;..δαμαι οι πολιτισμενοι [πε τζαι καλα] ελβετοι εκαμαν παρανομους τους μιναρεδες - ασιοιλε δημοκρατια οι γρισκιανοι α; η δημοκρατια της πλειοψηφιας...
Οποτε να δουμεν την φορμουλα των εγγυησεων..τουτη που εχουμεν εν δραμα ετσι τζαι αλλοιως..αλλα εν να εσιει χαζιν να εχουμεν τους απορριπτικους εθνικοφρονες να αγωνιζονται να μεινουν οι τουρκικες εγγυησεις οπως ηταν το 60..

Τωρα το αν θα προκαμουν ως τον απριλη..ε αφου ειπαν οτι εν να το πιασουν καπαλι τον τριτο γυρο τον γεναρη, λογικα ναι, γινεται..
τωρα εν καμει κινηση με την ασφαλεια/εγγυησεις η τουρκια τωρα;

Λογικα παμε σε ενα πλαισιο λυσης οϊ μονο γιατι οι συνομιλιες εφτασαν δαμαι που εφτασαν, αλλα γιατι η υλικη πραγματικοτητα της ιστορικης εξελιξης οδηγα τζιαμαι...
Για να αξιολογησουμε το ιντα που μπορει να γινει πρεπει να δουμεν τουτο το πλαισιο..
Εγραφεν την κυριακη στον πολιτη οτι εσυζητουσαν για την τουρκια 15 ευρωβουλευτες - τζαι μεταξυ τους ηταν τζαι τα 3 απορριπτικα αστερκα [η αντιγονη, ο μαυρονικολας, η θεοχαρους]..στο τελος εν τους αντεχεν κανενας που τους αλλους ευρωβουλευτες..φανταστειτε να ακουετε το ακατασχετο μπλα μπλα της αντιγονης, τες κουτοπονηρκες του κουλλη, τζαι το στημενο αχαρο υφος της θεοχαρους να το παιζει βλαχοκουλτουριαρα...καποτε μπορει να τους ακουαν οι ξενοι σαν γραφικους ιθαγενεις..σημερα λαλει ο μαυρονικολας εν μας ακουει κανενας..
φυσικα..διοτι η κυπρος εν μια πλουσια κοινωνια η οποια εσιει 2 κοινοτητες τζαι η πλουσια κοινοτητα που μονοπωλει τζαι την εκπροσωπηση στο ευρωκοινοβουλιο τζαι εσιει τον ελεγχο του κρατους, παιζει το θυμα..
Ετσι φαινεται στα μαθκια των αλλων..

Στην περιοχη μας ομως αλλασουν τζαι αλλα πραματα εκτος που την φτωχη κυπριουλα που εν μικροαστουλα πκιον - πλην μιζερη ακομα οταν την εκπροσωπουν οι θεοχαρους τζαι οι κουληες..
Η ανατολικη μεσογειος εν το συνορο της ευρωπης με τους αραβες..ειτε ενταχθει ειτε οϊ η τουρκια στην ευρωπη, εν να εν η γεφυρα της δυσης με την ανατολη ποδα..αναποφευκτα η κυπρο σαν γεωγραφικος χωρος εν να πρεπει να εβρει την θεση της σε ενα περιβαλλον οπου οι αραβες θα εβρουν τα ποθκια τους [η θα κυριαρχει η επιρροη του ιραν] τζαι η δυση εν να μιλα με ισους οϊ "κουλουφους ιθαγενεις"..Η τουρκια φτιαχνει προφιλ διαμεσολαβητη..οι αποοριπτικοι προσπαθουν να πεισουν την δυση οτι μονο το δικο τους προβλημα εσιει σημασια..good luck..με ετσι αντιπαλους ο νταβουτογλου παιζει μονοτερμα...

Στην νεα οικονομικη πραγματικοτητα της περιοχης θα απλωνουνται γυρον μας αγωγοι ενεργειας τζαι θα περνουν αθρωποι προς τζαι απο την δυση..συνηθως τουριστες που την δυση τζαι μεταναστες που την ανατολη..Αλλα που ηταν η Κινα πριν 50 χρονια τζαι που εν σημερα; Βεβαια επανασταση εν ειχαμε [ακομα] στους αραβες..αλλα η νεα κυβερνηση του Λιβανου αναγνωρισεν την Χιζμπολαχ σαν νομιμη λιβανεζικη οργανωση ενοπλης αντιστασης...Τζαι οι γαλλοι τζαι οι αμερικανοι αφησαν το να περασει ετσι..
Εν τους περνει πκιον..

Με τουτα τα γεωπολιτικα δεδομενα η κυπρος σαν νησι εν να εν αναποφευκτα ενιαιος χωρος...στον δημοσιο μας λογο κανενας εν φαινεται να αρθρωνει,ακομα, το μεγεθος της αλληλεξαρτησης της ευρυτερης περιοχης αλλα τζαι του ροτσου πανω στον οποιον παιζει τ' αππαριν μας...για χρονια λ.χ. υπηρχεν η ανησυχια στην τουρκια μηπως το κουρδικο ανταρτικο κτυπησει τις τουριστικες πολεις/κεντρα της τουρκιας..καλα γιατι οι ποδα οπαδοι του οτσαλαν εν εσυνηδητοποιησαν το τι θα εσημαινε ενα ["τυχαιο" ας πουμε] στρατιωτικο επεισοδιο στην περιοχη αμμοχωστου τζαι την λευκωσια στην τουριστικη σαιζον; εν το εκαμαν οι τουρτσιοι...οπως εν το εκαμαν τζαι οι κουρδοι..η αλληεξαρτηση ακομα τζαι των αντιπαλων δειχνει τα ορια που εχουν οι φαντασιωσεις στην πραγματικοτητα..
Η κυπρος με ενα εκατομυριο πληθυσμο νομιμο τζαι συντομα με ενα εκατομυριο περαστικους τζαι παρανομους, εν να εν κεντρο εμποριου τζαι διακινησης..τζαι σε τουτον εν να πρεπει οϊ μονο να συνεργαστει με την τουρκια τζαι τις αραβικες χωρες γυρον, αλλα τζαι να συνηδητοποιησουμε οτι με 2 πολεις [λευκωσια, βαρωσι] μοιρασμενες ειμαστεν καταδικασμενοι στην συμβιωσημε αλλους..
καταδικασμενοι στην ελευθερια οπως ελαλεν τζαι ο Σαρτρ..να ανακαλυψουμεν τον αλλο σαν διαφορετικο τζαι ομοιο στην υπαρξιακη αγωνια...

Τζαι οι απορριπτικοι το φκιολιν τους..η εκκλησια εκαταθεσεν αγωγες με τον αγγελιδη υιον..τον "μισο-φυγοστρατο" με μεσο του παπα του που τον ειδαμεν ουλλοι να περιφερεται στες επιτροπες της βουλης για να κανονισει το ρουσφετι των πελατων του δικηγορικου του γραφειου..ο απορριτπισμος πκιον εν η συντηρηση των εξουσιων τζαι των προνομιων οσων διαχειριζουνται το κυπριακο για δεκαετιες..
οσοι νομιζουν οτι εν ευκολο να απαλλαγουμεν που τουτα τα τσιβιτζια, καλα καμνουν να δουν οτι για να προσγειωθει η κοινωνια στην πραγματικτοητα σε σχεση με τους αγνοουμενους, εκαμαμεν 10 χρονια..σαν διαδιακασια την δεκαετια του 90..τζαι επερασαν τζαι 20-30 που το 74..
Οι βαθκιες δομες του ε/κ κατεστημενου εννα αντιδρασουν για να διαφυλαξουν οσα μπορουν..

Σε τουτον το πλαισιο ο καφκας στο δηκο εν μια πολλα υγιης διαδικασια..για πρωτην φορα στο κομμα του κεντρου γινεται μια διαμαχη με φοντο το κυπριακο..το δηκο εισιεν πολλες εσωτερικες συγκρουσεις ως τωρα..αποχωρησεις, αποβολες..τζαι σιουρα μια διασταση τωρα εν τζαι οι κλικες της παλιας ενωσης κεντρου εναντια στον μηχανισμο του δηκο που εδαμορφωθηκεν επι κυπριανου...αλλα ενω παλια οι αντιπαραθεσεις ηταν γυρον που προσωπα η, πιο πλαθκια, γυρον που την κεντροαριστερα η την κεντροδεξια, σημερα η κοντρα εσιει να καμει ουσιαστικα με την εμμεση επιθεση των τασσικων εναντιον του μαρκου κυπριανου με αξονα το κυπριακο..γιατι αν ειχαν τουλαχιστον το ηθος της αποψης θα ελαλουσαν, τζαι ο αστουλης ο κολοκασιδης τζαι νικολακης, οτι το προβλημα τους εν ο μαρκος, που σαν υπουργος εξωτερικων εν ο δευτερος στην κυβερντηικη ομαδα που ασχολειται με το κυπριακο..αν ο χριστοφκιας καμνει κατι τζαι ο μαρκος εν διαφωνει, τοτε το προβλημα εν ο μαρκος τζαι ο δημητρης λογικα..
αλλα σιγα που εν να εβρουν τζαι ηθος...

Γιατι μπορει να εν πιο μετριοπαθης ο μαρκος;
Μπορει να εν τζαι θεμα στυλ..αλλα ουσιαστικα ο μαρκος εκαμεν στην ευρωπη τζαι αναποφευκτα εν μιλα οπως το αππωμενο μωρο, τον νικολα, που ακουεται σαν να αγκριστηκεν που τον επιασαν το παγωτο της εξουσιας...σαν να θωρει το μεγαλο χαρτη τζαι οϊ μονο τα τοπικα..
συμπερασμα: στειλτε χαρτες στον νικολα...
φυσικα εν να δουμεν τζαι τον καρογιαν...

Η εδεκ μπορει να εσιει τουτην την ειλικρινεια προς τα εξω;
Εκαμαν βεβαια μιαν μιτσιαν επανασταση τοτε που εδειξαν την πορτα του λυσσαριδη...αλλα το συνδρομο των απωθημενων που φκαινουν σαν τζαι επανερχεται..
που την μιαν εν η φωτογραφια με τα γαιματα του δωρου λοιζου..τζαι που την αλλην ο λυσσαριδης που ειδαμεν υστερα..ενα ειδος ρητορικης το οποιο εσυντηραν το χασμα αναμεσα στον λογο τζαι την πραγματικοτητα της ιστορικης εξελιξης..ο αθρωπος που εβριζεν τον κληριδη σαν πραξικοπηματια εφκαλεν τον 2 φορες προεδρο τζαι εν εισιεν καν την αξιοπρεπεια να το πει - εχωνετουν πισω που την κατα συνειδηση ψηφο..
Αχ κυριε Μακαριε ιντα κληρονομια μας αφησες..

ο ομηρου κρατα τες αντιφασεις στο εσωτερικο με φοντο την συμμετοχη στην εξουσια τζαι την συσπειρωση ψηφων..ετσι το 8-9% εγινεν πκιον αυτοσκοπος..οπως ομως δειχνουν τζαι οι προεδρικες, ο λογος υπαρξης της εδεκ γινεται αμφιβολος..ενα κομμα που εκλιπαρει ψηφους για να εσιει η κυπρος λογο στους σοσιαλδημοκρατες οι οποιοι μιλουν πολλα πιο ανετα με τους ακελικους παρα με τον κουλλη, εν μια αντιφαση που αργα η γληορα εν να προσγειωθει στην κυπριακη πραγματικοτητα..
τζαι καποτε ο ομηρου, που εξηνταρισεν στην σκια, θα πρεπει να αναλαβει τες ευθυνες του..τζαι τζηνος τζαι οι αλλοι..
μπορει, αραγες σου, τζαι ο λυσσαριδης να δει την ολοτητα;

Αξιζει να ασχοληθει κανενας με την λυση του κυπριακου;..θωρω καμιαν μαθκια στα [ετσι θα τα πω] παραληρηματα του Μικελλιδη στον πολιτη....που τον τζαιρον που εβριζεν τους τουρκους σαν βαρβαρους γιατι εν εδεχετουν λυση ο ντεκτας, υστερα στο βρισιμο των κυπραιων σαν τριτοκοσμικων, ο σημερινος δρομος προς την υποστηριξη της διχοτομησης εν απλος..ο κοσμος του ασπρου μαυρου.. ακομα τζαι με τες καλλιτερες προθεσεις οδηγα στο αδιεξοδο..τζαι η απλοικοτητα της προβολης του εσωτερικου αγκρισαμτος σε κοινωνικο φοντο εν υπερβολικο..αλλα ατε ο καθενας με οτι νοιωθει..τζαι εν τζαι ο μικελιδης σαν cult figure συμπτωμα..

Εν μπορει να υπαρξει διχοτομηση...απλα οι τ/κ θα αναγνωριστουν σαν ενα ιδιοτυπο καθεστως στην ευρωπαικη ενωση..ο μικελιδης θα μουρμουρα, οιεθνικοφορνες θα φωναζουν κοκ..
η μη λυση εν απλα μια παρατεταμενη κριση..

Να το δουμεν τζαι λλιον που την οπτικη την αθρωπινης απελευθερωσης..που συνηθως εκφραζεται που την αριστερα ιστορικα..αλλα σαφως αφορα την ολοτητα εστω τζαι αν εν το αποσπασμα που αποκτα συνειδηση του ολου...
Κατ' αρχην η λυση του κυπριακου εν η καταργηση ενος ανενεργου μεν αλλα παντα εν δυναμει πολεμικου πεδιου..το οτι οι 2 κοινοτητες εν θελουν το πολεμο εν φανερο..γενικα στους κυπραιους φαινεται να μας αρεσκει να ακουωμεν για action παρα να μπλεκουμε..οπως οι αγωνιστες των σουβλακιων τζαι των πρωινων εκπομπων που εκλαιουνταν ουλλην την δεκαετια του 90, ως το 96, οτι "σαν θεμα αξιοπρεπειας" επρεπε να εχουμεν ενα νεκρο, τουλαχιστον, στην πρασινη γραμμη..τζαι αμα ειχαμεν 2 στα κοτσινοχωρκα τζηνοι φυσικα ηταν πισω παρακολουθωντας το θεαμα τζαι κατασκευαζοντας λογους πανω στον θανατο των αλλων..
Θελουν πτωματα για να κατασκευαζουν μισος..
Η λυση του κυπριακου με τουτην την εννοια οδηγα στην θετικη διασταση της αποστρατικοποιησης..δαμαι η νεοι [με συμπτωμα το 20% των φυγοστρατων] εν σαφως πιο μπροστα που την κοινωνια..η ιδεα οτι εν να στεκουν να φυλαουν 2 χρονια μια παραλογη διαχωριστικη γραμμη, αρκεψεν να τους φαινεται κουφη..τζαι οπως θα ειδοποιησει τζαι η Ελλαδα τα τεκνα της δακατω συντομα, τα οπλα στοιχιζουν σε περιοδο οικονομικης κρισης..

Ομως τα κερδη που την εμπεδωση ενος καθεστωτος ειρηνης εν τα λλιοτερα..στο βαθος τουτης τη ιστοριας του κυπριακου υπαρχει κατι βαθυτερο..το κυπριακο εκτος που την διασταση του πολιτικου προβληματος, εν τζαι ενα ειδος ιστορικης αλλοτριωσης..καποτε το κυπριακο ηταν προβλημα αντι-αποικιακο..υστερα, την περιοδο 1960-80 αποκτησε, στην διεθνη του διασταση, τζαι μια πτυχη αντι-ιμπεριαλιστικης διεκδικησης - η οποια ομως οικειοποιηθηκε/εκφραστηκε παραπανω που τους ε/κ αφου οι τ/κ εβρεθηκαν κλεισμενοι στα γκετο που το 63.. τουτες οι διαστασεις που εκαμαν το κυπριακο τζαι θεμα της αντιπαραθεσης της δυσης με τον τριτο κοσμο, ετελειωσαν..σημερα η κυπρος ανηκει στον πυρηνα του παγκοσμιου συτηματος...με μια ειρωνικη στροφη της ιστορικης διαλεκτικης [the cunning of history] οι κυπραιοι σαν συνολο, στον βαθμο που τους ανηκει ουλλους η κυπριακη δημοκρατια, εβρεθηκαν κερδισμενοι - ετσι το οικοπεδο εμεινεν τους..ακομα τζαι στην βορεια κυπρο η τουρκια εβρεθηκεν αναγκασμενη να στηριζει [τζαι να επιχορηγα] ενα μη αναγνωρισμενο καθεστως αντι να προσαρτησει την εδαφικη εκταση...
Σημερα η μνημη της περιοδου 60-74 λειτουργα οϊ πκιον σαν ιστορικη συνεχεια αλλα σαν ενα ειδος αλλοτριωσης..σημερα εμεινεν η εικονα, το συμβολο χωρις αναφορα στην πραγματικοτητα..τζαι το συμβολο διαχειριζουντo οσοι θελουν να διατηρησουν μιαν εξουσια που σκοπιμα εν θελει να ερτει σε επαφη με την πραγμαιτκοτητα - για να χειραγωγει οπως το ιερο..οπως η εθνικοφροσυνη στην ελλαδα, ας πουμε, εστηριζεν για σχεδον εναν αιωνα ενα γερμανο βασιλια, ενω στην λαικη της ρητορικη επεμενε στην καθαροτητα του αιματος, της γλωσσας κλπ..
Η ρητορικη της καθαροτητας, οπως τζαι η αποσπασματικη αναφορα στο 74 σημερα [στην 20 τζαι οϊ στις 15 του ιουλη, στο 74 τζαι οϊ στο 63, στα εγκληματα σε βαρος των ε/κ τζαι οϊ σε τζηνα σε βαρος των τ/κ] λειτουργα σαν ενας μυθος νομιμοποιησης ενος καθεστωτος εγκλωβισμου...ιστορικα το "εθνικο" [σαν πιστη πριν το 50 τζαι σαν προβλημα υστερα] παντα ελειτουργαν σαν μηχανισμος καταπιεσης της κοινωνικης συγκρουσης...της αμφισβητησης που γεννα το νεο..
Σημερα η αντιφαση αναμεσα στην κυριαρχη ιδεολογια τζαι την πραγματικοτητα εν πιο εντονη...τζαι η απελευθερωση του μελλοντος περνα μεσα απο την κριτικη τζαι υπονομευση του οικοδομηματος της αλλοτριωσης..
Για τουτον, για να παραφρασω του σιτουασιονιστες του 68, μπορουμε να πουμε οτι οποιοι μιλουν για κοινωνικη αλλαγη, η κριτικη της εξουσιας, τζαι αδυνατουν να δουν τον εγκλωβισμο της κοινωνιας στο εθνικο, η αναπαραγουν σαν εκφωνητες την ρητορικη του εθνικου,
"κουβαλουν ενα πτωμα στο στον λογο τους"..

Το οτι η λυση εν ενα ειδος ιστορικου περασματος φαινεται τζαι που την ετεροκλητη συμμαχια που θελει λυση..η δυση που το επροκαλεσεν εν ενδιαφερεται πκιον ακριβως για το ειδος της λυσης - οπως παλια, ας πουμε, επροτιμαν την διπλη προσαρτηση..τωρα απλα θελει να φυει το ζητημα σαν ενα καταλοιπο...
στο εσωτερικο της κυπρου υπαρχουν σαφως 2 κοινωνικες - πολιτικες δυναμεις που στηριζουν την λυση - η αριστερα τζαι οι φιλελευθεροι - του δησυ αρχικα αλλα λογικα θα βρεθουν φιλελευθεροι του κεντρου...
αλλα τουτα εν τα συνειδητα κομμαθκια της πολιτικης..η λυση εν τζαι στην καθημερινοτητα τζαι πρεπει να βοηθηθει να φκει στην επιφανεια..εν τζηνες οι στιγμες , απαγορευμενες σκεψεις, που καμνουν εναν μιτσην να μεν θελει να παει στρατο, εναν προσφυγα να σκεφτεται οτι εν καλα να μπορεσει να συνεχισει την ζωη του επιτελους με την οικογενειακη κληρονομια, τον κοσμο που εν καταλαβει γιατι γινεται τουτη ουλλη η ιστορια τωρα που ειμαστεν στην ευρωπη, στες συντεχνιες τζαι τους εργολαβους που θωρουν στην λυση μια τεραστια οικονομικη επενδυση..

Εν συμβιβασμος πραγματικα η ομοσπονδια;
Αν υπαρχει κατι οδυνηρο πραγματικα εν το δραμα του 74..τζαι τζηνοι που αναλωνονται να το θυμιζουν εν τζηνοι που υποβαλαν τους συγγενεις των αγνοουμενων σε τζηνην την φρικτη εμπειρια του να εν εκθεμα πονου για να πουλουν καποιοι εθνικο προβλημα..το οδυνηρο ενι οτι καθε μερα οι γεροι πεθανισκουν τζαι η εικονα του παρελθοντος που κουβαλουν χανεται..ο 60αρης σημερα ηταν 25 χρονων τοτε..ο 50αρης 15..τουτη εν η αδυσωπητη ιστορια του βιογραφικου χρονου..δαμαι μπορει να υπαρχει πονος γιατι χανουνται οι μνημες τζαι κλειουν οι βιογραφικοι χρονοι χωρις ενα ειδος ολοκληρωσης στον δημοσιο χρονο..

Αλλα η ομοσπονδια σαν πολιτικη δομη ενεν συμβιβασμος..εν ιστορικη προοδος..
Τον τζαιρον που οι προυχοντες αποφασιζαν επρεπεν να γινει αγωνας για το δικαιωμα ουλλων [τζαι αρα της πλειοψηφιας σε μιαν κοινωνια η κοινοτητα] να αποφασιζουν..τοτε η εννοια της διαφορετικοτητας ηταν καθετη/ιεραρχικη τζαι ανεμιζαν την τζηνοι που ειχαν εξουσια...υστερα που την ολοκληρωση της ιστορικης δημοκρατικης επαναστασης [που συμπεριλαμβανε τζαι την παγκοσμια αντι-αποικιακη εξεγερση] το προβλημα εμετατοπιστηκεν στο δικαιωμα των μειοψηφιων να υπαρχουν...εφοσον ουλλοι οι αθρωποι εν ισοι, πρεπει να εν τζαι ιδιοι;
Ιδου το ερωτημα της δεκαετιας του 60....
Αν η πλειοψηφια σε μια ιστορικη στιγμη πιστευκει οτι πρεπει να λιθοβολουν την πουτανα, η την γυναικα που της αρεσκει το μη-μονογαμικο σεξ, εν σωστο;
Αν μια κοινωνια θεωρει οτι η μειοψηφια του 15% [οι ομοφιλοφιλοι ας πουμε] εν πρεπει να εχουν δικαιωμα υπαρξης, εν λογικο;
Μπορει μια πλειοψηφια να υποχρεωσει μιαν μειονοτητα να ενταχθει σε αλλο κρατος - σε ενα κρατος που θα την εθεωρεν μιασμα- οπως ηταν η περιπτωση των τ/κ με την ενωση;
Το κυπριακο εν ηταν μια παραδοξη περιπτωση..εδειξεν αντιθετα που την δεκαετια του 50 τα προβληματα που υπαρχουν σε πολυπολιτισμικες κοινωνιες αμα εφαρμοζεται η απλη λογικη της πλειοψηφιας..
Ποια εν η πλειοψηφια τζαι ποια η μειοψηφια; τραβας λλιον τα συνορα παρα δα η παρα τζιει τζαι αλλασουν τα δεδομενα..Το κασμιρ εν μια μειονοτικη διαμαχη στην ινδια, αλλα αν ανηκεν στο πακισταν θα ηταν διαφορετικα σαφως τα δεδομενα..το συνορο εν μια γραμμη στον χαρτη..μια γραμμη της ιστοριας πανω στην γεωγραφια..αλλα η ιστορια εν μεταβατικη..

Περα ομως που τες κοινοτητες, οι οποιες εν τζαι εναν ειδος θρησκευτικης κληρονομιας που αργα η γληορα εν να ξεπεραστουν για πολλους, η αισθηση οτι υπαρχουν ορια στο ιντα που μπορει να καμει μια συγκυριακη πλειοψηφια εν σημαντικη..το οτι εκολλησεν ο ορος περιρεουσα ατμοσφαιρα εν καλον..για να αθθυμιζει εναν ειδος αυταρχισμου που εισιεν ομως πολλα βαθυτερες ριζες..γιατι πρεπει να αθθυμουστεν οταν εσκοτωθηκαν πολλοι αθωοι τζαι η πλειοψηφια εσιωπησεν..που ηταν η πλειοψηφια στο λευκονοικο οταν ελυντσαραν οι μασκοφοροι του γριβα τον Μενοικο;

Η αποκεντρωση της εξουσιας που το κεντρικο κρατος τζαι η προστασια της αυτονομας των διαφορετικων, εν βασικο στοιχειο της διευρευνσης της δημοκρατιας προς την απελευθερωση - τζαι οϊ της καταναλωτικη χρηση της δημοκρατιας σαν χωρου χειραγωγησης των θεατων οπως καμνουν οι τηλεορασεις τζαι οι πολιτικοι-δικηγοροι..

Τζαι, που μιαν ριζοσπαστικη σκοπια, η εμπλοκη με την λυση, ενεν θεμα του τι θα γενει σε ενα δησμοψηφισμα αλλα το απλωμα της διαδικασιας επανενωσης σαν διευρυνσης της δημοκρατιας προς την τοπικη αυτοδιαχειριση..
Ουσιαστικα οι απορριπτικοι θελουν την διατηρηση του εγκλωβισμου των 2 κοινοτητων σε ενα πεπλο αγνοιας τζαι αλλοτριωσης των ιστορικων τους πιθανοτητων για να διαχειριζονται τζηνοι τα συμφεροντα τους..
Η λυση αντιθετα προυποθετει το απλωμα στην κοινωνια μιας συνειδησης για τες ιστορικες τζαι γεωπολιτκες δυναμικες..ενα ειδος ιστορικης συνειδησης στην οποια οι αθρωποι συμμετεχουν..οι αστοι εν να θωρουν αλλην προοπτικη τζαι οι προλεταριοι αλλην, στην λυση του κυπριακου..οπως εν παντα τα ιστορικα περασματα..
Το ανοιγμα του κλουβφκιου εν απελευθερωτικο που μονο του..

Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου 2009

Η Λαϊκη Δημοκρατια της Γερμανιας σαν αντι-μυθος

" Επανασταση στην DDR.
Ειχα κουραστει πλεον να ελπιζω και μου ηρθαν ολα εξισου ξαφνικα, οπως και στους ακριβους μου παλιοφιλους, τους διεφθαρμενους γερους στο Πολιτικο Γραφειο. Η ιστορια μας αφηνει πεταμενους αριστερα, εμας τους αντιπαλους του χθες, και κατ' αρχην στριβει αποτομα δεξια...
.....
..[Ομως] το φτωχικο κοριτσι απο την Ανατολη δεν ειναι και τοσο φτωχο. Μεσα στο σοσιαλιστικο στρατοπεδο η DDR ηταν μεχρι τωρα ο παραδεισος της ευημεριας. Και ακομα ανηκει σε εκεινο το μικρο club των υπερπλουσιων, και μαλιστα σε ενα κοσμο που πειναει και διψαει. Οποιος λοιπον το σκαει με το Trabi του στην χωρα των Mercentes σωζεται - απο το ογδοο στο τριτο πλουσιοτερο κρατος της γης. Ετσι λοιπον ο Χονεκερ και οι υποκριτες του αυθαδιαζουν με την μιση αληθεια: η DDR, μια χωρα σε ανθιση.."

Βολφ Μπιρμαν [ποιητης, διαφωνων, αριστερος πολιτης της Λαικης Δημοκρατιας της Γερμανιας, DDR], "Ενας θλιβερος επιλογος για την Λ.Δ. της Γερμανιας", 1989.

Ου καϊσιη..Ο ομπαμα εν επηεν στο βερολινο για το παναυριν με τον τοιχον..ντομινο τζαι μουσικες..οι ροτσες ελειψαν οποτε τζηνον το εμποριο επεριοριστηκεν...
Τζαι υστερα υπαρχει τζαι η ostalgie..
Στες αρκες του οκτωβρη μια επιτροπη εκαμεν εκκληση να σταματησει η νοσταλγια για την Λαικη Δημοκρατια της Γερμανιας..

Το 99 [10 χρονια υστερα που την δημοκρατικη εξεγερση που εχειραγωγηθηκεν σε προσαρτηση] 40% των ανατολικογερμανων [συφφωνα με αρθρο του CNN τοτε] ελαλουσαν οτι επερνουσαν καλλιτερα στην ΛΔΓ..τωρα, 20 χρονια υστερα, το ποσοστο εν 57%..Η ερευνα [απο οτι εκαταλαβα ηταν κοινωνιολογικη με συνεντευξεις, παρα μια απλα δημοσκοπηση] εδημοσιευτηκεν το περασμενο καλοτζαιρι τζαι απλα επιβεβαιωσεν την ευρυτερη ταση..που εφανηκεν τζαι στες εκλογες - παρα το θεαματικο κλιμα των "20 χρονων" κλπ κλπ..το κομμα της "αριστερας" [των κομμουνιστων] επιασεν 26% στα κρατιδια της ανατολικης γερμανιας - τζαι η περιοχη γυρον που το ανατολικο βερολινο ηταν σαφως κοτσιηνη - οπως επαρατηρησεν σε ενα σχετικο αρθρο το BBC..τζαι προφανως ενεν μονο οι ψηφοφοροι του "αριστερου" κομματος που "νοσταλγουν"..

Το πιο ενδιαφερον, στην προσφατη ερευνα, παντως ηταν οτι η πλειοψηφικη ταση αναμεσα στου μιτσιους ηταν νοσταλγικη..στους μιτσιους δηλαδη που αν εφτασαν την ΛΔΓ ηταν μωρα..η ηταν ακομα σπερματοζωαρια τζαι ωαρια...
Η μετατροπη της μνημης σε ειδος μυθου..
Ισως τουτον να εν η ιστορικη-μακροπροθεσμη προσφορα της σοσιαλιστικης γερμανιας...η μνημη του αλλου, του διαφορετικου, της αλλης προοπτικης..ανυποταχτα, σαν μνημη, ενσωματωμενη στο συλλογικο υποσυνειδητο μιας κοινωνιας πολου στον πυρηνα του παγκοσμιου συστηματος...
Λαλει ενας νεαρος [σε συνεντευξη στην ερευνα]..
"Στην ΛΔΓ εν εμπορες να ταξιδεψεις στην Δυση γιατι απαγορευετουν..σημερα εν απαγορευεται, αλλα αμα εν εσιεις χρηματα, παλε εν μπορεις να ταξιδεψεις..οποτε αλλαξε το κριτηριο αλλα παλε υπαρχει ο περιορισμος.."

Το πρωι της 9/11 το bbc εισιεν, επετειακα, μια διεθνη δημοσκοπηση ..για τον καπιταλισμο της "ελευθερης αγορας" τζαι την διαλυση της σοβιετικης ενωσης..
Ο καπιταλισμος της ελευθερης αγορας εσιει "σοβαρα προβληματα" οπως εσχολιασεν τζαι ο αναλυτης του καναλιου της τεως βρετανικης αυτοκρατοριας..μεχρι τζαι το 43% των γαλλων θεωρουν οτι εν "θανασιμα λανθασμενος" τζαι πιστευκουν οτι χρειαζεται "αλλον συστημα".. ενω η αλλη μεγαλη μεριδα πιστευκει οτι "εσιει προβληματα" που πρεπει να λυθουν με "ρυθμιση" τζαι "μεταρρυθμιση"..
Ασιολε..η "νικη του καπιταλισμου" να γιορταζεται με νοσταλγια, σκεψεις για αλλο συστημα τζαι συντριπτικες πλειοψηφιες για "αλλαγη/μεταρρυθμιση"...

Αλλα στην ερωτηση για την σοβιετικη ενωση [αν ηταν καλα που εδιαλυθηκεν] τα πραματα εν πιο αποκαλυπτικα..στες δυτικες-ευρωπαικες χωρες υπαρχει μια σαφης πλειοψηφια οτι ηταν καλο..στην χιλη [οι οποιοι προφανως εβιωσαν τον τελος του ψυχρουυ πολεμου σαν το χαλαρωμα της αμερικανικης πιεσης/παρεμβασεων] τζαι την νιγηρια υπαρχει οριακη πλειοψηφια..αλλα που τζιαμαι τζαι τζει το "χαος"..ινδονησια, αιγυπτο...κοιτα να δεις που το ισλαμ νοσταλγει τον κομμουνισμο σαν γεωπολιτικη δυναμη..η ινδονησια με το πραξικοπημα της δεκαετιας του 60, τζαι η αιγυπτος με μιαν ελιτ τζαι ενα κρατος που πιανει πολλα ριαλια που την αμερικη για να συντηρει μια δουλοπρεπεια..πιο εκλεπτυσμενης που τους σαουδαραβες..
Παντως εν θα εχουν το θρασος οι δυτικοι να μας πουν, ελπιζουμεν, οτι την ιστορικη νικη των αιγυπτιων το 56 [με την επανοκειοποιηση του σουεζ] εκαμαν τους την δωρο οι δυτικοι...προφανως παρα τον Μουμπαρακ οι Αιγυπτιοι αθθυμουνται...
Διοτι εχουν τζαι θρασος το πλασματα - οι δυτικοι τζαι οι απολογητες τους..τουτοι που αφηκαν την ισπανια το 36-39 να γινει πειραματοζωο του αξονα για τον β παγκοσμιο, τζαι να σφαχτει μια γενια, λαλουν τωρα "α φταιει ο σταλιν" για τον χιτλερ...
Κουφαλες...
Τζαι αγκριστηκαν γιατι ο χριστοφκιας αθθυμισεν τους το..

Πισω στην δημοσκοπηση..καλαν η ρωσια - οπου η νοσταλγια εν γνωστη τζαι κατανοητη πκιον..αλλα η ουκρανια της πορτοκαλιας μπλα μπλα;
Στην ουκρανια ουτε 40% εν θεωρουν καλο την διαλυση της σοβιετικης ενωσης..
Τζαι σε μιαν αλλη δημοσκοπηση 62% των βουλγαρων νοσταλγουν...

Εβαλα στο search "nostalgia east germany"
...το πιο γλυκο [σαν περιγραφη που αθθυμιζεν παραξενα κυπρο] ηταν εναν μυθιστορημα μιας μιτσιας τοτε..που αφου επερασεν σαν εφηβεια τους εξευτελισμους του να πρεπει να δυτικοποιηθει, νοιωθει σημερα οτι κατι εχαθηκεν...

Αλλα ηταν δυνατον η κληρονομια του Μπρεχτ να εχανετουν ετσι;
Μα ο Πικασσο ηταν στραβος;
:)

Για να πω την αληθκια τουτο το ποστ εφανταζουμουν το διαφορετικα..εθελα να πω/γραψω μιαν ιστορια για τον φιλο μου τον Ραλφ..αλλα παλε η Ιστορια ερκεται τζαι εν μας αφηνει να αγιασουμεν..

Σημερα το πρωιν, της επετειου της εξεγερσης που εφωναζεν "εμεις θελουμεν να μεινουμε, ειμαστε ο λαος", ηβρα την τσιαντα που μου εφερεν ο Ραλφ δωρο..με το σημα συμβολο της ανατολικης γερμανιας..τζαι εκυκλοφορουν με τζηνην ουλλη μερα..
Τελικα λαλει μου ενας τυπος..
"Καλαν γιατι την κρατεις..σημερα ειδικα;"
" Ετσι..αρεσκει μου η αισθητικη του μοντερνισμου εναντια στην αισθητικη του σουπερμαρκετ.."
Τζαι ετσι τζαι αλλοιως η ανατολικη γερμανια, οπως λαλει τζαι ο ραλφ, ηταν η γερμανια που αντιμετωπισεν το ναζιστικο παρελθον, που εσυμπαρασταθηκεν στους φτωχους του τριτου κοσμου..ηταν ηθικα καλλιτερη επιμενει..
Αλλα, λαλει, το 68 εδωσεν [στην διαδικασια της αφομοιωσης των αποσπασματων του] το αισθητικο πλεονεκτημα στην δυση..
Τζαι οσοι ειδαν το " Η ζωη των αλλων" καλα καμνουν να δουν [ξανα] την "Χαμενη τιμη της Κατερινα Μπλουμ" για την αστυνομοκρατια της δυτικης γερμανιας την δεκαετια του 70.. που διασταυρωνεται με το θεαμα σαν μηχανισμο καταστολης...

Αφου εκαλισιεφτηκα, να προσπαθησω περκι περιγραψω καπως τον Ραλφ..σαν ιστορικο αποηχο..η σαν το πλαισιο της αλλης γερμανικης παραδοσης...που πλανιεται σαν το φαντασμα του Καρολου τζαι της Ροζας...σαν νοσταλγια του μελλοντος..

Ο Ραλφ εσιει κατι που το πνευμα του Μεφιστοφελη στον Φαουστ...
"Το πνευμα ειμαι που παντα αρνιεται!
...
Αν του περνα τ' ανθρωπου, του μωρου αυτου κοσμου,
πως κατι ειναι ακεραιο - μερος ειμαι εγω
του μερους, ολο που ηταν αρχικα,
μερος του σκοτους που γεννησε το φως.."

Αλλα εν εναν πνευμα της αρνησης στην σκια του Χεγκελ..
Εν δεμενος/ταυτισμενος/φτιαγμενος/αθεραπευτα ερωτευμενος με την Ιστορια..

Την πρωτη φορα που τον εσυναντησα ηταν σαν ειρωνικος-σαρκαστικος αποηχος μυθιστορηματων που τες σοσιαλιστικες χωρες.. διαφωνουντων..του Μπουλγκακωφ τζαι του Κουντερα..στην ειρωνεια τζαι των θκιο υπηρχε κατι μοντερνιστικα σοσιαλιστικο..το οτι η αισθητικη των καθεστωτων εμεινε κολλημενη στην μικροαστικο καθωσπρεπισμο του 19ου αιωνα, οπως ειπεν τζαι ο Φουκω, ηταν τζαι μια αιτια της ανατροπης/πτωσης...αλλα η ειρωνεια του μικροαστου καταναλωτη στο "Ο Μετρ τζαι η Μαργαριτα", τζαι ο αθωος πολυγαμικος ερωτισμος του αρσενικου ηρωα στον Κουντερα, εφενουνταν μου προιοντα της επαναστασης..η οποια ηταν βεβαια οικονομικα σοσιαλιστικη, αλλα πολιτιστικα ηταν μοντερνιστικη..
Ο Ραλφ επεμενε [τζαι επιμενει] οτι η συμπτωση της εμφανισης του Dada τζαι της ρωσικης επαναστασης, εν ηταν τυχαια..

Ο Ραλφ αποκτησε υλικη υποσταση την δεκαετια του 90..
Εγνωρισα τοτε κοσμο που ηταν που τες τεως, πκιον, σοσιαλιστικες χωρες τζαι εμεινισκεν στην κυπρο..πολωνο-γερμανικης φασης/εκδοχης..
Καπου τζιαμαι, στα βλεμματα που εσυμπληρωναν με ενα παραδοξο τροπο τις ανολοκληρωτες φρασεις του λογου, σε μιαν εποχη που ο κυριαρχος λογος επεμενεν οτι ηταν το τελος της ιστοριας, ειδα μιαν ειδηση για τον μυθικο αρχηγο των ανατολικογερμανικων μυστικων υπηρεσιων, τον Μ. Wolf, τον "ανθρωπο χωρις προσωπο" ο οποιος υστερα που το τελος του ψυχρου πολεμου αρνηθηκε να συνεργαστει ειτε με το "ενωμενο-υστερα-που-την προσαρτηση" γερμανικο κρατος, ειτε με υπηρεσιες αλλων χωρων [των ηπα λ.χ.] που εθελαν πληροφοριες για τα δικτυα επαφων του.
Εν επουληθηκεν..
Τζαι ηταν που τα ατομα που ηταν στις διαδηλωσεις το 1989..

Που τζηνην την φαση, της δημοκρατικης εξεγερσης στην ανατολικη γερμανια, εφυλαξα ενα βιβλιο με μαρτυριες που συμμετεχοντες..το "we were the people"..
Εφανηκεν μου θλιβερο οντως που μια εξεγερση που εκαμε εναν πληθυσμο να νοιωσει οτι επιτελους ηταν κυριος του εαυτου του ["ειμαστε ο λαος" ελαλεν το συνθημα της αυτο-οργανωσης του δρομου που αφοπλισε την Σταζι] οδηγηθηκεν στην αυτοαναιρεση - Τζαι εγινεν/εκαταληξεν/εκαταντησεν στο "Ημασταν ο λαος"..
Μια επαρχια πκιον...που επρεπε να υποβληθει, που τους νικητες, σε τελετες εξευτελισμου για να σβηστει η μνημη..
Αλλα οσοι εθκιεβασαν τζαι εκαταλαβαν τον Μακιαβελι πρεπει να ξερουν οτι "αμα ενας λαος ζησει την ελευθερια του" [με καποιο τροπον εστω] "..παντα θα θυμαται τζαι θ αγραφει στα λαβαρα του την μνημη.." τζηνης της στιγμης..

Η προσαρτηση εγινεν με ιλλιγιωδη ταχυτητα..ακριβως για να μεν καταλαβουν οι ανατολικογερμανοι..ετσι η πιο ανεπτυγμενη οικονομια της ανατολικης ευρωπης εξηλωθηκεν..
Εν θα εμπορουσεν να μπει σαν χωριστη κοινωνια στην Ε.Ε;...οπως η τσεχια; οπως εκαμαν οι αλλες ανατολικοευρωπαικες χωρες;..
Οϊ.. γιατι εμπορεν να παρει αλλους δρομους ο "λαος" που ανακαλυψεν τον εαυτον του στους δρομους σαν συλλογικοτητα που αυτοκαθοριζεται...

Εφανταστηκα τον Ραλφ να γραφει σε ενα αγαλμα του Μαρξ το γκραφιτι που ειδα σε μιαν εφημεριδα..
"Την αλλην φοραν εν να τα καταφερουμε καλλιτερα Καρολε"...

Το ξηλωμα της ανατολικης Γερμανιας εισιεν σαν στοχο την κατασκευη του μυθου οτι ο σοσιαλισμος απετυχε, οτι ο καπιταλισμος εν το "φυσικο" συστημα..οποτε η "νοσταλγια της ανατολης", η ostalgie, εν τζαι εναν ειδος αντιστασης στον ηγεμονικο μυθο..ενας αντι-μυθος..

Ο Ραλφ εν παντα πολλα πιο αισιοδοξος που εμενα..τζαι για τους "μυθους" η ερμηνεια του εσιει τζαι κατι που τον Σορελ εκτος που την απομυθοποιηση του Μπρεχτ..
Η ανατολικη γερμανια, λαλει, οϊ μονο υπηρξεν αλλα τζαι ηταν με τα δεδομενα που εισιεν, τζαι στα οποια εκινειτουν, μια συγκριτικα ευημερουσα κοινωνια..οπου η οικονομια εν εκαθοριζεν την ζωην..για τουτον τζαι η νοσταλγια εστιαζεται [ταχα μου τυχαια, ταχα μου αθωα] στο "μια ζωη χωρις αγχος"..

Το οτι ηταν να επανενωθουν οι 2 κοινωνιες [ η ανατολικη τζαι η δυτικη] ηταν αναποφευκτο λαλει, λογω γεωγραφιας σαν υλικου δεδομενου..Σαφως η δυση εχρησιμοποιησεν το κεφαλαιο που συσσωρευκει για αιωνες στη ρασιη του υπολοιπου πλανητη για να εξαγορασει τους πληθυσμους της ανατολικης ευρωπης..στο τελος του παραμυθκιου, η διαδικασια ανατροπης του κρατικου σοσιαλισμου εισιεν παραπανω να καμει με τις απαιτησεις των βρυξελων παρα με εσωτερικα οικονομικα προβληματα..

Το ξεπουλημα ηταν λογικο λαλει ο Ραλφ..θα ηταν παραλογο να ηταν διαφορετικα..
Παρα την ανατροπη που διαχεεται σαν αναρχικη αρνηση στην σταση του, εν βαθκια ριζωμενη στον Μαρξ η αισθητικη τζαι η λογικη του..

Αλλα η επανασταση εν ηταν μονο η βιωμενη εμπειρια ενος συστηματος που ελειτουργουσεν χωρις να βασιζεται στο κερδος σαν κινητηρια αρχη/αξια, τζαι η προοπτικη που εγκλωβιστηκεν πολιτικα στο αυταρχικο μονοκοματικο κρατος..
Ο Ραλφ θωρει την επανασταση σαν μια ιστορικη διαδικασια της Μεγαλης Διαρκειας..να απλωνεται που την γαλλικη επανασταση τζαι να διαχεεται σε ουλλες τες κοινωνικες σφαιρες..
Στην πολιτικη με το δημοκρατικο κινημα, στην οικονομια με το σοσιαλιστικο, στην κουλτουρα με τον μοντερνισμο τζαι στην καθημερινοτητα με τα κινηματα που την δεκαετια 68-78...
Σ ε τουτον το πλαισιο ο κρατικος σοσιαλισμος ηταν ενα ρηγμα στην μυθολογια του καπιταλισμου σαν του φυσικου συστηματος, αλλα εμεινεν αιχμαλωτος της αστυνομοκρατιας σαν μηχανισμου αμυνας απεναντι σε σε εναν αντιπαλο που εμαθεν σαφως που τες εξεγερσεις στην δυση την δεκαετια του 60 τζαι του 70..Η ανατροπη του σοσιαλισμου εγινεν με αριστερη μεταμοντερνα αισθητικη..
Η μεταμοντερνα αμφισβητηση, εστω τζαι χειραγωγημενη, ανετρεψε εναν σοσιαλισμο που επετυχεν στον εκμοντερνισμο τζαι εχασεν την εικονα του μελλοντος..οπως καποτε ο κρατικος σοσιαλισμος απερριπτε την αστικη δημοκρατια..
Σε καποια φαση εν να συγχρονιστουν τα επαναστατικα ρευματα, λαλει μου ο Ραλφ αμα με θωρει να δυσπιρκω την ωρα που θωρω το κονιακι να λειφκει...

"Ο Σορελ στους "προβληματισμους πανω στην βια" λαλει οτι κανενα κινημα εν μπορει να συγκροτηθει αν δεν εσιει συλλογικους μυθους..οπως ηταν παλια η γενικη απεργια..σημερα οι συλλογικοι μυθοι εν μπορουν να λειτουργησουν παρα σαν μορφες απομυθοποιησης του θεαματος.."

Καλα, λαλω του, η νοσταλγια ιντα ρολο παιζει;

"Σημερα", λαλει μου, " η ενσωματωση της DDR λειτουργα τζαι σαν εναν ειδος ωρολογιακης βομβας..Εν μπορει πκιον το συστημα να πει, ετσι εν τα δεδομενα..ετσι οπως περνα ο χρονος, η αισθηση οτι υπηρχεν τζαι μια αλλη μορφη κοινωνικης οργανωσης, μια αλλη καθημερινοτητα, εν να φυει που το πεδιο της προσωπικης μνημης τζαι εν να γινει εναν ειδος συλλογικου αντι-μυθου..."

Εθκιεβασα οτι Μερκελ την νυχτα της πτωσης του τοιχου εκαμνε σαουνα..τζαι η κ. Αντζη εν εθελεν να φυει..ηταν τζαι στην ακαδημιαν επιστημων του ανατολικου βερολινου, απο οτι ελαλεν το αρθρο..κοιτα να δεις..οι γερμανοι εχουν πρωθυπουργο μιαν τυπισσα που εμορφωθηκε, τζαι ηταν ουσιαστικα διανοουμενη στην σοσιαλιστικη γερμανια..τζαι βολεψακιας βεβαια...αφου που την ακαδημιαν εβρεθηκεν στην αυλη του Κολ...
Αλλα εν επισης γεγονος οτι η νομοθεσια τζαι η εμπειρια των γυναικων στην ανατολικη γερμανια ηταν σαφως πολλα πιο απελευθερωτικη...τουλαχιστον σε σχεση με τον ιστορικο αγωνα για ισοτητα των 2 φυλων...
Ερωτικα, λαλει ο ραλφ, καμια που τες 2 γερμανιες εν εφτανεν την Βαιμαρη του μεσοπολεμου...

Οπως τον ακουα, εσκεφτηκα οτι εμεις οι κυπραιοι [ισως τζαι με τους ιρλανδους τζαι τους μαλτεζους] να ειμαστεν, να πρεπει να γινωμεν, η ενσωματωμενη φωνη των αλλων, των τεως αποικιοκρατουμενων, που ενι οι γειτονοι μας γεωγραφικα για βαλουμεν τζαι την υλικη πραγματικοτητα του ραλφ στην εξισωση...
Τζαι εν καλα να αθθυμουμαστεν οτι περα που τα θεαματα, εν δυσκολο να μεν προσδιορισεις την αποικιοκρατια σαν το μεγαλυτερο εγκλημα των τελευταιων 4 αιωνων..αν μιλουμε με ορους της συνολικης ανθρωποτητας...
Καποιος πρεπει να συντυσιει τζαι για τουτα..

"Ενας που τους νεους πολιτιστικους ηρωες της Ανατολης εν ενας λογοτεχνης που εγεννηθηκεν στην Δρεσδη, ο Ingo Shulze, ο οποιος κατηγορα την Δυση οτι συμπεριφερεται "παντες τζαι η ελευθερια εν εναν δωρο που μας εκαμαν".
Μερικα που τα επιχειρηματα του ακουονται αιρετικα αλλα φαινονται να αποκτουν ενα ευρυ ακροατηριο.
Λαλει οτι, για πολλους αθρωπους, τα βασικα της ζωης κατω που τον δαιμονοποιημενο τωρα σοσιαλισμο της Ανατολικης Γερμανιας - οπως η εργασια τζαι η κοινωνικη προνοια- ηταν καλλιτερα απο το τι ακολουθησε τζαι οτι ελευθερια χωρις κοινωνικη δικαιοσυνη εν εν καθολου ελευθερια.
Προκαλει την ενωμενη Γερμανια να καμει τουτην την συζητηση τωρα, γιατι εν εγινεν πριν 20 χρονια. Η Ανατολη απαντα."
[East Germany answers back, BBC, 31/10/2009].

Την νυχτα στες ειδησεις ειδα οτι οι παλαιστινιοι εκαμναν εκδηλωσεις εναντια στους τοιχους που εκτισεν το ισραηλ..μια αλλη ειδηση ηταν για τους τοιχους που εκτισαν οι αμερικανοι στο ιρακ..παραξενο ινταλως που τουτοι καμνουν τοσες χαρουες αμα ππεφτουν τα δικα τους τειχη, κτιζουν τζαι στηριζουν τοιχους δεξια τζαι αριστερα εκτος δυσης..
Τζαι εμεις βεβαια τα δικα μας..

Θωρεις, λαλει μου Ραλφ, η ερμηνεια εν ανοικτη..
Οπως τζαι ο προσδιορισμος της ανατολικογερμανικης εξεγερσης...σαν μερους της ιστορικης εμπειριας της ΛΔΓ/DDR...